Ja! Akkor hazudtak neked. A varakozas jelenleg az (sajtoban is megjelentek interjuk, pl a Prosche Hungaria reszerol), hogy fel fognak menni az auto-arak. De nem csak az auto, hanem minden, ami konnyen szallithato / keszletezheto.
Meghozza azert, mert a nagykereskedok ugye mindig onnan szerzik be a cuccost, ahol olcsobb. Meghozza ahol netto olcsobb. Marpedig minalunk az afa mondjuk kocsin, elektronikan 25%, a nemeteknel pedig csak 16%. Ergo ha a nagykereskedo a netto arakra utazik, akkor azok fognak kiegyenlitodni, tehat a magyar es a nemet netto ar azonos lesz, a magyar kisker ar pedig igy 9%-al tobb (ez persze leegyszerusites, de nagyjabol ez varhato).
Kiveve amin van vam jelenleg, ott jobb lesz a helyzet (nyilvan ott is a netto arak fognak kiegyenlitodni); de nem tudom min van vam jelenleg.
Tehat, szerintem EU-ugyben ket lehetoseg van: (1) a jelenlegi attitud megtartasa, hoborges, nyomorgas, majd csod (2) sarkunkra allas es a jelenlegi politikai elit (a teljes spektrum) elzavarasa es olyanok odaultetese akik nehany honapnal tovabb birnak latni. Ugy tunik hogy az (1)-esre esik a nep valasztasa, de ez meg valtozhat.
Ujonnan regisztralt autokra: vagyis egyreszt a teljesen uj kocsikra, Suzukit is beleertve (amin eddig nem volt fogy. ado); es a mostantol importalt hasznalt kocsikra is (az elso magyar rendszam kiadasa azt hiszem a dij esedekessege).
Lehet, h rosszul emléxem, de csak új autókra lesz ez az új adó. Tehát régebbi adás-vételénél nem.
Mondjuk így is a sokadik bőr, amit lehúznak az autósokról, de a drasztikusabb benzináremelések után is sokan közlekednek még kocsival.
Arra, hogy anno az egyik érv az volt az eu csatlakozással kapcsolatban, hogy például mennyire jó lesz majd kocsit venni, mert nem lesz vám.
Most meg kiderül, hogy vám ugyan nem lesz, de a kocsi ugyanannyiba kerül, mert az állam lenyúlja a különbséget.
Mindezt aért, mert az ember takarékoskodik, hogy autót vásároljon.
szerinted melyik az az állami szolgáltatás, amelyik arányban áll az érte fizetett díjjal (eü ? tb ? nyugdíj ? lakás illeték ? SZJA ? benzinadó ? útadó ?)
persze költői kérdés volt
Ezt nem vitatom. Alaszamlazassal csalt mindaz, aki tudott, ez a lehetoseg most megszunik: szerintem ez jo. Az hogy konretan a kialakitott osszegek, kategoriak helyesek-e, mar mas tema.
Tudtommal az EU III-as korny. vedelmi kategoria alatt van magasabb dij; en nem hiszem hogy az ilyenek behozatalat tamogatni kellene. Persze ezt nem lehet ellehetlenitessel megoldani, annak is kozlekednie kell akinek nincs tul sok penze; de ehhez inkabb a tomegkozlekedest kellene fejleszteni, szvsz (es nem pl. autopalyat csinalni a rakpartbol stb).
Az EU IV egyebkent kotelezo lesz 2005. januarjatol, legalabbis uj autokra. ABS ditto.
Egy nagy es oreg kocsi szerintem szinten borzasztoan kornyezetszennyezo, ezert igen, azt nem kellene elosegiteni. Aki uj nagy autot vesz, is tobbet fog fizetni, mint aki uj kicsit, raadasul a kornyezetvedelmi szempontokat is figyelembe veve; ez az egesz szerintem teljesen logikus es normalis is.
Normalisaok ezek az elemek igy kiragadva. Nem normalis az AFA, mert tul magas, nem normalisak az utak, nem normalis a fovaros kozlekedese, sem a BKV, nem normalis a MAV mukodese, az orszag BP-centrikussaga, sot a reg. ado-hoz megadott kornyezetvedelmi kategoriak sem (mert nem EU kategoriak hanem a magyarok), es meg sorolhatnam. De onmagaban(!) a regisztracios ado szerintem nem elitelendo, a kornyezetszennyezo autok megterhelese is jo dolog, meg a kiskapuk bezarasa is.
