Szerintem egy jó állapotú MG TF-et érdemes megkaparintani és ápolgatni a lelkét, ezek is sajnos elfogytak mára. A brit autók nem kevésbé szerethető és vágyható autók, mint az olaszoké szerintem (és designban csakis az angolok említhetők az olaszok mellett, punktum.)
Ha megengeded, érvelnék. :) Még egyazon márkán belül is óriási világok és stílustörések vannak. Csak az Alfánál maradva: egy klasszikus, vérpezsdítő 75-öst, GTV Alfettát vagy egy 164-est nehéz összevetni egy MiTo-val vagy akár egy mai, felpuffasztott kompakttal, a Giuliettával. Két világ. Néhány sarkos példa:
- amilyen rút és betegágy egy Peugeot 307-es, annyira vágyható és csodás a Pininfarina tervezte 306-os vagy a 406 coupe.
- a Toyoták az ásító unalmat jelentik az elmúlt 20 évben (a VW mellett), de azért ne felejtsük, volt nekik Supra, Celica vagy a polgári Camry, ami azért kívánatosabb autó, mint egy mai Auris...
- VW Bora = hideglelős érdektelenség, de azért volt ott egy Scirocco, Corrado is stb-stb.
Az IS200 és mondjuk egy kortárs Alfa 156 között több hasonlóság akad, mint különbség. A legkisebb közös többszörösök mondjuk a különcség, prémium érzet, vezetési élmény, sportosság.
Hogy miért vicces a hátsó két kis ködlámpa, azt nem tudom, de ha irónia akart lenni, akkor nem osztom, szerintem egyedivé, elkülönbözővé teszi inkább. (Más Lexus az IS200-on kívül nem tetszik különben.)
Barchetta is szerepel a listámon, de egy sincs a Hahun.. Játszós-szaladgálóst szeretnék, mer ha nem kell terepezni, vagy cipekedni, akkor nem szeretem csak a seggem a 2.5 tonnás pickupban utaztatni. Ez 30 km-es körzeten felül értendő, mer azon belül mék cangával.
Ja, de mondom, ez nem elsődleges szempont. Egy sor más tekintetben is összemérhető egy Alfával. (Sportosság, kormányzás, futómű - elöl és hátul kettős keresztlengőkarok, stílus stb-stb.)
Tudom, mert anno néztünk Rover 25-ösöket, azokkal is ugyanez a helyzet. A jó hír a K szériás motorok esetében az, hogy régóta elérhető már olyan spéci (azt hiszem, valamilyen szendvics szerkezetű) tömítés készlet, ami egyszer és mindenkorra orvosolja a hengerfejesedési problémát, azt hiszem, az ebay-en is rendelhető. Egyszer kell megvenni és kicserélni, utána soha többet!
Az a baja ennek, h a Rover K motor szeret hengerfejesedni, s rohadt szar szerelni a középmotor miatt. S az első szériának egyedi, hidrós futóműve van, na az az igazi szopás. De 3. autónak pont nem érdekel, meg nekem a járós is V8, amerikai. :-)
Volt 147-es a családban (a testévremnek konkrétan) az 1.6 120 lovas, ezért merem mondani, hogy az Alfák is jók, csak jó gazda és kellő pénztárca kell hozzá. Az MG is ilyen lehet. Nem tudni bántó típushibákról, ami meg ismert, azokra fel lehet készülni. Azért ezek már nem olyan bonyolult autók, mint egy korabeli S Mercedes vagy más német prémium, ami soha nem kéne. A Lexus mellett szól ugyanakkor - és ez is tény -, hogy egy bármennyire is szuper és jó Alfához képest jobban tartja az árát, kevesebb a fajlagos fenntartási költség, miközben az élmény tényleg összemérhető egy Alfával (hat henger, hátsókerék hajtás - bár utóbbi soha nem érdekelt igazán, erősen túlértékelt az autós világban szerintem.)
Köszi. Hát, ha rajtam múlik, nem kell több autó, remélem, ez kiszolgál minket sokáig (egy alvázvédőt még teszek rá valamikor, és aztán már csak arra kell figyelni, hogy ne törjön meg.) Az MG roadsterek mindig is tetszettek, ezerszer inkább egy MG kéne, mint a joggal agyonsztárolt, de elcsépelt MX5.
