Keresés

Részletes keresés

balgár Creative Commons License 2004.09.27 0 0 298
Kedves Isr,

„Pál nem csak az ószövetséget nevezi itt írásnak, hanem a már nyílván létező Lukács evangéliumát is, hiszen onnan idézi a "méltó a munkás a maga jutalmára" részt.”

Hát igen, ez eléggé meggyőzőnek tünik…
Tudsz esetleg még egy igét, ahol újszövetségi részt neveznek Irásnak?
Köszönöm szépen hogy válaszoltál a kérdésemre.
Előzmény: lsr (296)
tekipna Creative Commons License 2004.09.27 0 0 297

tehát "birka"lekű, "bólogató" emberekre gondoltál ugye?

isten nélkül nem is lehet élni?

vagy aki isten nélkül él az nem is lehet becsületes, tisztességes ember?

a bibliát kritizálni, kétségeket, kételyeket megfogalmazni nem lehet?, nem illik?

Előzmény: lsr (-)
lsr Creative Commons License 2004.09.27 0 0 296

Szia balgár!

 

"... szerintem az „irás” a mai fogalmaink szerinti ószövetséget jelenti."

 

Pál apostol a Timótheushoz írt 1. levélben az " írásból" idéz:

"Mert azt mondja az Írás: A nyomtató ökörnek ne kösd be a száját; (5. Móz. 25:4) és (!): Méltó a munkás (Lk. 10:7) a maga jutalmára." (1. Tim. 5:18)

Ebben az igében egyértelmű, hogy Lukács evangéliumát (ami újszövetségi irat) éppen úgy az írás részeként említi, mit Mózes 5. könyvét. Tehát Pál nem csak az ószövetséget nevezi itt írásnak, hanem a már nyílván létező Lukács evangéliumát is, hiszen onnan idézi a "méltó a munkás a maga jutalmára" részt.

 

"1 Kor 15-ben szerepel, hogy Krisztus feltámadott harmadik napon az írások szerint... milyen igére utal itt Pál?"

 

Ha pedig Lukács evangéliuma az írásokhoz tartozik, akkor a többi evangélium is. Mind a 4 evangélium végén le van írva Jézus 3. napi feltámadása. (Ezt elfelejtettem az előző hozzászólásban megemlíteni, pedig kézenfekvő...)

 

"... Jézus halála nyilvánvalóan benne van, a harmadik napon való feltámadása is benne kell legyen az oszövetségben."

 

Lehetséges. De hol? Lehet, hogy mégsem?

Előzmény: balgár (295)
balgár Creative Commons License 2004.09.27 0 0 295
Kedves Isr
Köszönöm szépen a válaszodat, de szerintem az „irás” a mai fogalmaink szerinti ószövetséget jelenti. Én legalábbis nem látok egyetlen helyet sem, ami ennek ellentmondana, vagy ahol ebbe az „ujszovetséget” beleérték.
Jézus is így feddte az emmausi tanítványokat: „Balgatag és rest szivűek mindazoknak elhivésére, amit a próféták mondtak. Avagy nem ezeket kellett elszenvednie a Krisztusnak és úgy menni be az ő dicsőségébe?” (Lk24) Később pedig megnyilatkoztatta az ő elméjüket, hogy értsék az irásokat és azt mondta nekik: „Igy van megírva és igy kellett szenvednie a Krisztusnak és feltámadnia a halálból harmadnapon…”
Tehát én azt gondolom, ahogy Jézus halála nyilvánvalóan benne van, a harmadik napon való feltámadása is benne kell legyen az oszövetségben.
Előzmény: lsr (294)
lsr Creative Commons License 2004.09.26 0 0 294

Szia balgár!

 

"1 Kor 15-ben szerepel, hogy Krisztus feltámadott harmadik napon az írások szerint. Szeretném megkérdezni, hogy milyen igére utal itt Pál?"

 

Szerintem az evangéliumokban megtalálható részekre utalt, ahol Jézus megjelentette, hogy Őneki meg kell halnia, de harmadnapra fel fog támadni:

 

"Ekkor felelének néki némelyek az írástudók és farizeusok közül, mondván: Mester, jelt akarnánk látni te tőled.

Ő pedig felelvén, monda nékik: E gonosz és parázna nemzetség jelt kiván; és nem adatik jel néki, hanemha Jónás prófétának jele. Mert a miképen Jónás három éjjel és három nap volt a czethal gyomrában, azonképen az embernek Fia is három nap és három éjjel lesz a föld gyomrában." (Mt. 12:38-40)

 

"Mikor pedig a sokaság hozzá gyülekezék, kezdé mondani: E nemzetség gonosz: jelt kíván, de jel nem adatik néki, hanem ha Jónás prófétának ama jele; Mert miképen Jónás jelül volt a Ninivebelieknek, azonképen lesz az embernek Fia is e nemzetségnek." (Lk. 11:29-30)

 

"És némelyek fölkelének és hamis tanúbizonyságot tőnek ellene, mondván: Mi hallottuk, mikor ezt mondá: Én lerontom ezt a kézzel csinált templomot, és három nap alatt mást építek, a mely nem kézzel csináltatott." (Mk. 14:57-58)

 

"A főpapok pedig és a vének és az egész tanács hamis bizonyságot keresnek vala Jézus ellen, hogy megölhessék őt; És nem találának. És noha sok hamis tanú jött vala elő, még sem találának. Utoljára pedig előjövén két hamis tanú, Monda: Ez azt mondta: Leronthatom az Isten templomát, és három nap alatt felépíthetem azt." (Mt. 26:59-61)

 

Ezeket a részeket egyértelműen magyarázza János evangéliumának következő része:

 

"Felelének azért a zsidók és mondának néki: Micsoda jelt mutatsz nékünk, hogy ezeket cselekszed?

Felele Jézus és monda nékik: Rontsátok le a templomot, és három nap alatt megépítem azt.

Mondának azért a zsidók: Negyvenhat esztendeig épült ez a templom, és te három nap alatt megépíted azt?

Ő pedig az ő testének templomáról szól vala. Mikor azért feltámadt a halálból, megemlékezének az ő tanítványai, hogy ezt mondta; és hivének az írásnak, és a beszédnek, a melyet Jézus mondott vala." (Jn. 2:18-22)

 

Azon lehetne vitát nyitni, hogy a Korinthusi 1. levél, vagy az egyes evangéliumok íródtak e előbb. De az bizonyosnak látszik, hogy mivel Pál a Korinthusi 1. levélben hivatkozik a 3. napi feltámadást említő írásokra, így némely evangéliumok a Korinthusi 1. levél előtt íródtak.

Előzmény: balgár (293)
balgár Creative Commons License 2004.09.25 0 0 293
Kedves topiktársak,
1 Kor 15-ben szerepel, hogy Krisztus feltámadott harmadik napon az írások szerint. Szeretném megkérdezni, hogy milyen igére utal itt Pál? Tehát hol van megírva, hogy Krisztus a harmadik napon feltámad?
lsr Creative Commons License 2004.09.24 0 0 292

"És körüljárja vala Jézus a városokat mind, és a falvakat... Mikor pedig látta vala a sokaságot, könyörületességre indula rajtok, mert el voltak gyötörve és szétszórva, mint a pásztor nélkül való juhok.

