Keresés

Részletes keresés

Doky586 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74179

Az én Qstarz loggeremre a mai napig letölthető és saját szoftverével felrakható rá..

Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74178

...és ez az amit a kínai kütyüre sose fog megkapni.  :(

Előzmény: Doky586 (74177)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74177

Szerintem neked nem is ezen korrekciós jelekre van szükséged hanem az 'agps' adatokra...

Ezt az internetről tölti le a hozzá mellékelt pc-s vagy telefonos program és tölti fel a gpsre ezáltal ~egy hétre megnöveli a gps induláskori érzékenységét, gyorsabb indulást biztosít.

Előzmény: kesztió (74171)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74176

Nekem a Garmin Quest volt az utolsó amit leárnyékolt a IR üveges szélvédő, ezért kénytelen voltamilyen külső mágnestalpas gps antennát venni mellé, egyébként nagyon jó kis kütü volt. :) De az azóta megjelent chipek már elég érzékenyek hogy ne zavarja őket. (persze az oldalsó ablakokat sose fóliáztam)

Előzmény: Schaf (74170)
Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74175

Viszont ha már itt tartunk.. legyen...  csak kapsz tőlem megoldást.  :D

https://machineryguideapp.com/hu/dm1-gnss-device


Ezzel 1m alatt leszel.. fizesd ki, szereld be és örülj.  :)  Persze képeket majd tegyél fel nekünk arról, hogy hogy műödik élesben...

Előzmény: Schaf (74174)
Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74174

..és még egy ilyen komoly cuccal is max 2,5m körüli pontosság érhető el:

https://machineryguideapp.com/en/sm1-gnss-device

Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74173

Ingyenes felvilágosítás a korrekciós lehetőségek egy részéről:

 Az RTK, a PPP, és a DGPS korrekció pl a SBAS mellett...

Milyen chip?..  hmm..  hát nem olyan amit egy 200 dolláros tucat cuccba szerelnek és nem is olyan amit egy 400 USD-s telefonba. Mert ezek doszt elegek az átlag usernek, de messze nem lesz 5m-es pontosságuk.

Előzmény: kesztió (74171)
Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74172

Utoljára..  képzeld...  lehet, hogy a Sygic nem képes erre, de pl az Audi vagy a BMW saját beltéri egysége még arra is képes, hogy majdnem méter pontosan fordítson be egy alagútban lévő kereszteződésbe akkor is, ha nem egyenletes sebességgel haladsz az alagútban.

Mivel egy-egy ilyen fejegység és a benne lévő szoftver nem csak a GPS jeleket dolgozza fel, hanem ezer más millió GNSS információhoz hozzájut (Értsd pl 4G hálózaton keresztül folyamatosan kap és küld korrekciós adatokat), plusz a giroszkópos rendszereivel azt is képes kiszámolni, az autód mikor hol van a GPS jel hiányában is. A hozzá való térkép ami szerinted "ingyen elérhető a neten" pedig ezer más információt is tartalmaz amiről ezek szerint neked megint csak nem sok fogalmad lehet.. Ráadásul a térképek liszenszeit sem úgy adja a térképgyártó, hogy "tessék itt van kettő.."  Ezt sose fogja tudni egy kínai 200 EUR-os cucc. 


Más a kérdés, ha bütykölni akarsz, de az meg drága.. lehet próbálkozni, csak akkor el kéne tudni határozni mi a cél. Lásd, ha pl szar egy ilyen beltéri FM chipje akkor köthetsz rá akár egy PRV16-os radart is, akkor se lesz sokkal jobb...  és még a radart is húznod kell magad után (Remélem most nem kötsz bele, hogy a PRV-16 nem FM antenna..)

Értsd már meg, hogy a tucat navik chipje egy olcsó szar! Akármibe is teszik egy tucat megoldás marad, ahol elsősorban a "még elfogadható" működés mellett az ár, az energia felhasználás a hőleadás és még egy tucat dolog befolyásolja a gyártót. Említettem, hogy még ugyanaz a hardver is lehet más, ha más kínai gyártótól veszed.. azért mert rá van szitázva a chipre hogy "XYZ" az már tutti ugyanaz a chip, mint a nagy neves gyártók cuccaiban?

