Most én kérdezek, mert felháborodásomnak kell, hogy hangot adjak:
14 év használat után a gyári kulcsban lemerült az elem! Rettenet haragos vagyok (nem ám).
Viszont, kicseréltem az elemet benne, s meglepődve tapasztalom, hogy a kulcson levő LED folyamatosan villog. Először azt hittem, tanuló fázisban van. Aztán abba hagyta. Aztán 1 perc után újra kezdte. Aztán a kocsihoz odamentem, nyomtam a gombot, semmi. Még 1-2X nyomtam, akkor kinyitotta, zárta, azóta nem villog a lámpája.
tanulgatott eddig? Vagy én csináltam valamit rosszul,
Anno mintha olyat olvastam volna, ha merült az elem, akkor csak villog a kulcs. Az elem made in China, szóval bármit el tudok már képzelni!
Bár "villanyszerelő" a végzettségem, mégis azt mondom, hogy biztosan a központi zár biztosítáka a legjobb választás? Pld. gebasz miatt kiolvasztja az új egységed, akkor vagy ott állsz a ki nem nyíló autó mellett, vagy esetleg ami rosszabb, az amikor nyitva hagyod a kocsit. A szivargyújtós rész a legjobb választás. Más nincs? :-/
Magam nem használok, mert minek is... a fejegységre tükrözhető a telefon, de ha nem is tudja ezt a funkciót, akkor is alap a navi és minden olyan amihez nem kell elővenni a telefont.
A VW dízelekben (legalább is a korábbiakban biztosan, de szerintem ezekben is) van egy úgynevezett leállító csappantyú, ami a leállításkor elzárja a szívócsövet és ezáltal megakadályozza hogy a leálló motorba levegő jusson ami a nagy kompresszió miatt visszalökné a lassuló dugattyúkat és jellegzetes motorlengést produkálna. A korábbi modelleknél ez a pillangószelepre hasonlító csappantyú a szívócső elején az EGR egységgel egybeépítve volt. Ezt diagnosztikai eszközzel lehetett manuálisan is működtetni. Szóval egy diag. kábellel könnyen kideríthető, hogy működik-e.
Ezen kívül még elég sok dolog okozhat ilyesmit, szóval egy motordiagnosztika egyébként sem árthat!
Sziasztok, meg oldódott a generátor probléma, forgó részén tekercs szakadás volt, kető csapágy csere szabadon futó csere, feszültség szabályzó csere, és a szakadás javítása 38000 Ft lett a vége.
Sziasztok! Van nálam egy hibátlan gyári 15'-os Vw acélfelnigarnitúra, amiről csak a gumik kellettek. B5-n futottak. Szeretném, ha nem foglalná többet a garázsban a helyet, és rátalálna valaki, akinek ilyen hiányzik. Amolyan "last minute"- akcióban 10 e ft-ért elvihető! Eger mellett, Felsőtárkányban van, de Bp-re, illetve csütörtökön Mátészalka felé is eljuttatható!
" Milyen elonyt nyujt az, ha egy autoban pld. a hatso, ledes lampatest chipel azonositott? Ha egy ujat veszel, a gyartotol, akkor sem tudod beuzemelni, ha kicsereled magad. Igaz, azt mondjak a led nem eg ki, de a gyakorlatban megis kepes megadni magat. "
Így igaz, hiába így LED meg úgy sosemégkiLED simán kiégnek azok is.
Elektromos szerelésben járatos topiktársak véleményét kérném:
Az autóba egy menetrögzítő kamerát szeretnék szerelni, méghozzá egy olyat aminek van vezérlő és védőáramköre parkolás funkcióhoz, ez annyit jelent, hogy kell neki egy állandó és egy gyújtásra kapcsolt +12V és egy test.
A két +12V-os ágat a biztosítékaljzatból szeretném levenni, méghozzá egy-egy ilyen csapoló aljzattal. A két kiszemelt biztosíték, a kapcsolt ágra a szivargyújtó, és a fix ágra a központi zár biztosítékai.
Szeretném a véleményeteket kérni, van-e esetleg jobb megoldás? ...más biztosítékokat válasszak-e? ...stb.
Minden építő kritikát és tanácsot szívesen veszek.
(azért ezt a módot választottam, mert így gyakorlatilag csak a testnek kell egy csavart keressek, a többi bontás nélkül megoldható!)
