Persze, igazad van, egyik alágazat sem működik tökéletesen.
Mindenhol vanak olyan problémák, amelyek nemtörődömségből, hanyagságból, nem kellő hozzáértésből adódnak, illetve vannak olyanok, melyeket a technológia predesztinál, vagy az alágazatot körülvevő környezet, melyben működni kell. (Vasútnál ott vannak a technológia okozta korlátok melyeket te is említettél, autóbuszoknál ott vannak az utak és azok forgalma okozta problémák stb..)
Nem akarom szaporítani a szót, nekem is volt részem akaratlanul zsebbe fizetésben buszon, de igazából már az egomi oldalban is tapasztaltam olyat, hogy a Pilisvörösvárig utazó "júzer" százast adott a kaller kezébe érvényes menetjegy, vagy bérlet helyett.
"A buszosok is szerencsétlenkednek, sőt, náluk sokkal gyakoribb, hogy akkor indul a busz, amikor odaér a megállóba, nem akkor, amikor az utasok gondolnák."
Hát nem tudom. Relatíve, de nagyon sokat utazom helyközi buszokon és én ezt így nem általánosítanám. Nyilván van rá példa - én is tapasztaltam ilyet - de azért általánosságban nem jellemző. Már csak azért sem, mert ha ilyen esetből utaspanasz lesz, akkor az érintett gépkocsivezető nagyon megütheti a bokáját.
Gaskónak is sokat lehet köszönni, hogy jópáran átáltak buszra, pl. a családomban szinte mindenki, kivéve húgom mert ő nem tud mással Aszódra eljutni épeszű időben meg engem (de én elfogult vagyok:)).
Na igen, mert a busznál nincsenek állomásközök, nincs 15 km-en át lezárva az egyik vágány egy lerobbant tehervonat miatt, a busz "keresztekkel" (van egyáltalán ilyen fogalom?:)) se kell vacakolni, és a jegykiszolgálás is tök gyorsan megy (sofőr zsebébe direktbe, legalábbis itt a Gödöllői dombságban...).
Én alapvetően mind a kettőt szeretem, csak valahogy az igénytelen környezetet nem bírom elviselni, és - sajnos - ez a vasútnál Magyarországon lényegesen nagyobb arányban van jelen a gördülőállomány és kiszolgáló létesítmények esetében egyaránt, mint a busznál.
Ettől függetlenül mind a két alágazat mellett és ellen lehet érveket felhozni, de ez amolyan "óvodás" szint, az átlag utas pedig úgyis azt az alágazatot választja, amelyik részére valamilyen személyes oknál fogva a jobb szolgáltatást nyújtja.
Pontosítok: nem akkor amikor a menetrendben meg van hírdetve. Sőt én rendszeresen tapasztalom, hogy a buszsofőr önbíráskodva meg se áll a megállóban, hanem 100 méterrel odébb megáll, leszállók leszállnak, majd sietve megy tovább. Én néhány ilyen eset után döntöttem úgy hogy a volánnal ha lehet soha többet, még akkor se ha gyorsabb a vonatnál... Ahova csak megy személyvonat oda azzal megyek.
Ilyen mértékű szerencsétlenkedések egyáltalán nem gyakoriak a buszközlekedésben, mint amik az elmúlt időszakban a 46-os vonalon tapasztalhatóak voltak.
Busznál már évtizedek óta így van. Ha nincs leszálló és felszálló nem áll meg a busz, a megállóban ha sok megállóban nincs akkor hamarabb ér a az n-edik megállóba akár 5-10 perc is lehet ez. Ha nem érsz ki ennyivel hamarabb elmegy a busz. Max. a nagyobb városokban vagy pályaudvarokon várják ki az indulási időt, de ott se mindig. Kecskeméten a helyi járatnál még tavaly voltak ebből panaszok is elég sűrűn előfordult, h pl. estefelé mikor nincs nagy forgalom a Fittipaldi stílusú sofőrök akár 5-6 perccel előbb is érkeztek mint kellett volna és azonnal fordultak is. A buszmegállóba gyaloglók meg látták elmenni. A kolesznál is előfordult, h kilépve az ajtón láttuk elmenni pedig onnan még kb. 200 méter a buszmegálló, és volt még legalább 5 perc az indulásig. Aztán a sokadik panasz után megbízható források szerint ( bennfentes informátor és egy buszsofőr) szét lett csapva közöttük ,h indulási időt kivárni. És utána tényleg kivárták. Láttuk is párszor ,h mikor okulva az előzőekből már 10 perccel ezelőtt kint voltunk tényleg jött a busz jóval előbb, de megállt és kivárta a menetrend szerinti indulást.
A buszosok is szerencsétlenkednek, sőt, náluk sokkal gyakoribb, hogy akkor indul a busz, amikor odaér a megállóba, nem akkor, amikor az utasok gondolnák.
