Nem akartak/nem tudtak mást kiadni. Nem kell messzire menni, a szentesi motorgarázs is kiad olyan Bz-t, amiről négyzetméterekben hámlik a festék, az előtérben pöceszag uralkodik, az üléshuzat a lilásrózsaszín helyett egyenbarna... Nem beszélve a 135-ösön újabban forgó szakadt By-okról, a debreceni térség mocskosabbnál mocskosabb különböző származású B és Bo kocsijairól... Még valami?
Lehet szidni a 280-asokat, de sok közülük elmúlt 20 éves és még mindig közlekedik... Megnézném 20 év múlva a közelmúltban beszerzett Volvo, Mercedes és egyéb csuklós buszokat... Ugyanilyen igénybevétel mellett, mint aminek a 280-asok ki voltak/vannak és egy ideig még lesznek is kitéve.
Nem az unokaöcsémnek veszek jegyet, hanem azért kérem el az enyémet, mert ő gyűjti :)
Amúgy ez a seggfej szabály még mindig él, hogy jegyváltáskor (pénztárban) elkérhetik az igazolványt? A MÁV és a BKV már addig eljutott, hogy nem forszírozza a dolgot...
Dehogynem. A kedvezményre való jogosultságot mind jegyváltáskor, mind ellenőrzéskor tudnod kell igazolni.
Tehát ha a tesódnak veszel jegyet, akkor a) neki jogosultnak kell lennie a kedvezményes jegy igénybevételére b) neked rendelkezned kell az ő kedvezményére jogosító igazolásával, vagy megfelelő, tanusított meghatalmazással és iratmásolatokkal.
Hát igen, ezek a csúnya "haverok" már csak ilyenek.
Nyáron a "haverjaid" rendesen megszívattak minket is. Úgy döntött a három leányom, hogy elmegyünk egy kies júliusi szombaton a szarvasi arborétumba + egy jó kis hajókázás a kákafoki holtágon.
Mivel a nagycsaládos kedvezményt semmi sem übereli, busszal mentünk. Szentesen beállt egy kb. 30-40 éves csuklós Ikarus. Azt hittük viccelnek, de nem.
Összesen hatan voltunk rajta utasok, ebből kettő leszállt Kajánfalunál. Két lányom lett rosszul ettől a "szolgáltatástól". Kipufogógáz szagtól kezdve , minden játszott.
Visszafelé- szintén kihasználva pártunk és kormányunk nagyvonalú támogatását- már egy kis kerülővel jöttünk, főként e topik címében nevezett eszközzel.
Én szoktam jegyet kérni. És qrvára utálom, hogy ilyenkor sok a buszsofőr megpróbál engem megalázó helyzetbe hozni (bár vannak válaszaim, ill. eleve úgy szoktam kérni, hogy eleve elvegyem a dolog élét.)
"Tegyétek a szívetekre a kezedet és mondjátok azt, h még soha nem adtátok oda neki zsebbe a pénzt mikor kéccázéjólesz? ... Egy buszvezető vagy kalauz is összeszedhet egy hónapban elég szép "béren kívüli juttatást" a mutyizásból."
Azért ez ilyesmihez két ember kell. Tegyétek a szívetekre a kezedet és mondjátok azt, h még soha nem adtátok oda neki zsebbe a pénzt mikor kéccázéjólesz? meg hasonló szavakkal akarta akár buszvezető akár kaller elintézni a dolgot. Ha 10 emberből 8 elfogadja és nem kéri a jegyet akkor nem csoda, h van meg lehet csinálni. Pláne, h gondolom a kalauz meg a buszvezető is nagyon túl van fizetve, tehát nincs nagy visszatartó erő.
