Tegnap gyorsan ki is próbáltam a 4 Tigrics vs 8 T34 összeeresztést.
Sajnos dzsungeles pályára rakott a gép (gondolom ez is állítható, jöhetnek a tippek!), bár a nagymacskák szeretik az ilyen helyeket, engem azért idegesített, hogy két hex-ről se lát semmit az egységem.
1000 kredit mindkét félnek 1944-ben, ebből pont kijön két Királytigrincs, meg két Tigrincs I.
Ruszkiknál megvettem 8 db T34-et, próbáltam minél jobban venni.
Végeredmény elég egyértelmű volt, Tigrisek sértetlenek voltak (talán egy Damage 1-em volt vmelyiknél), míg a ruszkik totál eliminálva.
Decisive Victory 4xxx pont - Crushing Defeat 4xx (33 men, 7 AFV's, +1 abandoned).
Mondjuk személyzet ált. megfogyatkozva feloszlott (Crewmen Survivors disperse!), ilyenkor mi van? Nem jelennek már meg többet?
Azért néha féltettem a cicáim, mikor 3-an lőtték közelről telibe, de szerencsére leginkább szemből kapta és mikor megjött az erősítés le tudtam nyomni a supression-t.
Nem értem viszont, mire jó, hogy állandóan géppuskázzák egymást! Nincs kedvem ki/be kapcsolni állandóan, pedig nem ér semmit, max supressio-t növel, de ebben se vagyok biztos.
Nagyra tettem a delay-t, így már jól el tudom olvasni a feliratokat. Viszont minden rally infót és eredménytelen géppuska lövöldözést órákig nézhetek - elhúzza az időt... :(
Az ellenfél egységeinek sérülését nem lehet pontosan tudni? Hány ember él, mi ment tönkre a tankon, stb? Jobb klikkre csak általános egység leírást kapok...
Latod, mindig lehet valami ujat felfedezni benne, uj es uj lehetosegek:-)) En peldaul titokban kikepeztem es rendszerbe allitottam a haboru kezdetere magyar kommandosokat....:-))))
Ha elobujnak, akkor ugyesek es hatekonyak, de neha ugy eltevednek a Karpatok hegyei kozt, hogy a jatek vegeig sem kerulnek elo..:-(((
S.
3D-s games, a Sudden Strike-hoz hasonlítják...
Azt hallottam nagyon szépen kidolgozottak a tankok, bár a gyalogosak lehetnének szebbek.
Lesznek benne véletlenszerű küldetések, bónusz egységek, multiplayer, ctf, miegymás.
A készítők között nők is vannak, ők rajzolták a szép tájakat...
Ide nézzél el:
http://www.cdv-blitzkrieg.de/english/index1.htm
Ha jól emlékszem, a hcgamer-en van demó (97 MB), ha le akarod szedni.
He-he, grafikailag tuti veri a Steel Panther-t, de ugye mi sem azért játszunk vele, mert olyan szép. Szóval a játékmenetről, realításról, meg hasonlókról nem tudok semmit... :)
Én úgyszoktam hogy megszórom a terepet nehéztüzérséggel, előre mennek a Tigrincsek, meg a stuh42-esek, de nem közvetlenül az ellenség pofájába, ezek is megszórják a gyalogságot. Így jól bepánikolnak, aztán lerohanom őket a lángszórosokkal, pillanatok alatt kiirtják őket. Aztán egy két tigrincs is overrunnol :))
Régen utáltam az assaultokat, de egyre jobban megszeretem őket. Kurva jó amikor két ponton felszeded az aknamezőt és ott átpasszírozod a tankokat :) És közben reménykedsz, hogy nem kapsz oda amíg állsz egy hatalmas tüzérségi, vagy légi csapást. Jártam már így :) a Csókák elkezdtek menekülni, vissza az aknamezőn át. Kellett vagy 3-4 csata amire kihevrtem a veszteségeket... :)
Hát ezt hogy nem láttam, na de most aztán megkeresem! :)
"Az ellenfél oldalán állítsd a "Computer buy"-t "Human buy"-ra"
Jujj ez jó, ezt kerestem, köszi! :)
Közben megtanultam Engineer-el aknát felszedni, s rájöttem, hogy Infantry is jó szögesdrót eltüntetésre (csak lassabban haladnak).