Tehát akkor az elejéről....  az ha felteszel egy antennát nem fogja számottevően javítani a "vételt".. sőt van egy rosszabb hírem is... a korrekciós adatokat sem fogja a kütyüd megkapni, ezért egy idő után a chip egyre többet fog mellé számolni...  és még csak megoldást se fogsz rá találni, mert azt a gyártónak kéne, akinél a support annyiban kimerült, hogy kikönyörgi magának az 5 *-os értékelést.  :))



Ui: A krumplileves legyen krumplileves...  mert ha GPS-nek kezdi a sok önjelölt marha hívni az eszközt ami feldolgozza a GNSS rendszerek adatait, előbb utóbb képtelenek leszünk magyarul elmagyarázni mivel van a  probléma.  Ugyanez a GNSS is... a GNSS nem a Galileo vagy a GLONASS és a Galileo és a GLONASS is csak egy része a GNSS rendszernek...  Ha elkezdjük összemosni (mert neked úgy tetszik) hogy a faxba fogjuk neked elmagyarázni, hogy nem a GLONASS a GALILEO vagy a GPS rendszer alap adataival van a  probléma?  (Megjegyzem épp azzal is van, mivel a mágneses elfordulás miatt millió eszköz alap adatait kellene pl. frissíteni)

 

Előzmény: kesztió (74168)
kesztió Creative Commons License 2019.01.25 0 1 74171

„Vagy korrekciós jel, vagy megfelelő GPS chip kell.. az általa vásárolt cuccban egyik sincs és nem is lesz. (mert minek)”

Akkor mostmár kérnék még egy ingyenes felvilágosítást.

 

1. Milyen korrekciós jelről beszélsz az SBAS műholdak jelén kívül?

2. Mit nevezel „megfelelő” GPS chipnek? Márkanév és típus.

 

Természetesen közönséges (G1, E1, L1) vevőről beszélünk, és nem fogadtatik el az az érv, hogy az ilyen alapból szart se ér, mert pillanatnyilag az autók kb. 100%-ában egyelőre ez van. 

Előzmény: Schaf (74170)
Schaf Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 74170

Kb ezt próbálom érzékeltetni vele sok hozzászólás óta...   de ő a fejébe vette, hogy ha belefúr egy lukat a tetőbe és betesz oda egy 10m-es aktív antennát attól jobb lesz a vétel.


Állítólag ért hozzáá.. csak akkor nem értem miért nem képes felfogni, hogy a GPS rendszer műholdjaiból érkező szignál jelét feldolgozva a KÉSZÜLÉK végzi a pozicionálást, amin nem fog segíteni egy ilyen-olyan antenna. Vagy korrekciós jel, vagy megfelelő GPS chip kell.. az általa vásárolt cuccban egyik sincs és nem is lesz. (mert minek)

Ezzel együtt továbbra sem értem hol okoz neki problémát hogy egy adott műhold jelerőssége nem 80% csak 70%??  Sokkal nagyobb a gond a szórt jelek miatt, vagy az almanach elavultságából fakadóan, amit nem fog antennával megoldani. (A kínai gyártója meg leszarja.. occsó..)

De tulajdonképpen szépen leírta nekünk, hogy mennyi sok pénzt költ olyasmire aminek semmi értelme de ő megteheti... Gratulálunk Margit.

Előzmény: Doky586 (74169)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.25 -1 0 74169

De visszatérve az alap problémára: Minek neked gps antenna?

 

10éve volt utoljára olyan eszközöm amihez kellett.. Legfeljebb ha magad szándékosan leárnyékoltad a gps és telefonjeleket sötétítős fóliákkal minden ablakon, egyébként inkább szervízbe vinném azt a készüléket mert lehet a belső antennája nem érintkezik megfelelően..

