Keresés

Részletes keresés

lsr Creative Commons License 2004.11.12 0 0 403

Szia Fürösztölő!

 

"... a Biblia ezen helyei nem szó szerint értendők..."

 

Miért nem? Vajon a te szavaid szó szerint értendőek? Ki dönti el, hogy egy adott szöveg szó szerint értendő e? Nem az Írója?

 

"... talió elv..."

 

Kérlek, világosíts fel, hogy mi is ez az elv, és hogy honnan (kitől) származik. (Már ha ebbe a topikba való... Ha nem, akkor inkább ne.)

 

Ha nem tévedek, akkor "J. Lorber nagyevangéliuma" ebben a topikban nem mérvadó, hanem sokkal inkább a Biblia (ez a topik címe). Az én Károli féle Bibliámban pedig nincs ilyen nevű rész...

Előzmény: Fürösztölő (394)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.12 0 0 402

1./ Több gyermeke volt.

 

Mint azt az írásmagyarázók / zsidók / már jóval korábban kimutatták, Szét-en kivül lehettek még gyermekei az első emberpárnak, de azok nem kerültek megemlítésre.

 

Elméletileg így úgyan családon belül, de lehetséges volt a házasodás. Azonban itt pusztán formai és történeti motívumokkal van dolgunk.

 

Ha a tud. álláspont is érdekel akkor a JEDP felosztással fogsz találkozni.

Előzmény: Haszika (400)
vogyo Creative Commons License 2004.11.12 0 0 401
A Bibliában nincs benne hajszál pontosan minden, csak utalások vannak. Már a kiinduló pont alkalmas arra, hogy ha valaki nem az üzenetet, hanem a kifogást keresi, akkor itt le is ragadjon. Ha téged valóban érdekel a Biblia tanítása, akkor érdemes beszélned róla, és érdemes más könyveket is olvasnod. Nagyon sok okos ember értelmezte, elemezte. Egyszercsak kialakul az emberben az értés. Nem jön gyorsan. Olvasd, csak ezt tudom ajánlani. segítő könyvcímeket majd ajánlok. Most mennem kell, este leszek.
Előzmény: Haszika (399)
Haszika Creative Commons License 2004.11.12 0 0 400
1. ponthoz:

nem értelek, már hogy a viharba lenne mindegy, hogy ki volt Káin felesége?????????????????

igenis fontos, pont ez a lényeg

na meg az, hogy akkor hány gyereke volt az első párnak????? mer hiába megy el vkit Keletre feleséget keresni, ha az egyszem nő a az egész sárgolyón a saját anyja - ez is elég ellentmondásos
Előzmény: Fürösztölő (394)
Haszika Creative Commons License 2004.11.12 0 0 399
aha

és akkor hogy van a leszármazási ág? neked/nektek mi a véleményetek róla?
Előzmény: vogyo (397)
Haszika Creative Commons License 2004.11.12 0 0 398
ok
Előzmény: Fürösztölő (396)
vogyo Creative Commons License 2004.11.12 0 0 397

A "szemet szemért"- nagyon kedvelt azok körében, akik csak kritizálni akarják a Bibliát. Nem szabad semmit kiragadni az eredeti szövegkörnyezetből.
De ez a kijelentés arra is utal, hogy az itéletek nem kiválthatók pénzzel, és mindenkinek bűne mértéke szerint kell bűnhődnie. A jómóduak nem válthatták meg büntetésüket, és nem szenvedhette el más helyettük. Abban a korban ez egyedül álló törvény volt, más törvénykezési gyakorlatban, megváltható volt a büntetés. Ez valószinüleg már előre mutat arra, hogy csak egyetlen egy helyettes állhat a büntetés elé, és ez Jézus Krisztus.

Előzmény: Haszika (395)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.12 0 0 396
Nem ezek elsősorban annak szólnak, aki Neked magyaráz miközben Ő sem érti a lényeget.
Előzmény: Haszika (395)
Haszika Creative Commons License 2004.11.12 0 0 395
gondolom ezek nekem szóltak, én tudtalan azért jöttem ide, hátha felvilágosítást kapok, én tulajkéép csak kérdezek, nem állítok semmit, mindettől függetlenül ezt az egész dolgot nem értem amit leírtál
Előzmény: Fürösztölő (394)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.12 0 0 394

1. Ki volt Káin felesége?

 

Teljesen mindegy, mert a Biblia ezen helyei nem szó szerint értendők.

