Ez itt az ősrégi Volvo Topik, a néhai Volvo Baráti Társaság, az első hazai Volvo klub melegágya és kemény magja.
A topikot klubtopikká alakítottuk, arra a többitől kissé eltérő szabályok vonatkoznak:
¤ Itt nincs off-topik, alkalomadtán POLITIKÁRÓL is beszélgetünk, természetesen kulturált keretek között.
¤ Ha éppen parázs vitát látsz, az nem jelent mást, mint hogy az egymást személyesen is ismerő kollégák beszélgetnek.
¤ Szeretettel látunk, akkor is ha nincs Volvo a birtokodban. Kérdezz bátran, figyelünk :)
¤ Légy türelmes ha nem jön azonnal válasz, a legénység extra segítőkész.
¤ A trollokat, a kekeckedőket, a kéretlen reklámokat rövid úton eltávolítjuk.
Ez valami bonyolultabb dolog volt, de azt megmagyarázták.
Én úgy tudom, persze ez a Tarlós elmondása szerint, de mindenekelőtt a bünti be lett fizetve. Jogszabályt nem módosítottak, tehát elviekben nem lett megakadályozva a bünti. Forgalmi rend változás történt, amit nem vett észre a zasszony, ezt ugyan elismerték, de vitatták a körülményeket és a vizsgálatok megállapították hogy...
Tarlós István sajnos nálam ott írta le magát, amikor a drága felesége teljesen egyértelműen tilosban fordult a Szépvölgyi útra, és ezután leszereltette a kamerát és jogszabályi úton megakadályozták, hogy ilyen módon büntetést lehessen egyáltalán kiszabni. Egy igazi úriember ilyenkor sűrű elnézéskérések közepette befizeti a büntetést, és megkéri az asszonyt, hogy legközelebb figyeljen jobban. Ez viszont valami egészen balkáni "megoldás" lett.
A többit nem t'om, nem bírtam fél percnél tovább hallgatni az egészet. Látni nem láttam, azt el sem indítottam (volna) ha belefutottam (volna). Fél perc után pontosan le lehet venni, miről van szó, és azt is lehet tudni, hogy az első fél percben mindent láttál :-D
Én még mindig azt mondom, hogy nem kellett volna oda menni. Nem arról van szó hogy nem érdemelte meg a pofájába, hanem arról hogy szánalom cirkusz lett belőle ahogy oda lépett hozzá.
Egyre jó volt, hogy akinek van hozzá szeme, az láthatta hogy MP egyébként milyen agresszíven reagált. Nyilván kicsit cél is volt, de például Menczer őszintén meglepődik amikor azt mondja Magyar, hogy "Én értem hogy az a cél hogy megüssem, nem fogom megütni." Látszik a szitun, hogy ilyenre egyébként senki nem gondolt. Viszont MP nyilván magából indul ki, hogy egy provokációnak kizárólag az lehet a célja, hogy valakit tettlegességig idegesítsen. Na most volt ilyen régen úriemberek között is, párbajnak hívták, de ezen a szinten nagyon messze vagyunk az úriember szinttől.
Ott volt a Tarlós - Tordai "beszélgetés" is. Én azt gondolom, hogy a teteje volt annak, amit egy politikus megtehet, vagy megengedhet magának ilyen helyzetekben. Na de a Tarlós az ezekhez képest magasan fentebb van. Én egyébként imádtam a faszinak stílusát, egy igazi úriember a kamerák előtt. Azt gondolom hogy az lenne az a szint, amit egy politikusnak képviselnie kéne. És tette mindezt akkor is, amikor vele szemben néha minősíthetetlen hangnemben nyilatkoztak. Szóval lehet azt mondani hogy Menczernek igaza volt, de a stílus amivel fellépett, az akkor is sudribunkó. Na jóvan hát más parlamentekben még verekednek is a képviselők. Nekünk meg most ez van itthon. :)
A nehezített pálya az az, hogy az alsó szőnyeg az dupla rétegű, melyben az alsó réteg szivacsféle, a felső meg pvc-féle. Ez a felső réteg nem vízáteresztő. Ha a szélénél aláfolyt a víz, akkor az kipárolgással a pvc-n keresztül nem fog kijönni. A szőnyeget fel kell emelni a vasról. A felemeléshez meg szét kell szedni az egész belsejét. Meg lehet csinálni, csak xopás.
