Ahogy mostanában nézegetem a hozzászólásokat, nagyon paprikás a hangulat! Teljes mértékben megértem a problémátokat (NTR, költségek, állapota a háznak). Azonban azt leszögezném hogy ha valaki nem fizeti a közös költséget, fűtést,... akkor az ne szóljon szerintem semmit mivel nincs rá jogosultsága. Én és az szvb többi tagja azon vagyunk hogy rendbe tegyük a társasház dolgait, ami azonban nem 2-3 nap! Sajnos azzal, hogy kk-t váltunk nem lesznek megoldva az eddigi problémák, max tovább nem tornyosulnak! Kérlek titeket kedves lakótársaim, hogy legyetek egy kicsit türelmesek és megértőek, mivel mi 5-en ugyanúgy dolgozunk és ugyanúgy van szabadidőnk (amiből nem keveset áldozunk a társasház dolgaira)! Ha minden jól megy a héten találkozunk az NTR-el és összeírjuk a problémákat amit nagyon záros határidőn belül meg kell oldani az NTR-nek, mert ha nem akkor alkalmatlan a feladatra amit vállalt!
Akik nem diktáltak, szintén fizetnek, mivel az elszámolás úgy történt, hogy az összesenből levonták a diktáltakat, a maradékot pedig felosztották a nem diktálók közt. Nem tudom, hogy a felosztás tökéletes-e számításilag, de elvileg Te más helyett nem fizetsz!
Ezt a 900-1000 Ft-ot honnan tudod? Jó ilyen számokat tudni, bár amennyire én látom, a mi házunk fűtése alapból több lesz, mint más új építésüeknél.
A lépcsőházak lépcsős elrendezése miatt minden lakásnak nagy a nyílt felülete, a lakások egymást nem tudják úgy felmelegíteni és a hőt megtartani, mint a több típusúra tervezett házaknál.
Fűtéshez nem értek, viszont szerintem a közös költség alacsony!
Nem kevesebbet, hanem többet kellene fizetni. Ahol eddig laktam, ott a biztos működéshez, és tartalék képzéséhez négyzetméterenként több pénzt kellett fizetnem! Persze idővel ki fog derülni, hogy a jelenleg befizetett díj mire lesz elég...
"Egy újépítésű társasház esetében 1m3 víz felfűtési díja 900-1000 Ft között kell lennie. Amennyiben ennél többre jön ki ott a fűtési rendszerrel, vagy a kazán beállításával probléma van."
Nálunk 1228 Ft, ezt eddig is soknak gondoltam, de így főleg. Ha jól értelmeztem a számítási módot, akkor a ténylegesen bediktált adatok összegzéséből számolnak egységárat, ami azt jelenti (az elszámolás szerint 106 lakás van eladva és csak 67 lakás szolgáltatott adatot, másrészt az eladatlan lakásokban is ment egy ideig az alapfűtés), hogy a teljes gázszámlát azok fizetik meg, akik rendesen bediktálták. Azaz aki nem diktál, az nem fizet, és jelentősen növeli azoknak a számláját, akik rendesen bediktálták.
De nem vagyok jártas ebben, így aki ért hozzá, kérem írja le, hogy jól gondolom-e!Mert ebben az esetben a számítás szerinti fizetendő összeg és a lakásomra jutó tényleges költség között jelentős eltérés van, én viszont nem szeretném mások helyett fizetni!
Szerintem a közös költségnél is valami hiba van, mert nem reális a most megállapított egységár!
