Keresés

Részletes keresés

kicsi200 Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84502

"Az út nagy része ismeretlen előttem, szal remélem mindenhol rendes utat fogok találni"


Az 526-os utat ismerem, viszonylag jó minőségű, de a múltheti nagy esők sok helyen hordalékossá tették az utat-természetesen, leginkább kanyarban-figyelni kell rájuk. Lángos helyett bármelyik út menti Motorestben "rendes ételt" is ehettek  :)

Előzmény: dvorcsakl (84499)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84501

Tudom, tudom, úgy értettem, hogy nem csak neked szólt a meghívás (akit konkrétan hívtam korábban), hanem a többieknek is.

Előzmény: hamvasat (84500)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.05 0 1 84500

Köszönöm, de mi nemsokára indulunk Balatongyörökre, holnap reggel meg Mariazell irányába.

 

Most kicsit pihenek, mert sikerült kapnom egy apróbb hőgutát. Nemrég jöttem meg Székesfehérvárról, vittem a Goldwingot éves szervizre. Érdekességképpen, kb. Az a munkavolumen, mint egy GS éves szerviz, itt Honda márkakereskedésben csak 49eFt volt. Főleg olajcseréből, meg teljes átnézésből állt.

Előzmény: dvorcsakl (84499)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.05 0 1 84499

Ez a meghívás nem csak @hamvasat-nak szól.

 

Ha valakinek nincs programja vasárnapra:

 

Augusztus 7-én, vasárnap az alábbi utat tervezem megtenni:
Lőrinciből indulva, Devicie-től Rozsnyóig végig az 526-os úton (kivéve a katonai részek, amik zártak). Rozsnyótól irány Magyarország, Aggteleken némi pihenő, majd még egy kicsit vissza Szlovákiába, Cerednél vissza az országba, onnan le Bátonyterenyéig, majd a 21-es főúton haza.Indulás:
Lőrinci MOL (21-es főút) - 9:00
Fix megállók:
Balassagyarmat MOL (teletankolás) - kb. 62 km
Vladi benzinkút - 120 km
Aggtelek - 149 km
Putnok MOL - 31 km (ez Balassagyarmattól 300 km, a Vladi benzinkúttól 180 km - a tankolást e szerint lehet tervezni)
Lőrinci - 121 km

 

Ha kell, egy-két köztes pihenő beiktatható.

 

Az egész túra kb. 490 km

 

Kaja: otthonról hozott tápanyag. Ha jól állunk idővel, akkor az aggteleki parkolóban lángos, hambi.

Tempó: Szlovákiában szabályos, mind országúton, mind városban. Magyarországon is. Nagyjából.

 

Tervezett (tervezett!) útvonal: https://kurv.gr/tV8cq

 

Az út nagy része ismeretlen előttem, szal remélem mindenhol rendes utat fogok találni

-Mosquito- Creative Commons License 2022.08.05 0 1 84498

A kaland ott kezdődik,ahol az aszfalt véget ér. :)) 

Előzmény: zöld_I (84497)
zöld_I Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84497

Na, a guglimapsz első ízben adott fel érdekességet, kiikszeltem a fizetős utakat és a pályákat. Elvitt egy csodás, egynyomon menő erdei ösvenyre, ami 6 km után átváltott murvára :)  3 doboz 2ember. Áldom a rally str-t, akárhogy búg 110 nél :). A végén meg majdnem átmentem egy albinó páván. Grafo cseh/osztrák beszámoló holnap.

dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84496

Jó.

Nagyon széles az állítási lehetőség. A plusz plexiben van le, fel, és van benne lehetőség a szöget is változtatni. Ezzel, plusz a gyári le-fel állítással olyan, mint két-három plexi egyben.

Persze a sok lehetőség sok próbát jelent.

Előzmény: tux (84495)
tux Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84495

Es milyen?

Előzmény: dvorcsakl (84494)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84494

Új plexi.