Amúgy Manel nem tartalmaz minden tutorial-t, ez normális? Aztán az is újdonság volt, hogy az egységen jobb klikkre bejövő ablakban lehet állítani bizonyos dolgokat (pl. mérnöknél aknamező felszámolás az egység előtt). Ha jól láttam vmi távolság értéket is korlátozhatok. Miket lehet itt még variálni gyalogság ill. harckocsik esetén?
Ha jól tippelem mérnöknél mindenképp fontos, mert nem mindegy, hogy telepíti vagy felszedi az aknát. :)
Szóval erre véletlenül jöttem rá, bár ki lehetett találni, csak nem gondoltam, hogy itt lehet állítani... (Ezt jól körbemondtam!)
Grafika még mindig idegesít. Egyszerűen nem látom rendesen a terepet! ID flags segít, de amikor több gyalogs van egy mezőn, ráadásul a körülötte lévő mezőn is ez a helyzet, s mondjuk van még aknamező is a közelben, hát nem semmi művészet lépni az egységekkel...
Mitől van az, hogy néha az új körben nem hajlandó lépni, vagy lőni a tankom? Persze nem sérült meg depressziós, mert olyankor érthető...
Talán az ellenfél körében elhasználta a mozgás pontjait? (Következő körben már minden rendben.)
Az is kicsit furcsa, hogy ha lassan lépdesek, nem rögtön egy távolabbi pontra, akkor sokkal kevesebbet tudok lépni. Bár ebben azért van logika (óvatosság = lassabb haladás), de úgy emlékszem PG-ben ilyen nem volt.
Tüzérséggel a Smoke szerintem is jó, sokat használom! Sőt, megkockáztatom, néha többet is ér, mintha az ellent lőném.
"A damage-t az egység infoablakában lehet megnézni. Ez egy szám, általában vagy azt jelenti, hogy hány ember patkolt el, vagy azt, hogy hány sérülés érte a gépet. A sérüléseket ugyan nem részletezi, de rá lehet jönni, pl. az egység sebessége a felén van, egy-két fegyver hiányzik, a Fire Control vagy Range Finder érték 0, stb... "
No egy újabb megvilágosodás... :)
Ez a Fire Control, Range Finder meg van ott pár hasonló, ez mit takar? Manuelben megtaláltam, csak nem értem igazán. Ebből kalkulálja, hogyan lő a harckocsi, ha jól értem. Egyáltalán a nagyobb a jobb érték?
"azt hogy a pékbe lehet megtudni, hogy egy ellenséges csapatot ki látja a tieid közül?"
Na hát ezt kérdeztem én is!
Azt az F7 dolgot fejtsd ki egy picit részletesebben! :)
"A legénységet meg nem hűsöltetni a fák alatt, hadd dolgozzanak!"
Az egyetlen baj, ha a tankot kilövik, akkor ott nem olyan könnyű pihenni, meg várakozni - hiszen lövik őket ezerrel, ha nincs jobb célpont.
Francis Furrier:
auto rally be van állítva, de erről a két szóról mindig más jut eszembe... :)
"A command car csak a parancsnoki egység fuvarozására jó szvsz"
Úgy érted a HQ egységet bele lehet gyömöszölni?
Egyáltalán lehet több ilyen egységed is?
"- Tudomásom szerint a lövés utáni kiírásban mindig szerepel, hogy mivel lőtt, ki lőtt és kit.Kivéve, ha a támadó nem látszik, ilyenkor asszem azt, hogy ki lőtt, nem írja ki. "
Igen, igazad van. Én az alsó sort figyeltem, ott nem írta ki ilyen részletesen. Most növeltem a delay-t, s így már látszik a felirat.
Onboard arty: eddig csak FO-val adtam ki parancsot, ezért kör vége után mindig tüzeltek. Gondolom máshogy nem is érdemes...
Viszont mitől van az, hogy átmenetileg nem üzemkész mindegyik? Lehet ez ellen tenni?