Íme egy ajánlat.Szerintem a Mandarínó kft-nek is érdeke, hogy jól működjön a ház, mert nem könnyű eladni az üres lakásokat. Tisztelt Tulajdonos! Az alábbiakban bemutatjuk Önöknek a HRTL Ingatlankezeló Bt.-t, I. Rövid ismertető A Cégünk Bt. formában működik, s jelenleg kilenc főböl áll: Irodavezető, két könyvelő informatikus, adminisztrátor, műszaki vezető, futár, és két közös képviselő A Cégünk bejelentetett munkaviszonnyal hat takarítót, kertészt és gondnokot alkalmaz A Irodáink az V. kerületben a Szent István kőrúton található. Az irodában minden nap megtalálhatóak vagyunk 8-18 óra között A Társasház meghibásodásait (vakolás, csőtörés, stb.) túlnyomórészt 24 órán belül ellátjuk. Az alvállalkozóink az elvégzett munkára két év garanciát vállalnak Nagyon sok általunk kezelt Társasháznál sikerült elintézni a kivitelezői hiányosságokat, garanciális feladatokat, és építtetővel fennálló problémákat Több átvett új építésű háznál a Társasházi biztosítást sikerült jelentősen csökkenteni, mivel kiemelt kapcsolattal rendelkezünk több biztosító cégnél. Olyan kedvezményeket sikerül elérni, mely által évente több 100.000 Ft.-tal csökkenthető a biztosítási díj, és emellett a Társasház még jobb szolgáltatást is kap. Törvényi határidőre megalkotjuk a Társasház Működési Szabályzatát, Házirendjét, Tűzvédelmi házirendjét, Érintésvédelmi, és Tűzvédelmi jegyzőkönyvét, amennyiben nincsenek meg Igény szerint ellátjuk a Társasház takarítását, kertészetét és gondnokságát, 24 órás műszaki ügyelettel A Társasház átvételekor minden esetben tartunk műszaki bejárást, melyen felmérjük a Társasház állapotát Folyamatos pályázat figyelést folytatunk, a pályázó Társasházaink 80%-a sikeresen szokott pályázni II. Informatikai háttér Alkalmanként hírlevélben közöljük a fontosabb történéseket a tulajdonosokkal Lehetőség van feliratkozni az e-mail címlistára. Aki feliratkozik, az e-mail formájában is megkap minden dokumentumot www.hrtl.hu weboldalon on-line ügyintézésre is van lehetőség. Minden tulajdonos naprakészen látja az egyenlegét Társasház fontosabb dokumentumai (közgyűlési jegyzőkönyvek, házirend, stb.) feltöltésre kerülnek a web oldalra, és így bármikor letölthetőek
III. Kapcsolattartás Az általunk kezelt összes Társasházban havonta bejárást, és fogadóórát tartunk A tulajdonosokkal személyes kapcsolatot építünk ki 24 órás telefonügyeletet látunk el A tulajdonosokkal telefonon, e-mailben, és személyesen tartjuk a kapcsolatot A tulajdonosok havonta a befizetésükről és a hőköltség elosztásról egyenleget kapnak, egyéni kérésre bármikor kiadjuk IV. Jogi, műszaki, könyvelői háttér Az üzletvezetnek (dr. Hary Attila) jogi végzettsége is van A felmerülő jogi problémákat személyesen látja el. Mellette állandó megbízással egy Társasházakra specializálódott külső ügyvéddel is dolgozunk A tartozásokat behatjuk, illetve jogi útra tereljük Cégünk főállású műszaki vezetővel rendelkezik, nem külsős szakemberrel látjuk el a műszaki feladatokat, így ez nem kerül a Társasháznak többletköltségébe Cégünk főállású könyvelővel is rendelkezik, mely garancia, hogy a naplófőkönyv, a tulajdonosi befizetések, pontosak és naprakészek V. Hőköltség elszámolása Informatikusunk által egyedileg kifejlesztett programmal történik a hőköltség szétosztása A Társasházzal kötött megállapodás alapján, minden hónap elején elkészítjük a tényleges fogyasztás alapján a fűtés, és meleg víz költséget, melyet kiosztunk a tulajdonosoknak A gázár kompenzációról az érintetteket folyamatosan értesítjük Tájékoztatjuk Önt, hogy a Budapest, Balázs u 15-21, száznyolcvan albetétes Társasház kezelését a H.R.T.L. Ingatlankezelő Bt. 1.100 Ft+ÁFA /hó/ albetét (lakás) megbízási díjért vállalja. A megbízási díj tartalmazza a teljes körű üzemeltetést és a könyvelési feladatok ellátását. Cégünk a hőköltség elosztásáért nem számláz többlet külön díjat. Budapest, 2009. október 05. Tisztelettel: dr. Hary Attila H.R.T.L. Bt. üzletvezetője
