A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
"Az út nagy része ismeretlen előttem, szal remélem mindenhol rendes utat fogok találni"
Az 526-os utat ismerem, viszonylag jó minőségű, de a múltheti nagy esők sok helyen hordalékossá tették az utat-természetesen, leginkább kanyarban-figyelni kell rájuk. Lángos helyett bármelyik út menti Motorestben "rendes ételt" is ehettek :)
Köszönöm, de mi nemsokára indulunk Balatongyörökre, holnap reggel meg Mariazell irányába.
Most kicsit pihenek, mert sikerült kapnom egy apróbb hőgutát. Nemrég jöttem meg Székesfehérvárról, vittem a Goldwingot éves szervizre. Érdekességképpen, kb. Az a munkavolumen, mint egy GS éves szerviz, itt Honda márkakereskedésben csak 49eFt volt. Főleg olajcseréből, meg teljes átnézésből állt.
Augusztus 7-én, vasárnap az alábbi utat tervezem megtenni: Lőrinciből indulva, Devicie-től Rozsnyóig végig az 526-os úton (kivéve a katonai részek, amik zártak). Rozsnyótól irány Magyarország, Aggteleken némi pihenő, majd még egy kicsit vissza Szlovákiába, Cerednél vissza az országba, onnan le Bátonyterenyéig, majd a 21-es főúton haza.Indulás: Lőrinci MOL (21-es főút) - 9:00 Fix megállók: Balassagyarmat MOL (teletankolás) - kb. 62 km Vladi benzinkút - 120 km Aggtelek - 149 km Putnok MOL - 31 km (ez Balassagyarmattól 300 km, a Vladi benzinkúttól 180 km - a tankolást e szerint lehet tervezni) Lőrinci - 121 km
Ha kell, egy-két köztes pihenő beiktatható.
Az egész túra kb. 490 km
Kaja: otthonról hozott tápanyag. Ha jól állunk idővel, akkor az aggteleki parkolóban lángos, hambi.
Tempó: Szlovákiában szabályos, mind országúton, mind városban. Magyarországon is. Nagyjából.
Na, a guglimapsz első ízben adott fel érdekességet, kiikszeltem a fizetős utakat és a pályákat. Elvitt egy csodás, egynyomon menő erdei ösvenyre, ami 6 km után átváltott murvára :) 3 doboz 2ember. Áldom a rally str-t, akárhogy búg 110 nél :). A végén meg majdnem átmentem egy albinó páván. Grafo cseh/osztrák beszámoló holnap.
Nagyon széles az állítási lehetőség. A plusz plexiben van le, fel, és van benne lehetőség a szöget is változtatni. Ezzel, plusz a gyári le-fel állítással olyan, mint két-három plexi egyben.
Kicserélték a kuplungot és UGYAN OLYAN SZAR MINT VOLT. Talán egy picit jobb lett, ha nagyon akarom, de a jó az nem ilyen. Persze nehéz helyzetben vagyok, tudjuk, hogy a BMW-nek nem a váltó az erőssége, és itt arról van szó, hogy mekkora csattanás, mennyi darálás elfogadható, a szar különböző árnyalatai között kellene egy határvonalat húzni, ami nem könnyű. El tudom képzelni, hogy aki elfogadja hogy nem japán vagy angol motorokhoz kell mérni és 48-as krossz csizmában motorozik füldugóval, annak ez így évekik jó lehet, de az sajnos nem én vagyok.
A három 1250-eshez mérem, meg a két Triumph-hoz. A BMW-csattoknak alacs9ny sebességi fokozatok környékén, de nem darálnak, a Triumph-ok nem is csattoknak, nem is darálnak. És egyik sem adott gázfröccsöt pl. felfelé váltásnál, mint ez, amiből tisztán látszik, hogy az elektronika és érzi valahogy, hogy nem mindig old rendesen a kuplung. Lerhet, hogy csak légteleníteni kellene, de én adjak tanácsot a szerelőnek?
És milyen butának kell lenni ahhoz, hogy kicserélje a kuplungot egy 40 ezres motoron azután visszadja az ügyfélnek anélkül, hogy kipróbálná megjavult-e?
Nem tudom mitévő legyek, ez nekem így nem elfogadható, de nem hiszem, hogy meg tudják javítani.
Aktuális terv, hogy veszek egy 2022-es 1250-est, ezt meg eladom egy 48-as krosszcsizmában és füldugóval motorozó embernek hosszabb próbautat követően.
Előtte még futok egy kört a BMW-vel a rend kedvéért, de már nem reménykedem, csak kíváncsi vagyok mit lehet kihozni a helyzetből. Már írtam egy kis összefoglalót nekik, nem fog jól esni a reggeli kávéjuk.
Én is kb akkor voltam Erdélyben, és többször közlekedtem a padkán a motorral, mert a sávom foglalt volt a szemben előzőkkel. A nagyobb utakon iszonyú forgalom volt, a kisebb utakon tankcsapda, és lovaskocsi.
Kb 2 éve a déli részen voltunk, Transalpinán, Transfogarason, az előbbi nagyon tetszett, és az utak is jók voltak. Le vissza autópálya, ami gyors és jó volt.
Van egy pár Pirelli Scorpion 2 a pincében, de a következő akkor Michelin Road 5 lesz, kíváncsi vagyok tényleg csendes lesz-e? Mondjuk a mostani Metzeller is új, szóval az jü esetben 2 év múlva lesz esedékes. :)
"Amúgy milyen jó, hogy ott ilyeneket adnak cseremotornak addig."
