Van közvetlen buszjárat,amivel a sulisok+a munkások járnak be,de azon már tömegnyomor van,ráadásul a fél világot megkerüli,mire beér. A távolsági buszok meg vagy jönnek időben,vagy nem. Volt rá példa,hogy egy ismerős menni akart Dunaföldvárra,de elment 20 perccel előbb a busz. Felhívta az ominózus volántársaság információját,ott pedig azt közölték vele,hogy a menetrend tájékoztató jellegű,a forgalom alakítja a menetidőt,ha kevesebb az utas,hamarabb ér oda a busz. Kérdem én,ha Veszprémtől Előszállásig mondjuk nincs egy árva szem utas se(tudom,hogy ilyen nincs,de tételezzük fel)akkor 9.20 helyett elmegy pl 8.30-kor a busz?Mert addigra ideér? Bezzeg ha én a személyvonattal elindulnék 2perccel korábban,asszem lenne nemulass!!Másnap mehetnék a szőnyeg szélére...
Amúgy ha már ennyire a frekventált napoknál tartunk,akkor lehetne Hétfő-Péntek is,akkor sok sulis jár.
Azt hiszem, itt az ideje egy új "Moldova" könyv megírásának. Sajnos borúlátóbb és szenzáció hajhászóbb cím kell: "Akit a felső vezeték megcsapott..." Nem tudom eldönteni, mi illik a cím után: :( vagy ;(
Előszállásról csak átszállással lehet majd bejutni Dunaújvárosba, ráadásul a kerülőút miatt a busz drágább. Itt is folytatódik majd a folyamat, a busznak busz csatlakozása lesz, nem megy ki az állomásra, s így a fővonal forgalma is csökken, ahogy az már korábban elhangzott. Ebből is látszik, hogy még a csekély forgalmú mellékvonalak megszüntetése se helyes döntés. A kis forgalmú mellékvonalakon is meg lehetett volna csinálni, a "hétvégés" verziót, nem P-Szo-V (péntek-szombat-vasárnap) rendszerben hanem a frekventált időszakokban vagyis P-V-H (péntek-vasárnap-hétfő). A P-V-H időszakban biztos lettek volna utasok, hiszen már Vácrátót kapcsán is szó volt, a frekventált időszakok 100%-os kihasználtságáról. Nem hiszem, hogy a 42-een, vagy akár a 22-esen, de még a kondorosin is ne lett volna rá igény.
"a fáradságos időszakot sokan ki hagyták és egyből döntéshozó pozícióba kerülnek"
Ezen a ponton győződtem meg arról, hogy a köztünk lévő nézeteltérések egyáltalán nem szakmai, hanem - legalábbis részedről - személyes jellegűek. Ennélfogva a nézeteltéréseink tisztázása sem szakmai, hanem emberi kérdés.
"Akkor pontosítok. A Váckisújfalu és Váchartyán esetében továbbra sem lesz közvetlen járat."
De, van napi 3 járat Váckisújfalu, Váchartyán és a váci iskolák között - csak délután, hazafelé. A reggel is megoldható lenne - csak annak következményei lennének. Egyelőre viszont, Váckisújfalu és Váchartyán boldog már amiatt is, hogy az iskolába bejáráshoz 2 átszállás helyett csak 1-re van szükségük, hazafelé pedig egyre sem. Jól jártak.
"Az, hogy munkanapokon 9 pár járat van a két település között nem magyarázat, hanem tény!"
"2009.12.13án 00.00 órától a Mezőfalva-Paks vonalon szolgáltatóváltás volt."
Az még tévedésből sem volt szolgáltatóváltás. Legfeljebb egy hosszabb ideje le nem cserélt, kétes tisztaságú alsóneműt cseréltek át egy összerittyantott, szakadt gatyára.
2009.12.13án 00.00 órától a Mezőfalva-Paks vonalon szolgáltatóváltás volt.
Ami ebben az apró szépséghiba,hogy ma 15-e van,vagyis 3 napja volt a menetrendváltás,de ezidáig még egy szem vonatpotló vagy nemtom minek hívjam busz nem jött. Pedig a menetrendet is kirakták Előszálláson.
Vannak olyan vonalak ,ahol azóta egy fillért sem költöttek még állagmegóvás sem volt nemhogy fejlesztés, lásd. pl a kecskeméti kisvasutat. Ha a volánokkal is csak ennyire törődtek volna akkor 50-60 éves buszokkal utaznánk macskaköves utakon.
Ha az ország közlekedésében az akkori állapot visszaállna, nagy sírás lenne.
Nem 1976-os, de 1970 előtti menetrendre emlékszem. Baja-Hercegszántó és Baja-Gara közt volt napi 2 pár vonat össz-vissz. Talán piaci napokon volt egy harmadik pár. A menetidő Garára egy óra körül volt, Hercegszántóra talán másfél két óra volt. Ma a busz 40 és 60 perc alatt lent van, icipicit sűrűbben. Legtöbb mellékvonalon napi 2-3-4 pár járat közlekedett sok esetben.
Ezekhez képest a mai vasút és a mai volánok ezerszer jobb szolgáltatást biztosítanak. Persze túl sok értelme talán nincs is összehasonlítani a két időszakot, mert a köztük eltelt 30-40 év alatt megváltozott egy, s más :)
Persze, nagyon sokan örülnének ma annak a vasútnak ami akkor volt.