Akkor monda az ő tanítványainak: Az aratni való sok, de a munkás kevés. Kérjétek azért az aratásnak Urát, hogy küldjön munkásokat az ő aratásába." (Mt. 9:35-38)

 

Emberek milliói elgyötörve keresnek igaz és biztos lelki támaszt rossz helyen, mert a vallásos világ torzan mutatja be Istent. Ha életpéldánkkal a szeretet Istenéhez vezetnénk az embereket, akkor nem lennének többé "pásztor nélkül való juhok". Isten arra kér bennünket, hogy olyan aratók legyünk, akik szolgálatot vállalnak embertársaikért. Kevés olyan ember van a földön, aki ezt felvállalja, sokkal többre lenne szükség. Kérnünk kell Istent arra, hogy lehessünk az Ő nagy megváltási művében arató munkások, hogy hatalmat adhasson arra, hogy az Ő eszközei legyünk az emberek megmentésében.

lsr Creative Commons License 2004.09.23 0 0 291

"A mit akartok azért, hogy az emberek ti veletek cselekedjenek, mindazt ti is úgy cselekedjétek azokkal..." (Mt. 7:12)

 

Az ige arra kér bennünket, hogy amit mi szívesen kapunk másoktól, csak azt tegyük meg embertársainkkal. Szükséges lenne minden apró mozzanatunkat is átvizsgálni az összes társas kapcsolatainkban ezzel a "nagyítóval". Sok ember van, aki azt hiszi magáról, hogy ő szereti embertársait, de ezen a "vizsgán" megbukik. Elhitetik magukat azzal, hogy a szeretet az, ahogyan ők élnek. Jézus erre rácáfol, és azt mondja ezzel az igével, hogy ott kezd kialakulni az igazi szeretet, ahol nem az önző én kiszolgálása a legfontosabb...

 

Ezt az igét, azok az emberek is könnyen megértik és elfogadják, akik nem hisznek Isten létezésében. Igazságos megállapítását nem lehet csak önző érvekkel kikezdeni... Mindenki tudja, hogy mi esik jól neki. Így ha a másik embert nem tartjuk magunknál kisebb értéknek, akkor azt adjuk neki, ami használ neki, és el is tudja örömmel fogadni. Ezt pedig úgy tudjuk a legjobban leellenőrizni, hogy átgondoljuk a következő kérdést: Ha mi kapnánk ugyan ezt, akkor nekünk hasznunkra válna, és örülnénk neki?

lsr Creative Commons License 2004.09.23 0 0 290

Szia Amet!

 

"... világosan látom, hogy a Jelenések könyvében ugyanarról a fenevadról van szó, mint Dánielnél. Ha pedig ez így van, akkor János apostol nem jövendölhette "Nagy Sándor" kiemelkedését a tengerből, mivel Ő már régen letűnt."

 

Ha a Biblia fenevadról szól két különböző helyen, az valóban ugyan azt takarja. Van is ilyen párhuzam Jelenések könyve, és Dániel könyve között. De a Nagy Sándort jelképező állatot nem fenevadnak mondja Dániel, hanem párducnak...

 

Nem állítottam, hogy Jelenések könyve ír Nagy Sándorról. Szerintem Dániel beszél róla (Dán. 7:6).

 

"... (a föld az Igében lelki értelemben a hívő embereket jelenti)..."

 

A Biblia a jelképeit mindig maga azonosítja. (Ez azért törvényszerű, mert nem lehet hozzátenni - Jel. 22:18 - és ezért a teljes megértéshez nyílván nem is kell hozzátenni, hiszen ott van a Bibliában a belső magyarázat.) Erről az azonosításról hol ír a Biblia?

 

"Meg is érkeztünk az áldozni való állatokhoz... amit a lelkes állatok egy másik tagja a bika szimbolizál."

 

Miért nem a szolgálatot szimbolizálja a bika? Nem mondom, hogy azt jelképezi, de annyi erővel, ahogy te összekapcsolod a bikát az áldozattal, össze lehet kapcsolni a szolgálattal is. Erre mondom, hogy homályos, és nem a Bibliából származtatott nézet. De ha tévedek, és meg tudod mutatni a Bibliából, hogy a Jelenések könyvbéli jelképes bika egyértelműen az áldozatot jelenti, akkor elfogadom.

 

Azt tartom bajnak, hogy általában egy merész feltételezésedre építesz fel (egyébként logikus) nézeteket. De ha a kiinduló pont (az alap) egy téves (nem a Bibliával egyértelműen igazolható) emberi vélekedés, akkor az egész rá épülő nézet csak hamis lehet. Szerintem ennek a veszélye fokozottan jelen van írásaidban.

 

Arra vágyom, hogy szeretetben, és békességben beszéljünk a Bibliáról, tapasztalatainkról mindannyian. De azt nem tartom ezen a topikon elfogadhatónak, ha a Biblia mondandóját összekeverjük az emberi gondolatokkal.

Előzmény: Amet (289)
Amet Creative Commons License 2004.09.22 0 0 289

Kedves Isr!

 

Azt mondtad, hogy ha madárnyelven van irva a biblia, akkor mindenki azt magyaráz bele amit akar. Nem így van! Ugyanis a madárnyelvet csak a madarak értik. Tehát madaraknak irták. Azt mondta egyszer a feleségem, hogy én egy madár vagyok, ő meg a madárné, mert minket mindenki bemadaraz. Igaza is volt, mert igyekeztünk mindenkit szeretni, ahogy az Úr tanította. A szeretet pedig mindent hiszen, és mindent eltűr. Csak egyet nem tud bevenni: a hamisságot. "A te határozataidból leszek értelmes, gyűlölöm azért a hamisságnak minden ösvényét.(Zsolt 119,104)"


Harminc éve, még én is igy gondolkoztam a fenevadról mint te most. De már világosan látom, hogy a Jelenések könyvében ugyanarról a fenevadról van szó, mint Dánielnél. Ha pedig ez így van, akkor János apostol nem jövendölhette "Nagy Sándor" kiemelkedését a tengerből, mivel Ő már régen letűnt.

 

De hát a madarak természete, hogy mindent be lehet adni nekik, még a követ is bekapják. De még az is segíti az emésztésüket (javítja a látásukat). Ezért a fenevadtól megszabadult négy lelkes állat egyik tagja madár. Mégpedig olyan mint a repülő sas. Kívül, belül teljes szemekkel. Vagyis már nem csak a külső írott betűt látja, hanem annak belső értelmét is fogja. A sas körözése fent a magasban (mennyben ahol szellemében van) jelképezi az előzőekben leírt köreit (hét kör) a hívő emberneka fenevad "malmában", vagy más néven a lelki "Jerikó" körül. Egyszer csak mivel kiélesedett a szeme a hét körben (hét iskolát, vagy másnéven szemet kapott) észreveszi hogy helyzet van! "Mert ímé e kő az, a melyet Jósua elé helyezek; egy kövön hét szem; ímé, én faragom annak faragványait, így szól a Seregeknek Ura, és eltörlöm e földnek (a föld az Igében lelki értelemben a hívő embereket jelenti) álnokságait egy napon (Zak 3,9)". Rögtön abbahagyja a körözést, és lecsap a zsákmányra. Mert a hol a dög, oda gyűlnek a keselyűk (Mt 24,28). A dög szó itt a
megáldoztatott testet jelenti, tehát Jézust, és az Ő hasonló sorsú testületét akiknél valós élelmet, vagyis igazságot találhat. Míg Jézust meg nem találják a sasok, vagy máshol saskeselyűk, vagy ragadozó madarak, addig gyülekezési, vagy tartózkodási helyük, a fenevad testületében van. Ez Edommal van kiábrázolva az És 34-ben. Oda rak fészket a bagoly és tojik és ül tojáson és költ árnyékában, csak ott gyűlnek együvé a sasok!(Ézs 34,15).