Meg egyszer mondom, az osszeg nagysaga es a kozlekedesi alternativak kialakitasa mas, szinten fontos temat kepeznek.
Kaptam egy levelet az önkormányzattól, amelyben annak a lakásnak a használatát kívánják megadóztatni, [havi 6000 Huf], amelybe a BT-m be van jelentve.
Ez, ha jól látom az iparűzési adón felül.
Erről tud valaki valamit, hogy mi ez, meg milyen alapon?:)
Behozott hasznalt autoknal (elso regisztracional fizetendo) azert szopas, mert nem lehet majd csalni (fix osszeg az eddigi arfuggo helyett). De a kormanyt emiatt azert ne erje kritika, szerintem. Azért ez nem ilyen eccerű. Ha a használt és az új kocsira min. ua. lesz - hiszen 1. a fogy. adó nem kategóriára, hanem értékre volt kivetve , 2. a régebbi korszerűtlenebb, amit magasabb reg. díjjal szándékoznak sújtani - akkor meglehetősen megdrágulnak a használt autók. Aki 2 éves alighasznált verdát akart, az csak megcsóválja erre a fejét, de akinek csak az 5-6 évesre telne azzal ki van szúrva. Ha meg nagy kocsi kellett volna de csak öregre telik, akkor felejtse el. 1 millió forint regdíj az 500e ft-os kocsira?:-o
Szvsz megerne egy probat az alkotmanybirosagon, hogy aranyban all-e a dij merteke a nyujtott szolgaltatassal. Eddig birtak regisztralni(atirni) kobcentikent 10-15-ert...
No ezzel (is) van tele nekem a hócipőm.
Kitalálnak egy viszonylag elfogadható(?) nevű/indoklású adónemet, aztán a befolyt összeg mindenre megy, csak arra nem, amire az indoklása szól.
És akkor még az EU-harmonizáció miatt kiesett sápok helyetti újak bevezetéséről még nem is beszéltem.
Csesszék meg! Az EU nem arról szól, hogy hogyan sarcoljuk tovább ugyanazon lendülettel tovább (csak más módon) a polgárokat! Ha az egyik kib***ott adótok nem EU kompatibilis, akkor FELEJTSÉTEK EL!!
(btw: Kiváncsi lennék, hogy ez a szanaszéjjelracionalizált, "csökkentett" vízfej a tíz évvel ezelőtti pénz hányszorosát nyeli el reálértékben?)
Azért ebben az ügyben a kormányt bőven érheti kritika. Ugyanis a kormány feladata, hogy az általa meghatározott, az államnak befizetendő adók, díjak, egyebek valamilyen logikus, átlátható rendszert alkossanak. Ebbe az is beletartozik, hogyha mondjuk környezetvédelmi díjat szednek valamire, akkor azt tényleg a környezet védelmére fordítsák, a regisztrációs díjnak pedig értelemszerűen a regisztráció költségét kellene fedezni. Az pedig nyilvánvaló, hogy itt nem ez a helyzet.
Ez nem _uj_ ado, hanem a jelenlegi fogyasztasi ado _helyetti_ ado. Es nem csak mas EU orszagokbol jovo autora, hanem a Suzukira is, mivel az EU-ban nem lehet forras szerint differencialni. (Igy nem az afat valtja ki hanem a fogyadot).
Uj autoknal az, hogy ez a brutto arban milyen valtozast jelent, az a kereskedoktol is fugg, hisz a fogy.adot eddig ok fizettek tehat nyilvan legalabb reszben be fogjak nyelni ezt a reg. dijat.
Behozott hasznalt autoknal (elso regisztracional fizetendo) azert szopas, mert nem lehet majd csalni (fix osszeg az eddigi arfuggo helyett). De a kormanyt emiatt azert ne erje kritika, szerintem.
De felreertes ne essek: az hogy a nap vegere emelkedni fog-e a kocsik ara, az nem elsosorban ettol fugg (hanem pl. arfolyam).
Újabb adó bevezetésén törik Megyóék a fejüket.
A hírek szerint külföldről való behozatalkor, új gépjármű üzembehelyezésekor és adás-vételkor is meg kell fizetni az új adót.
3 kategóriát állítanak fel külön benzines és diesel kocsikra hengerűrtartalom szerint (-1400, 1401-1800, 1801- a benzines esetében), a legalacsonyabb reg. adó is 90E lesz.
Forrás: Info Rádió.