Most jöttem a szerelőtől. Kiszedtük az üléseket, minden műanyag keretet, fűtéscsövet, kédert, takarót. Találtunk kb 3000 forintot fémpénzben, szóval, már ezért megérte.
A műszerfalat és a középkonzolt is szét kellene szerelni, hogy az alsó szőnyeg is teljesen kiszerelhető legyen. Az azért elkerülném.
Ebben az állapotban viszont fel tudom emelni annyira, hogy valamit alátéve legalább a fele lebegjen, így a levegő alá tud menni.
Ha már lúd, legyen kövér, így bejelentkeztem egy belső takarítóhoz, mert ha már szét van szedve és amúgy is vizes, akkor mossa ki a belsejét tisztára.
Azután itthon lesz ideje kiszáradni, összeszerelés meg csak azután. Addig Nissanozni fogok.
Kb havonta megyek 300 liter desztillált vízért. Vajon mikor fogom ezt a hibát ismét elkövetni? Tudom, alkoholt kellene szállítani, ha azt öntöm bele, akkor attól nem rozsdásodik a vas, nem rothad be a szőnyeg, könnyebben kipárolog és az illata is jobb. Hát ez van.
Szóval az a "szedd ki a szőnyeget", az kb ilyen művelet.
Az is benne van, hogy egy paraszt csak ugyanolyan paraszt leugatásból ért. Szerintem igaza van sanyának, másból nem ért. Azon csodálkoztam, hogy nem verekedtek össze
A helyzet az, hogy szerencsétlen Menczer kapott egy feladatot: menjen oda ahol MP legközelebb kommandózni fog, és szembesítse a faxit a saját dolgaival. Hiba volt hogy nem utasította vissza a feladatot, ez nem neki való volt. Ugyanis MP ebben a hőzöngős, a másikat leugatós, kötözködős, nagypofájú stílusban verhetetlen, hosszú tapasztalata van, a Menczernek meg nincs. Akkor sem, ha sokkal intelligensebb, mint MP. Ugyi ha beállsz a disznók közé a xarban birkózni, akkor fülig xaros leszel te is, ők meg legyőznek a rutinjukkal. Szóval ez történt szerintem. Menczer nem bunkóbb volt, hanem rutintalan, és naiv hogy bevállalta ezt a haknit. Hibázott. De ez nem menti fel MP-t az alól, hogy mekkora egy gyökér.
3-4 millióért nem fogsz ilyenből jót találni. Ami jó, az 6 millió forint, ennyit nem szánsz rá, akkor inkább hagy a fenébe, vegyél egy kis benzines régi izét, Nissan Micrát, ilyesmit a rövid távokra.
Gépkölcsönzőben lehet bérelni ipari szárítógépet. Az a levegő páratartalmát gyűjti egy tartályba. Szerintem simán ki lehetne vele szárítani a kocsit, ha bezárod egy napra.
Én is a szögegyszerű szívót támogatom a megbízhatósága és az alacsony karbantartási ktg. miatt, viszont sajnos a szükséges teljesítmény hiányában ezek nem tudnak elegendő áramot termelni a nagyobb teljesítményigényű elektromos hajtáshoz. Főleg ha mondjuk az két motoros...és ezért maradt kényszerűen rendszerben a turbinás aggregátor, mert a relatíve kis mérethez (3 henger 1500 ccm) így már elegendő teljesítmény tartozhat, mert ne feledjük, hogy a villanymotorok által közvetetten leadott párszáz kW teljesítményt elő kell valamivel állítani. Érdemes megnézni a Nissan X-Trail e-Power működési elvét. Mostanában gyanúsan sok videó került ki róla vagyis alakul valamiféle sikersztori. Relatíve kis méretű akksi van benne (1-2 kWh közötti ha jól emlékszem) és a belső égésű motor működésének túlnyomó részében közvetlenül a villanymotorokat látja el árammal. A kevéske akkupufferelés csak a zökkenőmentes haladáshoz szükséges, de úgy általában nem az a cél, hogy akksiról fusson a vas. Érdekes koncepció, nekem ez is tetszik.