Előzmény: kesztió (74168)
kesztió Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74168

OK, kösz a legutóbbi hozzászólásodat.

Az alsó L-sáv használatáról természetesen hallottam (nem túl korrekt, hogy ennyire alábecsülsz), de ez „amatőr” autós használathoz nem feltétlenül indokolt még, amíg a navigációs szoftverek egyike se képes egyelőre kihasználni azt az információt,hogy pl. melyik sávon vagy. A Sygic-nek például hiába van lane assist-je, ha nem képes figyelmeztetni egy jó pontosságú vevő esetén sem arra, hogy rossz sávon vagy. De ez pár év alatt változhat, és akkor természetesen kettős sávú eszközbe fogok fektetni, de addig nem éri meg.

 

Én azért tovább is hiszek abban, hogy ha egy antenna statikus használatnál lényegesen kisebb szóródási kört tud produkálni, akkor az talán dinamikus körülmények között is jobban teljesít. Pl. legalább 1–1,5 m a különbség, ha beteszek egy ground plane-t az olcsó stock antenna alá. És ekkora különbsgé azért egy minőségi antenna és stock antenna között is van, nem?

Előzmény: Schaf (74166)
kesztió Creative Commons License 2019.01.25 0 1 74167

Akkor szép nyugodtan rákérdeznék. Még egyszer. És próbáld a nagyképűségedet félretenni, kérlek.

 

Miután belenyomorítottam alaphangon több száz eurót az előző hozzászólásomban mutatott vezérlőkeretbe, komolyan gondolod, hogy azért preferálom az Androidos rendszert, mert ingyen lehet MINŐSÉGI térképet letölteni a navigációs szoftverhez?

És még véletlenül sem azért ragaszkodom az Androidhoz, mert talán szeretném programozni a készüléket, többet akarok kihozni belőle, vannak egyéni elképzeléseim az interfész színét, küllemét, használhatóságát illetően? Szeretnék olyan alkalmazásokat használni, amelyet esetleg kifelejtettek egy Pioneer-ből? Sőt, személyre szabott igényeim is vannak (pl. head-up display-t is használok, amivel egy márkááááás Alpine soha a büdös életben nem fog tudni kommunikálni)?  

 

(Zárójel: Az előző, „felsőkategóriás” gyári fejegységemhez  egy éves késéssel lehetett 170 Euróért letölteni két évente UGYANAZT a Here Maps térképet, amely a szerintem egyik legjobb, Here WeGo (ingyenes!) szoftverhez amúgy is ingyen jár. De legalább „márkás” Magneti-Marelli cucc volt, a márkaszervizben újan talán 1000–1500 euróért lehet beszerezni. 😃 Zárójel bezárva.)

 

És hol nyilatkoztam olyan baromságot, hogy nem akarok fizetni semmiért, mert az lehúzás? Miután 2, azaz KÉT alkalommal fizettem 140–170 eurókat a gyári fejegység (eleve már lejárt) térképfrissítéseiért, mielőtt megjött az eszem és kidobtam az egészet a fenébe? (Ja, és azzal keresem a kenyerem, hogy a saját szoftverünket áruljuk. Pénzért. Talált, süllyedt.)

 

Tényleg érdekek ezek után, hogy te vagy-e a tudatlan sznob, vagy én, aki egyszerűen nem hajlandó egy saját oprendszerű, rugalmatlan, FEJLESZTHETETLEN, semmivel nem kompatibilis rendszert szerelni az autójába. (És ami ráadásul nem is néz ki jól, ugye, mert univerzális.) Csak azért, mert ún. igazán HiFi végerősítő chip van a hangszórók előtt „szar” kínai helyett, amit amúgy gyönyörűen lehet hallgatni álló motorral, csak épp menet közben (motorzaj, menetzaj, csökkentett hangerő, hogy a mögötted szirénázó mentőautót azért tudd meghallani) valahogy nem teljesülnek a high fidelity zenehallgatás legelemibb feltételei sem. 

 

Kíváncsian várom a válaszod.

