A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Üdv Hochkar-ból, nem messze Mariazelltől. A mai napra nem jött be a dupla vagy semmi :-)
Reggel hétkor indultunk Balatongyörökről. Úgy kezdődött, hogy Kőszegig olyan széllökések voltak, hogy alig bírtam az úton maradni. Átértünk Kőszeg után a határon, a hegyek között már fogták az erdők a szelet, finom 24 fok volt, szép táj. Gloggnitzig minden frankó volt.
Gloggnitz központja fel van túrva, a terelő táblák hiányosak, mentünk két plusz kört a városban, de "végtelen ciklusba" keveredtünk. Útközben feltűnt egy peckes, nagyon csicsa bőrkabátos 50-55-ös fickó, aki egy 250-es Majestyvel kevert, mint a fagyigép. Meg is jegyeztem páromnak, hogy de vagány az öreg szerkója.
Aztán megálltam, hogy megnézzem a térképen, hogy hogy jutok ki a városból. Ahogy nézem a telefont, egyszercsak megáll mellettünk a Majestys csóka. Jópofa volt, kérdezte merre akarunk menni, a Kalte Kuchl jutott eszembe, mondtam. Erre mondja, hogy hazaszalad a telefonjáért, meg szól az asszonynak, hogy változott a program :-) ott lakott száz méterre, pár perc múlva már vissza is ért és felvezetett minket. Bőszen mutogatta a trafikat, meg karral hadonászott, hogy merre kell menni. Képes volt 40 km-t elkísérni minket, közben elkezdett az eső is esni. Kalte Kuchl-ben meghívtam egy sörre, mi meg ettünk egy Apfel strudelt. Elmesélte, hogy ő horvát és 30 éve él itt és hogy évente 15-17e km-t motorozik a kis Majestyvel, ami hát...elég lepukkant volt :-) De boldog vele :-)
Némi beszélgetés után jöttünk tovább, de az eső miatt kicsit faragtunk az útvonalon, a 31-es utat kihagytuk.
Egy helyen megàlltunk egy fahídnál az Ybbs folyónál. Ahogy álltunk a hídon, látom, hogy kisebb és nagyobb, úgy fél méteres pisztángok kezdenek jönni mindenhonnan és alattunk helyben úsznak, mintha várnának valamit. Vártak is...kaját. morzsolt műzliszeletet, zsemlét dobáltunk nekik, úgy nekiestek, mintha piranhák volnának. A nagyobbak simán egyben lenyeltek egy negyed műzliszeletet.
Végül Hochkar magasabban volt, mint gondoltuk, 9 km meredek út vezet fel. Tejföl köd, az orromig sem láttam. Fent 13 fok, 1500 méteren. Lepihentünk érkezés után, el is aludtunk, rég nem esett ilyen jól egy kis délutáni szundi :-)
Reméljük holnap jobb idő lesz, mert a pingpongasztal simaságú utak kanyarjaiból semmit sem élvezhettünk eddig.
Ja, egy helyen megindult a "hegy", kövek estek elénk az útra. Nem nagyok, focilabda méretnél kisebbek voltak, de megleptek.
Én nem vettem észre különbséget az ársapkás és a korábbi 95ös benya között; ugyan úgy csörgött vele tavaly nyáron, mint idén. Minél melegebb van, annál inkább.
És hogy miért kérdeztem a shifcam-átállás hangját: ha 100as van a gépben, és gázt adok - na nem csutka, csak kissé dinamikusabb gyorsulást szeretnék, pl. egy sávváltáskor, hogy beférjek a lendületesebbek elé -, akkor a gázadást követően kb. 2 másodperccel van egy pillanatnyi csörgés-szerű hang. Ez lehet a shiftcam? Mert ha nem, hát bizony tényleg kezdek aggódni...
Ez teljesen jogos, csak amikor a gyártó ezt mondja, egy szabvány középértékével gondolkodik. Annál még minden tökéletesen működhet, alatta pedig nem lesz hiba. Nyilván romolhat a teljesítmény egy kicsit és nőhet a fogyasztás, ha rosszabb az üzemanyag de ez ugye alapvetően a fő piacokon nagyon ritka jelenség lesz.