Azt is megkérdezném, hogy jobbak-e a térképen kívüli lövegek? Mert azokat nem tudják támadni, ált. nagyobb méretű csomagot küldözgetnek, s ezek szerint az onboard is üzemképtelen néha (vmit magyarázott Manuel, de nem értettem).
delay max. 0.4-0.5: Ezt hogy érted? Vagy lő end turn után, vagy csak a későbbi körben, nem?
Hogyne, Preferences - Battle Points. Ebből egy 200 körüli érték lejön, mert automatice kapsz egy HQ-t.
"Az egységek lepakolása is furcsa volt..."
Alapból csak egymás után rakhatod le őket, de ha bal gombbal rámész akármelyikükre, őt nyomhatod le valahova, aztán a következőt stb. Kivétel, ha a Shifttel egy olyan helyre pakolsz, ahol már vannak, mert ilyenkor nem vált a következőre, marad azon, akit éppen lepakoltál. Ilyenkor szimplán nyomj egy n-et (next), így a következőre lép.
"Az alsó sorban kiír pár dolgot, nem lehet azt nagyobb méretben megjeleníteni, vagy visszalapozni? "
"Gondoltam, hogy editor lesz a vége, de előbb játszanom kellene megtanulni... :) "
Nem kell oda editor, a Battle Generatorral is meg lehet oldani. Az ellenfél oldalán állítsd a "Computer buy"-t "Human buy"-ra, esetleg a "Comp. Deploy"-t is humánusra. Ennyi.
"Rally: ha jól értem, ezzel a betojt egységeket lehet kivakarni a ..."
Jaja. Ha nagy a suppression, nyomsz egy R-et. Ha mákod van, sikerül, és a suppress feleződik, esetleg a csapat állapota is javul. Ha sikerült, újra próbálkozhatsz gond nélkül. Ha nem, így jártál. Egyébként ha a csapat elvétette a tesztet, és érintkezésben van a felettesével (in contact), a parancsnok próbálkozik, de ő mindig csak egyszer, akár sikerült, akár nem. A suppression egyébként sokmindent befolyásol, főként a célzási pontosságot. 0 suppressionnal a csapat valami 20% körüli bónuszt kap célzásra, de a manualban ez a dolog le van írva.
C&C: ezt kapcsold ki, míg kezdő vagy, nagyon bonyolítja a dolgokat. Én is kipróbáltam, alapvetően tetszett, mert logikus, de jobb szeretem, ha mindenki a saját feje után megy.
ID flags: nattyon hasznos, pláne routed gyalogságnál. Nem kell mindig a preferencesbe menni, elég egy shift-6 ki-bekapcshoz.
FO-nál tökmindegy, milyen közel vagy, az a lényeg, hogy lássa a célt, és akkor dupla olyan hatékonyan dolgozik az ágyú. Az nekem se tiszta, hogy csak a tűzparancs kiadásakor, vagy az égi áldás megérkezésekor is látnia kell. Amúgy a tüzérséggel nagyon nem vagyok megelégedve, morális sérülést jó sokat okoz, de fizikait nagyon ritkán. A füst viszont cool, használatát melegen javaslom mindenkinek.
A magyar csapatokról: asszem korábban írta vki, hogy a készítők között volt magyar is, úgyhogy egységekből nincs hiány.
A Rally fontos nem c&c-s játékoknál is. Ha arra gondoltál, hogy az order pont nem fontos, stimmel.
A legénységet meg nem hűsöltetni a fák alatt, hadd dolgozzanak! Igaz, ha a tankot kilőtték (destroyed), nem sokat tehetsz, de ha csak damaged, vidd a tank pozíciójára, nyugtasd le őket rally-val, aztán várj, és pár körön belül visszakászálódnak a járgányba. Ha szerencséd van, rövid időn belül kijavítják a sérüléseket, aztán előőőőree! Persze ha nagyon megfogyatkoztak (5-ből mondjuk 2-3 maradt életben), a tűzgyorsaság vészesen le fog apadni, de még mindig jobb, mintha pisztolyokkal rohangásznának.