 

PS. Tőlem ingyenesen megtudhatod:

 

 

Global Navigation Satellite System (GNSS) refers to a constellation of satellites providing signals from space that transmit positioning and timing data to GNSS receivers. The receivers then use this data to determine location.

By definition, GNSS provides global coverage. Examples of GNSS include Europe’s Galileo, the USA’s NAVSTAR Global Positioning System (GPS), Russia’s Global'naya Navigatsionnaya Sputnikovaya Sistema (GLONASS) and China’s BeiDou Navigation Satellite System.”

 

Magyarul, a GLONASS (így, két S-sel) is egy GNSS, így engedelmeddel, továbbra is fogom „keverni”a kettőt.

Előzmény: Schaf (74165)
Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74166

Na csak nem bírom ki, hogy ne szakmázzak..  :D :D

Szóval.. a jelenlegi "GNSS 2" rendszerről pár mondat...

A második generációs GNNS rendszerek (Erre gondoltam amikor azt írtam vegyél egy normálisat), már önállóan képesek teljes körű civil műholdas navigációs rendszert biztosítani a régebbi eszközök korrekciós javítása nélkül is. Lásd pl. az európai Galileo helymeghatározó rendszer, ami messze nem csak a "műholdakból" áll. Ezek a rendszerek biztosítják a polgári navigációhoz szükséges pontosságot és integritást; akár a repülőgépeket, a hajókat, stb.-t ide értve, ahol tényleg szükség lehet méteres pontosságra. Kezdetben ez a rendszer csak a felső L-sáv frekvenciakészletekből állt (L1 a GPS-hez, E1 a Galileo-hoz, G1 a GLONASS-hoz). Az elmúlt években azonban a GNSS 2 rendszerekkel megkezdték az alsó L-sáv frekvenciakészletének aktiválását (L2 és L5 GPS, E5a és E5b a Galileo esetében, G3 a GLONASS számára) polgári használatára is; ez nagyobb aggregált pontossággal és kevésebb, a jelek visszaverődéséből és egyéb interferenciákból fakadó problémával jár. 2018 végétől pedig már néhány fogyasztói minőségű GNSS 2-eszközt is értékesítenek, amelyek mindkettőt kihasználják, és tipikusan „kettős sávú GNSS” vagy „kettős sávú GPS” eszközök. Igaz nem 200 USD-be kerülnek. :D


Szóval az, ha felgányolsz egy antennát a kocsi tetejére még önmagában egy magas épületekkel teli városban, vagy fedett erdőben neked szinte semmit sem fog számítani....  A pontossághoz vagy olyan chip kell ami képes a korrekciós adatok feldolgozására, vagy olyan eszköz ami feldolgozza ezeket a chip helyett. Ez utóbbi házi használatra nem nagyon van.


Értem én, hogy hobbinak elmegy ez az építgetés, meg hogy próbálgatod a dolgot, de az, ha valaki milliókat költ egy tunning megoldásra nem biztos hogy rajta kivül az másnak is megéri...   Ingyen letőőőtősen meg pláne nem....


Előzmény: Schaf (74165)
Schaf Creative Commons License 2019.01.25 0 0 74165

Akkor részemről én itt be is fejeztem a supportot...

Lévén te "hülye lennél" azt megfizetni. "Hülye lennél" szoftverért, térkép frissítésért fizetni, mert az neked ingyen jár..  ha egyszer le lehet tőőőőteni akkor méé fizetnél érte?


LooL... szerinted mi a szaktuásunkat letöltöttük a neről?

Az én munkadíjam, vagy az ha elmagyarázom neked hogy a GNSS micsoda és hogy ne keverd a GLONAS műholdas rendszerrel az free??? Ha elmagyarázom, hogy mi az a korrekciós jel, mire és ki használhatja, hogy miért nem ér szart se a kínai fejegységek "multi chip"-je a kifejezetten erre való chipekhez képest az neked jár?? Hogy meséljek arról, hogy az AGPS-sel történő trükközésekkel hogy érik el, hogy te elhidd mennyire pontos a készüléked? Vagy az, hogy a térképszoftverek útrahelyezés funkcióját elmagyarázzam?  Ez "jár"??

