Ez a topic azoknak van,akik nem tudnak/nem akarnak írni a zártkörű topicba.Ide jöhet a Hajdú volánról és a DKV-ról infó,kép,kérdés,egyszóval bármi:-)
Ha tetszik a topik akkor jó szórakozást,ha értelmetlen,akkor elnézést kérek,és tessék törölni nyugodtan.
Minden esetre jó szórakozást kívánok!:-)
Az integrált, regionális színtű közlekedésszervezés csökkentené legjobban a veszteségeket. Gondolhatnánk, hogy a megyei jogú városok ehez kicsik, hogy ezt elérjék, de nem ez a baj, hanem az, hogy ez eszükbe sem jut.....
----------
Az integrált, regionális szintű lözlekedés fejlesztésnek jelenleg törvényi akadályai vannak.
Önkormi törvény + államháztartási törvény.
A kormánytöbbség ebben a ciklusban biztosan nem nyúl ezekhez.
A következőben talán?? de nem lesz az ott sem az első 20 feladat között.
Kósa ugyan próbálkozott egy elvetélt kísérlettel 2010-ben, de rájött, hogy a törvényalkotási dömpingben amit akkor csináltak, ilyen mérvű/mélységű feladatra, saját frakciója (parlamenti) nem alkalmas, nem vevő rá.
Ezért a közeli jövőben 1-5 év, valószínűleg marad a kettős finanszírozás, kettős felelősség, kettős hatáskör.
ha a a hurkot egy óra számlapjának képzeljük, amin a 12-es van észak felé, eddig kb. az 5-ösnél volt a felszálló hely (leszálló meg 6-os 7-es), akkor ezek után a 9-esnél szállnak le, ésaz 1-es 2-es körül fel. Jól gondolom?
Nagyából igen, de a felszállóhely inkább 12 és 1 körül van, de a kettesbe is belelóg.
Miért nem esik nagyjából ugyanoda a fel/leszállóhely?
Állítólag azért, hogy a villamos az utascserét "kiegyenesedve" tudja végezni.
És miért 3 vágány?
Maradjunk az óránál. A felszállóhelyet nem a hurok megkerülésével érik el az utasok, hanem "átvágással". Kb. 5 óránál belépnek, itt kereszteznek két vágányt és kb. 2 óránál érnek a középperonhoz. Itt egy vágányt kell leküzdeni, hogy a középperonhoz érjenek.
Egy dologban tévedsz. A látszatot már most sem lehet fenntartani. Nem igazán lehet már olyan ember találni a városban, aki ne érezné, ne látná, hogy komoly gondok vannak. Lehet erőlködni azon, hogy villamosra tereljük az utasokat, de ezt kiritkított buszokkal és hiányos átszállást biztosító infrastuktúrával nem fogod tudni megoldani. Ergo akkor is kongani fognak a ürességtől a villamosok, ha pusztán elvágjuk a buszvonalakat.
Nyilván a veszteség minimalizálása cél, csak az a baj, hogy ezt kizárólag a költségek minimalizálásával kívánják elérni, ami óriási hiba. Az általad felvázolt extrém intézkedésre nem feltétlenül van szükség. Az integrált, regionális színtű közlekedésszervezés csökkentené legjobban a veszteségeket. Gondolhatnánk, hogy a megyei jogú városok ehez kicsik, hogy ezt elérjék, de nem ez a baj, hanem az, hogy ez eszükbe sem jut...
Lehet azt, mondani, hogy az a trend hogy csúszunk a lejtőn lefelé, de azért ha látjuk hogy csúszunk, csak meg kellene próbálni kapaszkodni valamibe, mert így csak fejest ugrunk a semmibe.
Extrém intézkedések NÉLKÜL nem lesz utasszám növekedés.
Mert nem ez a városi közlekedési trend, nem ez a gazdasági trend.