Az Enemy Seen-ről jut eszembe: azt hogy a pékbe lehet megtudni, hogy egy ellenséges csapatot ki látja a tieid közül? Vagy legalább azt, hogy ő mennyit lát? Azt tudom, hogy saját csapatnál F7. De az ellennél? Ez főként nagyobb csatákban zavaró, de akkor nagyon.
A bújtatott FO tényleg yo ötlet lehet, ki is fogom próbálni. Eddig egyáltalán nem vettem ilyet.
Nna, ez a része szerintem is bugos. Lepakolásnál van valami olyasmi gomb, hogy "entrench all units". Ha nem nyomom egyszer sem, a csatában általában mindenki kap homokzsákot. Ha egyszer megnyomom, senkinek se lesz. Ez egy picit zavaros, pláne hogy deploynál nem lehet látni. Meg kellemetlen, hogy az ellenfél a zsákból következtethet arra, hogy ott biz' ellenfél lapul.
"Javítás: Arra gondoltam, hátha van Repair truck vagy hasonló, de ha nincs hát nincs. "
Repair truck az nincs, de egy bizonyos idő elteltével a jármű magától megjavul. Ilyenkor mindig kiírja a gép, hogy "*** VEHICLE REPAIRED: XY ***". Olyan mondjuk még nekem nem volt, hogy kisebb sérülések, pl. coaxial gun, megjavult volna, de feltehetőleg ha nem csinálsz semmit az egységgel, azt is megjavítják.
A damage-t az egység infoablakában lehet megnézni. Ez egy szám, általában vagy azt jelenti, hogy hány ember patkolt el, vagy azt, hogy hány sérülés érte a gépet. A sérüléseket ugyan nem részletezi, de rá lehet jönni, pl. az egység sebessége a felén van, egy-két fegyver hiányzik, a Fire Control vagy Range Finder érték 0, stb...
Egy kérdés közben: soxor volt már olyan, hogy lövök egy bunkert/járgyányt/miegymás, eltalálom, az átütés nagyobb, mint a páncélzat, és semmi sérülést nem ír ki + a damage marad nullán (valami ilyet ír ki pl.: "PENETRATION 60, ARMOR 25") Ilyenkor mi van? Nem okozott kárt az átütés ellenére?
Kampányok: a MegaCampaign fizetős, a többi valóban nem.
Nnna, akkor halljunk egy másik "rókát" (engem :))...
- Tudomásom szerint a lövés utáni kiírásban mindig szerepel, hogy mivel lőtt, ki lőtt és kit.Kivéve, ha a támadó nem látszik, ilyenkor asszem azt, hogy ki lőtt, nem írja ki.
- A * valóban azt jelenti, hogy az egységet az ellen észrevette. Ezt a valósághűség érdekében ki lehet kapcsolni a Preferencesben vmelyik opciónál.Nagyon hasznos, ha elbújtatod a csapatokat és várod, hogy az ellen minél közelebb jöjjön. Ha észrevett, azonnal tűz. Persze ez csak akkor műxik, ha az opfire nincs automatikuson. De, ahogy régebbi szitkomban kifejtettem, ilyenkor nem adja meg a találati valséget.
- A # azt jelenti, hogy az egységre már lőttek abban az adott körben (és/vagy az előző körben, ha jól emléxem). Ez szvsz nem igazán hasznos.
- Megjegyzés az onboard artyhoz: A legjobb módszer, ha a tüzérek sebességére és nem a pontosságra mész, hogy kiválasztod azt a tüzért, akivel lőni akarsz, aztán nyomod a B-t. Így a tüzér a saját felelősségére pufogtat, ergo (mortar esetében) a delay max. 0.4-0.5 körül lesz, ami igen hatásos. Persze a célt nem fogja látni, de még mindig jobb, mintha két körrel később lőné a nagy semmit.
Hali,
Ha a telepitesnel tudsz lepakolni trenchet(pl. scenario telepitesnel), akkor csak azt kapod, amit leraksz. Ha nem tudsz( Generator/campaign), akkor a progi automatikusan ad meghatarozott alakulatoknak. Foleg, ha defenzivaban hagyod a statuszukat. probald ugy, hogy pl. a sniperedet kapcsold at telepiteskor advance-ba.
