Az Airbus-ra az elején azt mondták hogy inkább groundbus mert többet állt a földön mint amenyit repült a müszaki hibák miatt, de kinötte a gyerekbetegségeit, a f..s talicska viszont egy akkora rakás sz... ,mintha a tervezök sosem látak volna repülöt.
Én már háromszor repültem ezzel a madárral. Sajnos úgy látom, hogy divat lett nem szeretni. Nekem viszont nagyon bejött. ELőször is, végig tudtam beszélgetni valamennyi utat, anélkül, hogy a zaj zavart volna bennünket! Másrészt én kifejezetten szeretem a repülés élményét, amit ezen a gépen lehet érzékelni, szemben a jetekkel. A hangulata is nagyon megfogott! Túl van ragozva a kényelmi része is a dolognak. Az ülések egyszerűek, semmi gond nincs velük. 1 órás útra tökéletesek. Sajnálom, hogy sokak fanyalognak. Én viszont nem vagyok egy kényes típus!
Arra bátorkodtam célozni, hogy Budapestról Európába repülni bármely turboproppal is gyorsabb, mint ki- és visszautazni a reptérre közúton, Köbányánál nagyobb távolságból....
Mondjuk Genf az durva, de még mindig szívesebben ülnék ott két órát, mint székesfővárosunk duplatriplaárú, soha fel nem épülő metrójának krátereit kerülgetőleg fél napig menni a reptérre, vagy bárhova.... :))))
Nem ertek hozza, de szerintem nem jo a kerdes. Hiszen - elmondasok szerint - a jelenlegi helyzet az, hogy vagy jet-el vagy proppal utazik a juzer. Olyan, mint az orosz rulett. Csak beszallaskor derul ki szamara mivel megy...
(mellesleg biztosan nagy elmeny lehet Genfbe 2 ora 15 percet repulni)
A Malév csak a gazdasági és környezetvédelmi előnyét hangoztatja ennek a gépnek, de sztem még egy utast sem kérdeztek meg, hogy akar-e ilyen gépeket, vagy inkább jettel repülne... Én kifejezetten örültem neki, hogy fapadossal jöttem vissza és jó nagy jettel:
jobban mondva ma még működött, de legutóbb (csütötökön) a nem behúzható futómű okozta a problémát.. visszaszálltak :(( de már másnap, pénteken a Jászvásárt és a Otopenit is vitte!
Hát, hamár két trikó is van az már majdnem egy Röltex :)
Az át nem vett gépek eladása sosem megy gyorsan. Álatalában együtt jár egy belső átalakítással (ez a Malév által beszerzett Boeingoknál is előfordult).
A Malév valóban a SAS-tól szerzett be, épp ezért írtam, hogy a bérlők (lízingelők) nem feltétlenül kerülnek pikk-pakk az oplistára.
Akkor úgy látszik,hogy a "trikó" eléggé közkedvelt nick. :-)
A román Dac (Dácia) Air 4 db.Q300-ast rendelt a Bombardier-től.Amikor készen lettek,akkor nyögték be,hogy nincs pénzük.:-)Hónapokig ott álltak,amig másnak el tudták adni.A Malév a SAS-tól szerezte be a Q400-asát,nem a Bombardier-től.
Egyébbként a Bombardier holnap rúg valagba 3000 embert a rep.gyártástól.
Picit csalódtam ebben a gépben: Lehet, hogy kívülről nem annyira hangos és keveset fogyaszt, de belülről baromi hangos.
A propellerek közelében ültem (ami álló helyzetben jó ötletnek tünt), de beindítás után már belülről nagyon hangos és van egy folyamatos zavaró vibráció.
Az egyenes szárnyak miatt nagyon rövid kifutás elég neki, viszont lassabban megy (kb. 660), ellenben a jetek 810-850 sebességével, ami szintén hátrány és egy Bp. - Stuttgart viszonlatban +40'.
A Csepelinfóra nem írok, nem tudom, kivel keversz, vagy még nálam is jobban tudod, hova írok.... itt pedig nem irtam, hogy mindenki lemarad, hanem azt, hogy a kicsik lemaradHATnak.
A DAC Air elég régi ügy. CLJ-BUD-CLJ-t repültek sok évvel ezelőtt is (a valóságban többnyire busszal, vagy cancelleddel :D )
Igyekszem figyelni a Q400-as hivatalos honlapját, de a működtetők között még mindig nincs felsorolva a Malév. Persze, tudjuk, hogy még csak egyetlen darab teljesít szolgálatot a flottában, de igazán feltüntethetnék végre már a Malévot is, hisz mégiscsak egy nemzeti légitársaságról van szó, ami mondjuk úgy jól hangzik egy ilyen operátor-listán - szerintem legalábbis.