 

 

2. Szemet szemért - Enyém a bosszú

 

Az írások ezen része, még a talió elv korában írodott, ezért annak hatása egyértelműen kimutatható. Nem csak Isten, de emberek fogalmazása is került bele.

 

 

3. "Jézus élete?! 12 éves kor után mi következik

 

Jézus életének epizódjai, amelyek a megkeresztelése előtt játszódnak le, annyira igazak, mint J. Lorber nagyevangéliuma, ha az igaz, akkor ezek a részek is, ha az nem igaz akkor ezek sem.

 

Ha valaki nem látja át, hogy ezek, a pogánykereszténység teológiai védelmei a kor zsidó tamadásai ellenében, az ne magyarázza az írásokat, mert csak azokra tud vele hatni, akik egy felekezet tekintélyének alávetik magukat.

Haszika Creative Commons License 2004.11.12 0 0 393
najó, újraolvasom a dolgokat, mert ez így zavaros nekem
Előzmény: lsr (392)
lsr Creative Commons License 2004.11.12 0 0 392

Haszika, megpróbálom az ellentmondásokat a Biblia oldaláról megnézni. (Nem pedig a csak szemében bízó ember nézőpontjából.)

 

1. Ki volt Káin felesége? (Van ilyen topik is.)(Ábelről azért nem írok, mert róla nem is tudható, hogy volt e egyáltalán felesége...)

 

Úgy többszöri olvasatra, én úgy látom, hogy mivel Ádámon és Éván kívül nem volt más ember teremtve, így vagy Éva volt Káin felesége, vagy Ádám és Éva lányai (azaz Káin lány testvérei) közül egy.

 

Az Éva lehetőségét azért zárom ki, mert Káin elment keletre, és ott kelt egybe feleségével, míg Éva Ádámmal maradva megszülte Séth-et. Tehát marad a lány testvér, amire szintén mondhatod, hogy vérfertőzés. Ma valóban az. De vajon az volt e a teremtéskor? Szerintem nem. A Biblia csak kb. 2500 évvel később kezd el vérfertőzésről beszélni, amikorra a bűn hatására már az ember genetikus állománya annyira leromlott, hogy az öröklődésben is meglátszott pusztító munkája. De a 2500 év alatt több esetről is beszámol a Biblia arról, hogy testvérek házasodtak, és az Isten nem fejezte ki helytelenítését. Ilyen pl. Ábrahám és Sára esete is. Így számomra teljesen elfogadható, hogy Káin vérfertőzés nélkül házasodhatott össze a saját lány testvérével. Szerintem így is történt.

 

 

2. Szemet szemért - Enyém a bosszú

 

Azért látsz itt ellentétet, mert nem nézted meg a szövegkörnyezetet, hogy miről is van szó. Szerintem itt két különböző dologról van szó.

 

2./A, "Szemet szemért"

Nézzük a szövegkörnyezettel együtt a kifejezést: "És ha valaki sérelmet ejt a felebarátján, a mint ő cselekedett, vele is úgy cselekedjenek: Törést törésért, szemet szemért, fogat fogért; a milyen sérelmet ő ejtett máson, olyan ejtessék rajta is." (3. Móz. 24:19-20)

Egyértelmű, hogy ez a rész a testi Izrael mindennapi életét szabályzó polgári törvény része. A bírák ezen törvények alapján ítéltek okító büntetést a vétkesre, és kártalanítást a vétkesnek. E törvények nagyon kegyetlennek tünhetnek nekünk, de vegyük csak figyelembe azt, hogy az akkori Izraelt lángoszlopként vezette a kettéválasztott tengeren keresztül Isten. Mekkora bizonyság! Ezeknek a bizonyságoknak a nagyságához volt szabva a "tudott" (nem hitték, hanem tudták >> látták a saját szemükkel)Isten parancsolatainak a megszegése is.

(Ezek a törvények kötelezöek voltak, de bárki elhagyhatta Izrael népét, és akkor már nem voltak felette ezek a törvények.)