A rendőrök miért korruptak? Pont ezért. Miért nem azok kicsit nyugatabbra, Mert van visszatartó erő, h ha lebukik bizony kirúgják és priusza lesz ugrik a meló és hová fogják felvenni priusszal? Nálunk meg annyira azért nem ragaszkodik senki egy 60-80 rugós fizuhoz, h ne kockáztasson, pl. egy rendőr ne fogadja el 10 ezrest a szondáztatás helyett. Ha csak naponta 2x megcsinálja 4 nap alatt bejön neki annyi amiért amúgy egész hónapban dolgozhat. És ha lebukik és kirúgják? Hát legalább lesz otthon addig mondjuk egy LCD TV, ameddig fel nem veszik megint valami más munkára ugyanannyiért vagy kicsivel kevesebbért. Egy buszvezető vagy kalauz is összeszedhet egy hónapban elég szép "béren kívüli juttatást" a mutyizásból. Ha jól meg lenne fizetve nem merne kockáztatni, mert ha kb. jó esetben a bére egy tizedét tudná mutyizni és amúgy anyagi gondjai nincsenek akkor nem tenné meg a többség.
Ez tény, hogy kettős mérce, de biztos vagyok benne, hogy a volán vállalatok többségében figyelembe veszik a költségek számításakor. Így átmenetileg kisebbek a működési költségek, mintha tiszta menne minden. Kevesebb fizetést kell adni a gépkocsivezetőnek, meg lehet kérni, hogy olyan busszal is menjen, amivel nem kéne. A volánokhoz ugyanúgy átláthatatlanul, de több kisebb összegre osztva áramlik a pénz.
Persze, ha hasonlót csinálna egy jegyvizsgáló menne a köpködés minden felől, hogy emiatt ilyen veszteséges, meg amiatt olyan veszteséges a vasúti személyszállítás, meg az én tisztességes adófizető forintjaim című sallang, amit erről a buszos gyakorlatról írtok, mintha olyan természetes és elfogadható lenne az egész, kettős mérce, igaz... ?
Igen azt azért szokták, h látszata azért legyen az utasszámnak. Ha sokat dolgozik zsebre és nem gyárt jegyeket akkor ugye az látszik ,h alig van utas és ritkítják vagy megszüntetik a járatot. A saját munkahelyére a normálisabbja vigyáz így gyárt 90%-os jegyet saját pénzből.
Egyrészt szokták tudni mikor jön az ellenőr, másrészt a 90% - os jegy más, mint az ellenőrzés előtt kiadott jegy. Az ellenőrzés előtt kiadott jegy rendben van, a 90% - ost a normálisabb személyzet adja ki, mert így legalább a vállalatot nem éri kár.
Ez így van, volt olyan is mikor olcsóbban adta a jegyet, mondván majd kéri vissza, Vasúton is van kaller amelyik kéccázé' jó lesz? elven intézi el az utazást. Az esztergomi vonal jó példa erre, ideális környezet mivel alig van jegykiadás az állomásokon és sűrűn vannak a megállók.
Nem tudom a kallerek csinálják-e, de a buszosok azért szoktak olyat is, h ha sok utastól kérték zsebbe a jegyárat akkor falból nyomtatnak pár 90%-os jegyet, h ne látszon, h kevés az utasszám.
A Showder Klubban pedig hétfő este elhangzott egy vicces történet is mikor amint észrevette az ellenőröket mint a gép gyártotta a jegyeket, aztán hátraszórta, h osszák szét. Ha nem igaz akkor is vicces.
Azt álmodtam, hogy indulóban volt Aszódon a váci vonat. Tele volt utasokkal, Szili húzta, de nem Bhv + vezérlőből állt, hanem 2 Bhv-ből, és hogy ne kelljen Vácon körüljárni, a végére már oda volt kapcsolva egy Leó. El akartam menni Vácig, hogy a Leóval húzassam vissza magam, de nem volt idő jegyet venni. Hezitálnom kellett, hogy lekéssem, vagy jegy nélkül szálljak fel. A többire nem emlékszem.
Mivel engem heti háromszor hagy a megállóban a busz, minden alkalommal bejelentem, és még mindig vannak sofőrjei a Volánbusznak, bátran állíthatom, hogy a bokamegütés nem mindenhol történik meg.