MRA Vario X-Creen.

tux Creative Commons License 2022.08.05 0 0 84493

Kicserélték a kuplungot és UGYAN OLYAN SZAR MINT VOLT. Talán egy picit jobb lett, ha nagyon akarom, de a jó az nem ilyen. Persze nehéz helyzetben vagyok, tudjuk, hogy a BMW-nek nem a váltó az erőssége, és itt arról van szó, hogy mekkora csattanás, mennyi darálás elfogadható, a szar különböző árnyalatai között kellene egy határvonalat húzni, ami nem könnyű. El tudom képzelni, hogy aki elfogadja hogy nem japán vagy angol motorokhoz kell mérni és 48-as krossz csizmában motorozik füldugóval, annak ez így évekik jó lehet, de az sajnos nem én vagyok.

A három 1250-eshez mérem, meg a két Triumph-hoz. A BMW-csattoknak alacs9ny sebességi fokozatok környékén, de nem darálnak, a Triumph-ok nem is csattoknak, nem is darálnak. És egyik sem adott gázfröccsöt pl. felfelé váltásnál, mint ez, amiből tisztán látszik, hogy az elektronika és érzi valahogy, hogy nem mindig old rendesen a kuplung. Lerhet, hogy csak légteleníteni kellene, de én adjak tanácsot a szerelőnek?

És milyen butának kell lenni ahhoz, hogy kicserélje a kuplungot egy 40 ezres motoron azután visszadja az ügyfélnek anélkül, hogy kipróbálná megjavult-e?

Nem tudom mitévő legyek, ez nekem így nem elfogadható, de nem hiszem, hogy meg tudják javítani.

Aktuális terv, hogy veszek egy 2022-es 1250-est, ezt meg eladom egy 48-as krosszcsizmában és füldugóval motorozó embernek hosszabb próbautat követően.

Előtte még futok egy kört a BMW-vel a rend kedvéért, de már nem reménykedem, csak kíváncsi vagyok mit lehet kihozni a helyzetből. Már írtam egy kis összefoglalót nekik, nem fog jól esni a reggeli kávéjuk.

Előzmény: tux (84489)
stenmark Creative Commons License 2022.08.04 0 2 84492

Conti Trail Attack III, kipróbáltan csendes

 

Az ezüst ügyben egyetértünk!

 

Előzmény: tux (84488)
Stenmark1 Creative Commons License 2022.08.04 0 1 84491

Én is kb akkor voltam Erdélyben, és többször közlekedtem a padkán a motorral, mert a sávom foglalt volt a szemben előzőkkel. A nagyobb utakon iszonyú forgalom volt, a kisebb utakon tankcsapda, és lovaskocsi.

 

Kb 2 éve a déli részen voltunk,  Transalpinán, Transfogarason, az előbbi nagyon tetszett, és az utak is jók voltak. Le vissza autópálya, ami gyors és jó volt.

 

Motorozási szempontból Ausztria sokkal jobb!

Előzmény: hamvasat (84483)
zöld_I Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84490

A telefonban a szelfi módot be lehet állítani, hogy tükrözzön, vagy ne.  #beautypercek

Előzmény: fgyozoo (84486)
tux Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84489

Van egy pár Pirelli Scorpion 2 a pincében, de a következő akkor Michelin Road 5 lesz, kíváncsi vagyok tényleg csendes lesz-e? Mondjuk a mostani Metzeller is új, szóval az jü esetben 2 év múlva lesz esedékes. :)

 

"Amúgy milyen jó, hogy ott ilyeneket adnak cseremotornak addig."

Ja, 20 EUR / nap 70 km-ig, felette plusz 30 cent/km. Világbajnok lehetőség rákivánni az újabbra, igaz.

Ezek voltak eddig, a 40e-res a sajátom, a régebbi 1250-est terveztem megvenni.

 

Valószínűleg visszaviszem zárás előtt, mert mentem vele egy nagyobb kört (kb. 1 óra) ebédszünetben, most már inkább arra vagyok kíváncsi milyen lett a kuplung a sajáton. :)

Előzmény: hamvasat (84482)
tux Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84488

Ugyan úgy surrog mint az enyém a Metzeler Tourance Next 2-vel. pedig ez nem bütykös. :)

Amúgy a Honda NC-men is volt hasonló surrogás, talán kevésbé hangos, bármilyen gumi volt rajta. :(

 

"Első ránézésre alig van különbség köztük :-)"

Sőt, az enyém a "Black Storm Metallic" szerintem szebb mint a "Triple Black", szebb a motor és a kardán ezüstben, mint feketében.