Ja, 20 EUR / nap 70 km-ig, felette plusz 30 cent/km. Világbajnok lehetőség rákivánni az újabbra, igaz.
Ezek voltak eddig, a 40e-res a sajátom, a régebbi 1250-est terveztem megvenni.
Valószínűleg visszaviszem zárás előtt, mert mentem vele egy nagyobb kört (kb. 1 óra) ebédszünetben, most már inkább arra vagyok kíváncsi milyen lett a kuplung a sajáton. :)
Mi szombaton jöttünk meg Erdélyből, de mivel családi volt, így kocsival. Minden nap ragacsosra izzadtuk magunkat, pokoli meleg volt.
Motorral szerintem én nem fogok odamenni soha többet (2007-ben voltam utoljára, teljesen eltűnt a fényezés a motor hasidomjáról, barátom Kawasaki Meanstrekjánek fekete blokkja alulról teljesen kipolírozódott fényes alura), olyan dzsuvásak az utak. A kocsim 1 éves, nekiindultam ősszel Erdélynek, nulla kavicsfelferődéssel, hazajöttem szétpattogtatott fényezésű motorháztetővel, lökhárítóval, meg törött szélvédővel. Most a szélvédő nem tört be, de úgy néz ki a kocsi eleje, mint egy 10 éves 250ezret futott kocsié. Erdélybe lámpavédő kötelező motorra és mire hazaérsz, biztos, hogy lesz bőven lepattant festék a blokkon, meg a fényezésen. Tudom, ez nem mindenkit izgat annyira, mint engem :-)
"Az első kerék felől ugyan úgy jön fel valami surrogás"
Azok a gumi profil bütykök nem csoda, hogy surrognak. Én Michelin Road 5-el kértem a motort, az nem surrog, nem búg egyáltalán. Szép csendes.
Viszont a céges autó, amivel járok, azon valami vacak Nexxen, vagy milyen gumik vannak, most, hogy van már bennük kb. 30ekm, olyan rusnya búgást csinálnak, hogy ihajj. Meg már nyikorognak minden kis kanyarban, meg már a tapadásuk sem az igazi. Nem gondoltam, hogy ilyen idegesítő tud lenni.
Illetve a Ford Transitomnál volt őrjítő, mikor rábeszélt a gumis, hogy a teszteken milyen frankó eredményt ért el teszteken a Hankook. Meg is vettem feléért, mint a goodyear vagy más prémium lett volna. Na, tapadni tapadt is szépen (1 évig, mert utána szétrepedezett), de 80-100 körül úgy búgott, mint állat, a dobozos tranzit raktere, ha üres volt, valahogy felerősítette, fél órán belül fájt tőle a fejem. Mintha betonkeverőben forogna az agyam :-)
Amúgy milyen jó, hogy ott ilyeneket adnak cseremotornak addig. Viszem holnap a Hondához szervízre a goldwingot, gondoltam egy merészet, megkérdeztem, hogy a szerviz ideje alatt milyen tesztmotort tudnék kipróbálni, hogy ne ott unatkozzak. Felajánlottak valami 125-ös robogót .-) Mondtam, hogy az nem hozott lázba :-) Reméltem, hogy valami afrika twint vagy affélét hozzám vágnak addig. Nem jött össze :-)
De ha belegondolsz, nem rossz üzletpolitika, hogy beviszed a régebbi modelledet szervizre, addig adnak egy újabbat, hátha ráizgulsz. Mint ahogy rá is izgultál a múltkor is, csak nem volt megfelelő az ajánlatuk.
A surrogás a gumi és a sárvédő együtthatása, rezonanciája. Eddig egyik lég-olajoson sem halottam, na tessék, az R850 R-en mégis van, pedig azon Metzeler Roadtec gumi van, minimál mintával. Érdekes, mikor plexi nélkül mentem vele, semmi ilyet nem hallottam :-)
Reggel 8-kor leadtam az 1200-es GS-t kuplungcserére. Kaptam egy 2022-es 1250-est cserébe. Ha tudtam volna, kiveszem ezt a napot szabinak, hogy alaposan kipróbálhassam. :)
A váltója ennek sem tökéletes, de elég jó, használható, megszokható. A Tiger 900 váltója most az etalon nekem. :)
Az első kerék felől ugyan úgy jön fel valami surrogás, a motornak szép hangja van, a kardánt nem hallom.
Összességében bagyon tetszik, ebédszünetben megyek is motorozni. :)
Elvileg 16:00-ra elkészül az enyém, ha ugyan ilyen lesz a váltó, örülni fogok neki. Most legalább megtapasztalom mi a maximum amit a BMW váltóban nyújtani tud. :)
Persze lehet, hogy csak f7-re megyek érte, addig rémisztgetem a békés bajor parasztokat a környékbeli falvakban ezzel az 1250-essel. :)
Az Accuweather.com kirészletezett időjárás adataira és más portálok adataira alapozva bevállalunk egy-két hétvégi záport. Ha szerencsénk van, zömében kellemes 23 fokban fogunk motorozni. Úgyhogy még megvárom a ma délutánt/estét és ha nem romlik az előrejelzés, foglalunk szállást szombatra Mariazell környékén. Pénteken megalszunk Balatongyörökön és szombat kora reggel irány Ausztria.