Nem hinném, hogy az akkori gazdasági-társadalmi berendezkedés egyéb aspektusainak is annyian örülnének.
De nézzük csak a vasutat, tegyük fel, holnap arra ébredünk, hogy visszaállt a magyar vasutak 1974 december 16-ai állapota.
Nincs akkori menetrendem. (tud valaki letölthető vasúti menetrendet a hetvenes évekből?) De egy érdekes bekezdést találtam egy közlekedéstörténeti honlapon:
1976 Május 30. Új vasúti és autóbusz-menetrend lép életbe. Budapest körzetében megszűnik a személyszállító vonatok gőzvontatása. [...] A főváros és a megyeszékhelyek közötti a napi 12 expresszvonat száma 17-re nő.
Vajon mennyien örülnének ma, ha 12 pár(?) expresszvonat lenne összesen a főváros és a megyeszékhelyek között?
Persze, nagyon sokan örülnének ma annak a vasútnak ami akkor volt.
"A fővonalakon előbb-utóbb helyreáll, a mellékvonalakon nem mindig."
Épp hogy a mellékvonalak bírják tovább. Akármilyen rendkívüli dolog esetén az esetek túlnyomó részében a fővonalak állnak le sorban, a mellékvonalakon vígan megy a forgalom.
Iskolások nincsenek? Akiknek ugye az lenne az ideális ha 8 óra előtt kicsivel érnének be? Ők aztán biztos, örülnek ,h malmozhatnak egy óráig és emiatt korábban kell kelni.
Murony-Békés távon is ez volt. 7:20-as vonat volt az iskolásoknak, azzal jártak, majd lett helyette busz pár hónapig. most meg kelhetnek korán, mert a busz 6:30-kor indul és 10-15 perc alatt bent van csak éppen baszhatják a rezet egy óráig. Nem a számokat kell nézni hanem megkérdezni az érintetteket. Anno ők is azt mondták ,h nembaj ha nem lesz vonat hiszen majd lesz busz azzal is be tudunk érni, ugyanonnan ugyanoda megy, nem ügy. Aztán most, h eltűnt az összes pótlóbusz maradt a z a 3, ami Kamutig közlekedik, már másképp gondolják. Akinek szerencséje van az már nem is jár busszal, hanem kocsival viszik a szülők. Sikerült elérni ezt is, már csak az jár busszal, akinek muszáj. 2007 előtt ez nem így volt .egyrészt olcsóbb volt másrészt meg sokan mondták ,h bár lehetett volna kocsival, de mentek busszal az feelingesebb meg lehet a haverokkal ökörködni.
Ezért is leszek kíváncsi ,h vajon a mostani buszok közül hány fog járni, mondjuk fél év múlva. Hány most újonnan behozott járatot, amit azért állítottak be, h a vasúti forgalmat elvigye fognak megszüntetni? Akkor pedig már tényleg nem lehet majd mivel utazni, de hát aki nem pesti az dögöljön éhen ugye meg járjon gyalog.
3-4 éve még bulizni is többen jártak más városba vonattal vagy busszal. Ma már nem, csak ha muszáj. Ha van lehetőség kocsit szerezni akkor is inkább kocsi ha csak ketten vannak. Úgy is olcsóbban kijönnek. A drágítással ezt lehet elérni ,h csak az jár majd busszal meg vonattal, akinek muszáj, mert már diákkedvezménnyel sem lesz sokkal drágább az autó. Telekocsival meg simán olcsóbb. Még egy-két áremelés meg vonalbezárás és eljutunk oda, h senki sem fog utazni csak a nyuggerek ők meg ugye teljesen ingyen.
Mekkora lehet az utazási igény egy későbbi járatra? Vajon a MN és a Hírtévé szemfüles riportereinek sikerül-e találniuk olyan ászári lakost, akinek valamivel később van rendszeresen dolga Komáromban?
A várakozási idők sem rosszak a többinél.
Az eljutási időkkel hogy állunk?
Persze itt a vicinális topicon mind tudjuk, hogy a vonalbezárások által érintett embertömegek mind valamelyik vasútállomáson laknak és egy másik vasútállomáson dolgoznak. Ha mégis helyi közlekedést vesznek igénybe, akkor mindig azonnal van csatlakozó járat, és késés esetén a vonattal kölcsönösen bevárják egymást. Természetesen a helyijáratozás nem számít átszállásnak.
Most a magad példáján cáfoltad meg magadat. Mert te felszínes ismeretekkel is tudtál jól alkotni, meg többéves tapasztalattal is, mások pedig se így, se úgy nem tudnak. Ergo nincs logikai összefüggés a tapasztaltság meg az alkotás minősége között.
Vagy csak rád igaz, hogy te mindig jót és jól csinálsz? Ez esetben bazira irigyellek az önbizalmadért.
Ászáron sem jár már a vonat, a Volán-menetrendet viszont nem módosították, reggel a buszok nem mennek be a faluba. Egy helyi férfi azt mondta: négy kilométert kell gyalogolnia Kisbérre, hogy elérje a 4 óra 25-kor induló buszt, amivel egy óra alatt Komáromban van, a munkaideje viszont csak 7 órakor kezdődik.
Szeretjük az ilyen megalapozott információkon alapuló cikkeket.