 

2./B, "Enyém a bosszúállás"

Nézzük a szövegkörnyezettel együtt a kifejezést: "Enyém a bosszúállás és megfizetés, a mikor lábuk megtántorodik; mert közel van az ő veszedelmök napja, és siet, a mi rájok vár! Mert megítéli az Úr az ő népét..." (5. Móz. 32:35-36)

A Biblia beszél egy végső ítéletről, ami közli, hogy kik azok akik üdvözültek, és kik azok akik elvesztek. Az "Enyém a bosszúállás" a szövegkörnyezetet is figyelembe véve egyértelműen ezt a végső ítéletet mutatja be.

 

Tehát a lényeg az, hogy míg az egyik egy általános polgári törvény része, míg a másik az egyszeri végítélet része.

 

 

3. "Jézus élete?! 12 éves kor után mi következik a Bibliában? a 30 éves Jézus történetei.... mi van közte? a rendes életével? amikor kamasz lesz, serdülő, majd felnőtté érik ésatöbbi....."

 

Biztos olvastál már lényegre törő életrajzot. Pl. ha én egy könyvtáros állást pályázok meg, oda nem adok be egy horgász múltamat ecsetelő önéletrajzot, de az összes könyvet sem fogom felsorolni, amit életemben elolvastam.

A Biblia lényegre törő, és nem ír le mindent, hanem csak azt, ami szükséges az ember megváltásához. Jézus szerepe, és munkálkodása pedig világosan és érthetően le van írva. Ez a lényeg, nem pedig az, hogy hány háztetőt ácsolt össze apjával keresztsége előtt.

 

 

"lenne még bőven"

 

Kíváncsian várom a többit is, hogy van e köztük valódi ellentmondás, vagy csak látszólagosak, mint ez a három...

Előzmény: Haszika (391)
Haszika Creative Commons License 2004.11.11 0 0 391
:-)

első olvasatra? pl. első ember Ádám, első nő Éva, az első pár Ádám és Éva. Ádámnak és Évának született 2 gyermeke, Káin és Ábel, mindketten férfiak

...felnőttek, majd elindultak asszonyt keresni maguknak - elég ellentmodásos

teszem azt találtak maguknak asszonyt! ez az asszony nem lehetett más, mint a saját anyjuk; csak vérfertőzéssel maradhatott fenn az emberi faj - ez is elég ellentmondásos, már ha sikerült; kissé belterjes..., továbbá az is érdekes hogy Éva hány éves koráig szülhetett vajon gyereket......

sorolhatnám még az ebből eredő megválaszolatlan kérdéseket, ellentmondásokat


az Úr azt mondja: "szemet szemért, fogat fogért", más helyütt meg azt, hogy "Enyém a bosszú!"

elég ellentmondásos, nem?


DOGMÁt láttad?

Jézus élete?! 12 éves kor után mi következik a Bibliában? a 30 éves Jézus történetei....

mi van közte? a rendes életével? amikor kamasz lesz, serdülő, majd felnőtté érik ésatöbbi.....

ez is ellentmondásos......

lenne még bőven
Előzmény: lsr (384)
lsr Creative Commons License 2004.11.11 0 0 390
Fürösztölő, tehát ha Istentől való Jézusé is és a miénk is, akkor miért maradunk el mégis a Jézusé mögött?
Előzmény: lsr (389)
lsr Creative Commons License 2004.11.11 0 0 389
Szerintem se te, se én nem látjuk át úgy a dolgokat, mint Jézus az Ő földi élete során.
Előzmény: Fürösztölő (388)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.11 0 0 388

De igen!

Mint ahogy a miénk is.

 

Előzmény: lsr (387)
lsr Creative Commons License 2004.11.11 0 0 387

Tehát úgy látod, hogy az a bölcsesség, amivel Jézus így átlátta a dolgokat, az nem Istentől származó?

Előzmény: Fürösztölő (386)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.11 0 0 386

"Akkor mi az, ami nem volt csoda az Ő életében?"

 

Hát a tanítása. A sok magyarázó ellenében felhívta a figyíelmet arra, a lényeg a fontos.

Előzmény: lsr (385)
lsr Creative Commons License 2004.11.11 0 0 385

Szia Fürösztölő!