Az, hogy összességében nőjön a helyi közlekedést igénybevevők száma csak akkor érhető el, ha erőteljes és durva/drága korlátozó intézkedéseket hoznak az egyéni motorizált közlekedéssel szemben.
az ÁSZ legfrissebb összeállításában mutatta be ezen települések eladósodottságát. 2010-ben a városok összes adóssága 345,8 milliárd forintra rúgott.
A legnagyobb tartozással :
- Pécs (37,9 milliárd forint),
- Miskolc (32 milliárd)
- Debrecen (27,5 milliárd) „büszkélkedhet”,
a legkevesebbel :
- Székesfehérvár (13,3 milliárd),
- Tatabánya (13,9 milliárd)
- Szombathely (15,9 milliárd).
A következő két évben Pécsnek 27,2 milliárd forint, 47,7 millió euró és 48,7 millió svájci frank tőketörlesztést és kamatot kell teljesítenie, ami összesen, közel 55 milliárd forintot jelent.
-----------------------------
Ideje, hogy Kósa szóljon Viktornak, a megyei jogúaknak is engedjék el az adósságaikat mint a kisfalvaknak.
Most már csak az a kérdés, hogy mi a célravezetőbb. A villamoson legyen sok utas, vagy összességében a legtöbb utas legyen, mert elég nehéz megoldani, hogy mindkét feltétel teljesüljön.
-------------------
Úgy gondolom, hogy az ..."összeségében legyen több utas"....nem cél.
A Vagyonkezelő ebben nem érdekelt.
Ők abban érdekeltek, hogy a DKV csendben dolgozzon és nagyon nagy hiányokat ne hozzon össze évente.
Szerény véleményem, hogy a DKV igen nagy éves hiányainak 90 vagy több %-ban a vagyonkezelő az oka, nem a DKV.
Most úgy néz ki - messziről - hogy a DKV felső vezetés egy-két (három) igen szerencsés kézzel, okosan megkötött szerződéssel biztosítani tudta/tudja, hogy a 2-es villamos elindítása UTÁN ne legyen gazdasági kényszer helyzet a Vagyonkezelőnél.
Mivel a debreceni politikai belső hatalmi viszonyokat NEM ismerem, ez közlekedésgazdaságtani vélekedésem.
Szerencsés esetben most két-három évig nem omlik össze a debreceni helyi közlekedés.
Ha a demagógiánál tartunk. Önmagában a reptéri viszonyokhoz hasonlítani egy vasútállomás utasforgalmát inkorrekt dolog. Hangsúlyoztam, hogy reptéren nem jár minden nap az ember, leszámítva azt a kimutathatatlanul kevés utasmennyiséget, akik repülővel járnak munkába, iskolába... Itt a hangsúly a mindennapi utasokon van!
Egy jó közlekedési csomópont lényege az, hogy gyorsan át tudj szállni. A Nagyállomáson pedig teljesen nyilvánvaló, hogy a vasútról érkezők számára romlott a helyzet. Az, hogy a várakozás több idő-e, vagy odamenni a megállóhoz a járatsűrűségtől függ. Nyilván, ha 15-20 perceket kell várni egy járműre, akkor igazad van, de ha pusztán a villamost vesszük alapul, ami a 2-es villamos átadását követően remélhetőeleg elég gyakran fog járni, akkor már nem igaz. Meg nyilván akkor is igazad van, ha pont a nevezett többlet gyaloglás miatt nem éred el azt a járatot, amit egyébként elértél volna, ezért várakozásra készerülsz.
Abban nyilván egyetértünk, hogy távolabb került a megálló és többet kell gyalogolni. A vita pedig azon folyik, hogy ez jeletős változás-e vagy sem. Annak az utasnak, akik eléri a járatát nem jelentős, annak az utasnak pedig, aki nem éri el, annak jelentős!
Ha figyelembe vesszük azt, hogy ennél lényegesen jobb megoldás is lenne, akkor semmiképpen nem mondhatom rá, javult a helyzet. A díszburkolatot meg hagyjuk, a 2009-es díszburkolatos megállóktól nem érzem, hogy gyorsabban elérnék bárhova is....