 

Meg is érkeztünk az áldozni való állatokhoz ("Mi pedig mindenkor áldozatul adatunk.-írja Pál) amit a lelkes állatok egy másik tagja a bika szimbolizál. Ez azt a tulajdonságát mutatja a Krisztus testének, hogy úgy húz mint egy barom (vagyis áldozat az élete). A hím mivolta utal arra, hogy nemzőképes lelki értelemben, az Úrtól fakadóan. Nem lusta az Úr igájának húzásában, két szarva az igazság, és a jóság amit Isten tulajdonságaiból felöltött, méltósággal ruházza föl. Talpai magasak, ahogy Ezékielnél olvasható, ami a magas föld feletti (ültetett minket a mennyekben a krisztusban) járását igazolja.
Vágott ujjú patás, vagyis járásában elválasztott. Másszóval, amit megkérődzött, vagy megértett, azon jár is! Ezért "tiszta állat", tehát szellemileg fogyasztható. Hogy a fenevad fogságában élt arról tanúskodik az istálló szaga (Moáb), és a hajcsárok (pásztorok) ostorának nyomai a hátán, és, hogy bojtos farka van, mint az oroszlánnak!...

 

Üdv: Amet

Előzmény: lsr (286)
lsr Creative Commons License 2004.09.22 0 0 288

"... mi módon mondhatod a te atyádfiának: Hadd vessem ki a szálkát a te szemedből; holott ímé, a te szemedben gerenda van? Képmutató, vesd ki előbb a gerendát a te szemedből, és akkor gondolj arra, hogy kivessed a szálkát a te atyádfiának szeméből!" (Mt. 7:4-5)

 

Jézus képmutatónak nevezi azokat az embereket, akik saját hibáikat elfelejtve (vagy mellékesnek tartva) kritizálnak másokat. Azt tanácsolja, hogy előbb Isten segítségével szabaduljunk meg azoktól a dolgainktól, amit az Isten nem szívesen lát bennünk. Ha ez meg van, akkor forduljunk immár szeretettel és együttérzéssel felebarátunkhoz az ő megigazítást célzó szavainkkal. Szeretetlenül (mert a szeretetlenség bizony nagy gerenda a szemünkben) nem tudunk embereket épülésükre megfedni, hanem csak haragot és ellenségeskedést szítunk szavainkkal.

 

Az ember a gerendányi hibáját képes még maga előtt is takargatni, a szálkánnyi hibát viszont rögtön észrevenni másban. A tanulság az, hogy sokkal kritikusabbaknak kellene lennünk önmagunkhoz, és együttérzőbbek másokhoz, mint ahogyan azt a világ teszi körülöttünk.

lsr Creative Commons License 2004.09.21 0 0 287

"Ne gyűjtsetek magatoknak kincseket a földön... Hanem gyűjtsetek magatoknak kincseket mennyben... Mert a hol van a ti kincsetek, ott van a ti szívetek is...

Azért azt mondom néktek: Ne aggodalmaskodjatok a ti éltetek felől, mit egyetek és mit igyatok; sem a ti testetek felől, mibe öltözködjetek... jól tudja a ti mennyei Atyátok, hogy mind ezekre szükségetek van. Hanem keressétek először Istennek országát, és az ő igazságát; és ezek mind megadatnak néktek. Ne aggodalmaskodjatok tehát a holnap felől..." (Mt. 6:19-21, 25, 32-34)

 

Jézus arra szólít fel bennünket, hogy ne engedjünk azon aggodalmainknak, hogy mi lesz velünk, ha nincsenek nagy anyagi tartalékaink, sok cipőnk, ruhánk, több lakásunk, autónk (sőt, lehet, hogy csak egy van, de az felér vagy 10-nek az árával)... A világi kincsek csábítóan vonogatják szemeinket, hogy mi is vegyük el "őket", és birtokoljuk akkor is, ha már több tucat van otthon belőle. A másokon való anyagi segítés akadálya az, ha elhitetjük magunkkal azt, hogy nekünk pl. 10 pár (vagy akár több) cipőre is szükségünk van. Persze nem kell mezítláb járnunk, de el kell gondolkoznunk azon, hogy Isten nem csak a saját szükségletünkre adja anyagi javait a kezünkbe, hanem azért, hogy abból a rászorulóknak is adjunk...

 

Isten ismeri, és meg is adja pontos (előre elrendelt) időben szükségleteinket, nem kell hosszú évtizedekre bebiztosítani magunkat összekuporgatott vaskos bankszámlával. Természetesen takarékoskodnunk szükséges, és jól gondoljuk meg, hogy mit tegyünk Isten reánk bízott javaival, de ne féljünk adni olyan célra, amit Ő javasol.

 

Ha Istent keressük, akkor a szeretetet keressük. Ha a szeretet valóban beköltözik a szívünkbe, akkor az tettekre serkent bennünket. S ha az Isten akaratát tesszük, akkor nincs miért aggódni, mert mindent megad nekünk időben.

lsr Creative Commons License 2004.09.20 0 0 286

Szia Amet!

 

Ha a feleséged kér tőled egy pohár vizet, akkor mit teszel? Rögtön jelképes dologra gondolsz? Azt mondod neki, hogy ezzel a kéréssel forduljon Istenhez, mert neked nincs olyan "élet vized" mint Jézusnak? Vagy egyszerűen csak kimész a konyhába és behozol neki egy pohár vizet, így is megmutatva, hogy szereted őt?

 

Miért keresel minden bibliai szövegben jelképes mondandót? Talán nem tartod elég fontosnak a szószerinti értelmét? Remélem, hogy nem így van, mert akkor sok szép lehetőség úszna el melletted.

 

Miért jobb, ha a szavak nem azt jelentik, amit mondanak? Vannak jelképek a Bibliában, de azokról mondja is a Biblia, hogy azok jelképek. De te hozzá akarsz rakni még egy kicsit...

 

"Az Istennek is van Pál szerint bolondsága: Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az embereknél.(1Kor 1,25)"

 

Szerinted Pál apostol bolondnak tartotta a hatalmasan bölcs Istent? Az általad idézett ige nem is feltételez Istenről ilyet. Ez az ige egy viszonyítás: azt mondja, hogy Isten legjelentéktelenebbnek tűnő gondolata is csodálatos bölcsességeket rejt.

Amit szószerint kellene érteni, azt jelképesnek veszed. De amit meg jelképnek kellene venni, annak a szószerinti értelmét próbálod erőltetni. Erre utaltam a 77-es számú hozzászólásomban is. Ne Origenész és Augustinus példáját kövesd, hanem Jézus Krisztusét, és akkor megtalálod azt, ami valóban érték...

 

"... a szokásosnál hétszer (hét gyülekezeti idő, vagy fenevadfej) jobban befűtött kemence..."

 

A számok nem jelentenek feltétlen kapcsolatot a Bibliában sem, ahogyan a hétköznapjainkban sem. Pl. ha a gyerekem az osztálynévsorban a 10., akkor nem biztos, hogy azért 10.-ként áll sorba a menzán, mert, hogy az osztálynévsorban is 10.. De ha feltétlen össze akarja kapcsolni valaki ezeket a számokat, ám megteheti, de az már a számmisztika világa, és nem pedig a Bibliáé. Mi köze a befűtött kemencének a 7 gyülekezethez? Ami 7 a Bibliában, azt mind azonosítod a kemencével? A teremtés 7 napját (6+1) hogyan illeszted ide? Ha pedig azt nem, akkor a 7 gyülekezetet miért? Sok mindenből van a Bibliában még 7...

 

"A Jelenések beli fenevad négy állatból van összerakva. Ezt a négy állatot Dániel könyve külön külön bemutatja. Ezek a tengerből jönnek föl, ezért a világból megtértek összességét jelentik."

 

Dániel könyve meg is magyarázza a jelképeket, és nem azt mondja, amit te...

"... bizonyosat kérék tőle mindezek felől, és szóla nékem, és e dolognak értelmét tudatá velem: Ezek a nagy állatok, mik négyen voltak, négy király, a kik támadnak e földön." (Dán. 7:16-17) Nem tömegek, hanem királyok, illetve királyi hatalmak. Szerintem az alábbiak sorban az a négy nagy földi hatalom, akik üdvtörténeti szempontból meg vannak jövendölve az említett próféciában:

1. oroszlán = Babilon >> Nabukodonozor

2. medve = Perzsa - Méd

3. párduc = Nagy Sándor

4. negyedik állat = Római Birodalom (Róma)

 

"Hogy az Úr negyven napig volt a pusztában, ez az egész élete alatt történt kisértését jelenti."

