Sziaztok az lenne a kérdésem az normális hogy ha klimázok szinte nem is hallani hogy megy a ventilátor/le ellenöriztem megy/ fujja a hideget azzal nincs gond de más autókon lehet hallani hogy szinte üvölt a ventillátor.Klimásnál voltam tavasszal akkor cserélve a klima kompresszor és akkor lett feltöltvel is minden le ellenörizvel 1.6 HDI 90 LE.Vagy esetleg ezeknek a ventillátora fordulat szabályzos és csak annyira pörög amennyire kell? A hideget fujja rendesen.
Sziasztok! Baranyai 307 sw tulajok! hétvégére szeretnék kölcsön kérni egy ülést valakitől. Pécsi vagyok így csak baranyaiak jöhetnek szóba. Ha szükséges fizetek érte vagy barterelhetunk is. S. O. S. A dátum 2017.06.15-től 18-ig lenne rá szükségem. köszönöm előre is!
Az a baj, hogy hiába PSA motor van benne, a körülötte levő dolgok lehetnek teljesen eltérőek. Pl. a Ford-ban is PSA motor van, de mégis különbözik a váltó, a kuplung stb.
Tehát ezeket a kérdéseket (vagy nagyobb részüket) inkább egy SX fórumon kellene feltenned.
Annyit tudok mondani, hogy ha "kettőstömegű" van benne, az nem igényel karbantartást, csak cserét, ha behal.
Vigyázni meg úgy tudsz rá, ha nem óvatosan kezeled a kuplungot és nem járatod az autót alapjáraton "hetekig".
(meg az autóval nem jársz 1500-as fordulat alatt, bár ez inkább a motornak jó, nem a lendkeréknek)
Sziasztok!suzuki sx ben 1,6 hdi 9hx motor kodu oroszlán sziv dübörög :)Sajnos semmi dokumentáciom nincsen.260 ezer km van benne ,Elsökörben vezérmüszijat ,szüröket, olajat, cseréltetem le.Ebben van részecske szürö? kettöstömegü?Igényel valami különleges bánásmodot ,vagy adalékot?Motorja finoman jár igaz 1800 -és 2500 között használom.Köszönöm elöre is a válaszokat!Üdv
GE Multicolour (motorbicajosoknak ajánlott, hogy a színük megkülönböztesse őket..marketing. Szép fehér fény, sárga-zöld ívvel, hasonlóan, mint a lilás beütésű esőizzóknál)
"Úgy láttam robbantott ábrákból, hogy a helyén is cserélni lehetne. ( természetesen csapágylehúzóm van, szintén a megszokott házi ták márkájú :) )"
307-ben még nem cseréltem, de ez csak annyiból számít, hogy nem tudom fejből, hogy az autó elemeitől (dobbetét, hossznyúlvány, stb.) mennyire lehet hozzáférni. Szerintem különben hozzá lehet.
Ezt leszámítva elég egyszerű a szétszedése, de menet közben derül ki, hogy kell-e lehúzó hozzá vagy sem. (a kompresszor típusától függ, de ne írd le a számát, mert fejből nem tudom, melyik ékes és melyik ricnis - lehúzós :-P ) A baj az, hogy ha kell, akkor az egy spéci lehúzó, nem egyszerű 3 karos cucc. :-(
De egy próbát megér. Utána meg csak seager-fogó kell hozzá, ami nem átlag szerszám.
Precíz:) Mindig az izzókkal van nyomorom, xenon/LED fényt irigylem mások autójából, ha az irigység, hogy éjjel jó lenne jobban látni. Bár most a kiégésekre nem panaszkodom, ilyet használok és elégedett vagyok - a körülményekhez képest:)
Az adatok eléggé sántítanak. 40 W nem tud elhűlni egy ilyen modulról a legjobb hőcsővel sem, úgy, hogy a LED zárórétegén 180 fok alatt maradjon. De 180 fok is őrület, ekkora hőfokon a fényereje drasztikusan csökkenni fog, az élettartama meg nem 50.000, hanem 500 óra lesz (az élettartamot a fényerő adott mértékű fogyásával jelzik, ez gyártófüggően 30-50 %, ami amúgy nagyon sok). De azt is kétlem, hogy ennyit bír: Ha az osram, Cree LED-jei között nincs ekkora hőtűrésű, akkor majd pont valamelyik kicsikínainak lenne? A Cree aktuális zászlóhordója 150 fokot ad meg,d e ezt is rövid távú értéknek. Egy akármilyen szilícium diódára meg 175 fokot. Akkor a 180 fok vajon reális? És azt még nem vettük figyelembe, hogy 100 fokon már a megadott fényerő 15-20 %-kal csökken. Ha ettől eltekintünk és mondjuk ez egy 20 W-os (2x10 W-os emitter lámpánként) lámpa, akkor is azt a hűtőszövetet muszáj a lámpa mögött széthajtogatni, a lámpa meg telemegy porral, mert ha a szövete bezárod, az első hazaúton tönkremelegszik. Aztán kérdéses a fókusz. A lámpák foncsora a precízen elhelyezett, a LED-hez képest sokkal kisebb felületű és tökéletesen körbe sugárzó izzószálhoz lett kitalálva. Lehet, hogy sokkal több fényed lesz (eleinte..), de ha cserébe vakítod a szemből jövőt, akkor ez így nem helyes, hogy finoman mondjam. Py21 helyére van remek (tényleg az!) Osram, a helyzetjelzőket is ki lehet váltani értelmes megoldásokkal (csak éppen szabálytalan mind), de az őskínai, ismeretlen neveket amúgy se, és a főfényeket még inkább ne akard kiváltani. Pár év és talán lesz rendes, az izzószálat nagyon jól mintázó COG, de a hőfok itt is tényező marad, és ha a szilícium alapú félvezetőknél sok évtizede megoldatlan kérdés ez, nem valószínű, hogy a LED-eknél áttörés lesz, így a foglalatba illő, retrofit LED-eknél a hatásfok elvi maximum köré bányászása lehet az igazi fejlesztési terület (250 lm / W körüli LED-ekkel a jelenlegi halogén fények tizede elegendő teljesítményben, annak elhűtése meg már nem akkora falat a H4 körül, de a zárt hátsójú lámpatestet ekkor is el kell felejteni).