Ugan miért?


Kinyilatkoztatod, hogy te aztán nem fogsz fizetni semmiért sem, mert az "lehúzás"...   és ezek után azt várod, hogy azok az emberek, akik kvázi ebből élnek még segítsenek neked? Főleg, hogy folyamatosan győzködsz minket arról, hogy neked mi jó meg mi nem?

Tudod mit? Vedd meg azt az antennát...  fúrd szét a kocsit, gányold bele és ha majd ugyanott (vagy max 10% körüli javulásnál) tartasz a jel erősséggel és a pontossággal, gyere vissza és ha megfzeted részletesen elmondom neked, hogy miért.  Szerinted véletlen, hogy a HOZZÁÉRTŐ(!!) szakik kvázi azt mondták jelenleg nincs ilyen cucc ami minden igényedet kielégíti?


Komolyan ki tud nyílni a bicska a zsebemben amikor valaki azzal kérkedik, hogy a szakembert nem fizeti meg mert az drága és majd a neten "utánaolvas"...  na akkor el lehet kezdeni.  Ha rászánsz kb 30-40 órát és megkeresed, majd elolvasod az ANGOL(!!) nyelvű szakcikkeket lehet lesz esélyed megérteni az autógyártó, meg a navi gyártó miért nem csinál neked olyan cuccot, amit te szabadon hackelhetsz....

PEACE

Előzmény: kesztió (74164)
kesztió Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74164

Aha, kezdem érteni. És mennyibe is kerül az a „megbízható, jó megoldás”? 500€? 700€? esetleg 1000€? Adom is a pénzt, de lenne azért pár feltétel:

  1. Android alapú fejegység. Na, nem Android Auto meg egyéb hókuszpókusz, igazi Android 8 (vagy legalább 7), amire alkalmazásokat lehet telepíteni. Nos, az Alpine, Pioneer, Kenwood meg a többi sznobkeltetőgép itt már elhasal, mert egy presztízsgyártó hülye lenne ingyenes alternatívát biztosítani a saját beépített alkalmazásaira, amikor pl. térkép update-ért csinos pénzeket lehet elkérni.
  2. A fejegység dizájnra, stílusra és főleg méretre illeszkedjen tökéletesen az Alfa 159 középkonzoljához. A beépítőkeretbe erőltetett, szabvány 2DIN méretű. piros helyett kéken világító gombokkal díszített ultrahifi Pioneer látványa ugyanis nevetésre ingerel
  3. Tudjon kommunikálni a volán vezérlőgombjaival. A specifikációért ugye pénzt kellett volna fizetni a FIAT konszernnek és a feltörés (ami a kínaiaknak sikerült) az már derogál egy akkora gyártónak, mint az Alpine.

Nos, előbb felhívtam pár román kirendeltséget. Utána pár magyar szakit. És a válasz mindenhol az volt, hogy felejtsem el. Persze az ember sohasem hisz senkinek, így még 365 plusz napot belefektettem a keresésbe, természetesen eredménytelenül, mert márkás cucc a fenti paraméterekkel egyszerűen nem létezik. Így maradt az Alibaba/Aliexpress. A fórumokon hamar kiderült, hogy a drágább fejegységek döntő többsége ugyanazt a Rockchip PX5-ös alaplapot használja (8 magos Cortex A53, 4 GB RAM, U-Blox M8 + TXCO), és ennél jobb jelenleg nincs, tehát itt sincs nagyon mit keresni.

 

Úgyhogy vettem egy csak touchscreenes PX5-ös fejegységet, és egy brit illesztőkeretre tettem pirosan világító gombokat, vezérlőtárcsákat, USB interfészt, a keretet virtuális billentyűzetként ráillesztettem a fejegységre, majd megírtam a szoftot, hogy a gombokat úgy kezelje le, mintha gyári egység lenne. (Mert navigációhoz a jelek szerint nem értek, de digitális elektronikához és szoftverfejlesztéshez talán igen.)