 

Miért nem bízol a Bibliában? Miért nem jó neked úgy, ahogyan oda van írva? Miért kell a tényeket elferdítve közre adni?

Az van a Biblia végén, hogy "bizonyságot teszek pedig mindenkinek, a ki e könyv prófétálásának beszédeit hallja: Hogy ha valaki ezekhez hozzá tesz, e könyvben megírt csapásokat veti Isten arra" (Jel. 22:18). Nem kívánom, hogy részed legyen e dolgokban, ezért kérlek, ne tégy hozzá a Bibliához emberi okoskodásokat bibliainak feltüntetve azokat. Elmélkedni szabad a szövegekről, sőt véleményt is írni, de saját gondolatainkat egyenértékűként állítani a Bibliai szövegek mellé nagyon veszélyes és káros.

 

"... fenevad testületéből, szintén négyen vannak, és lelkes állatoknak hívatnak ezután..."

 

A Bibliában hol van ez leírva? Légy szíves írd meg.

 

"... beszélnek madárnyelven..."

 

Ennyi erővel bármit belemagyarázhatsz a Bibliába. Ki lehet csavarni, el lehet ferdíteni - csak hivatkozni kell arra, hogy "madárnyelven" van...

A Biblia nem "madaraknak" szól, hanem értelmes embereknek, akik első olvasatra is megértik Jézus szavait: Hagyd el a rosszat, tanuld meg a jót, és hogy ezt megtehesd, kérj segítséget a téged szerető Istenedtől!

Előzmény: Amet (285)
Amet Creative Commons License 2004.09.20 0 0 285


Kedves méltatlan!

 

A puszta, és kietlen föld olyan lelkiállapotot jelöl, ahol az ember a sajátjában van. Ott pedig nincs semmi, semmi jó. Ha az Úrban van ott a jó, és igaz dolgokban van, ami olyan mint a gyümölcsöskert. A pusztában a nappali hőség váltakozik az éjszakai nagy lehűléssel. Amikor az ember a "pusztában van"és süt a nap (Az Úrtól származó világosság, és meleg iritálja.) az árnyékot keresi, szidja a napot, ellen áll neki, mint Jónás engedetlen, és irgalmatlan állapotában. Nem képes a kimerültségtől semmi hasznosra csak fekszik a "sátrában" jól megszokott helyén. Ha mégis kiteszi a lábát, homokvihar (hamis tanítások) takarja be, tüskés száraz kórón botorkál. Olyan a nyári sivatag mint egy kemence. A sivatagi éjjel jelenti az ember saját sötétségét, amikor a maga életét élheti szabadon, az Úr nélkül: Előmásznak a mérges homoki viperák, skorpiók, pókok, gekkók, és egymásra vadásznak. Hideg van (nincs szeretet), és fekete lesz tőle mindenki akivel érintkezik mint a kihűlt kemence a kormától. Egyszóval a sivatag a Pokoli élet, vagy kárhozat szemléltetése a Bibliában.


Volt egy kollégám aki egy bolondságot csinált: A forró kályhához odanyomta a kislánya kezét egy pillanatra, és szólt: Látod Timikém a forró kályha megégeti
az ujjad. Ne nyúlj máskor hozzá!


Az Istennek is van Pál szerint bolondsága: Mert az Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az embereknél.(1Kor 1,25)
Ő is beleteszi a megtért embert a kemencébe:

"Mert készen van a szörnyű tűzhely régen, készen áll az már a királynak is, mélyen és szélesen csinálta azt máglyájában tűz és fa bőven; az Úr fuvallata gyújtja meg azt, mint kénköves patak...Ímé, megtisztítottalak, de nem úgy, mint ezüstöt, megpróbáltalak a nyomor kemenczéjében. Enmagamért, enmagamért cselekszem; mert hogyan szentségteleníttetnék meg nevem?! És dicsőségemet másnak nem adom. Hallgass rám Jákób és Izráel, én elhívottam, én vagyok az első és én az utolsó. Hiszen kezem veté e föld alapját, és jobbom terjeszté ki az egeket, ha én szólítom őket, mind itt állnak. Gyűljetek egybe mind, és halljátok meg: ki jelenté meg közülök ezeket? az, kit az Úr szeret, elvégzi akaratját Bábelen, és karja lészen a Káldeusokon.(És 30,48.)"
Itt nyilván mondja, hogy a királynak, tehát az Isten fiának/fiainak áll a kemence, és Bábelre, vagy Banilonra hozza a tüzet, vagy sivatagot. Ugyan erről szól
a szokásosnál hétszer (hét gyülekezeti idő, vagy fenevadfej) jobban befűtött kemence, ahová Sidrákot, Misákot és Abednegót bedobatta a Babiloni uralkodó. Ott látott egy negyediket is, akinek az arca olyan volt, mint valami istenek fiáé.


A négyes szám és annak tíz, száz, ezerszerese ugyan erről az időszakról beszél a következő összefüggésben:
A Jelenések beli fenevad négy állatból van összerakva. Ezt a négy állatot  Dániel könyve külön külön bemutatja. Ezek a tengerből jönnek föl, ezért a világból megtértek összességét jelentik. Miután kijöttek Jézushoz, következik a kiképzés, vagy mennyeivé formálás ami szintén csak szabad akaratbol lehetséges. így még pokoli, vagy korcs a forma, ezért: "Az Úr megostoroz, és megpróbál mindenkit, akit fiává fogad.. Mert a kit szeret az Úr, megdorgálja, megostoroz pedig mindent, a kit fiáváfogad.(Zsid 12,6) Ha pedig fenyítés nélkül valók vagytok, melyben mindenek részesültek, korcsok vagytok és nem fiak (Zsid 12,8)


Hogy az Úr negyven napig volt a pusztában, ez az egész élete alatt történt kisértését jelenti, mert ott van az is, hogy a Sátán elhagyta egy időre.
A negyven napos bőjtje is arról az időszakról beszél, míg győztes lett. Ezt nekünk így hagyta meg: majd bőjtölnek, ha elvétetik tőlük a vőlegény. A bőjt is
azt jelenti, hogy nem megyünk kedvünk szerint bűnbe, átlépünk a gonosz tanításokon, amik talán érdekesek és megkapóak, stb.
A győztesek, akik kiszakadnak a  pusztában lévő ("És lélekben elvitt engem egy pusztába és láték egy asszonyt ülni egy veres fenevadon, a mely teljes vala káromlásnak neveivel, a melynek hét feje és tíz szarva vala.") fenevad testületéből, szintén négyen vannak, és lelkes állatoknak hívatnak ezután, akik a királyi székben, és a körül láttatnak, mint szellemi egység, vagy testület. Ezékiel Prófétánál őket négy külön lelkes állatként látjuk, de testrészeikben a Jelenések beliekből tevődnek össze.
Tehát Izráel 40-évi vándorlása a pusztában, az Úr 40-napos bőjtje a pusztában, Illés 40-napos bőjtje, a 4 fenevad, a 4 lelkes állat, a 4 ember a tüzes
kemencében. Árahám áldozata a négy állatból, akiken átment a füstölgő kemence. Az özönvíz negyven napi, és negyven éjjel történő előjövetele (ami pusztává tette a földet) a mélység felfakadó forrásaiból, és az egek csatornáiból, mind, mind erről, az egyes emberben lezajló szellemi időszakról beszélnek madárnyelven. Azért mondja az Úr a hívőknek, hogy igyekezzetek bemenni, mert a napok gonoszok. És gyűlöletesek lesztek, mindenki előtt az én nevemért; de a ki mindvégig megáll, az megtartatik.(Mt 10,22)

 

Üdv: Amet
    
 

 

Előzmény: méltatlan (279)
CSerfa Creative Commons License 2004.09.20 0 0 284

Norcrys!