 

"... Jézusnak a Bibliában leírt élete, ha elhagyjuk a csodálatos dolgokat belőle...", akkor nem sok minden marad... Csoda volt fogantatása, ifjú kori értelme, felnőttkori bizonyságtevése és tanítása, az emberekért való munkálkodása, az értünk vállalt kereszthalála, és végül feltámadása is. Akkor mi az, ami nem volt csoda az Ő életében?

Előzmény: Fürösztölő (383)
lsr Creative Commons License 2004.11.11 0 0 384

Haszika, azt mondod, hogy "a Biblia olyan szinten ellentmondásos...". Mit látsz ellentmondásosnak a Bibliában?

Előzmény: Haszika (382)
Fürösztölő Creative Commons License 2004.11.11 0 0 383

Szerintem Jézusnak a Bibliában leírt élete, ha elhagyjuk a csodálatos dolgokat belőle, csak egy helyen követeli meg Isten létét:

A feltámadáskor.

Előzmény: lsr (381)
Haszika Creative Commons License 2004.11.11 0 0 382
igen, én is ilyenekre jutottam, de....

szóval az van, hogy a Biblia olyan szinten ellentmondásos, az egész tanítást és vallást beleértve, hogy ha az ember belegondol és körülnéz a világban, akkor 10ből 9x mindezek ellenére arra a következtetésre jut, hogy Isten nem létezik, a maradék egy az az eset amikor valaki valóban hiszi, hogy Darwin és az összes többi elmélet humbuk

nekem rengeteg kérdésem lenne a vallással, Bibliával kapcsolatban, és azokkal, amiket anno megtanultam hittanon; elgondolkotztam sokszor, hogy jó lenne a pápával találkozni és megkérdezni ezeket a dolgokat, hogy ő mit gondol erről, meg tiszteleteseket stb.

szóval abban az esetben ha a Teremtő nem létezik, akkor Krisztus ki volt? honna jött? mi céllal?..... erről jómagam nem bizonyosodtam meg utánaolvasással ilyesmi, de hallottam, hogy Jézus létezése történelmileg bizonyított

szerintem ezek nagyon érdekes dolgok
Előzmény: lsr (381)
lsr Creative Commons License 2004.11.11 0 0 381

Szia Haszika!

 

Valamikor, régebben elgondolkodtam ezen. És arra jutottam, hogy ellentmondás van abban a gondolatban, hogy Jézus a Bibliában leírt életét élte, de Isten eközben nem létezett. Hiszen Jézus olyan dolgokat tett, amit az ember önerejéből képtelen megtenni...

Előzmény: Haszika (380)
Haszika Creative Commons License 2004.11.11 0 0 380
sziasztok!

bocsánat, hogy ide írok, gőzöm sincs, hova kellene, azt szeretném mondani v kérdezni, hogy vannak-e itt olyanok akik elgondolkoztak már-e azon, hogy ha nincs Isten akkor Jézus ki volt?

a Junkies nevű punkrock zenekarnak van egy száma, amiben ezt a témát is feszegeti
lsr Creative Commons License 2004.11.09 0 0 379

"... az Úr minden szívbe belát és minden emberi gondolatot jól ért. Hogyha őt keresénded, megtalálod; ha ellenben őt elhagyándod, ő is elhagy téged..." (1. Krón. 28:9)

 

Isten jól látja, ha szívünkben őszintén közeledünk Hozzá, és meg is erősíti a Felé kinyújtott karunkat. De azt is jól tudja, ha esetleg a Hozzá való közeledésünket hamis ok (pl. képmutatás) vezeti. Ekkor nem is adhatja szabadító segítségét, hiszen így a pusztulásba futó hamisságunkban erősítene meg.

vogyo Creative Commons License 2004.11.08 0 0 378

És lõn Mózesnek, az Úr szolgájának halála után, szóla
az Úr Józsuénak, a Nún fiának, Mózes szolgájának,
mondván: Mózes, az én szolgám meghalt.
(Józs 1,1)