Az a baj, hogy ezek elromlanak, markatol, tipustol fuggetlenul. Gyakran integralt egysegek, es nagyon dragan cserelhetok. A felelem nem alaptalan fobia, hanem tapasztalat alapu ovatossag. Nem a fotengely szokott kettetorni, vagy a kormany kitorni, hanem ezek az agyonbonyolitott, digitalisan vezerelt integralt rendszerek szarnak be. Milyen elonyt nyujt az, ha egy autoban pld. a hatso, ledes lampatest chipel azonositott? Ha egy ujat veszel, a gyartotol, akkor sem tudod beuzemelni, ha kicsereled magad. Igaz, azt mondjak a led nem eg ki, de a gyakorlatban megis kepes megadni magat. A vilagitas pedig kifejezetten biztonsagi berendezes, azt ki kellene tudni cserelni az arokparton is.
Ha most uj autot kellene vennem, bajban lennek. Valoszinu egy minel egyszerubb szivo benzinest keresnek, amibol mar nem sok van.
Nem egy olyan típust ismerek, ami minimum 10-15 éves fejlesztés legalább és csak jól felszerelt műhelyben lehet benne akár izzót cserélni is... de, akár mondhatnám a 30-40 éves francia hidraulikus felfüggesztéseket is. Ez szerintem butaság, hogy csak azért ne legyen egy autóban modern extra szolgáltatás, mert mi lesz akkor ha elromlik. Aki ettől fél vagy akinek ez valós kockázat, az vegyen olyat amikben nincs ilyesmi.
Szerintem vannak a kocsiban olyan alaktreszek, amit az utszelen is ki kell tudni cserelni, barkinek. Milyen auto az, amivel csak ott lehet kozlekedni, ahol a kozelben van egy szakszerviz, vagy ameddig erte megy az ADAC? Ha Mongoliaban, vagy akar csak egy isten hata mogotti magyar telepulesen kieg az izzod, vagy akkucsere kenyszerulsz, miert kelljen treleren szallitani a kocsit?
Én most halok ilyet, Banner aksi volt benne nem start stopos a kocsi 2006,bkp 103kw 2.0pdtdi 4motion, nem hinném, hogy ebben már kellene a vezérlőben állítani, edig jó volt gond nélkül működött.
Nézőpont kérdése! Szerintem valamit valamiért, ha valakinek nem kellenek ilyen típusú szolgáltatások, akkor nem muszáj ilyen autót vennie. Vehet olyat is amiben mindezek nincsenek.
Az akkut a cserekor felprogramoztátok a vezérlőbe?
Ezekben a töltést már egy direkt erre a célra létező elektronika menedzseli és ebből kifolyólag nem is lehet bármilyen akkut belerakni, de ha cseréled akkor a (spec) akkun lévő kóddal fel kell programozni a vezérlőbe, hogy az direkt az akkunak megfelelő programban menedzselje a töltést. ...ha mindez elmaradt, az vezethet idővel x-aktás hibákhoz...
Jó napot, adott egy vw passat b6 kombi bkp, tegnap előtt kezdődött a hiba, reggel indítás pöc röf elmentem munkára majd mikor jöttem volna haza, indítás utána világított az aku töltés vissza jelző pár percig megindultam és eltűnt, tegnap már reggel is csinálta majd haza felé is és most el sem tűnik, amikor eltunik 14,2 volt van amikor meg világít az aku vissza jelző akkor csak anyi volt van amenyi az aksiban, én feszültség szabályzóra gyanakszom, esetleg járt már valaki így? Ötlet? Ja és aksi 4 hónapos szóval új.
Segítséget szeretnék kérni az alábbiakkal kapcsolatban.
Tegnap elindultam utamra, majd megálltam pár percre. Mikor tovább indultam észrevettem, hogy nem működnek a szélvédő törlő lapátok, sem a spricnik. Megálltam, leállítottam és elkezdtem átnézni a biztosítékokat, de mindegyik jónak tűnt. Ezután gyújtásra raktam és kidobott egy parkolófék hibát és azóta nem indul az autó. Egyáltalán nem is teker az önindító, mintha valamiért tiltana az autó.
A parkolófék piktogramja sárgán áthúzva világít, de ha a gombot nyomkodom hallani, hogy dolgozik az elektromotor. Vcds-el töröltem a hibákat, de egyből visszadobja. volt valakinek hasonló problémája? Lehet, hogy emiatt letilt és nem indul? Esetleg beázásra vagy valami zárlatra gondoltam még. Zsámbék környékén nem tudtok egy olyan hozzáértő villamosságist, aki rá tudna nézni?
Sziasztok! Nem tud valaki segíteni? Passat B6 2.0 CR. 2009 évjárat! 2zonas fűtés, és a jobb oldalon abszolút nincs meleg levegőn! Valaki tapasztalt már ilyet? Köszönöm