 

Nem a térítés a bűn. Hanem a más dolgába avatkozás.

 

Ametről:

Ha nem embert ajánlana, ha valóban ajándéka, eselteg megbízása lenne Istentől, mint Pálnak, semmi bajom nem lenne, kíváncsian, érdeklődve figyelnék rá. De így borzalom! Mondom, ha nem lenne rakva hamissággal (Jelenések könyvéhez hozzátevés, és elvevés), rettenetes megmagyarázások, okoskodások, mimitjelentek megjelentése, nem állnék ellene. De ez sem lenne baj, ha nem ugyanolyannak tüntetné magát, mint én (krisztusinak). De mivel így tesz, olykor szólnom kell, hogy nem értek egyet, hogy hamis szerintem, stb.

 

CSerfa

Előzmény: Norcrys (283)
Norcrys Creative Commons License 2004.09.20 0 0 283
Hol itt a térítés?
De mintha Pál térített volna és az nem volt akkora bűn...
Mindenki térítsen a saját lelkiismerete szerint. Aki megtér, vessen magára (követ).
Előzmény: CSerfa (281)
Sophia_ Creative Commons License 2004.09.19 0 0 282

Kedves CSerfa!

 

Az az igazság, annyira nem mélyedtem bele ezekbe a beszélgetésekbe, hogy megállapítsam: Amet térítő szándékkal írogat-e? Sajnos az utóbbi egy-két hónapban szinte alig tudtam még csak olvasgatni is a fórumba beírtakat, és most is csak elvétve van időm itt-ott beleolvasgatni. Tehát elnézést is kérek mindenkitől, ha felületesnek tűnik valamelyik hozzászólásom.

 

Abban talán egyetértünk, hogy a térítés - úgy általában - nekem sem szimpatikus dolog, és természetesen értem is, hogy mire utalsz ezzel. De úgy gondolom, különbség van aközött, hogy valaki egyszerűen csak leírja a saját véleményét, vagy pedig valóban meg akar győzni másokat az ő hite igazáról.

 

Üdvözlettel: Sophia

Előzmény: CSerfa (281)
CSerfa Creative Commons License 2004.09.19 0 0 281

Kedves Sophia!

 

Asszem veled állok levelezésben. Akkor jelzem, Amet az egyik tipikus ember, aki szerintem ... Vele pedig azért állok szembe (éles ellentét van köztünk), mert rá akar venni embereket tévelygéseire, térít, tanít, győzköd, meg akarja jelenteni, mi a jó és mi a rossz, embereket állít elénk, stb.

 

Nem az a bajom, hogy mást hisz.

Hanem az, meg akar nyerni embereket.

(Ahogy azt sem helyeslem, ha az én hitemnek akar valaki megnyerni embereket, a Fórum nem erre van.)

A nagyobb bajom vele, hogy akik az én hitemen állnak, azokat is meg akarja botoltatni, tévelyíteni, ... nem írhatom tovább, mert kimoderálnak.

 

De ha már Biblia topic, a Biblia ír olyanokról, mint Amet, és nagyon-nagyon elmarasztalóan. Ír ilyenekről a Jelenések könyve, Pál apostol, Jézus tanított ilyenekről, stb.

 

CSerfa

Előzmény: Sophia_ (280)
Sophia_ Creative Commons License 2004.09.19 0 0 280

Kedves Amet!

 

Bocsánat, hogy közbeszólok, de a "Szellemtudomány" topicban beszélgettünk arról, hogy Te alapvetően Schwedenborg és Rudolf Steiner interpretációjában értelmezed a Bibliát, és - mint tudjuk - a keresztények őket inkább spiritisztáknak, mint keresztényeknek tartják. Ezzel csak azt akrtam mondani, hogy eléggé elvont az ő értelmezésük, és valószínűleg ezért nem értik a topic-társak sokszor az írásaidat.

 

Üdvözlettel: Sophia

Előzmény: Amet (277)
méltatlan Creative Commons License 2004.09.19 0 0 279

Jó estét!

 

 

Amet, néhányszor el kellett olvasnom, amit írtál, de még így is elég zavaros számomra. Homályos!

 

Azt írtad, hogy "... és ha pokol felé fordul szellemében, akkor azok gondolatai hatnak rá, és abból gondolkozik. Ez a kisértés. A pokolbann lévők sem tudják ilyenkor, hogy az embernél vannak, mert ha tudnák, megszállnák, mint a föntebb említett Gadarénust."  Jézus nyilván nem fordult a pokol felé, mégis megkísértetett. Azonkívül mi a pokol?!

Mi utal arra, hogy "csak" lélekben volt a pusztában?! Miért mondta volna Sátán, hogy változtassa a követ kenyérré, hacsak lélekben volt ott, nemde azért, mert Jézus bőjtölt, és már éhes volt?

Az angyalok azután szolgáltak neki, miután az ördög elhagyá. (Máté 4:11)

Azt írod: "Jézus lélekben (lélek által vitetett) volt a pusztában (pokolban), ...", mi mutatja, hogy a puszta a pokol? Ezekszerint Jézus negyven napig a pokolban volt?!

 

Az írásodból az derül ki hogy szerinted Sátán nem egy személy, hanem sok. Azt is írod, hogy "Ez a betű szerinti értelem, értelem nélkül!", de azt a bizonyos egy-et szó szerint veszed, holott a Biblia világosan rámutat, hogy nem szó szerint kell azt venni! lsd. 255. hozzászolás.

 

 

A "Kinek fizetett a megváltó?" kérdésemre nem találtam meg a választ az általad megadott 4088-as hozzászolásodban. Isten kinyitotta számunkra a kaput, de nekünk kell bemenni rajta. Ebben egyetértünk. De én ennél konkrétabb választ vártam. Egyszerű kérdésre egyszerű választ.

 

 

Én úgy gondolom, nemcsak Sátán személyét illetően vannak zavarok, eltérések, hanem sok alapvető dologban. Mindenesetre jobban örülnék, ha a válaszaid konkrétabbak lennének.

 

Előzmény: Amet (277)
lsr Creative Commons License 2004.09.18 0 0 278

Szia Amet!

 

"Isten megmondta, már az Ó szövetségben, hogy rajta kívül nincs más Isten, nem tud róla."

 

Így igaz. Csakhogy ne felejtsd el, hogy itt az Isten szó általában az Atyát takarja >> nincs másik. De isteni személyekről nem mondja, hogy nincs több, sőt a Bibliából egyértelműen kiviláglik, hogy a Fiú (Jézus Krisztus) isteni hatalmát tette le földi életekor. És ha isteni hatalma volt, akkor bizony isteni személy. De a Biblia leginkább (azért leginkább, mert van ritka kivétel) mégsem Istennek nevezi Jézust a biblia isteni mivoltában, hanem Úrnak:

 

"Mindazáltal nekünk egy Istenünk van, az Atya, a kitől van a mindenség, mi is ő benne; és egy Urunk, a Jézus Krisztus, a ki által van a mindenség, mi is ő általa." (1. Kor. 8:6)

 

"Tudjuk, hogy csak minket teremtett a maga képére."

 

A Bibliában hol van ez leírva?

 

"... belőlünk formálódik, mint sok egyedből a Krisztus teste, más néven Menny..."

 

Úgy érted, hogy a menny lakói?

 

"A Menny sok országból áll..."

 

A Bibliában hol van ez leírva?

 

"Minden mennyei ország természetesen különbözik a másiktól, ezért nevük van. Ugyan így a pokoli országok is. Nehány menny ill pokol neve ismert Pl.: Mihály, Gábriel, Lucifer, Sátán, Ördög... A pokolbann lévők sem tudják ilyenkor, hogy az embernél vannak..."