Nálunk jelenleg az üzemanyagok valahol a szabványok legalsó értékeinél lehetnek, és ez az optimista megközelítés.
Igen, a békeidőkben ez volt a helyzet, és Szlovákiában láthatóan ma is ez a helyzet, azaz jelentős előnyt nem hoznak a prémiumok. Itthon nem ez a helyzet, pont erre voltam kíváncsi. A gázolajnál egyébként itthon is érvényes, hogy nem eszik belőle láthatóan kevesebbet az autó (de ott ugye nem variál a kopogásérzékelő).
718-730 amúgy a százas a nagyoknál, egy hónap alatt kb. 80 forintot esett az ára.
Én meg úgy vagyok, hogy ha a gyártó azt mondja, 95-ös kell bele, akkor én azt elfogadom. Az autómba egyszer tettem prémiumot, de mivel nem használom túlságosan terhelve, nem vettem észre különbséget. Viszont ugyanannyit ment el azzal, mint a simával, literenként vagy 50 forinttal többért.
De az én véleményem az, hogy ez egyszerű hitvita. Mindkét oldal meg tudja magyarázni a saját nézetét, és mindkettőnek lehet is igaza valamilyen szinten.
Természetesen minél extrémebb a felhasználás a teljesítmény kinyerése tekintetében, annál inkább lehet foglalkozni a nafta minőségével, de utcai használatban nekem megfelel a sima.
Persze más a leányzó fekvése most, 480 kontra 900 Ft (nem tudom, mennyi most a százas!), mint majd október után, 850 kontra 900. És persze megint más volt “régen”, amikor 350 kontra 400 volt a matek. De igazából nem szoktam ezzel számolgatni, egyszerűen csak nincs érvem önmagam felé a 100-as mellett.
Csak az a baj, hogy a 480-ért adott valami az nagyon messze van attól, amit 730 forintért kapsz. És attól is, amit ugyanilyen néven árultak korábban. Úgy általában úgy szoktam vélni, hogy a prémium üzemanyagoknak van némi haszna, de messze nem annyi, mint amennyit kommunikálnak. Amikor én ezt így vélem, akkor számos tankolás tapasztalatait gondosan elemezve szoktam így vélni. Alapvetően a motorokba nem tankolok 95-öst, de most annyi össze-vissza infó jött, hogy kipróbáltam.
Most azt tapasztaltam, hogy a 95-össel az 1100R-t nem lehet hatodikba tenni, mert nem bír menni, de már ötödikben is kegyetlenül csörög, ha 3000 1/perc alatt akarok vele gyorsítani. Ezen kívül a hatótávja három tankolásnál (kettő OMV, egy MOL) nem érte el a 230 kilométert. Most szlovák 95-ös van benne, és 245 kilométernél még oldalsztenderen sem világít a jelzőlámpa, tehát várható, hogy az amúgy megszokott 280-290 kilométeres hatótávot fogja hozni. Ez százas benzinnel is mindig ennyi szokott lenni. A benzines autóm utolsó két tankolásának átlaga 10 liter fölötti fogyasztást hozott, ez 8 liter szokott lenni. Az 1200St nagyjából fél-egy literrel eszik kevesebbet a százasból (de korábban is írtam már, hogy valószínűleg minél modernebbek, annál jobban kezelik a rosszabb üzemanyagokat), ebbe nem tankoltam még rendes minőségű 95-öst, mert nem voltam vele külföldön.
Szóval így összességében úgy vélem, hogy nem nagyon akarom én ezzel a löttyel mérgezni a motorjaimat, százas meg van korlátozás nélkül. Ha nagyon takarékoskodni akarnék, akkor max. egy tank ilyen cucc, amint azt kijártam, mehet rá a rendes.
