Anno még az e85 idején néhány hónapig azt tankoltam vegyesen a benzinnel. Aztán annyira fölemelték az árát, hogy /szerencsémre/ már nem érte meg. Ha nem is azonnal, de az ac pumpa meghalt. Amikor kiszereltem, a gégecsövek szétporladtak a kezemben....Szintén pár évvel később a komplet üzemanyagvezetéket is ki kellett cserélni. Ennyit az etanolról. A 2005-6 előtti autóink nincsenek felkészítve a használatára. Nyilván nem rögtön mennek tönkre a gumi és műanyag alkatrészek, de számítani kell rá. A jó hír az, hogy mire ez bekövetkezne addigra már a bontóban lesz szinte mind.
Hali Szerezném kérdezni, a csomagtartó világitásnak melyik a biztositéka?mivel kiakartam venni az égőt azt hittem rossz..csak sajna karosszériához hozzáért..igy gondolom a biztit kivágta. Daewoo Kalos 1.4
Hali Szerezném kérdezni, a csomagtartó világitásnak melyik a biztositéka?mivel kiakartam venni az égőt azt hittem rossz..csak sajna karosszériához hozzáért..igy gondolom a biztitt kivágta.
Keresgéltem a topikban, és látom, hogy az éjszakai funkciós belső tükör csak egy magasabb felszereltséghez járt. Megpróbálok bontóban találni ilyet, bár sejtem, hogy olyan lehet, mint a Szent Grál. :-)
Amit viszont nem tudok: a felfogatása ugyan olyan? Mert nézegettem a simát, látom, hogy mozdul a szélvédőre ragasztott részhez képest, de nem derült ki számomra, hogyan jön le?
Illetve a bónusz kérdés: A felfogatás esetleg nem egyezik meg valami régi Opellel?
Valószínűleg már asztalon volt a problémám korábban itt a fórumon, de azért rákérdezek, hátha valaki ismeri a megoldást. Szóval a Chevrolet Kalos 1.4 típusú autómnál vacakol a távirányítós központi zár. Sokáig jól nyitja-zárja az ajtókat, de egyszer csak megbolondul és nagy kattogással percenként kb 50-szer rángatni kezdi az összes ajtózárat. Kicsit megpihen, majd újra indul a berregő-kattogó hang. Elvittem a szervizbe, de ott pont jól működött, így vissza adták az autót. Hogy lehetne behatárolni a problémát szerintetek?
Annyi van csak, hogy az alkohol jobban öregíti a műanyag és gumi alkatrészeket, de igazából sehol nem látni, hogy ez a gyakorlatban mit is jelent időben pl. Mert ha pl 10-15 év alatt eszi meg az alkatrészeket, akkor az egy 15-20 éves autónál már annyira azért nem probléma, viszont ha 10 év múlva vesz valaki majd autót és csak ilyen benyával járatták akkor már az lehet.
Párom szüleinek van egy 2000-es évjáratú Kalos. Most akkor abba lehet E10-et tankolni vagy sem? egyik helyen azt írják 2005 utániba lehet, másik helyen pedig hogy mindegyikbe... Köszi!
"Manapság sokszor szóba kerül, hogy az európai előírások 5-10 százaléknyi biokomponens-arányt írnak a benzinekre, egyre jobban rettegnek az etanol káros hatásai miatt az öreg autók tulajdonosai. Az OMV új benzinében a szokásos bioetanol helyett az etil-tercier-butil-éter (ETBE) nevű összetevő van, abból viszont tíz százaléknyi. Az ETBE kevésbé köti meg a nedvességet és kevésbé károsítja a régebbi műanyag és gumialkatrészeket, mint az alkohol."
Ezenkívül tartalmaznak adalékanyagokat amelyek csökkentik a lerakódásokat és súrlódáscsökkentő képességük is van, amik számítanak, mert a 100-as oktánszám a Kalosban úgysem játszik.
1100 literes éves tankolás mellett ha literenként van mondjuk 40 Ft eltérés a normál és a 100-as benzin között, akkor az havi szinten 3700 Ft plusz kiadás, ha csak 100-ast tankol.