A tizenkét kém közül tíz elhullott a pusztában – csak kettõ
nem. Az arány: tíz a kettõhöz. Elhullott mind a hatszázezer
fegyverforgató, aki kijött Egyiptomból. Elhullott Mózes is, a
föld legszelídebb embere, a fõvezér. Elhullott – de belehullott
annak a kezébe, Aki eltemette õt, Aki sírásója lett. Mózes
eme Bele-hullás által ment be Kánaánba.
Mózes elhullott, de miért? "Egy semmiségért" – felelnénk.
"Sújts a sziklára, és víz jõ ki abból, hogy igyék a nép", mondta
az Úr; és Mózes felindult állapotában egy helyett kétszer
ütött. Úgy tűnik, nem nagy a különbség. "Egy jogos és egy
jogtalan ütés, tehát felerészt igaza volt", gondolnánk. Nem
így van. Mózes nem félig, hanem teljesen engedetlen volt –
ezért nem mehetett be. Nincs részleges vétkesség, nincs ötven
százalékos pokol, ahogyan nincs ötven százalékos
mennyország sem. VISKY FERENC: MÉZ A SZIKLÁBÓL

lsr Creative Commons License 2004.11.07 0 0 377

"... könyörgött (Illés), hogy hadd haljon meg, és monda: Elég! Most óh Uram, vedd el az én lelkemet... És ímé lőn az Úrnak beszéde ő hozzá, és monda néki: Mit csinálsz itt Illés?

Ő pedig monda: Nagy búsulásom van az Úrért, a Seregek Istenéért; mert elhagyták a te szövetségedet az Izráel fiai... prófétáidat fegyverrel megölték, és csak én egyedül maradtam, és engem is halálra keresnek.

És monda (az Úr): Jőjj ki és állj meg ezen a hegyen, az Úr előtt. És ímé ott az Úr volt elmenendő. És az Úr előtt megyen vala nagy erős szél, a mely a hegyeket megszaggatta és meghasogatta a kősziklákat az Úr előtt; de az Úr nem vala abban a szélben. És a szél után földindulás lett; de az Úr nem volt a földindulásban sem. És a földindulás után tűz jöve, de nem volt az Úr a tűzben sem. És a tűz után egy halk és szelíd hang hallatszék." (1. Kir. 19:4,9-12)

 

Az az Illés, aki egész életében erősen bízott az Isten segítségében (és e hatalommal hűen szolgálta Izrael megtérését), most a bálványimádó királynő, halálos fenyegetésétől megijedve kéri Istent, hogy vegye el életét. De Isten nem hagyja Illést ebben a halálosan megfáradt lelkületben, úgy erősíti meg őt, hogy bemutatja hatalmát (a hegyeket szaggató szél, a földrengés, és a tűz képében), és bemutatja szerető, szelíd és vigasztaló jellemét (a halk és szelíd hang képében).

 

Ha mi is megismerjük az Isten mindenek feletti hatalmát, és szerető jellemét, amely ezzel a hatalommal mindent hűen a javunkra is fordít, akkor gyengeségünk eltűnik, és az Istenbe vetett szilárd bizalommal harcolhatjuk meg a ránk kiszabott mindennapos küzdelmeinket és próbáinkat.

lsr Creative Commons License 2004.11.07 0 0 376

"... nincsen ember, a ki ne vétkeznék..." (1. Kir. 8:46)

 

Minden embernek szüksége van Isten segítségére a bűntől való szabaduláshoz, hiszen a bűn által erőtlenné lett emberiség, képtelen önmagát meggyógyítani.

lsr Creative Commons License 2004.11.05 0 0 375

"... az Úr nem azt nézi, a mit az ember; mert az ember azt nézi, a mi szeme előtt van, de az Úr azt nézi, mi a szívben van." (1. Sám. 16:7)

 

Nem ítélkezhetünk egymás felett, mert nem látjuk a valódi motivációit (szívbéli indítékait) az egyes embereknek. Az ítéletet (hogy kap e valaki örök életet, vagy hogy milyen feddést érdemel valaki az ő vétkéért) Istenre kellene bíznunk, hiszen csak Ő ismeri a szívek titkait. De tudjuk, hogy igaz, és jogos Őnéki minden ítélete, melyet mindig a szeretete alapján hoz meg.

vogyo Creative Commons License 2004.11.04 0 0 374
Istennek semmi nem lehetetlen. mindent a javunkra tud fordítani. Amit én bajnak érzek, Isten abban is tud a számomkra, számunkra ajándékot készíteni.
Előzmény: lsr (373)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!