Általános információk, referenciák! 1. Cég neve: H.R.T.L. Ingatlankezelő Bt. 2. Cégbejegyzés dátuma: 2006.06.19. 3. Tulajdonosa: dr. Hary Attila 4. Végzettsége: jogász doktor, társasházkezelő, liftkezelő, kazánkezelő
6. Foglalkoztatottak száma, munkaköre: 1. Erdős Katalin irodavezető, tulajdonosi számlák nyilvántartója, 2. Joláthy Dániel informatikus, 3. Mátyás Zoltánné közös képviselő, 4. Erdős Zoltán közös képviselő, adminisztrátor, 5. Anga Anita könyvelés, tulajdonosi folyószámlák nyilvántartója, 6. Mátyás Zoltán általános ügyintéző, futár, gondnokság, 7. Bonyhádi Elek közös képviselő, műszaki ügyintéző, 8. György Krisztina, adminisztrátor, 9. Hary Attila közös képviselő, jogi ügyintéző, 10. Baranics Gábor kertészet, takarítás, 11. Hevesi Béla kertészet, 12. Szilasiné Csögér Edit takarítás, 13. Szomoráné Urr Ágnes takarítás, 14. Borsos Gyula gondnokság, takarítás 15. Lugosi Zoltán gondnokság
8. Felelősségbiztosítás: Cégünknek teljes körű felelősségbiztosítása van 10.000.000 Ft értékig a Generali providenciánál a biztosítási díj 2010. május 5-ig rendezve van. 9. Referencia, átvétel időpontja: 1. 1145 Budapest Colombus u. 65 A-D Amerikai út 80 B-C (106 albetét)(2006) 2. 1144 Szentmihályi út 35. (64 albetét) (2007. március) 3. Sódergödör lakótelep 1152 Budapest Báthory u. 1-5. Beller u. 2-8, Dobó u. 32-38, Szűcs u. 24-30 (235 albetét) (2007. július) 4. 1138 Budapest Viza u. 9-11 Párkány u. 8. (108 albetét) (2008. március) 5. 1149 Budapest Nagy Lajos király útja 212-214 (148 albetét) (2009. március) 9. Nagyobb házak működésének bemutatása: 1138 Budapest Viza utca 9-11 – Párkány utca 8 Társasház (115 albetét). 2008. márciusában vettük át a Társasházat a kivitelezőtől. A közös költséget alacsonyan tartjuk (150 Ft/nm/hó), a tulajdonosok negyed évente precíz, pontos fűtés költség elszámolást kapnak. A Társasháznak nincs tartozása a szolgáltatók felé. Szelektív hulladékgyűjtés bevezetésével havonta, 58.000 Ft.-tal csökkentettük a szemétszállítás díját. A Társasháznak van gondnoka, takarítás hetente kétszer van. A tulajdonosokkal a kapcsolattartás folyamatos. Létezik körlevezés, mely által 70 tulajdonos látja a közösen írt levelet. Cégünk egy munkanapon belül minden levélre válaszol. 1145 Budapest, Nagy Lajos Király útja 212-214 (148 albetét.) A Társasházba 2007. októberétől költöztek be a tulajdonosok. 2007. október – 2008. március 31. között egy másik cég kezelte a
Társasházat. Átadáskor kb. 12.000.000 Ft volt a társasház tartozása a szolgáltatók felé. A szolgáltatók ki akarták kapcsolni a villanyt, és a gázt. A fűtés költség szétosztás használtatlan, és ellenőrizhetetlen volt. A tulajdonosok nem tudták, hogy miért, mennyit fizetnek. Ez alapján a Társasház teljes pénzforgalmát újrakönyveltük, a hőmennyiséget újra számoltuk. Ez alapján kiderült, hogy a volt közös képvisel rosszul osztotta szét a költségeket, és közel 4.000.000 Ft nem volt kiterhelve. Két hónap alatt a tartozást sikerült 5.000.000 Ft alá szorítani. Jelenleg az összes gáz és villanyszámla be lett fizetve. A tulajdonosok megfelel kommunikációval megértették, hogy utólagosan miért is kell fizetni. Terveink alapján október vége felé a Társasháznak nem lesz semennyi tartozása sem. Sódergödör lakótelep (235 albetét): A társasház kezelését két ütemben vettük át, mivel két gazdálkodási egységből áll. Az átvétel időpontjában a környéken ebben a társasházban volt a legmagasabb a közös költség. Mára elmondható, hogy az egyik legolcsóbb lett. Jelentős árcsökkentést a következő intézkedésekkel értünk el. 1. Teljes körű szelektív hulladék gyűjtés bevezetése, ezáltal kb. havonta 100.000 Ft-tal csökkentettük a szemétszállítási díjat. 