Íme az eredmény (egyelőre korai prototípus, azóta a gombok neve és elhelyezkedése kicsit változott):

 

Nos, ha az a bizonyos „megbízható, jó” csodamegoldás még létezne is, már csak azért se váltanék, mert a fejlesztésben 5-600 euróm már simán benne van (csak a keret!), és még mindig csak prototípusnál tartok. És ugye az ember mégis büszke a saját munkájára, nem?

 

PS:

  1. Amennyiben aktív antenna azt jelenti, hogy van beépített jelerősítője, úgy nem értem, hogy mit értesz azon, hogy „felesleges aktív antennával szórakozni”. Amikor a Doky antennája ugyanúgy aktív, mint a TW3710. (És csak ilyennek működik a fejegység.)
  2. „Megjegyzem a tető antenna is tök ugyanaz lesz csak szerintem szarabb vevővel”. Ez mit is akar jelenteni? A tetőantennának szarabb lenne a vevője? Ezt fejtsd már ki, kérlek.
  3. „Rendelj egy normálisat GNSS támogatással”. Mármint rendes antennát GNSS támogatással? Neked úgy tűnik, hogy a TW3710 nem támogatja A GPS-GLONASS-Galileo triót?
Előzmény: Schaf (74163)
Schaf Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74163

Én meg azt nem értem, ha a pénz neked nem számít akkor miért kínai szarokat veszel egy megbízható jó megoldás helyett? :D :D


Továbbra is fenntartom, hogy simán elég a Doky által írt megoldás (Megjegyzem a tető antenna is tök ugyanaz lesz csak szerintem szarabb vevővel) Teljesen felesleges aktív antennával szórakozni, mivel ezer egyéb dolog fogja befolyásolni, a GPS műholdak szignáljának vételét. Korrekciós adatok nélkül pedig az életben nem leszel 5-20 m-en belül még akkor se ha ezt a GPS chip el is akarja veled hitetni. 

Pl. Anno remekül lehetett szívatni a SirfTech vevőkkel a "hozzáértő" és az "én utána olvastam a kínai leírásban" usereket, akik naggggyon tudták mi micsoda és méter pontos navigációt akartak. Simán bekapcsoltam a dead reckoning és a static navigation értékeket aztán a teszt programja szépen mutatta, hogy 5 másodpercen belül 3D fix, majd 15-20 másodpercen belül 1m alatti volt a "PONTOSSÁG"...  ja...  persze... 

Millió éves kínai trükk a firmware manipulálása jó adatokért.   (Persze ami fos, ha összeáll még lehet szar...  hogy egy klasszikust idézzek..) :D :D

Persze simán lehet középkategória alja a cucc amit vettél, de a kínai gyártók általában azt az elvet követik amit most te...  tegyük be a cuccba A + B +C alkatrészeket, azok közül is azt amelyikkel még az ár is kedvező lesz, azt meg majd megoldjuk a szoftverrel, ha valamelyik része nem igazán lesz kompatibilis...  értsd pl egy adott alaplapba olyan Qualcom chipet tesznek amely ugyan tényleg jó lenne, csak épp nem azzal az alaplappal...  stb...


De hát végül is majdnem mindegy ki mire szórja el a pénzét, de ha végül rendelsz akkor ne szarozz már ezzel.. rendelj egy normálisat GNSS támogatással.... hidd el csodájára járunk majd mi is a megoldásodnak.  :D :D

Előzmény: kesztió (74161)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74162

Stimmel, pont azért használtam akkorát, hogy kb akkora legyen, mint az antenna.

Sapkába belülről rátettem az alátétet, kívülről az antennát és így is dupla annyi műholdat látott, mint a kézi GPS simán a zsebemben.