 

Ezen állításaid semmiképp nem támaszthatóak alá a Bibliával, ezért megkérlek, hogy ezt az antibiblikus elméletet más topikon hirdesd.

 

"...Ráhábot (öt okos szűz)..."

 

Ha Ráháb az 5 okos szűz közzé sorolható, akkor tudta, hogy ki a vőlegény (Jézus Krisztus, a világ megváltója), és hozzá akarta adni magát. És felismerése után "alvó lelki állapotba" került, mint más szűz társai is, de a "hangos kiáltásra" felkészült Jézus 2. eljövetelére.

Ám a bökkenő ott van, hogy ezek az események csak az Újszövetségben lettek kijelentve, így az ószövetségi Ráháb nem tudhatott ezekről, így nem is sorolható a 5 okos szűz közzé...

Előzmény: Amet (277)
Amet Creative Commons License 2004.09.17 0 0 277

Kedves méltatlan!

 

Alapvető zavar van a Sátán személyét illetően. Úgy gondolják, hogy isten három személy, a sátán pedig egy! Abban megegyezhetünk, hogy Isten megmondta, már
az Ó szövetségben, hogy rajta kívül nincs más Isten, nem tud róla. (Pedig egyesek szerint tudnia kellett volna róla, mert a világot egy másik -később Jézus- nevű Isten teremtette.). Ki akkor a hazug. Nyilván az aki sok, és egynek láttatja magát, és az egyet soknak, de legalább háromnak.

 

Isten egyedi, ő az Igazi ember egy személyben. Mi csak teremtményei vagyunk és sokan. Tudjuk, hogy csak minket teremtett a maga képére. Ezért belőlünk formálódik, mint sok egyedből a Krisztus teste, más néven Menny. Az emberi nemzetség Isten ellenes, hazug, és hamisságot kedvelő részéből pedig a Pokol.

A Menny sok országból áll, ezért mennyek országának is hívják. Úgyszintén a pokol sokféleségére utal a "Pokol kapui" kifejezés. Minden mennyei ország természetesen különbözik a másiktól, ezért nevük van. Ugyan így a pokoli országok is. Nehány menny ill pokol neve ismert Pl.: Mihály, Gábriel, Lucifer, Sátán, Ördög. A mennynek van egy valós Istene: Jézus, de a pokolban nincsen az egészet uraló fő gonosz személy. Ott az ön és a világ szeretete az uralkodó szeretet, ezért mindenki uralomra tör. Állandó a puccs, és a trónfosztás. Ha valaki odaátról megjelenik akkor az a maga országának küldöttje (angyala), és annak nevében beszél. Ennek megértése miatt történt, hogy amikor Jézus megkérdezte a Gadarénust uraló ördögöt, hogy hogy hívnak (egyes számban), azt mondta, hogy Légiónak, mert sokan vagyunk.

Ilyen találkozás ritkánn történik. Ugyanis az ember tudtán kívül össze van kötve a szellemvilággal, és ha pokol felé fordul szellemében, akkor azok gondolatai hatnak rá, és abból gondolkozik. Ez a kisértés. A pokolbann lévők sem tudják ilyenkor, hogy az embernél vannak, mert ha tudnák, megszállnák, mint a föntebb említett Gadarénust.

 

Mivel Jézus Ember volt, nála is így működött a kisértés "mindenben megkisértetett, hozzánk hasonlóan..." Nekem is voltak a gazdagság elérésére kisértéseim, de ahhoz mellőznöm kellett volna az Urat. Vagy hogy okkult dolgot csináljak, mint Mózes mikor megütötte a kősziklát, amikor az Úr nem mondta, kisértve ezzel az Istent (Mond a kőnek, hogy változzon kenyérré). Vagy legyek parázna, mert az ingyen kegyelem úgy is megment (vesse le magát a méllybe a templom tetejéről, mert úgy is parancsolva van az angyaloknak, hogy őrizzék, nehogy megüsse magát).

 

Jézus lélekben (lélek által vitetett) volt a pusztában (pokolban), ahol a vadállatokkal (fenevad) volt. Ebben az állapotában az Isten angyalai szolgáltak néki, mint ahogy Ráhábot (öt okos szűz) kimentették a küldöttek Jerikó (a fenevad) körmei közül.
Nem egyensúlyozott a templom tetején, és nem látta a Sátánt élőben, sem a puszta köveit, és valósan a világ összes gazdagságát egy szempillantásban. Ez a betű szerinti értelem, értelem nélkül!

 

Üdv: Amet

Előzmény: méltatlan (263)
lsr Creative Commons License 2004.09.17 0 0 276

Szia ActionMan!

 

Megértem érzéseidet, de azt mondja Isten, hogy próbáljuk meg szeretni ellenségeinket is. Persze ez akkor a legnehezebb, ha az adott ellenség el akarja pusztítani szeretteinket és minket. A Biblia sem azt mondja Sátánról, hogy gyűlölni kell őt, hanem azt, hogy "józanok legyetek, vigyázzatok... álljatok ellen (neki), erősek lévén a hitben..." (1. Pt. 5,8-9). Sajnálatunk (mármint az, hogy sajnáljuk őt, hogy így csapdába ejtette magát) pedig nem kiegyezés Sátán dolgaival.

 

"A vegen meg azt mondja Isten a satannak az itelet utan, hogy "jol van, hu szolgam..." Na ne... "

 

Nem fog ilyet mondani, a bölcs Isten előre látja, hogy Sátán végleg megkeményítette magát. De nem gyűlöli őt, mert egy teremtményét sem gyűlöli. Isten csak a bűnt gyűlöli, amit ha a teremtények az Ő életre való vezetése helyett választanak, akkor elvesznek.

Előzmény: actionman (274)
Amet Creative Commons License 2004.09.17 0 0 275

Kedves méltatlan!

 

A kérdésedre a válaszom megtalálod a Jéhova tanúi tévtanításai-topic 4088-as hozzászólásában.

 

Üdv: Amet 

Előzmény: méltatlan (265)
actionman Creative Commons License 2004.09.17 0 0 274
Hello lsr!

Igazad van, nem haragudni kell rá, hanem inkább sajnálni őt, hogy ennyire elfordult az élet útjától, és Istentől

Ugy erted, azt kell sajnalni, aki mar a kezdetektol emberolo volt, akinek celja az egesz emberi nemzetseg karhozatba taszitasa? Aki ugy lazadt fel Isten ellen, hogy tisztan latta, mire keszul (=nincs mentsege) (ellentetben Adamekkal)? A vegen meg azt mondja Isten a satannak az itelet utan, hogy "jol van, hu szolgam..." Na ne...

ActionMan
Előzmény: lsr (271)
lsr Creative Commons License 2004.09.17 0 0 273

A 10 szűz példázata a Bibliában:

 

Jézus a Mt. evangéliumának 24. fejezetében az Ő 2. eljöveteléről beszél. Azt mondja, hogy ennek pontos idejét senki sem ismeri, hanem csak az Atya. Ezért felhívja a figyelmet, hogy vigyázzon minden ember, aki Jézus második eljövetelére készen akar állni (és még halogatja a készülést) hogy nehogy váratlanul, azaz készületlenül érje a parúzia (Jézus 2. eljövetele). Erre következik a 10 szűz példázata, hogy az emberek jobban megértsék, miről is beszélt Jézus. Azokat az embereket, akik Jézushoz akarnak közeledni a 10 szűz jelképezi. Mindannyian tudják, hogy ki a vőlegény (Jézus), és házasságra akarnak vele lépni (azaz követni Őt). Igen ám, de nem mindannyian készülnek fel jól Jézus várására, nem voltak elég alaposak, nem szereztek a be a céljuk eléréséhez szükséges fényt biztosító olajat (nem engedték magukhoz közel az Istent, hogy elvegye lelki vakságukat). De lássuk inkább, hogy miként van ez leírva a Bibliában:

 

Mt. 24:30-25:13

"... akkor feltetszik az ember Fiának jele az égen... és meglátják az embernek Fiát eljőni az ég felhőiben nagy hatalommal és dicsőséggel... Arról a napról és óráról pedig senki sem tud, az ég angyalai sem, hanem csak az én Atyám egyedül.