2. számlavezető pénzintézet váltása a társasház az OTP Banknál vezetett folyószámláját, melyet módosítottunk a CÍB Bankra, éves szinten több mint 200.000 Ft megtakarítást értünk el. 3. Kazáncsere a társasházban működő 20 éves kazánt kicseréltük ezáltal a vízmelegítési és a fűtési költségeket 40%-kal csökkentettük. Kérésre, még egyéb referenciával is tudunk szolgálni. 10. Saját illetve más cégekkel vállalt feladatok: Cégünk teljes körű társasházkezelést, illetve üzemeltetést lát el. A közös képviseleten túlmenően vállaljuk saját munkavállalók feladatellátásával a társasház takarítását, a mélygarázs gépi vegyszeres takarítását, a cég tulajdonában álló nagy teljesítményű ipari takarítógéppel. A társasház kertészetét, kertfenntartását, kertépítését, társasház gondnokságát, 24 órás műszaki ügyeletet, kazánkezelését. A társasház kisebb-nagyobb meghibásodásait, legyen az villanyszerelési vagy lakatos munka alvállalkozóink látják el. 11. Garanciális problémák megoldása: Újépítésű társasháznál a tulajdonosoknak kiosztunk egő nyomtatványt. Ezen be tudják jelenteni a fennálló garanciális hibákat. A kivitelezővel egyeztetett időpontban a közös tulajdont is bejárjuk és jegyzőkönyvben rögzítjük a garanciális hibákat. A kivitelezővel mindenféleképpen jó kapcsolatra törekszünk és ezáltal nagyon sok helyen sikerült elérni a fennálló garanciális hibák kijavítását. A hibák kijavítását több tárgyalás és egyeztetés után sikerült elérni. Volt olyan kivitelező cég aki nem volt hajlandó semmiféle garanciális hibát kijavítani, így vele szemben jogi eljárást kezdeményeztünk. A garanciális munkák kijavítását folyamatosan ellenőrizzük és szükség esetén külsős műszaki ellenőrt bízunk meg az elvégzett munka ellenőrzésére. 12. Behajtás: A leköszönő közös képviselőnek át kell adnia a naplófőkönyvet és a tulajdonosi folyószámlákat, melyekből egyértelműen kitűnik, hogy kinek van tartozása. A tartozókat levél útján megkeressük és felszólítjuk a hátralék rendezésére. Amennyiben ez sikertelen újra felszólítjuk, ajánlott levélben és ha ezután sem rendezi a tartozását akkor jogi útra tereljük a társasház követelését. A Viza u. 9-11 társasházunkban a melegvízórák és a hőmennyiség mérőórák a lakásokon kívül vannak. A közgyűléssel olyan határozatot fogadtunk el, hogy akinek 20.000 Ft felett van a tartozása, annak elzárjuk a melegvizét és a fűtését. Ez vonatkozik a kivitelezőre is, tehát ha az üres lakás után tartozást halmozott fel, akkor addig nem nyitjuk vissza a fűtést és a melegvizet amíg az albetéten tartozás áll fenn. 13. Hőmennyiségmérők, vízórák leolvasásának tervezett módja: Amennyiben a társasház műszaki adottsága lehetővé teszi akkor, minden hónap utolsó napjaiban összeolvassuk az összes hőmennyiségmérő és vízóra óraállását. A kazán műszaki ismeretei alapján a víz felfűtési díj kalkulálható. Egy újépítésű társasház esetében 1m3 víz felfűtési díja 900-1000 Ft között kell lennie. Amennyiben ennél többre jön ki ott a fűtési rendszerrel, vagy a kazán beállításával probléma van. A