Tegnap vizet szállítottam. A hátsó ülésre pont befér egy 300 literes tartály. A töltőszivattyú betegeskedett, lassan pumpált, aztán váratlanul feléledt. Annyit késtem, hogy betolt kb 20 liter vizet a hátsó ülésre. De szerencsére nem maradt ott, egyenletesen elterült a padlón. Hazáig lötyögött. Ma kiporszívóztam a javát, de ez az időjárás nem kimondottan kocsiszárító klíma. Valamit ki kell találnom. Amikor a 850-es beázott a csomagtartófedél körüli peremből kivezető gumicsövek eltömődése miatt, akkor az egy teljes nyár volt felhúzott szőnyeggel. Ma megnéztem mégegyszer a naptárt, mert hátha, de a nyár messze van. Valamit ki kell találnom, hogy ne rothadjon szét nyárig. (tudom, töltsem fel wd40-nel, az kiszorítja a vizet)
Egy plug-in hibrid kell neked szerintem. Azt este fel tudod rakni töltőre, 30-40 km-t elmennek villannyal és van bennük rendes belsőégésű motor is. Van a Volvonak is a V60-ban 2.4 dízel van mellette. Az egy élhető autó szerintem. Ahogy nézem hahun 4 millióba még bele is férnek a 13-15 közötti gyártásúak. Mondjuk azt nem tudom, hogy mennyire megbízhatóak ezek.
Eleve szívó benyát keresnék, akkor is ha nem vesz részt a hajtásban.
Sőt, az lenne a jó, ha nem venne részt a hajtásban.
A helyzet az, hogy nem örülök ennek a kényszernek, de valami megoldás kéne erre a 6km útra.
Először ugye nézegettem tisztán elektromosat, mondván hogy elég nekünk a 30-40km hatótáv. Csakhogy ezek minimum 1,5 millió forintok és ezért nem kapsz jót, csak maximum használhatót, ezekre a pici távokra. De mi van, ha el kéne ugrani valahova, ami nem volt bekalkulálva? Akkor a másfél, két millió forintos szarkupaccal haza kell ugrani a 700ezer forintos, rendes autóért hogy lehessen messzebb menni?
Na és ekkor jutott eszembe a hibrid. 3-4 millió forint lenne amit szánnék rá, könnyező szemmel.
Ez az igény jövőre fog élesedni, addig még az is lehet, hogy jótékonyan változnak az árak ezen a piacon, vagy legalább jobb ajánlatokat látok, ugyan ennyi pénzért.
Szóval arra gondoltam, kéne egy olyan hibrid, ami képes mondjuk 30km tisztán elektromos üzemre, hogy a 6-6 km távot meg tudja tenni, eközben nem nyírni a belsőégésű motorját. Viszont ha esetleg messzebbre el kell mennie a zasszonynak, akkor ne legyen pánik, a hatótáv miatt. Mindehhez jó lenne ha a benzines erőforrás egy szívó benzin lenne. Nincs szükségünk a 2 másodperc alatt 100ra. Így ez nem csak egy "B" autó lenne 3-4 millió forint erodálására, hanem egy használható autó, ami a többségében folyamatosan rövid távokon, nem nyírja ki a sosem bemelegedett motorját. Szóval olyan kéne, ami képes arra, hogy nem használja a belsőégésűt ha nem szeretném.
Nyilván a legjobb, egy nagy hatótávú, tisztán elektromos lenne, de azt jelenleg nem tudom megfizetni.
Legellátottab a szervize és hibrid témában talán ők is a legfejlettebbek. Az 5. gen 2.0 és 2.5 literes hibrid olyannyira jó lett, hogy simán el tudnék csábulni rá.
Benzin-elektromosban csak japót vennék, mert hozzájuk képest a német maradt a témában tehetségtelen kezdő. Ha a hajtásláncban részt vesz a benzinmotor akkor szívóbenyát.