Mondjuk én nem gyalogoltam 200km/h -val, azt a részét nem tudom tapasztalatból mondani :)

Előzmény: kesztió (74158)
kesztió Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74161

És majd 200 km/h-nál egyszer csak ledobja magát a tetőről, és puskagolyóként megy neki a mögöttem haladó szélvédőjének. Vagy fel van csavarozva rendesen, vagy nincs miről beszélni, ez nem játék. És ha már egyszer csavar, egyszerűbb és könnyebb egy permanens antenna, főleg, ha a szerelés és a kábel helye már megvan.

Tényleg nem értem, mi ez az ellenérzés részetekről a permanens antennával kapcsolatban. (Hacsak nem az ára, ami tényleg borsos, de egyetlen szál prémium nyári guminál is olcsóbb, amiből ugye 2 évente 4 darabot vesz az ember.) Lyukat kell fúrni, igen, de ez megoldható. És a kábeles változatnál (legalsó rajz) a tető alatt mindössze 3 centi kell hogy legyen, amiben benne van a kábel elcsavarodása is. Annyi, mondom én neked, hótziher van a tető és a tetőkárpit között.

Előzmény: Doky586 (74159)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74160

mármint a kis mágneses antenna

Előzmény: Doky586 (74159)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74159

A mai autók jellemzően fémlemezből készülnek (kivéve a Trabantot) ezért csak kidobod a tető közepére és tökéletes. Ha nagyon félsz akkor kétoldalas ragasztószalagal oda is ragaszthatod. Csomagtartó-ajtón simán bevezethető a 3-5m kábele. 

Előzmény: kesztió (74154)
kesztió Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74158

Az a 40 mm-es lap kábé pont az antenna mérete (38mm × 38 mm). :D Ha ennyi elég lenne, akkor már nem lenne egyszerűbb, ha az antenna lapja eleve fémből lenne és keziccsókolom?

Előzmény: olahtamas (74157)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74157

Én használtam mágneses antennát 40mm átmérőjű kerek alátétlemezzel és az már bőven megfelelt az igényeimnek.

Előzmény: kesztió (74154)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74156

Az SBAS inkább hátrány magyarországon autóban, mint előny.. :(

Előzmény: kesztió (74154)
kesztió Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74155

TNC female, ez egészen biztos. De lehet rendelni kábeleset is, de azon csak 20 cm a kábel, tehát onnan újabb csatlakozóval kell továbbmenni, ami nem tudom mennyire tesz jót a jelnek.

Előzmény: Doky586 (74151)
kesztió Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74154

A Doky által javasolt külső mágneses antenna doszt elég kell hogy legyen neked, ráadásul az simán beszerelhető a visszapillantó tükörbe a mozgató motor (ha van) mögé.

 

Ezeket a mágneses antennákat legalább 70×70 mm-es ground plane-nel javasolják használni. Egy ekkora alumínium- vagy acéllemez ziher, hogy nem fér be a tükörbe (ami amúgy elismerem, hogy kifejezetten jó ötlet, nekem nem jutott eszembe). Tehát ez így sajnos esik. (Arról, hogy kell-e a ground plane, nem nyitnék vitát, mert az eredeti antenna alá betettem egy ofszetlemezből kivágott darabot és hirtelen „zöldebbek” lettek a műhold-jelerősségek a grafikonon.)

 

A fejegység amúgy Rockchip PX5-ös lapra épül, és (kínai viszonylatban legalábbis) nem volt éppen annyira olcsó, simán benne volt a 250 USD-ben. Láttam fényképet a szétszedett alaplapról, valóban M8030-KT van benne és egy (noname kínai) TXCO, de az se lehet annyira szar, nem hiszem hogy pont azon spóroltak volna. Az eredeti gyári firmware-rel csak a GPS-eket látta (SBAS korrekciós műholdakat se!), de az új firmware után át tudtam programozni GPS+GLONASS+Galileo+SBAS-re. Nem túl rossz idő esetén órák múlva is nagyjából benne van a 2.5 m átmérőjű szórási körben. Összehasonlítottam egy „márkás” (román) fejegységgel, amiről azt állítják, hogy Sirf V van benne (mondjuk ezt nem hittem el), annak egyenesen rosszabb volt a szóródási köre. (Írtam egy kis Android alkalmazást, amelyik kirajzolja a szóródási kört, chipszettől függetlenül, nem volt nagy kunszt.)