S.
Hát az üzenetek késleltetését mindenki a saját szájíze szerint állítja. Én szeretek mindenről tudni és úgy gondolom egy 1,5-2 mp-es delay bőven elég. Persze lassú lesz, főleg ha a Fast Artillery sincs bekapcsolva. De én imádom hallgatni a 105-ösök dörejét :-))
A # asszem azt jelenti, hogy az egység már csinált vmit az adott körben. De ez lehet, hogy nem így van, mindenesetre - tanácsommal ellentétben :-) - nézd meg Manuelt.
FO-nál: amikor a tüzérségi támogatást kéred mindig meg van világítva az a terület amit az FO lát. Kérhetsz zárótüzet olyan helyre is, amit nem látsz, de az pontatlan lesz, mert nem tudta megadni a megfelelő koordinátákat.
Csak a MegaCampaign-ek fizetősek és olyat még nem is láttam sajna :-( Amúgy vannak kellemes beépítettek is.
Persze kiírja, hogy ki lő (vagy kire lő), de mivel sok dolog történik, hamar kigördül a képernyőről a felirat. Ráadásul mindegyiket nem is írja ki ha jól emlékszem, vagy azt aki lő, vagy azt akire lőnek. Tehát figyelni kell a képernyőt is. Lelassítani nem akarom, mert akkor túl lassan lépeget. Szokni kell még...
Csillag: na ezt akkor félre értettem...
# mit jelent?
FO: értem én, hogy nagyobb hatékonysággal tüzel.
Azt nem értem, honnan tudom, mikor látja a célpontot, számít-e, mennyire megy közel a célponthoz?
Javítás: Arra gondoltam, hátha van Repair truck vagy hasonló, de ha nincs hát nincs.
Campaign esetén lehet csak továbbvinni az egységeket, nem? Az pedig fizetős ha jól tudom, itt írta vki.
Amikor Defense típusú az ütközet meg lehet-é akadályozni, hogy minden egység körül megjelenjen a homokzsák? Kicsit macerás ha a sniperem meg FO-m körül bazi bagy barrikád van :-)
A jó úttörő segít, ahol tud...vagy ez már lejárt lemez? :-)
A rally-val tudsz lelket verni az egységbe. Érdemes beállítani az "auto rally"-t, mert akkor nem kell végigbogarászni az összes egységet. Talán nem kerül "order point"-ba, asszem. De ez is csak a C&C módban fontos.
A késleltetést meg majd belövöd, hogy neked milyen sebesség a jó :-)
Hogy ki kire lő azt kiírja, azt is mivel. Én ezért szoktam átnevezgetni az egységeket, hogy egyszerűbb legyen megtalálni. Nem is biztos, hogy látja a megtámadott, hogy ki lövi éppen! Ez szvsz reális.
A sérülésekkel sajnos én sem vagyok tisztában, ezen a téren nekem is kellene némi korrepetálás.
Az immobilize véletlenszerűen javítódik szvsz. Volt olyan, hogy az egész ütközet alatt ott vesztegelt egy tankom a domb alatt, amíg a legénység behúzódott a hűsbe, a fák alá. Persze egy kör kb. 6 perc lenne a valóságban, tehát egy 20 körös ütközet is csak 2 óra. Azalatt meg nem nagyon lehet megjavítani egy lánctalpat pl. :-)
A csillag azt jelenti, hogy téged látnak!
Az Enemy Seen mutatja, hány egységet lát a tied.
A command car csak a parancsnoki egység fuvarozására jó szvsz.
