A jimny nekem sem jön be. Az új Lada ára tényleg jó , Ausztriában már 2,4 millióért adnak egyet, inkább vennék egy nívát mint egy "dásztert" vagy vmi hasonló fantasztikus használhatatlan csúcsmodern autót.Egy öt ajtósra fájna a fogam, vagy egy safari kiadásra :)
De inkább nem lesz autóm egy darabig, az a leggazdaságosabb :)
mondjuk egy pöpec níva nekem jobban bejön, mint egy jimny. sokat ülök ebbe a samu elfajzottságban, de engem nem tudott meghódítani. (de jogos az a szempont, hogy ha műszakilag rendes(ebb) kocsit akarsz, akkor a suzuki viszi a prímet.)
Nívából ki lehet fogni jó kocsikat (nekem nem sikerült:-) és odafigyeléssel sokáig teszi a dolgát. nálam egyedül a motorral nem volt semmi gond. minden máson (kis túlzással) kellett valamit barkácsolni. az újabb nívák szvsz jók/jobbak, mint a régiek. a típus kisebb-nagyobb ráncfelvarráson ment keresztül (mondjuk új ötös váltó, euro nemtomhányas moci, némi felfüggesztés módosítás, kicsit igényesebb beltér, új sámlik stb) és azért sikerült jól beárazni őket (valami 3,5m az új kocsik ára). azt nem tudom, hogy melyik évtől vannak gyártásban, de nem túl sok, ezért használtban is megvan még az áruk.
Igazából erre lettem volna kíváncsi, nem vennék gondot a nyakamba ha nem muszály.Az új Nivák is ilyenek lehetnek vagy azok azért elmennek egy 100 ezret nagyobb gond nélkül?
a jimny-ből meg a niva-ból lehetne egy normális terepjárót csinálni.
külön mindkettő szar. a jimny instabil, kényelmetlen belső terű (kicsi), műszakilag jó...ja és ronda (nem is értem miért nem tartották meg a samu pofit, kicsit megszélesítve a kasztnit. a níva meg nem ronda (sőt!), kényelmes, stabilabb az útfekvése, cserébe műszakilag egy fostalicska.
A segítségeteket szeretném kérni!Régóta nézegetem a Nivákat és nem tudok dönteni.Gondolom már sokszor kiveséztétek az autóvásárlás témát és már unjátok is :)
Jelenleg van egy eladó autóm amitől pusztán anyagi okok miatt kell megválnom, utána lehet semmilyen autót nem veszek, vagy ha igen akkor nagy valószínűséggel egy Nivát.
Rengeteg tesztet, cikket, véleményt elolvastam már, azonban néhány dolog nem tiszta.A használtautón ugyanúgy 500 ezerért van fent '88-as évjarátú és 2002 is , 1 millióért 2007-es és 1999-es is például.Nem tudok különbséget tenni melyik a jobb.Nyilván a legjobb egy vadi új lenne, nem szeretném más sz@rját javítgatni ha belenyúlok, de sajnos nincsen 3,5 millióm rá.
Nekem leginkább mindennapi használatra kéne, elvigyen A-ból B-be bármilyen körümények között:) Leginkább kirándulásokhoz és túrázásokhoz kellene, nem vadászni vagy melós autónak, legtöbbet városban mozogna.Tudom nem ez a legjobb autó városi használatra, de a komfort nem érdekel, nem vagyok finnyás, pont az egyszerűsége és férfiassága fogott meg, tehát leginkább az életérzést venném meg.
A 3 ajtóval nehezen barátkozom meg, de sajnos 5 ajtósat nem kapni, bár hátul úgysem fogok soha utazni :)
Tehát a kérdés:Lehet-e 3-4-500 ezerért működőképes, megbízható Nivát venni aminek esetleg nem rágták ki a belsejét az egerek, vagy inkább drágább de fiatalabb évjáratot kell nézni?Ja a másik örök kérdés: a régi 1.6-os vagy az új 1.7-es?
Az alkatrész árak elég olcsóak ahogy néztem, és a legtöbb öreg szaki meg tudja szerelni a gépet mert ezeken tanultak anno.:)
A fogyasztásról is vegyesen olvastam, 8,5-13 literig.Gondolom ez attól is függ milyen papucsok vannak rajta és mennyire van megpakolva.
Bármilyen bíztatás illetve dorgálás, lebeszélés jól jön :)
Szia, valószínűleg,valamelyik,vagy több vezetékcsatlakozód oxidálódott.Van az akkunál egy rózsaszín vezeték annak a csatlakozói szeretnek elégni.Ha a gyujtáskapcsoló betét romlik el akkor nem indul az autó,a betét elég könnyen cserélhető.Sajnos végig kell tapogatnod,az elektromos rendszert,hogy rájöjj a hibára.Előfordul.hogy a biztosítéktábla hátulja összeég.
Lada nivához sárvédő szélesítéshez kérnék segítséget, otthoni praktikákat, amely nem igényel nagy anyagi hátteret. A barkácsolás otthon megoldható, kérném tanácsotokat, hátha tud valaki költségmentes megoldást.
A segítségeteket kérném,1986-os 1.6-os Níváról lenne szó,egyszerre ment el az indexem,a fordulatszám mérőm,az üzemanyag szintjelzőm,az olajnyomás visszajelzés,és a vízhőfok jeladó-tól az áram,a biztosítékok rendben vannak,melyik relével lehet a baj,hogy egyszerre ment el minden?
Viszont ha kirakom az elakadásjelzőt akkor villog mind a négy index....
Én sem értem, túrom a netet, a legkonkrétabb vélemény eddig az volt, hogy a jármű ÖNSÚLYÁVAL megegyező lehet a vontatmány ÖSSZSÚLYA! És ehhez még nem kell "E" kategória?
Gallytörő, 1,3T csörlő, riasztó. Korához képest jó állapotban, külsőleg némi karcok persze vannak rajta, de folyamatosan szervizelve és karbantartva. Műszaki 2013 aug-ig érvényes. 145ezer km-t futott.
Kedves Fórumozók! Egy kis segítséget szeretnék kérni! Van egy Lada Niva 1.7i-m és van benne egy gyári immobiliser, amit szeretnék kiiktatni belőle!Nem tudja valaki, hogy hogyan lehetne kikötni? A segítséget előre is köszönöm...
Niva motort keresek, lehet 1,6 vagy 1,7-es is. Nem baj ha hibás, csak ne legyen fúrva, síkolva, szóval ne legyen tunnyingolva. Ha tud valaki segíteni, megköszönöm.
Tiszteletem a fórumlakóknak! Érdeklődnék azzal kapcsolatban, hogy 1.7-es karburátoros motorhoz milyen gyártmányú vezérmőláncot illetve fogaskerekeket érdemes venni. Ugyanis 2 év alatt a második kiskereket cseszi szarrá. Kétsoros lánc van rajta. Minden egyes alkalommal összes lánckerék illetve lánc, motorolaj, szűrő cserélve lett.
Sárvédőguminak való kb.1500X400 as méretű gumicsíkot szeretnék venni .Nem tudja valaki hol lehet ilyesmit beszerezni? Az lenne az igazi ha valami szilikonos volna lehetőleg szinesben.A Nivámra szeretném rászabni.
Hali, a kérdésem a következő: a Niva hátsó lengéscsillapítója is oda-vissza csillapít? Valamint valaki leírná, hogy mekkora a szemtávolság összetolva és széthúzva?