Csak végszükség esetében tankolok a nagy hálózatok kútjain kívül, hiába olcsóbb egy kis kút a rendes időkben. Mind motornál, mind kocsinál. De ha ugyanazt a rendszeresen vásárolt terméket 720 helyett 480-ért vehetem meg, akkor hülye leszek nem figyelni erre.
Még nincs tapasztalásom, de több helyen olvastam tegnap, hogy a MOL rendszere pár napja így működik. Persze csak az “olcsó” benzinre. Ezért csippantják le a forgalmin a vonalkódot. És ezért nem a cégeseknél.
Többször , több helyen megkaptam , hogy minek a nagy hatótáv egy motornak , hisz úgy is meg kell állni... Hát most itt egy újabb érv a kis fogyasztás-nagy hatótáv mellett .
"A Hondád olyan lehet, mintha egy dunyhával még be is takaróznál"
Van egy kinyitható légterelő, ami rávezeti a levegőt a felsőtestre. Nagyon jó. Azzal simán hozza egy GS szellőzésének a szintjét vagy kicsit jobbat is talán.
De ezekre a kánikulákra csak egy naked nyújt megoldást.
Városban haladva viszont a ventilátor elég jól ontja a GL-en is a meleget lábra. Motoros farmerban jóformán égetett. Országúton nincs probléma.
Valójában tankolhat az ember Putnok helyett Pelsőcön is, de ha nem fordulsz Putnok felé, akkor Ózdon az OMV 14 perc Bánrévétől (szabályosan, mert amúg nem:)).
De azért sem tiszta nekem ez az egész, mert én ma kétszer tankoltam a MOL-nál, és senki sem kérdezett semmit.:)
@T1OK3ha mégis bevállalnál ennyit, várunk! Én 13-án tervezek lemenni Nagyatádra, ott pár órát szurkolni a srácoknak, majd haza. Mondjuk az csak 600-650 Km. Bár aznap van a csapat évenkéntinek tervezet túrája is…
Szóba kerül itt egyszer, hogy mi értelme van az Adventure-nek. Ma rájöttem.
Vasárnap túra, kb. 470 km. Terv: tankolás Lőrinci vagy Balassagyarmat, majd Putnok. Mindhárom MOL. Viszont a MOL-nál csak napi egyszer lehet tankolni - ez ma állt össze nekem.
Tehát vagy keresek másik kutat (Putnokról vagy Ózdig, vagy Kazincbarcikáig kell menni, és egyik sem a tervezett úton van), vagy szarok rá, mert az Adventure meg tudja egy tankkal csinálni a 470 km-t. 😀 😀 😀
Szép részeket választottatok, több kisebb sípályát is érint az utatok, ami általában szép hegyeket jelent. (Latky, Kokava).
Mivel terveztétek?
Többségén már jártam, kb 2 éve, akkor az volt az érdekes, hogy a kisebb hágok egyik oldalán tükör aszfalt, a másikon töredezett kátyús út. De hát aki túraendúróval, ráadásul Gs-el megy, annak nincsen akadály :-)
A plexid variálhatósága tetszik, gondolom előbb utóbb meglesz a jó beállítás, jó utat nektek!
Múltkor összefutottam a szomszédommal a Váci Peugeotban. Kérdezem mi járatban. Az 5008as PUG-ra a kötelező szervíz 45 ezer ott. Pesten 100-110-es árakat kapott.
Most látom csak a különbséget, hogy a kiváló szélvédelmem mekkora csapda az 1250 Gs-en, ami a vízhűtőjével még alám is fűt, pláne a ventilátor bekapcsolásakor. Ehhez képest a csupasz Roadsterem, az R 850 R, lég olajos hűtésével, alig volt kellemetlen, ráadásul az Airflow szettem végre szellőzött, és a Schubert sisak is kapott levegőt, meg benne én is. Megálláskor persze tüzelt a két henger, de menet közben alig lehetett érezni.
A Hondád olyan lehet, mintha egy dunyhával még be is takaróznál!
A hőguta ellen irány a Duna, az még képes kicsit hűteni :-)