Az FO nagyobb hatékonysággal, pontosabb és gyorsabb tüzérségi támogatást kérhet. Én nem nagyon használok gépesített FO-t, mert nagyon könnyen roncsot csinálnak belőle. Inkább elbújtatok egy-két gyalogbékát :-)
Még a legénységhez annyit tennék hozzá, hogy nem árt elszaladni velük ha meleg a helyzet, főleg ha tapasztaltak. A következő ütközetben adhaszt alájuk egy újabb harckocsit :-)
Francis Furrier, -Survivor: Köszi, sokat segítettetek! :)
4 Tigrincs vs 8 T34A2 (vagy mit írtam, mind1):
Gondoltam, hogy editor lesz a vége, de előbb játszanom kellene megtanulni... :)
Rally: ha jól értem, ezzel a betojt egységeket lehet kivakarni a sz@rból - bocs az alpári kifejezésért.
Command & control: ezt egyenlőre kikapcsoltam, ráérek akkor szivatni magam, ha már boldogulok a kezeléssel.
Delay messages: ezt már beállítottam, de vhogy nem érzem, hogy elég információt kapnék. Bal oldalt alul leszaladnak a feliratok (Front hit..., stb.), aztán azt se tudom hirtelen, melyik egység kire lőtt. Gondoltam vissza lehet lapozni ezeket az üzeneteket...
Az se teljesen tiszta, hogy mennyire sérült az egység. Pl. kiírta a tanknál, hogy 2-es a sérülés, de ez vajon mit takar?
Ha lerobban a gép (pl. immobil.), nem lehet megjavítani?
Aztán a kiugrált személyzettel se sokra megyek. Idő után észhez térnek, aztán nem győzöm elrejteni őket... :(
ID flags buttont kapcsold ON: na ezt meglesem.
Amúgy tegnap épp a hátba támadós (flanker vagy mi) illetve az artillery tutorial-t nyomtam végig. Azt nem értettem csak, hogy mire jó az a command control car (vagy hasonló a neve). FO járműnél mennyit számít, hogy milyen messze van a célterülettől? Honnan tudom, hogy látja-e a célt? (* jelzi, ha lát ellenséget, ugye? De melyiket látja?) Gondolom ha közvetlenül látja, akkor nagyobb a találat valószínűsége...
Ma utána nézek a mérnököknek is, ha lesz időm.
Ajánlhatnátok egy kezdőknek való küldetést gyakorolni!
Néztem a magyar egységeket, jó érzés volt látni végre egy programban! :)
Ui.:
"Manuel mond neked sok hülyeség. Te nem hallgatni
Manuelre. Te hallgatni öreg rókák :-))) "
Jajj de sokszor eszembe jutott, amikor beírtam, de végül csak kijavítottam (manual, kézikönyv, stb.)! :)
szia,
FF sok hasznos dolgot mondott az iment, meg hehany a kerdeseidre:- amit az also sorban kiir, hosszabban tanulmanyozhatod, ha a preferences menuben felemeled az OP fire idejet. -"4 db.Tigert 8 db. Sherman ellen" , hogyne, de azt nem a battle editorban, hanem a scenario editorban tudod osszevalogatni.-"nem latod az alakulatokat" , prefernces menuben ID flags buttont kapcsold ON. Eleinte, gondolom mindenkinek szokatlan, mert mashoz szokott. PL. nekem is nyuglodosnek es korulmenyesnek tunt az SP3 utan., de aztan megszoktam. A helyzet az, hogy ilyen jellegu progi nincs mas es jobb, amik vannak szep 3D grafikaval, azok vagy mas jelleguek, vagy korlatozottabban hasznalhatok, vagy bargyu/ egyugyu es hamar megunhato/de szep 3D:-)))...
jaaa...a manualt azert nem art tanulmanyozni, sok hasznos dolog van benne.
S.
Manuel mond neked sok hülyeség. Te nem hallgatni Manuelre. Te hallgatni öreg rókák :-)))
(1) Sajnos Battle Generator-ral még nem bíbelődtem.
(2) A "Deploy" lehet manuális vagy gép általi. Javaslom a nehézkes, de kifizetődőbb manuálist, mert a gép tuti össze-vissza pakolja el az egységeket a parancsnoki harcállástól.