Előzmény: Stenmark1 (84481)
fgyozoo Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84487

Nem egészen...Bp külkerület - mint mondjuk a XVII.? :-)

Előzmény: Törölt nick (84463)
fgyozoo Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84486

Érdekes ez a kép ... mit csinál a géped?

Mármint a fénylépező ...

pl a Rövidárú felirat miért van fordítva/negatívban?

Előzmény: Törölt nick (84458)
dreamfactory Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84485

Nem lesz , az biztos , de a Kotori öbölben majd csobbanunk , vagy valamelyik Albán tóban :D  

Előzmény: Mortoff (84477)
fgyozoo Creative Commons License 2022.08.04 0 1 84484

hamvasat!

Ha egy ilyen időkorlátos hegyi túrára indulnék, számomra nem is lenne kérdés, hogy hova!

Én szépséges Erdélyországba mennék egy szűkített karikára.

1. nap érkezés a Transalpina tövébe.

2. nap Tarnsalpina és onnan tovább az Olt völgyén át a Transfogarashoz.

3. nap Transfogaras és onnan a látványtól feltöltődve haza.

Oda és vissza út pályán. A dolog élmény motorozás és nézelődős része az Alpina és a Fogaras és a kettő között:-) 

 

Előzmény: hamvasat (84434)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84483

Mi szombaton jöttünk meg Erdélyből, de mivel családi volt, így kocsival. Minden nap ragacsosra izzadtuk magunkat, pokoli meleg volt.

 

Motorral szerintem én nem fogok odamenni soha többet (2007-ben voltam utoljára, teljesen eltűnt a fényezés a motor hasidomjáról, barátom Kawasaki Meanstrekjánek fekete blokkja alulról teljesen kipolírozódott fényes alura), olyan dzsuvásak az utak. A kocsim 1 éves, nekiindultam ősszel Erdélynek, nulla kavicsfelferődéssel, hazajöttem szétpattogtatott fényezésű motorháztetővel, lökhárítóval, meg törött szélvédővel. Most a szélvédő nem tört be, de úgy néz ki a kocsi eleje, mint egy 10 éves 250ezret futott kocsié. Erdélybe lámpavédő kötelező motorra és mire hazaérsz, biztos, hogy lesz bőven lepattant festék a blokkon, meg a fényezésen. Tudom, ez nem mindenkit izgat annyira, mint engem :-)

 

Előzmény: Stenmark1 (84480)
hamvasat Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84482

Tux!

 

"Az első kerék felől ugyan úgy jön fel valami surrogás"

 

Azok a gumi profil bütykök nem csoda, hogy surrognak. Én Michelin Road 5-el kértem a motort, az nem surrog, nem búg egyáltalán. Szép csendes.

 

Viszont a céges autó, amivel járok, azon valami vacak Nexxen, vagy milyen gumik vannak, most, hogy van már bennük kb. 30ekm, olyan rusnya búgást csinálnak, hogy ihajj. Meg már nyikorognak minden kis kanyarban, meg már a tapadásuk sem az igazi. Nem gondoltam, hogy ilyen idegesítő tud lenni.

 

Illetve a Ford Transitomnál volt őrjítő, mikor rábeszélt a gumis, hogy a teszteken milyen frankó eredményt ért el teszteken a Hankook. Meg is vettem feléért, mint a goodyear vagy más prémium lett volna. Na, tapadni tapadt is szépen (1 évig, mert utána szétrepedezett), de 80-100 körül úgy búgott, mint állat, a dobozos tranzit raktere, ha üres volt, valahogy felerősítette, fél órán belül fájt tőle a fejem. Mintha betonkeverőben forogna az agyam :-)

 

Amúgy milyen jó, hogy ott ilyeneket adnak cseremotornak addig. Viszem holnap a Hondához szervízre a goldwingot, gondoltam egy merészet, megkérdeztem, hogy a szerviz ideje alatt milyen tesztmotort tudnék kipróbálni, hogy ne ott unatkozzak. Felajánlottak valami 125-ös robogót .-) Mondtam, hogy az nem hozott lázba :-) Reméltem, hogy valami afrika twint vagy affélét hozzám vágnak addig. Nem jött össze :-)

 

De ha belegondolsz, nem rossz üzletpolitika, hogy beviszed a régebbi modelledet szervizre, addig adnak egy újabbat, hátha ráizgulsz. Mint ahogy rá is izgultál a múltkor is, csak nem volt megfelelő az ajánlatuk.

