egy 1965-év végi 312-höz keresek főfékhenger felújító készletet, vagy ha van akkor főfékhengert. Amit rendeltem hozzá felújítókészletet az nem igazán passzolt bele, kisebb volt. Valakinek van erről tapasztalata, vagy tippje, hogy honnét lehetne szerezni? Amit kaptam hozzá az 22mm átmérőjű , ez meg "picit" nagyobb...
Igazából talán már csak ez hiányzik hozzá, és ismét egy 312-vel több lenne életben. :)
Porban hempereg nálam még néhány kiskerkű cucc : komplett műszerfal órákkal kormányoszloppal kapcsolókkal és a komplett köteggel pár szétrohadt ajtó díszlécekkel üvegekkel meg kilincsel
Valaki egyszer felém járhatna és elvihetné ezeket a motyókat , ha már mincs púposom legalább ezeket ne kelljen kerülgetni
A 353-asoknál tényleg volt ilyen gyárilag is, méghozzá azért, mert a szimplex fékeknél létezik olyan, hogy felfutó, és lefutó fékpofa. És mivel a felfutó fékpofára a forgásirány behúzó ereje ún. szervóhatást fejt ki, így ez jobban kopik, és ezért szokták a lefutót rövidebbre csinálni, hogy az is ugyanúgy kopjon. A duplex féket azért találták ki, hogy ott mind a két fékpofánál legyen szervóhatás. (A Wartburgokon is elöl ilyen van 1958 októberétől)
Mikor elkezdtem a gépem rendbetételét a fékkel meggyűlt nekem is a bajom. Gyakorlatilag úgy ahogy van kuka volt.
A fékpofáknak a fém részét lehetett felhasználni csak. Ezeket elvittem a "fékpatikába" és újra lettek ferodolozva valami jobb fajta anyaggal.
Nekem teljesen végig lett ragasztva az összes. Bár a régi fékpofákon is úgy volt.
Utána kicseréltem az összes többi alkatrészt is a fékrendszerben összeraktam, egy kicsit jártam vele hogy összekopjon. Eztkövetően lemértük fékpadon hogy milyen lett.
És csodák csodája hibátlan a fékerő, az ingadozás, és az eltérés is.
Bocs, hogy kívülállóként szólok bele, de nekünk van egy Camptourist (DDR) sátras utánfutónk, aminek az egyik fékpofája gyárilag hasonló kialakítású. Csak az egyik pofa ilyen, a másikon teljes a kopóréteg.
Valamiért nem megy itt a képfeltöltés, ezért itt találsz róla egy képet:
Úgy látom, hogy a munkahenger felőli végén nagyobbat mozdul a fékpofa mint az ellentétes oldalon, ezért nem ér végig a működő felület. De lehet, hogy ez baromság.
A szélső gömbfejhez még csak-csak talál az ember kinyomót de pl a lengőkar csavarnál nekem volt hogy melegíteni kellett volt hogy ki kellett fúrni a csavart. Nagyon nem egyszerű feladat és sokat kell improvizálni. Tulajdonképpen ez a felújítás legsz@rabb része.
Látom a lengőkar csavarnál el is hajlott a konzol a vázon az ütögetéstől.:-(