Meg kell szokni, hogy itt mindig vmelyik egység ki van választva. Amikor lepakolsz mindig sorra jönnek a különböző szakaszok/századok. Érdemes őket egy bizonyos körön belül lepakolni a HQ egység környékére, ahol még lesz nekik kapcsolatuk a parancsnoki egységgel (Radio vagy Visual). Ha nincs, akkor nem nagyon lesznek hajlandók mozogni vagy csak a beállított irányban (command&control módban) Plusz így könnyebben lehet Rally-zni az egységet.
(3) A plusz jel azt jelöli, hogy a járgány vagy löveg kezelőszemélyzettel rendelkezik, ill. a gyalogosok még harckészek (nem routed az állapotuk)
Ha zárójelben van, akkor az az egység a HQ.
(4) Minél nagyobb egy harci egység, annál több parancsot tud kiadni a egységparancsok. Asszem ez Command & Control módban fontos csak.
Tehát egy század harckocsi szervezetileg jobb, mint egy szakasz vagy raj. Utóbbiakat lehet használni vegyes egységek létrehozására. De asszem eredetileg is vannak ilyen Kampfgruppe-ék.
(5)A sebességet le lehet venni a "Preferences" menüben, a "Delay messages" pontnál...talán, vagy vmi hasonló nevűnél. Én kb. 200 állítom, az 2 mp-nek felel meg. Így egy kicsit olvashatóbb lesz...de nem érthetőbb :-)))
Az alsó sorban az "Opportunity Fire"-re kérdez rá megadott ideig várakozva. Ez annyit tesz, hogy beledurrantasz-e az ellenbe az ő körében. Nem mindig szerencsés, mert fogy a puskapor és ő is visszalő :-) De néha nem árt...
Én is letöltöttem a 7.1-es verziót, nem két perc volt. :)
Viszont nem regisztráltam sehol, vki írta, hogy csak akkor lehet letölteni...
Elsőre kicsit csúnyának tűnik a grafika (jó, másodikra is). Persze számítottam rá, hogy nem csicsa 3D, de emlékeim szerint a PG1 is jóval szebb volt. Nem is az zavar, hogy egyszerű a grafika, hanem az, hogy ennek ellenére kicsit nehéz kiigazodni, sokszor azt se látom ki, hol van...
Tutorial-t elkezdtem. Bár az elején hiába léptem a megadott mezőre, nem lőtt rám senki (Manual állítása ellenére), közelebb érve pedig a páncélököllel rögtön szétkapták a Sherman-t a németek. Ezért inkább mentem a fejem után szerencsére lenyomtam a fritzeket (vmi d-vel kezdődő victory lett a vége, kaptam jó sok pontot, talán 5xxx-et).
Pár dolgot megértettem a Manual-ból, párat az előző hozzászólásokból, de arra is rájöttem, hogy rengeteg dolgot nem értek... :)
Tényleg, lehet olyan beállított ütközetet játszani, hogy megmondom pl. 4 db Tiger I. 8 db Sherman ellen? Battle módban próbáltam ilyesmit, de csak a saját egységeimet választhattam ki (vásárolhattam meg). Creditet lehet vhol állítani?
Az egységek lepakolása is furcsa volt, bal oldalon sorakoztak a térképen, de nem tudtam onnan "levenni" őket, csak meghat. sorrendben pakolta... Ráadásul a végére érve elkezdte átpakolni őket.
Aztán látom, hogy van mindegyik tank ill. gépkocsi felett egy (+) szerű jelölés, az micsoda?
Vásárlásnál miért van plt, co, sec? Azt értem, hogy egy szakaszban mondjuk több egység van, de mi a különbség, ha apránként veszem meg őket, vagy egyszerre egy nagyobb rajt?
Sokszor alig értem, mi történik. Az alsó sorban kiír pár dolgot, nem lehet azt nagyobb méretben megjeleníteni, vagy visszalapozni?
Sok kérdésem van még, de inkább fötrök még egy sort a kézikönyvben, csak az a baj, inkább játszanék már! :)
És még egy zavaró kellemetlenség: a piszok gép nem hajlandó kiírni, hogy hány %-os a találati valószínűségem az ellenfél körében. Erre max. következtethetek abból, hogy mennyivel mozog a csapatom, milyen távol vannak egymástól stb. Ez azért nem frankó.