Nézd, mit felelhetnék erre, hiszen nem biztos, hogy elhinnéd. (Nem gondoltam bántónak a hozzászólásod.) Nem a magyarázkodás/önigazolás szándékával, de a helyzet a következő:
családi autóról van szó, tehát a döntés közös volt. Alfa 147-est csakis magasabb felszereltséggel (preferált: Distinctive) vettünk volna, bőr üléssel, relatíve alacsonyabb futásteljesítménnyel. Csakis benzines és belföldön eladó autóban gondolkodtunk, külföldről semmiképp sem hoztunk volna be autót (egyszerűen nem éri meg), így tehát a linkelt autó bármennyire is kívánatos, nem jöhetett volna szóba. Fóliázást sem szerettünk volna, az is legalább egy 500-600e Ft plusz, és ez csak esztétika. Az érdi autót természetesen láttam én is, de a csekély kilométert egyszerűen nem tudom elhinni (ha meg igaz, akkor meg ár nem hihető számomra), a felszereltség is lehetett volna gazdagabb. Elfogult vagyok az Alfákkal kapcsolatban, de van pár - mára nem sok maradt! - olyan típus még, ami hasonlóképp szerethető és némileg kevésbé kényes lehet. A Lexus IS200 tényleg ilyen, családi autónak tökéletes, és számunkra nyújtja azt, amit egy Alfába beülve is érez az ember. Azért ez nagyon finom darab:
Egy régebbi Rover 75 vagy MG ZT is tudná ezt az egyediséget, ha lehetne belőle szépet és jót kapni, de mára elképesztően megritkultak és nem is túl megbízhatóak, amennyire tudni vélem (bár a jü gazda szerepét vállaltam volna akkor is).
Ez is jó, meg az is jó kocsi, max legközelebb veszel Alfát. Én most az MG roadstereket nézem, mer angol kocsim még nem volt, s megfelelően ritka (s persze szar is :-)
Nos, köszönöm mindenkinek a segítséget, támogatást, jó tanácsokat, de a helyzet az, hogy sajnos a kiszemelt 147-est lefoglalózták. :( Van ilyen, lecsúsztam róla, néha az életben banális körülmények miatt hiúsulnak meg vágyott dolgok (máskor meg váratlanul lesz valaki hirtelen szerencsés). Más olyan példányt, ami a képek és a leírás alapján elnyerte volna a tetszésemet, sajnos nem volt, így hát lemondtam a 147-esről, más típus nem jöhetett szóba, mert a méretet, fenntartási költségeket és persze a szív sóhaját tekintve a 147-es volt a vágyak tárgya. (A Giulietta nagyon nem tetszik, ahogyan a MiTo sem, előbbi kifejezetten duci, méltatlan a márkához - elnézést, ha bárkit is megsértettem ezzel a véleményemmel.) Az a baj, hogy 100-ból 99-szer a koncepció néz ki jól, a széria már kiábrándító. Ez lehetne a 147-es méltó utódja:
Kicsit sajnálom a dolgot, mert régóta szerettem volna hithű alfistává válni, de talán lehet valaki úgy is rajongó és elkötelezettje a márkának, ha épp nem birtokol egy Alfa Romeot. Mivel eléggé sürgősen kellett egy kisebb családi autó, így a befutó egy Lexus IS200 szedán lett. Nem lehetett kihagyni ezt a vételt. A vicc az, hogy amúgy kifejezetten taszítanak a japán autók, csak kevés kivétel az, amit imádni lehet (CRX, Legend, Supra Mk2, Galant szedán, stb.), de az IS200 mindig is tetszett, mert nagyjából megvan benne minden, amit egy kényes ízlésű autóbuzi az Alfákban, Lanciákban (és korábban a Saabokban, Roverekben) is imádhat, imádhatott:
- egyedi, különutas design; esztétikum és praktikum harmóniája,
- sportos vezetési élmény,
- kifinomult anyaghasználat, "prémiumság"...
Nagyon finom darab, és valahogy azt érzem benne, amit csak egy Alfában vagy Jaguarban érez az ember, de már egy német autóban sem. A különlegességet, egyediséget.
Szóval egyszerre tűnik ésszerű és érzelmi döntésnek. Szerintem csak az Alfa 156 design az, ami veri az IS200-ast ebben az alsó-középkategóriás sport szedán szegmensben (a Saab 9-3 vagy a Rover 45 már nem). Így alakult, nagyon hosszú távra tervezek, de a szívem egy része mindig az olaszoké, az Alfásoké lesz. Remélem, túlél engem a márka, drukkolok az Alfának! Vigyázzatok a gépeitekre, Cuore Sportivo, sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet megtudni milyen nyomás értékű benzin szivattyú kell az autóhoz? Sajnos 4-5 félét találtam az interneten ami más és más nyomás értékkel bír. Az autó 156 2.0 JTS faceliftes. Sajnos ehhez a motorhoz adja a különböző nyomás értékű szivattyúkat. Alváz és motorszám adja az helyes alkatrészt? Mert ilyen kérdést sehol sem találtam. Sajnos a szivattyú jól működik viszont a tetején lévő műanyag csonknál valahol szivárgás van és kabinban rettenetes a benzin szag emiatt. Megnézetem és sajnos onnan jön az illat felhő. Köszönöm a segítséget
Semmi gond, nem kell elnézést kérned. Mindketten félreértettük a másikat. Tisztáztuk, indulatok nélkül, nem torkolt 'magyarosch' anyázásba, ami mindenképp' értékelendő , a mai értékmentes és eszetlenül tomboló / rohanó világban...