Én pl. szeretek vonatozni, buszozni nem. Ha vhová el kell jussak akkor először a vonatot nézem meg aztán a buszt. Persze nem vagyok a magam ellensége ha busszal gyorsabb és kényelmesebb akkor azzal megyek. Pl. Békéscsabáról Kondorosra nem jártam vonattal pedig lehetett volna. Szarvasra sem. Viszont Kecskemétre vonattal jártam a buszt megutáltam 3 óra utazás egy helyben grrr.
A vonat kényelmesebb mint a busz még a Bzmot is. Több helyed van ha csomagod van felteheted a csomagtartóra felülre, nem kell végig egy helyben ülni, fel lehet állni nyújtózkodni, van WC ( igaz sokszor olyan mintha turhavetővel és fospumpával kezelték volna de semminél akkor is jobb és végszükség esetén ez is jól tud jönni.) Dohányzó vonaton a káros szenvedélyemnek is tudok hódolni ( bár próbálkozok leszokni róla pláne most, h emelték a cigi árát, de nem sikerült eddig csak részeredmények vannak pl. kevesebbet szívok).
2010 április 24-én különvonatos fotós kirándulás lesz Balassagyarmat-i indulással reggel 8 órakor. Útvonal: Bgy- Szécsény- Nógrádszakál- Kishalom(Malé Straciny)- Nagykürtös(Velky Krtis) és vissza.
Nagykürtösön kis városnézés és vásárlás lehetséges.(kb kettő óra állás lesz) Részvételi díj 7500 Ft/fő amit előre is be lehet fizetni, de utólag a helyszínen is felszállás előtt!
Bővebb infó a: kulonvonat78@freemail.hu e-mail címen lehet!
Én is szeretek vicinálisokon vonatozni :) Persze legfőképp akkor, mikor vonatozás céljából megyek arra és nem rákényszerülök. Mondjuk ezalól kivételt képezett a múlt szombati pécsváradi vonatozás, mikoris egy teli, fűtetlen, kívülről jó koszos szóló BZ-vel való 20-30-al lötyögést sehogy sem tudtam élvezni. Pedig mepróbáltam :(
Lányaidat sajnálom, hogy nem bírják a buszozást. Biztos nem lehet kellemes nekik.
De azért tisztában kellene lenni vele, hogy ők a kissebség az utasok körében. A többségnek ilyen komoly gondjai nincsenek. (Persze ez rajtuk nem segít, ha tényleg hányingert kapnak, dehát ez van...)
Ez a "vicinálisok , mellékvonalak..." fórum. Azt hiszem, eltévesztetted a beírásoddal. Gondolom van olyan fórum, ahol örülnek neki.
Itt nem.
Tudod az ember csodálatos alkotása a természetnek. Pl. a három lányom közül kettő már a gondolatától is hányingert kap, ha felmerül a buszon való utazás.
Én pont fordítva jártam :) Srhogy sem tudtam kényelmesen elhelyezkedni azon a nyamvadt IC ülésen. Ezután mikor leültem a bajai Mercedes Intouron, mintha megváltás lett volna.
Nemrégiben busszal mentem Szegedre. Kellett a leszállás után negyed óra, hogy összeszedjem az elzsibbadt végtagjaimat.
Visszafelé már vonattal jöttem Ugyanannyi idő alatt hazaértem a hosszabb út ellenére. Vettem a nagyállomáson két sört, meg olvasnivalót. Frissen - kipihenten értem haza.
Az utolsó napokban már ismert volt a pótló buszok menetrendje és az alapján több gyerek (tanuló) inkább azt választotta, hogy januártól kollégista lesz, pedig a vonat mindenkinek megfelelt és a szóló BZ tele is volt. A pótló busz például a zsujtai állomásig sem megy be nemhogy a faluba, így az ott leszállóknak nem 10 percet kell gyalogolniuk hazáig mint, ahogy tették eddig a vonatos utazáskor - hanem 20 percet. Egyébként az ilyen községekre szokták azt mondani, hogy többszörösen hátrányos helyzetű, mert az utazási nehézségen kívül a faluban bolt sincsen heti háromszor jár arra a "pékautó". Ha orvosra van szükséged akkor pedig menj be Encsre - de mivel??
Igen, az előző menetrendben még nem volt, csak Vácon kellett átszállni. Aztán valamelyik nagytudású lény (...) lerövidítette Vácrátótig. Ezzel a tömött kis ingáról át kellett szállni a még tömöttebb Bdv-re reggel. Délután ugyanez ment, csak fordítva.
A két legfontosabb vonatot nem küldte már be Vácig, pedig lazán befért volna.
Azért a kishidasi "szolgáltatóváltása" sem piskóta:
Olvasóink jelezték: csatlakozási problémák miatt a gyerekek az iskolából csak úgy tudnak hazajutni délutánonként, hogy másfél órát várakoznak Hidasnémetiben a buszra.