 

Ami a tetőből kilógó csatlakozót illeti: tetőn már van egy antenna, tehát értelemszerűen hely is csatlakozónak, kábeleknek, látszik, hogy van bőven hely a bádog és a belső kárpit között. Az antenna amúgy is már a csomagtartó részre esne (Alfa 159 SW).

Előzmény: Schaf (74153)
Schaf Creative Commons License 2019.01.24 0 0 74153

Nem értem a problémádat...  Egyrészt láthatóan fogalmad nincs a működésről, másrészt azok közé tartozol a jelek szerint, akik szerint minél nagyobb valami annál jobb...

A Doky által javasolt külső mágneses antenna doszt elég kell hogy legyen neked, ráadásul az simán beszerelhető a visszapillantó tükörbe a mozgató motor (ha van) mögé. Onnan ugyanolyan rálátás lesz a holdakra, ráadásul a visszapillantó müanyag burka a vételt sem zavarja majd. Ezer éve oda szerelünk külső antennát, ha szükséges.

Megjegyzem sanszosnak tartom, hogy nem ezzel lesz a probléma, és tehetsz rá akármilyen antennát a GPS vételed akkor sem biztos, hogy jobb lesz. Az olcsó kínai kütyüknél gyakori, hogy ugyan egy megfelelő chip kerül a GPS jel vételér a készülékbe, azonban az azt feldolgozó technika már olcsó szar alkatrészekre esetleg nem 100%-ban kompatibilis cuccokra épül...   Nem egyszer jártam így kézi GPS eszközökkel is...  Lásd pl anno az ICONX 300-as szériára akármit tehettél, akkor sem volt érdemi javulás a GPS pozició gyorsaságában vagy pontosságában.

Nem ártana tudni a cuccod nevét, márkáját, hogy konkrétabban segthessünk, de abból amit írtál egy olcsó kínai noname fejegységre gyanakszom, ahol ahogy írtam simán benne van a pakliban, hogy eleve a fejegység szar (én pl. az FM rádió résszel jártam így). Első körben biztos, hogy csak egy 4-5e Ft-os megoldást próbálnék ki, lásd Doky javaslata, aztán ha az nem elég akkor futnám a következő kört...

Előzmény: kesztió (74136)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 74152

Az is biztos hogy én nem mernék egy olyan autóban utazni ahol a tetőkárpitból kiálló 5cm-es éles 'kampó' egy dözögős úton vagy vészfékezéskor bezúzza a koponyám és szörnyenhalok.. Főleg a hátsó ülésen utazókra halálos.

Előzmény: kesztió (74147)
Doky586 Creative Commons License 2019.01.23 0 0 74151

Ámbár így oldalnézetből nehéz a TNC-t az N-től megkülönböztetni méretek nélkül. A TNC mama ø11mm; az N mama ø16mm. De igazából lényegtelen is. Pl egy 90° N papa 2,5cm el lóg túl a mama végén, úgyhogy csak olyan helyre szereld ahol nem vered bele a fejed..  :)

Azaz a tető fémlemeztől 4-5cm -t belóg a szerkezet, a végéből indul el a koax jobb esetben vízszintesen és visszakanyarodhat a kárpit alá..

Előzmény: Doky586 (74149)
olahtamas Creative Commons License 2019.01.23 0 0 74150

A support nem tudja megmondani, hogy kompatibilis e?

Amúgy internetes rendelésnél is szokott lenni elvileg visszaküldési lehetőség, ha valami nem felel meg.

Ezeket a feszültség értékeket nem tudom, hogy milyen szabvány alapján kell nézni/mérni, nem biztos, hogy egy sima kézi műszer pontosan méri.

Előzmény: kesztió (74148)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!