Keresés

Részletes keresés

gyébusz Creative Commons License 2017.09.12 0 0 22716

Amikor rendbeszedtem a blokkot direkt lefotóztam a lamellákat. Így néztek ki...

Előzmény: Füredi Imre (22715)
Füredi Imre Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22715

Szerintem kopottak a kuplunglamellák.

Előzmény: gyébusz (22714)
gyébusz Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22714

Bocsánat, tudtam előre hogy nem lesz egyszerű a hibajelenséget megfogalmazni.

 

Szóval...

 

Kuplung kar behúzva teljesen -> a kuplung nem csúszik annyira hogy “levegye a hajtást”. Szóval nem lehet üresből egyesbe váltani, mert behúzott kuplungnál is recsegnek a fogaskerekek.

 

Kuplung nem behúzott állapotban -> csúszik a berúgókar. Ha 1esben betolnám a motort akkoris néha pont megcsúszik a kuplung.

 

Szinte véletlenszerű az egész, nem értem mi a probléma. Ha bármi tipp lenne nagyon hálás lennék. Remékém most sikerült megértetnem magam, kicsit sajnos késő van:)

 

Jó éjt mindenkinek,

Barni

Előzmény: 1Tamás (22711)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22713

Akkor nincs jól összerakva.

Előzmény: L.Tomi (22712)
L.Tomi Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22712

A blokk szét lett szerelve, eredetileg meg volt szorulva, a dugattyú meg lett indítva, de a gyűrűk ás a dugattyú is cserélve lett, fúrni nem kellett a motort, persze  a főtengely lett még cserélve, ha jól emlékszem, csapágyak, szimeringek, a kuplung viszont maradt a gyári. Egy dologban viszont 100% biztos vagyok, a kuplungja rendesen működött a javítások előtt.

Előzmény: 1Tamás (22702)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22711

Nem nagyon értem. "Nem csúszik rendesen - még mindig csúszik"

Előzmény: gyébusz (22710)
gyébusz Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22710

Ismét sziasztok,

 

Na ma sikerült is szereznem 5mm-es csapágygolyót. Betettem szépen a helyére. Így már legalább történik valami...

 

A probléma az, hogy akárhogy állítgazom a bovdent, vagy lent a kiemelő állítócsavarját valójában nem működik rendesen az egész. Ha behúzom a kuplungot tökig, akkor sem csúszik rendesen (recseg is a váltó amikor raknám fokozatba). Ha kiengedem akkor meg még mindig csúszik némileg, pedig hagytam egy pár milliméter holtjátékot.

 

Ja, és Total 80W-90 váltó olaj került bele tegnap.

 

Mi lehet a probléma?

Takijani70 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22709

Köszi az infót petrol pet ! Megszerzem ha tudom...

petrol pet Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22708

Jawa Pionyr 550

Előzmény: Takijani70 (22707)
Takijani70 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22707

Ez a táblája...

Takijani70 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22706

Még nem, de alkudozok rá. Mivel még hasonlót sem láttam Jáva-ban nem tudom mit érhet. Ha esetleg érdekel Valakit beszéljünk.

petrol pet Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22705

Kihoztad?

Előzmény: Takijani70 (22704)
Takijani70 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22704

Bocs ...itt a kép..

Takijani70 Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22703

Sziasztok ! Délután leltem eme kedves leletre....tud-e esetleg Valaki erről a "Mustang"-nak tűnő motorról több infót ? Köszönöm előre megtisztelő válaszotok.

 

1Tamás Creative Commons License 2017.09.11 0 0 22702
Előzmény: L.Tomi (22701)
L.Tomi Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22701

Köszi a gyors választ! Mindenképpen megnézem majd, leírom majd, hogy mit tapasztaltam. Ez leghamarabb péntekre várható. Kicsit bosszant a dolog, mert nem régen lett olajjal feltöltve a kuplung ház, de gondolom újra használható lesz még az az olaj amit leengedek. Akkor gondolom semmi súlyos hibára nem kell számítanom. Ez gyakori hiba jelenség?

Előzmény: 1Tamás (22700)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22700

Lehet csak a kuplung csúszik.