tulajdonosokat minden hónap elején kiértesítjük a felmerülő melegvíz és fűtési díj összegéről. A költségeket a mindenkori gázszámla alapján terheljük ki. Minden esetben alkalmazunk mindenki számára egy alapdíjat, melyet mindenkinek kell fizetni függetlenül attól, hogy használ-e fűtést vagy sem. A társasház átvételekor minden tulajdonosnak adatlapot osztunk ki melyen bekérjük mindenkitől az elérhetőségét. Aki ezt nem adja le, oda a gondnok becsönget és elkéri. Ez alapján meg lesz a címlistánk minden tulajdonosra nézve. Ha bérlő lakja a lakást akkor mind a bérlőt, mind a tulajdonost is értesítjük a fennálló fizetési kötelezettségről. Külföldi tulajdonos esetén a tulajdonossal egyeztetünk, hogy mikor tartózkodik Magyarországon a közös költség befizetése miatt. A tulajdonosokat folyamatosan arra ösztönözzük, hogy a közös költséget havi rendszeres átutalással egyenlítsék ki, hiszen közös költséget fizetni kell, függetlenül attól, hogy életvitel szerűen használja-e a lakást vagy sem. 14. Kapcsolattartás: 1. Irodánkba minden nap 8-18 óra között megtalálhatóak vagyunk telefonon 2. E-mailekre 48 órán belül válaszolunk 3. Mobiltelefonon 24 órás műszaki ügyeletet látunk el. 4. www.hrtl.hu weboldalon keresztül on-line ügyintézésre van lehetőség. A weboldalon keresztül a tulajdonos folyamatosan napra készen soron tudja követni a fennálló fizetési kötelezettségét 5. és befizetéseit, hibabejelentést tehet, és a weboldalra feltöltésre kerülnek a társasház fontosabb dokumentumai, mint például bankszámlaszám, közgyűlési jegyzőkönyvek, biztosítási kötvénye alapító okirata stb. 6. A társasházban havonta közös képviselői fogadóórát tartunk. 7. Cégünk egyedülálló módon futárral is rendelkezik ezáltal az ügyintézés időtartama jelentősen csökken. 15. Kapcsolattartás a Számvizsgáló bizottsággal: A kapcsolatot folyamatosan tartjuk az Szvb-vel telefonon, illetve e-mailben. Minden felmerülő kérdésben az összes Szvb tagnak egy kör e-mailt írunk, melyre várjuk a bizottsági tagok véleményét, válaszát. Budapest, 2009. október 5.. Tisztelettel: dr. Hary Attila H.R.T.L. Bt. üzletvezetője
A teremgarázs egyik beállóhelyén üvegszilánkokat láttam ma este. Talán valakinek betörték az autóablakát? Talán volt már "esemény" a teremgarázsban? ... E-301 csütörtök este 23.00 órakor még javában zavarta a szomszédok pihenéshez való alkotmányos alapjogát! ...
Sajnos, a KK különböző okokra hivatkozva halogatja az újabb SzVB ellenőrzés időpontját... Elvileg jövő héten már "biztosan" megyünk. Úgyhogy sajnos, egyelőre bővebb információt nem tudok adni. Addig is kértünk írásban információt, de a könyvelő szabadságára hivatkozva nem küldik meg, "majd jövő héten".
Annyit azért elértünk - ha jól értettem a lenti cikket, ehhez van is jogunk -, hogy a KK a saját járandóságát egyelőre nem veheti fel, amíg nem hozzák rendbe a dolgainkat, amit pedig nyilván mi ítélünk majd meg.
A közgyűléstől függetlenül lehet találkozni, hogy legalább megvitassunk pár dolgot előre. Én támogatom, már csak abból a szempontból is, hogy már jónéhányan írtátok, hogy utánajártak más KK-nak és ezeket jó volna összeszedni.
Annyit látok, hogy ha továbbra is nagy gebasz van az anyagiak körül (kiderül jövő héten), akkor nagyon agilis új cég kell (gyors és hatékony), hogy az átvétel mielőbb megtörténjen! Én magam a jogi útra terelést is fontolgatom már, de nyilván ezt is át kell beszélnünk, hiszen ennek további költségei lehetnek.
Újabb info: mivel az összes lépcsőházban szólt valamennyi riasztó, ezért valószínűleg meghibásodott a rebdszer. Remélem ebben az esetben nem mi (hanem pl. a riasztót felszerelő cég) fizetjük a kivonulást!
Gratulálok annak, aki ma (10.09) újabb tűzriadót generált! A ház kap újabb csekket 46.000+Áfa-ról...
Ha indok nélkül, véletlenül sikerül elindítani a rendszert, akkor nem elmenekülni kell, hanem a közös képviselővel egyeztetve lemondani a tűzoltók kivonulását. Megkímélve így a házat a rendkívüli költségektől!
