A VW új motorja a megújuló, egyszerűsített motorválaszték egyik alappillére. Ez a fórum teret ad a felmerülő problémák, üzemeltetési tapasztalatok megvitatásának.
Az előbb hívtak a szervizből, a váltáskori fémes hangot, a váltó alkatrészeinek illesztési hézagaival magyarázzák, üzemszerű működési hangok. Állítólag letesztelték bent lévő szalonautóval is, és ugyanez. Tehát aki nem hallja, az szerintem próbálja úgy, hogy lehúzza az ablakot és olyan helyen, pl fal mellett próbálja meg, ahonnan visszaverődhet a hang, ja és hegyezze jól a fülét.
Akkor az extrém hevülés ami egy komolyabb gyorsítással jár markánsabban érezteti ezt! Nah majd kiváncsi leszek csütre már 2000km lesz benne! Mivel évente 50ekm megyek a kocsikkal kb!
Ezek a motorok már nem úgy készülnek mint régen. És volt az a szitu szóval
mindegy. A kérdés az hogy ennyire csusztatja a kuplungot ilyenkor és az ég vagy a turbo résznek van ilyen szaga ami ilyenkor jobban melegszik? Mert soha nem éreztem ilyet még egyik kocsinál sem! Volt dolgok 1.4tsivel igaz az manuál. Ha a kuplungot égeti viszont az kurva gáz?!
Szerintetek egy 800km-es 1.5 tsi dsg golfnál ha mész nyugodtan majd meghajtod vagyis lepadlozod és visszavált majd jol felpörgeti a motort akkot az utáni fura szag az a kuplungtól jöhet vagy a válaszfal közelében lévő turbo és részecskeszűrö rendszerből jöhet! Föleg ilyenkor érzek csak ilyen égett szagott nem azt az orfacsaró kuplung szagot! Nem tudom ez mennyire normális vagy csak még most érik össze minden a kocsiban?!
Persze. Nálam van még egy hang, ezt most hétvégén sikerült beazonosítani. Ablaktörlő néha nem a végállásban áll meg, és ha döccen egyet az autó akkor megy ki. Ez egy pillanatra hallható száraz ablaktörlő nyösszenés.
A kéziféket miért kell kímélni? Nem az a funkciója, hogy rögzítse az autót? Nekem sima kézifékem van, az autohold-os autómat ezen a héten gyártják - remélem -, de nekem alap, hogy a kézifék mindig be van húzva, ha parkolok.
Boldognak tűnő tulaja lettem egy 1.5 tsi tiguan allspacenek. Két hete vettem át, de 2019-es gyártású. Az értékesítő adott egy liter olajat, azért hogy tudjam milyen kell bele. Na de ez 5w40-es, és itt azt olvasom hogy 0w20 kell bele. Simán lehet hogy a rosszabb kenésű olajjal van feltöltve az autó? Ezt itthon a szerviz tölti fel, vagy még a gyártósoron kapja meg az olajat? Leellenőrizni nem tudom mit tettek bele, csak remélhetek? Ennyi idióta kérdésem lenne most.:)
Nekem nincs nagy bajom ezzel a vitorlázgatással igaz még csak 300km mentem a kocsival csüt óta, auto hold sem zavar nagyon hogy huzogatja a kéziféket, majd meglátjuk meddig bírja a rendszer. :) Egyenlőre még 7-8 között van a fogyasztásom hiába néha néha lépek csak oda, igaz ezalatt 300km alatt kétszer mentem át visegrádra a hegyen át 5 személlyel és a munkaeszközeimmel a csomiban megpakolva. :D !
Kiváncsi vagyok mikor éll be majd a fogyasztása amúgy 100 alatt sík úton nagyon sokat 2 hengerezik, de még szokom a kocsit, úgy ahogy az adaptive tempomatot is. Egyenlőre nagyon relax a vezetés a mk3-as manual ford után. :D
Március elején vettük át az 1.5 Tsi touran-unkat, mint a család új ékkövét. Azóta - vírus ide, vírus oda - beleaszaladt több mint ötezer km. Tapasztalatok: a fogyasztás nagyátlagban 6.1 liter (tankolásból számolva). Ebbe minden van, város, országút, pálya kb. egyforma mértékben. A város persze mostanság közel azt hozza mint az autópálya 130-nál (6.3).
A kéthengerezés akkor kapcsol be, amikor a pillanatnyi fogyasztás 5 liter alá csökken (illetve gurulásnál). Ez sík úton nagyjából 100, néha 110 km/h alattigot jelent. Legjobb utam egy Kistarcsa-Törökszentmiklós volt, a 250 km-t 4.8-cal sikerült abszolválni.
Amit szokni kellett - és többen is írtátok már - a motorfék nemlétezése, amit leginkább gurulni hagyással lehet ellensúlyozni. Sokszor aktív tempomatnál, ha látom jó előre, hogy lassítani kell majd, inkább kibököm tempomatból (elég éppen csak hozzáérni a fékpedálhoz) és hagyom gurulni az autót. Ez jót tesz a fogyasztásnak és a fékbetét/féktárcsának is... Azért félek attól, hogy ezzel együtt is hamarább el fog fogyni a betét/tárcsa, mint a "normál" motorfékes autóknál.
Az "auto start-stop" engem is idegesít, ha nem felejtem, már indulásnál kikapcsolom. Állítólag a legújabb autóknál már majd ki se lehet kapcsolni. Az autohold funkció jó dolog (mármint hogy megállásnál megtartja a kocsit, nem gurul vissza), de ezt is kikapcsolom, amikor sík felületen parkolok le az autóval, hogy ne húzza be feleslegesen az elektronikus kéziféket, elég, ha sebességben hagyom...
Summa summárum, az autó nagyon jó, élvezet minden km vele, csendes, ha kell erős, ha nem kell, takarékos. Nem is értem, ki vesz még dízelt...
A tartósság persze még a jövő zenéje. Minden esetre én 15 ezernél kicserélem magamnak az olajat kizárólag 0W20-ra, azt meglátjuk...
Remélem valakinek hasznos lesz, amit leírtam. Kiváncsi vagyok mások tapasztalataira is!
Nah letoltam kemény 80km ma a kocsival Pesten és itt a megyében és elég sokat eco-zott és vitorlázott menet közben, néha néha odaléptem neki szépen mozgatta a kasztnit ez a 150 LE! Egyenlőre még erősen kuplungozgatok a manuális váltó után hehe. :D
Az enyém már DPB motorkódos, tehát 2019 július utáni. Mintha azt vettem volna észre, hogy hidegen nincs hangja, melegen viszont néha hallható a kattogás/csörömpölés, de csak 1-ből 2-be váltáskor.