A miképen pedig a Noé napjaiban... akképen lesz az ember Fiának eljövetele is... esznek és isznak... És nem vesznek vala észre semmit, mígnem eljöve az özönvíz és mindnyájukat elragadá: akképen lesz az ember Fiának eljövetele is. (Tehát az emberiség nem veszi komolyan Isten üzenetét Jézus 2. eljöveteléről sem és halogatják az Istenhez fordulást, mert a világi "eszem-iszom" fontosabb mindennél.)

Akkor ketten lesznek a mezőn; az egyik felvétetik, a másik ott hagyatik. Két asszony őröl a malomban; az egyik felvétetik, a másik ott hagyatik. (Itt már megjelenik a 10 szűz által is lefestett kép: aki elkészült Isten segítségével az "felvétetik", de a készületlen "ott hagyatik".)

Vigyázzatok azért, mert nem tudjátok, mely órában jő el a ti Uratok... ha tudná a ház ura (azaz mi), hogy az éjszakának melyik szakában jő el a tolvaj (azaz Jézus, aki elveszti a bűnös földet): vigyázna, és nem engedné, hogy házába törjön (azaz gyorsan megtérnénk Istenhez, hogy nehogy elvesszünk a bűnös földel). Azért legyetek készen ti is (tehát most készüljünk el halogatás és képmutatás nélkül); mert a mely órában nem gondoljátok, abban jő el az embernek Fia...

 

Akkor hasonlatos lesz a mennyeknek országa ama tíz szűzhöz (Akik Jézust ismerve hozzá akarnak tartozni. Azért szüzek, mert mentesek a hamis tanítások beszennyezésétől, s így jól látják mindannyian azt, hogy mit is kellene tenniük.), a kik elővevén az ő lámpásaikat, kimenének a vőlegény (Jézus) elé. Öt pedig közülök eszes vala (mert nem csak tudják teendőiket, hanem meg is teszik azokat), és öt bolond (mert bár ismeretük van, de az életükben nem, vagy csak eltorzítva alkalmazzák). A kik bolondok valának, mikor lámpásaikat elővevék, nem vivének magukkal olajat (pedig olaj nélkül nem ér semmit a lámpa, mint ahogy a kegyesség látszata sem ér semmit a valódi jó szándék nélkül Isten előtt); Az eszesek pedig lámpásaikkal együtt olajat vivének az ő edényeikben (időben felkészülve, addig amíg van még rá lehetőség).

Késvén pedig a vőlegény, mindannyian elszunnyadának és aluvának (A mai kor hívői mind alszanak akár van olajuk, akár nincs. Ezt a lelkileg nagyon meggyengült állapotot jól látjuk és érezzük, még saját magunkon is.). Éjfélkor pedig kiáltás lőn: Ímhol jő a vőlegény! Jőjjetek elébe! (A Biblia tanúságot tesz arról, hogy Jézus 2. eljövetele előtt lesz egy olyan lelki ébredés az egész földön, amilyen csak az apostolok munkálkodása idején volt. Ez az ébredés felismeri Jézus 2. eljövetelének közelségét...) Akkor felkelének mind azok a szűzek, és elkészíték az ő lámpásaikat. A bolondok pedig mondának az eszeseknek: Adjatok nékünk a ti olajotokból, mert a mi lámpásaink kialusznak. Az eszesek pedig felelének, mondván: Netalán nem lenne elegendő nékünk és néktek; menjetek inkább az árúsokhoz (Istenhez), és vegyetek magatoknak (Itt semmiképp sem irigységről van szó. Irigy ember nem jut a mennybe. Az eszesek felismerték, hogy ők nem adhatnak olajat azaz "felkészültséget", mert azt csak Isten adhat. Ezért Őhozzá küldik a bolond szüzeket.). Mikor pedig venni járnak vala, megérkezék a vőlegény (Jézus); és a kik készen valának, bemenének ő vele a menyegzőbe, és bezáraték az ajtó. Később pedig a többi szűzek is megjövének, mondván: Uram! Uram! nyisd meg mi nékünk. Ő pedig felelvén, monda: Bizony mondom néktek, nem ismerlek titeket. (Azaz nem készültetek el akkor, amikor még lehetett volna, így pedig alkalmatlanokká tettétek magatokat végleg az örök életre.)

Vigyázzatok azért, mert sem a napot, sem az órát nem tudjátok, a melyen az embernek Fia eljő."

 

Sok ember halogatja az Isten állhatatos követését a bűnre hajló világ hívása miatt. Azt gondolják, hogy bármikor lesz erejük meghívni Istent életük megváltoztatásához. Ám tévednek, mert az ember akár hányszor ellent mond Isten megtérésre hívó kérésének, egyre nagyobb lelki sötétség borul rá, és egyre kevésbé veszi figyelembe Isten hívását, míg végül teljes lelki vakság köszönt be. Nem szabad álltatni magunkat abban, hogy még egy kicsit élvezem az Isten által helytelennek ítélt dolgokat, és ha elég volt, akkor lesz még erőm Istenhez menni. Akkor már nem lesz erő, nem lesz készségünk arra, hogy Istent keressük, mert azt az űrt, amit Isten tölthetett volna be szívünk mélyén, már betöltötték a hiábavaló világi kincsek.

 

Egy lehetőség van az örök életre: halogatás nélkül elfogadni az Istentől származó világosságot, és állhatatosan Isten kezébe helyezni életünk kormányzását - most.

Amet Creative Commons License 2004.09.16 0 0 272

Kedves Isr!

 

Kisgyerekként szerettem nézegetni a kaleidoszkópba. ha egyet fordítottam rajta, átrendeződött az előző látkép, és új szimetrikus szines képet láttam. Ahányszor fordítottam rajta, mindig más rendezett képet mutatott. Csak akkor működött, ha a fény felé tartottam. Működésének egyik alapja a benne lévő homályos lap volt. Ha ezt eltávolítottam, világosan, és messze elláttam, és még a belső részeit is jól felismertem. De ekkor már működéskeptelen lett.

 

Így van ez a fenevaddal is. Az ember Jézushoz jön, és kiköt egy külsőleg szépen rendezett egyházban a sok közül. Szóla zene Jézusról, hangzik a tanítás Jézusról, a beszéd róla logikus, kedvesek a testvérek. Mégis felmerül a kérdés előbb, vagyutóbb valamiről, amire az mondják, hogy ez titok, vagy nem tudjuk, vagy valami olyat, hogy a gólya hozza a gyereket.

A gyerek már kezd gondolkozni (Isten erre apellál) és kezdi keresni a választ. Átmegy a szomszédba, ahol pont arról beszélnek, és szájtátva figyel. Vagyis átmegy egy másik "egyházba" ahol kicsit másképp szól a zene, más a tanítás, a beszéd Jézusról hangosabb, pirosabbak a testvérek.

Miután kiismerte az Új alakzat rendjét, újfent felmerül egy kérdés előbb, vagy utóbb
valamiről, amire az mondják, hogy ez titok, vagy nem tudjuk, vagy valami olyat, hogy a gólya hozza a gyereket. No újra fordul a kaleidoszkóp: Szól a zene, mint a fene, tutti a tanítás, harsognak a prédikátorok, gazdagok a restvérek, repkednek a csodák.