Ezt a mocskot ami a lépcsőházban van én nem tűröm tovább. Az ember eljutott a Holdra, 2009-et írunk már, az nem lehet hogy megahaladja a képességeket a lépcsőház kitakarítása. Az első adandó alkalommal el kell távolítani ezt a kókler semmirekellő bandát aki közös képviseéő cégnek nevezi magát.
- kapu nem záródik! Kérsleltetés (15 sec) után gyakran nem megy le a kapu. Ekkor jobb esetben a falon lévő kezelő seítségével lecsukható a kapu! Pénteken (10.02) még így sem ment le a kapu! Hétvégén állítólag jöttek megnézni, ehhez képest még ma sem működiki rendesen!
- több helyen áll a víz! Remélem hogy ez nem beázás, mert akkor az a kivitelezés gyenge minőégét jelenti, és rövid időn belül jelentős állag romlás követheti. Talán "csak" a vízelvezető csövek repedtek meg, amit sürgősen javítani kell!
...jelentősen befolyásolná, sőt javitana a ház müködésén, ha sikerülne - mondjuk 2010-ben - olyan bérlőt találni, aki kivenné a ház aljában "üresen álló" 2 db helyiséget....
...egyelőre csak gondolati szinten kinek van olyan ismerőse, aki szeretne/tervez üzletet nyitni a környéken...
2.lakógyülés
...jó ötletnek tartom a "rögtönzött" lakógyülés & támogatom....VISZONT, aki jelezte, hogy van közös képviselő ismerőse, az hivja el, mert tanácsadóként segithet "tisztán látni"...
Az SOS lakógyűlésnek tényleg csak akkor, ill. úgy van értelme, ha rendelkezünk a megfelelő információkkal. Tehát szükséges lenne összeszedni, hogy mivel mi a probléma, és kéne aki vállalja, hogy ezt el is magyarázza a lakóknak. Amit ide a fórumra leírtatok, az pl. jó lenne.
Jobb lenne a postaládás verzió, mert akkor nem esik le véletlenül a kiragasztott lap, mielőtt bárki elolvashatná! ;)
Sokszorosítást és postaládábadobálást én is vállalok!
A levelet küldhetnék az SZB tagok (sk.), röviden összegezve a problémákat.
A jövőhéten jó idő lesz, csak a sötédes szabhat határt! Ha hétfőn elintézzük a sokszorosítást és a kiosztást, akkor akár keddre is megszervezehető a lakógyűlés!
Ezért írtam a lakógyűlést és nem közgyűlést. egy rögtönzött lakógyűlésen ahol csak a lakók vannak fel tudjuk mérni milyen az infók áramlása, mekkora támogatottságot kaphat a közösképviselet leváltására tett indítvány. A szórólapos megoldás szerintem lassú és mi nagyon ki fogunk futni az időből. Ha javasolhatom az SZVB készítsen egy listáta jelenlegi dolgokról,problémákról és ha a gyűlésen nagy lesz az egyetértés akkor tereljük hivatalos útra, mert különben egy közgyűlésen iszonyatos ide oda dobálás,ordibálás lenne. Szerintem. Először mi lássuk egészében hogy áll a ház, aztán jöhet a puccs:))
A közgyűlés a közös képviselőt bármikor felmentheti.
DE: a közgyűlésnek akkor van értelme, ha szabályos. Mivel a tulajdoni hányadok 10 %-a javasolhatja a közgyűlés összehívását (ok, napirend és a határozati javaslat megjelölésével), szerintem először szerintem be kéne dobni mindenki postaládájába egy konkrétan megszövegezett javaslatot, és akkor meglátnánk, hogy megvan-e a szükséges támogatottság.
Még mindig a HRTL BT-t ajánlom. Érdemes elolvasni a 2008 évi eredményeiket. Csak azért merem ajánlani, mert kolléganőm mondta, hogy amióta átvették a házuk működést, azóta rendben vannak az ügyeik. Kértem árajánlatot. Majd meglátjuk. Van valakinek hasonló ötlete? Nézzen mindenki körül az ismeretségi körében.
Esetleg, ha a SZVB megy a közös képviselőhöz, megkérném őket, hogy hozzanak egy másolatot a szerződésből amit a társasház kötött az örző-védő céggel, aki őrizte a házat, mert arra is kifizettünk 1 millió Forintot. Köszi!