 

Ezt most nehogy zárásig visszavidd :-)

 

Este pedig jöjjön a beszámoló az új kuplungról.

Előzmény: tux (84476)
Stenmark1 Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84481

Első ránézésre alig van különbség köztük :-)

 

A surrogás a gumi és a sárvédő együtthatása, rezonanciája. Eddig egyik lég-olajoson sem halottam, na tessék, az R850 R-en mégis van, pedig azon Metzeler Roadtec gumi van, minimál mintával. Érdekes, mikor plexi nélkül mentem vele, semmi ilyet nem hallottam :-)

Előzmény: tux (84476)
Stenmark1 Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84480

Úgy látom Erdély kimarad, pedig ott hétfőig jó idő lesz. Vagy lehet, hogy túl meleg?

 

Kalte Kuchl motorral kötelező program.

 

Hochkar sípályán van üveghíd, kilátó, és egy jó szerpentin felfelé. https://www.hetedhetorszag.hu/ausztria/a-hochkar-kilatoja-hochkar-360-skytour

 

A Schneeberg körül is érdemes egy kört tenni (Höllental szép), Puchbergből megy fogaskerekű a hegyre (2076 m)

Vagy Höllental végéből (Hirschwang) megy egy kabinos a Rax-ra (2007 m)

 

Jó időt és motorozást!

 

 

Előzmény: hamvasat (84475)
tux Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84479

OK. :)

Előzmény: dvorcsakl (84478)
dvorcsakl Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84478

Szólj légyszi a cégnek, hogy a Thor-t h-val írják. :-)

Előzmény: tux (84476)
Mortoff Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84477

Mi 9-én megyünk a gyerekkel. Szerbia-Albánia-Montenegro-BIH. Ahogy nézem nem fogunk fázni.

Előzmény: dreamfactory (84473)
tux Creative Commons License 2022.08.04 0 1 84476

Reggel 8-kor leadtam az 1200-es GS-t kuplungcserére. Kaptam egy 2022-es 1250-est cserébe. Ha tudtam volna, kiveszem ezt a napot szabinak, hogy alaposan kipróbálhassam. :)

 

A kardán alján ott a kis szelep.

 

A váltója ennek sem tökéletes, de elég jó, használható, megszokható. A Tiger 900 váltója most az etalon nekem. :)

Az első kerék felől ugyan úgy jön fel valami surrogás, a motornak szép hangja van, a kardánt nem hallom.

Összességében bagyon tetszik, ebédszünetben megyek is motorozni. :)

Elvileg 16:00-ra elkészül az enyém, ha ugyan ilyen lesz a váltó, örülni fogok neki. Most legalább megtapasztalom mi a maximum amit a BMW váltóban nyújtani tud. :)

Persze lehet, hogy csak f7-re megyek érte, addig rémisztgetem a békés bajor parasztokat a környékbeli falvakban ezzel az 1250-essel. :)

hamvasat Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84475

Jó reggelt!

 

Az Accuweather.com kirészletezett időjárás adataira és más portálok adataira alapozva bevállalunk egy-két hétvégi záport. Ha szerencsénk van, zömében kellemes 23 fokban fogunk motorozni. Úgyhogy még megvárom a ma délutánt/estét és ha nem romlik az előrejelzés, foglalunk szállást szombatra Mariazell környékén. Pénteken megalszunk Balatongyörökön és szombat kora reggel irány Ausztria.

kiss_atti Creative Commons License 2022.08.04 0 0 84474

"Azidőtájt"

 

én autóval járok arra, majd igyekezélek nem elütni...

:-)))

Előzmény: dreamfactory (84473)
dreamfactory Creative Commons License 2022.08.03 0 0 84473

kiss_atti

 

Aug 11-el megyek 9 napra Balkanizálódni . Megegyező útvonalon :D 

Low-budget túra lesz , szállást nem foglalunk , sátor , hálózsák bekészítve amolyan advencsör túra lesz . 

 

Elsö megálló Visegrad lesz , annyi biztos 

Előzmény: kiss_atti (84457)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!