Előzmény: 1Tamás (22699)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22699

Vedd le bal deknit, olajat fogd fel egy edénybe. Rúgj rá és nézd meg miért nem megy a főtengely.

 

http://www.jawa-50.cz/wp-content/uploads/2017/05/jawa-50-typ-223-200-mustang-rok-1980_10-1024x768.jpg

Előzmény: L.Tomi (22698)
L.Tomi Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22698

A blokk baloldalára gondolsz ahol az olajbeöntő nyílás is van? A jobb oldalon a fogaskerék rendesen a helyén van. Az utóbbira nem tudom a választ, azt még nem néztem.

Előzmény: 1Tamás (22696)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22697

Fölösleges a deknkivel meg a kisgolyóval próbálkozni. Nem kiemelési gondod van.

Előzmény: 1Tamás (22696)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22696

Ha nincs rajta a dekni és még se hajtja a főtengelyt akkor nem támaszthat ki a bowden vagy a kiemelő szerkezet. Vedd le a kuplung felöli burkolatot ott lesz a megoldás. Főtengely végén a primer lánckerék anyája meg van húzva? Nem forog el a kúpon?

Előzmény: L.Tomi (22693)
Füredi Imre Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22695

Vagy esetleg a rövidebb pálca helyett csinálsz egy kicsit hosszabbat (pl fúrószárból) az is elég kemény anyagból van.

Előzmény: gyébusz (22692)
Füredi Imre Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22694

Rugó csak a bovdenen van.Viszont a dekniben lévő szerkezetben nincs golyó.Golyó a két kuplungpálca között kell legyen.

Előzmény: L.Tomi (22693)
L.Tomi Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22693

Tegnap elfelejtettem írni, hogy kuplung dekni nélkül próbáltam beindítani a motort. Amikor rárúgok a kisláncerék közepén lévő tengelyt forgatja, viszont a főtengelyt nem. Most sikerült szereznem egy golyót, amí jónak tűnik. A deknit próbáltam visszatenni, de valahogy ezzel golyóval furán viselkedik, mintha nem menne rendesen a helyére rendesen a dekni, a dekniben lévő  kuplung működtető szerkezetben, amiben a gólyó is van és a kuplung bowden át van húzva a karján, ennél nincsen valami rugó , csak a golyó ? Deknivel még nem próbáltam indítani.

Előzmény: 1Tamás (22689)
gyébusz Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22692

Na igen, önmagában nekem is jó lenne csak a két pálca. Viszont sajnos nem elég hosszúak, nem emel ki a kuplung. Így muszáj lesz szerezni bele golyót.

Előzmény: Füredi Imre (22690)
gyébusz Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22691

Kreatív megoldás, köszönöm a tippet! Szépen vágok egyet méretre.

 

Hétfőn igyekszem csapágygolyót szerezni, és utána remélem késznek tudhatom a motorom:)

Előzmény: 1Tamás (22687)
Füredi Imre Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22690

A volt Mustangommal én három évig jártam golyó nélkül,és nem okozott semmiféle problémát.Volt olyan motorom is amihez nem volt meg a kuplungpálca,és én gyártottam hozzá láncfűrész reszelőből.Tökéletesen működött mivel elég kemény anyagból van és nem görbül el.Egy darabból állt a pálca és úgy is jó volt.

1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22689

Kuplung dekni nélkül próbáld meg berúgni, ha akkor se forgatja rendesen nem a valószínű hogy ott a baj. Főleg hogy hiányzik a kis golyó. Amitől pont hogy az ellenkezője történne, nem emelne ki a kuplung..

Előzmény: L.Tomi (22685)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22688

5 mm átmérőjű csapágy golyó kell oda. Csapágy boltban lehet ilyet kapni.

Előzmény: gyébusz (22686)
1Tamás Creative Commons License 2017.09.10 0 0 22687

2T olajos flakon kupakjában van ilyen kivehető kör alakú puha tömítőanyag. Abból vágtam egyet. Többször is felhasználható rugalmas anyagból van, benzint is bírja.

Előzmény: gyébusz (22686)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!