Meg nem mondom, a szerelő csinálta. Talán gázos, de a márkáját sem tudom, 4 éve már, hogy cserélve lettek. Az ilyesmit a szerelőre bízom, neki van tapasztalata benne. Én az életem során egyet nem cseréltem, ő meg azért a 30 éves gyakorlata alatt biztos többet, mint én.
Talán látszik a képen, nekem is van rés, ha megemelem az elejét és leszakad a súly a futóműről akkor mozog is, de 91 ezer km-nél volt lengéscsillapító csere mind a 4 keréknél, a szerelőnek említettem de azt mondta, ha le van engedve és rajta van a súly és akkor lötyög, az már gond. De a csere óta eltelt időben még a szokásos gömbfej meg szilent kopások is elmaradtak, a gumik is egyenletesen kopnak, stabil az autó eleje, úgyhogy én ezzel nem foglalkoztam még.
Amit eddig csináltam kalost,és a volt enyémben is pont ilyen volt.Szerelő vagyok,és nem értem az egészet,de ha mind ilyen akkor ezek szerint ilyennek kell lenni.Megjegyzem más típusoknál nem találkoztam ilyennel.
Féktárcsát cseréltem a minap és a féknyereg rögzítő csavarok kihajtása közben a félig felemelt autón függőleges valamint vízszintes holtjátéka volt az egész gólyaláb-lengéscsillapító egységnek a toronynál. Mozgatva vettem észre hogy a tornyon lévő kupakos csavaros alátétes rész lötögy minden irányba, olyan mint ha hiányozna valamilyen hézagolás. Ebben a félig felemelt állapotban a másik oldalon ahol nagyobb volt a tehelés az alátét a toronytól kb 1 centire felette magasodott.
Nem lehúzni akartam az autót. Általánosságban szerintem ez mindre igaz. Jól karban tartott, de túl drága, vagy agyon használt de olcsó és ráköltheted a gatyádat. Valószínűleg a mi autónkkal jobban járna egy új tulaj, mint egy 200-at futott bizonytalannal. Ha Daewoot keres, akkor nehezebb dolga lesz, mert viszonylag kicsi a választék.
Ja, ehhez hozzátartozik még, hogy a Kalos a mai napig pöccre indul a legnagyobb hidegben is, nem eszi az olajat. A motor hozza a kötelezőt. A futóművel kezdetben voltak gondok, koptak a gömbfejek, szilentek használódtak el, de aztán cserélve lett a 4 lengéscsillapító és azóta ezzel sincs gond.
Ezek relatív dolgok. Én 9 évesen vettem a Kalost 6 éve, 66 ezer km-rel, azóta mentem vele 77500 km-t. Vételárral együtt, az utolsó csepp ablakmosó folyadékig bezárólag most van 4,7 millió Ft-ban. Tudom, mert mindent felírtam az első perctől kezdve. Ebből 2,3 millió csak a benzin, 660 ezer a vételár a papírmunkával együtt.
Ami a lényeg: nekem most jár a Kalos 61 Ft/km-nél.
Ha veszek egy új autót 4,7 millióért és még egy métert sem mentem vele, akkor az ugyebár 4,7 millió Ft/km-nél jár. Mire elérem a 77 ezer km-t vele, az üzemanyagköltség ugyanúgy benne lesz, de mivel a vételárak között van 4 millió különbség, a büdös életben nem fogom tudni hozni ezt a 61 Ft/km-es költséget.
A kérdés mindig az, ki mire akarja használni az autót. Státusz szimbólumnak kell vagy közlekedni akar vele. Túlnyomórészt városban, vagy gyakran hosszabb utakra. Ehhez mérten választ és oszt-szoroz, mi éri meg jobban.
Egy éve vettem második autónak, főleg melóba járáshoz egy 20 éves, egy literes Hyundai Atost. Amikor autópályán beállok 100-as tempóra és Audikat meg BMW-ket kell kerülgetnem, mert nálam lassabban araszolnak, akkor kicsit gondolkodóba esik az ember, hogy ki miért választ olyan autót, amit képtelen nemhogy kihasználni, de egyáltalán használni.