Miután kiismerte az Új alakzat rendjét, újfent felmerül egy kérdés előbb, vagy utóbb valamiről, amire az mondják, hogy ez titok, vagy nem tudjuk, vagy valami olyat, hogy a gólya hozza a gyereket... és így megy ez addig, míg hét kört tesz meg az ember a kaleidoszkópon, és végleg kiismeri az abban rejlő lehetőségeket. A gyerek közben felnő (Míg eljutunk mindnyájan az Isten Fiában való hitnek és az Ő megismerésének egységére, érett férfiúságra, a Krisztus teljességével ékeskedő kornak mértékére. Ef 4,13) és képes már olyan erővel földhözvágni a kaleidoszkópot, hogy az megmutat
ja csalóka tükreit, homályos lapját (a betű szerinti értelemből való gondolkozásmód), rendezetlen belső, csillogó, villogó értéktelen őrleményét.
Hát ez sincs így leírva a Bibliában, de levan írva másképp:
"Hit által omlottak le Jérikónak kőfalai, midőn hét napig köröskörül járták.(Zsid 11,30 )" -és a parázna Ráháb (Ráháb az öt okos szűz képe) aki befogadta a "küldötteket" megmenekült. Szülője, ösanyja lett Jézusnak, vagy már tovább menve, Isten fiainak. Pedig Ő is Jerikóban ( A fenevadban, vagy Babilonban) kezdte.


Van akinek a kaleidoszkóp kerek, és ezért nem forgatja:
"Nyugodtan élt Moáb (bolond szüzek) gyermekségétől fogva, és pihent az ő seprejében, és edényből-edénybe nem öntötték és fogságra sem ment, azért maradt meg az íze rajta, és nem változott el az ő szaga.(Jer 48,11)  
De volt egy okos aki kijött közülük, és szintén szülője, ősanyja lett Jézusnak, és Isten fiainak: a Moábita Rúth.


 
Kérdésedre visszatérve: (A fenevad hét fejét illetően) "A hét fő a hét hegy, a melyen az asszony ül; Király is hét van; az öte elesett, és az egyik van, a másik még el nem jött; és mikor eljő, kevés ideig kell annak megmaradni. A fenevad pedig, a mely vala és nincs, az maga a nyolczadik, és a hét közül való; és a veszedelemre megy."

 

Az előzőekben elmondtam, hogy a hét hegy a jelenések beli egymás után következő hét gyülekezeti időt (lelki állapotot) ábrázolja, ahol a tíz szűz együtt várja az Urat. Amikor az Úr megérkezik, csak az öt okost viszi magával. Ezek az állapotok egy emberen belül következnek be, de mind a hét csak akkor, ha Jézushoz/igazsághoz mindenek fölött ragaszkodik.

 

A Jelenések könyve végig erről a hét állapotról beszél:

 

-A hét gyülekezethez irt hét levél: az állapotokat, lelki körülményeket mutatja, az adott lelki szinteken.
-A hét pecsét felbontása: A  lelki cselekedeteket az adott szinteken.
-A haragpoharak kitöltése: A lelki eseményeket körülöttünk az adott szinteken
-A hét trombita: Az adott szintű bizonyságtételek hatásait

 

A fenevad így az okosok előtt két részre szakad:
-Ha az ember képmutató akkor a Hamis Próféta testülethez sorol.
-Ha igaz akkor a lelkes állatok testülethez csatlakozik.

 

A Jelenések könyve azzal kezdődik, hogy tett minket "királyokul". Tehát itt a győztesekről szól, akik a hamisságokon és gonoszságokon uralkodókká lettek, kiismerve, és elhagyva azokat.
  -Egyik vonatkozásban úgy beszél róluk, mint a hét gyülekezet győzteseiről (a Bárány hét szarva), ezért mondja hogy király is hét van.
  -A másik vonatkozásban pedig a tíz jézust váró szűzről, mint tíz szarvról, ezért mondja, előbb a fenevad tíz szarvára hogy tíz király.
A továbbiakban a két számbeli kifelyezés lényegéről beszél, együtt láttatva azokat:
"Király is hét van az öte elesett" - itt az öt bolond szűzről beszél, mint elesettekről. "És az egyik van, a másik még el nem jött; és mikor eljő, kevés ideig kell annak megmaradni. Itt az "egyik" alatt a bolondot, aki van, vagy marad, vagy a veszedelemre megy, a "másik" alatt az okost érti, akinek, ha megjön az esze kevés ideig fog ottmaradni.

 

Üdv: Amet


 

Előzmény: lsr (233)
lsr Creative Commons License 2004.09.16 0 0 271

Szia lofo!

 

Ez olvasható Sátánról a Bibliában:

 

"Józanok legyetek, vigyázzatok; mert a ti ellenségetek, az ördög, mint ordító oroszlán szerte jár, keresvén, kit elnyeljen:

A kinek álljatok ellen, erősek lévén a hitben..." (1. Pt. 5,8-9)

 

"Aztán haragszanak rá..."

 

Igazad van, nem haragudni kell rá, hanem inkább sajnálni őt, hogy ennyire elfordult az élet útjától, és Istentől. Biztos sokat szenved ezért már most is...

De a sajnálat nem azt jelenti, hogy még hálásak is legyünk Sátánnak (az Ördögnek) azért, mert önmagával együtt minket is el akar pusztítani. A Hála csak Istent illeti meg, mert Ő forgat mindent jóra a Hozzá fordulók életében.

Előzmény: lofo (269)
lsr Creative Commons License 2004.09.16 0 0 270

Szia lehell!

 

"... a TUDÁS S TECHNIKA nagy leend?"

 

A nagy tudás a legtöbb esetben csak kevély és magabízó lelkületet kovácsol az önzéséhez ragaszkodó emberiségben. Így a magas technikai szintnek is meg van az ára:

 

"Gyászol és megromol a föld, elhervad és megromol a földnek kereksége... A föld megfertőztetett lakosai alatt, mert áthágták a törvényeket..." (Ésa. 24:4-5)

 

Bármily áldásos is lehet a technika, a gonosz, hatalomra törő kezek pusztításra használják fel azt.

Előzmény: lehell (268)
lofo Creative Commons License 2004.09.16 0 0 269
Nagyon nem tetszik ez a bububuzás a sátánnal ami itt az utobbi idôben láthato.  Isten tôbbek kôzôtt ônmaga a szisztéma is és hogy ô az ura mindenkinek az alol nincs kivétel .(kivéve azokat az embereket vagy más lényeket akik versengenek vele -tôbb szivességet akarnak tenni Istennek ,mint az Isten tesz nekik).Sosem sikerul nekik,mert ezzel Isten még tôbbet szolgál nekik mint azelôtt. Mivel szolgálja sátán az Istent? -Azzal hogy megkísérti az embereket (is). Miért joo ez? -Azért mert ha nem tenné bejuthatna minden lény a menyországba. Miért volna ez rossz? -Azért mert megromolna a mennyország. -Miért romolna meg? -Mert rengeteg olyan lény jutna be oda akik ha lehetôséget kaptak volna , az uralmat a világ és más emberek felett választották volna. A sátánon keresztul Isten kifilterezi azokat akik a menyországra valoban érdemesek ,hogy csak biztosan azok jussanak be akik arra valook. Ezért legyunk hálásak munkájáért amit azok érdekében tesz akik teljesen tiszták. Ha egyszer mi is olyanok leszunk nem fogja megakadályozni bemenetelunket a mennyek országába. De akik engednek a csábításnak se nem okosak se nem jok és nem mennek be. Aztán haragszanak rá, elmondják fu"nek fának . A "keresztények" ezért a szememben elég fura alakok. Jézust is megkisértette ,de haragudott rá ? Azzal hogy azt mondá néki " Távozz tôlem ! " épp segítette ôt mert megspoorolta az idejét ami feleslegesen vesztegetett volna amúgy vele ,s így sikeresebb vizekre evezhetett. Szeressetek mindenkit -én is probálom -nem kônnyu"  ha kezdjuk ,de minél hamarabb kezdjuk annál jobb.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!