Üdv! Szakértőktől kérdeznék. A 2.0 Sport verzió ( benzin, cca. 170 lóerő ) motorjáról mit érdemes tudnom? Egy vezérléscsere mennyire terheli meg uszkve a büdzsét? A válaszokat köszönöm! :)
Igen ezek sajnos számomra különleges szerszámoknak minősülnek de tegnap óta sikerült kizárni a csapágy problémát.
A szerszámozottságom kimerül a haladó barkács készletnél. ( max 28-as gyűszü, 750 kg-os házi ták márkával rendelkező prés, rövid tox készlet,stb stb )
Miután tegnap kicseréltem a hosszhordásszíj feszítő görgőt megszűnt a jobb oldalról hallható "cicergés". Már csak egy klímacsapágyat kell cserélnem. Ezzel foglalkozott már valaki?
Úgy láttam robbantott ábrákból, hogy a helyén is cserélni lehetne. ( természetesen csapágylehúzóm van, szintén a megszokott házi ták márkájú :) )
Válasz nélkül ne maradj: Jena nevű tagtársat keresd itt ki, hívd fel, mert nem biztos, hogy van ideje olvasni. Vele megbeszélheted, de ahogy telik az ősidő látom, bukkannak fel azért más hozzáértő szakik is. Nekem vele van tapasztalatom - és itt sokunknak -, ezért ajánlom őt.
Kedves fórumozók! Remélem tudtok pár jó tanácsot adni a problémámra.Idén márciusban szert tettem egy 2002 tizedik havi Peugeot 307 sw 2000 HDI 110 paci. Renault-ot akartam,De megtetszett ez a járgány a kereskedésben,kipróbáltam,átnéztem,és ott hagytam cserébe szeretett kis Cliomat.Nem is volt semmi gond,bár nehezen találtam meg az ülés pozíciótde végül minden rendben volt,hamar megszoktam,épp kezdtem volna élvezni,mikor is a következőket tapasztaltam.Hidegen elindulás,óvatos bemelegítés után nagyon szépen megy,húz is,még hallható a turbó halk süvítése is.Aztán egyszer csak megszűnik az energia,elmegy a lendület,átmegy szívóba.Az elején azt gondoltam,hogy esetleg csak lusta,meg még nekem is át kell szoknom a kis motoros benzinesről.De nem ez történt.A probléma fenn áll,hol 50,hol 100,hol 15km után.Kaptamm kölcsönbe egy ELM 327 kütyüt,persze nem olvassa ki a kódokat,ezért ma elvittem diagnosztikára,ahol megállapították,hogy turbónyomás problémája van.Mondta a szervizes,hogy lehúzták az intercooler felé menő felső csövet és hogy tocsog az olajban.Javaslatuk: turbo felújítás,kb 110000 jó magyar forint.Pánik gomb megnyom,hívom a szerelőmet,adjon tanácsot.Azt javasolta,hogy először is szedjem le a cooler alsó csövét,nézzem meg,mi jön ki belőle.Irány haza,szerszámok elő,cső le.Pár cseppen kívül száraz,ez mindennek nevezhető,csak tocsogásnak nem.Nem álltam meg itt,levettem a coolert,belenéztem,kicsit olajosak a cellák,semmi komoly.Tenném vissza,kicsit megdől,csöpög.Nem nagy mennyiség,de van benne.Kifolyattam,nem érte el a fél decit sem. Visszaraktam. Mentem egy kört,szépen húz. A kérdésem az lenne,hogy addig még rendben van,hogy kiszedjük majd a turbot és elviszem szakműhelybe,de ha felújítják ( bár gondolom nem lehet nagy baja,de ha csak tömítéseket cserélik is,nem 10 fillér) és továbbra is szórakozik velem,akkor mi lehet még?nyomás szabályozó szelep? abból ha jól tudom,van benne 4 is.Azokat hogy lehet ellenőrizni? Volt már valakinek hasonló gondja? Hozzátenném még,hogy az autó nem okádja a füstöt,nem kerreg,nem csattog,szépen jár.
A segítséget előre is megköszönöm.
UI: Bocsánat,hogy ilyen hosszúra sikeredett,de nagyjából képet akartam adni. :)
Használt-e már valaki Faplite androidos app-ot. Ha igen milyen OBD2-s ELM327 eszközzel. Nekem nem fogadja el, mert nem kompatibilis. Másik program Car Scanner Pro-val működik, de az előző prg. talán többet tudna.