Még 1 X leírom: pusztán / kizárólag, a borítékol6ó TSalódástól kívántalak , megóvni, amennyiben a kínálat aljáról választanál valami ? olcsó ? -nak tűnő vételárú , üzemanyag és pénztemetőt. Amennyiben - kizárólag a saját, erősen szubjektív véleményemre alapozva írom ezt - a kínálat tetejéről akarsz választani és a fenntartásra is marad , kellő mennyiségű $$$$ , nos ez esetben , bírod teljes erkölcsi támogatásomat. Persze, ezért , egy száraz kiflit sem kapsz a boltban.... :-)))
Ahogy lentebb is tanácsolták: független állapotfelmérő ember.
Vagy, ha ,neked megér ennyit és meg tudod szervezni: BmS-éknél, Érden foglalsz időpontot. Ők átnézik neked műszeresen. Amit nem találnak meg, az nagy valószínűséggel, nincs vagy sosem jön ki a kocsin, hibaként. Karosszériára és minden 1ébre, ott van a Fiat Szabó. Egy Salgótarján - Érd, oda-vissza úton, ami nem jön ki, egy 147-esen , az, soha máshol sem derül ki....
Maga a 147, nem egy ördöglakat.... nem nehéz és lehetetlen feladat, a javítása ....üzemeltetése.
Hát igen. Van közeli ismerős, akinek a nulla kilométeres benzines turbós J Astráját kellett váltógondokkal kezelni. Úgy értsd: kétszer váltó ki-be, közel milliós javítási számla, német csodaság, no comment. Nem nagyon van autó típushiba nélkül, de ha van is ilyen, akkor sem mindegy, mit nyújt cserébe. Nekem az autó örömforrás, érzelmi kötődés tárgya. Szerintem jó Alfa tulaj lennék, de majd kiderül, mi lesz.
Köszönöm a jóindulatod, és elnézést, ha indignáltan szóltam vissza.
Most még van bennem feszültség, mert ez dupla vagy semmi: csakis Alfa kell, viszont az épkézláb kínálat szűkös és nem mindegy, mit veszek sok-sok évre. Minden autóra költeni kell időnként, de nem mindegy, mit kap az ember cserébe. Az Alfák pár kivételtől (pl. MiTo) eltekintve guruló szobrok, temérdek műszaki és esztétikai csemegével, aminek én hajlandó vagyok megfizetni a felárát, ha ez az ára annak, hogy ne valami ásítóan unalmas németjapánkoreai közlekedőedénybe üljek... Majd kiderül, visszajelzek az eredményről!
Volt már pár tucat autóm (meg motorom), a legtöbb ráköltést egy Subaru kérte, fél éven belül majd a vételár felét, s ebben a rossz aut váltó nem volt benne, úgy adtam el. Most tizenplusz éves olasz meg amerikai van, egyikre sem kellett még költeni pár kopón kívül..
Elnézést, ha félreértettelek (írásban sokszor félreértik egymást az emberek és egymás szándékait), végül is elhiszem, hogy jóindulatú volt a hozzászólásod. Próbálok körültekintő lenni, leszervezek egy helyszíni állapotfelmérést, ami elvileg - mondjuk a motor kompressziójának a mérésén kívül - nagyjából minden lényegest kimutat. Megér 20e-30e Ft-ot az, hogy az embert megerősítsék a vágyaiban vagy még időben eltántorítsa tőle... Egy biztos: olyan élményt, mint az Alfa, ma már sajnos alig tud autógyártó. A tizenmilliós új Volvo S60 pl. nagyon tetszik, az kellően egyedi kívül-belül is. Csodás még az új Peugeot 508-as is, de az is megfizethetetlen számomra. Amiket még imádtam - Lancia, Saab, Rover - azok mára mind eltűntek az autótörténelem süllyesztőjében sajnos. Szóval inkább egy Alfa kell a kínálat tetejéről, amit pedig rá kell költeni, az az egyedi élmény felára. Vállalom. :-)