Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7231

Elvileg ugyan úgy szedő ugrás

Előzmény: by-169 (7230)
by-169 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7230

Mi volt a baja? Most a 2-sen közlekedik.

Előzmény: GST 341 (7225)
by-169 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7229

Nagyállomás épület előtti útat 2 sávosnak nézem. Még mindig szegélyeznek és betonoznak.

Ikarus troli kijelzővel:) Az egy szem ziu is kapott kijelzőket?

 

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7228

Voltam kint 402-est fotózni. Átjött a híd alatt a nagyálló felöl és megugrott a szedő. A képeket holnap hozom. Az 511-est nő vezette oktató nélkül.

Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7227

és működik is

Előzmény: GST 341 (7225)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7226

tényleg 

Előzmény: GST 341 (7225)
GST 341 Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7225
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7224

UI: ez a 402-es

Előzmény: Törölt nick (7223)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7223
DBvonatinfó Creative Commons License 2013.08.29 0 0 7222

Szerintem az Egyetem téren lehetett tűzijáték. Megy a gólyatábor és olvastam, hogy terveznek tűzijátékot.

Előzmény: LoLkA (7219)
by-169 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7221

Ma láttam a 10A vonalon. 

Előzmény: Törölt nick (7214)
by-169 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7220

Igazad van. Másik irányban volt a tűzijáték, nem a belvárosben. Reméljük Szilveszterkor nem maradt el. 

Előzmény: LoLkA (7219)
LoLkA Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7219

Jaaaa...

 

Szerintem nem városi rendezvény volt. Lehetett akár egy szülinap is, valameiyk kertesházban.

 

Az aug. 20-ai tűzijátékot szilveszterkor fogják ellődözgetni.

nem is logikus, hogy most lőjék fel.

Előzmény: by-169 (7218)
by-169 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7218

Csapó utcán hallanni a pukkanásokat és a fényeket látni nem tudom honnan jönn. 

Előzmény: LoLkA (7217)
LoLkA Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7217

Biztos vagy benne? Honnan lövik?

Előzmény: by-169 (7216)
by-169 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7216

Az elmaradt 20-i tűzijátékot most nyomatják már negyed órája megy. Köszönjük a város vezetőinek. 

RIKA424 Creative Commons License 2013.08.28 0 0 7215

Az integrált, regionális színtű közlekedésszervezés csökkentené legjobban a veszteségeket. Gondolhatnánk, hogy a megyei jogú városok ehez kicsik, hogy ezt elérjék, de nem ez a baj, hanem az, hogy ez eszükbe sem jut.....

 

----------

 

Az integrált, regionális szintű lözlekedés fejlesztésnek jelenleg törvényi akadályai vannak.

Önkormi törvény + államháztartási törvény.

 

A kormánytöbbség ebben a ciklusban biztosan nem nyúl ezekhez.

A következőben talán?? de nem lesz az ott sem az első 20 feladat között.

 

Kósa ugyan próbálkozott egy elvetélt kísérlettel 2010-ben, de rájött, hogy a törvényalkotási dömpingben amit akkor csináltak, ilyen mérvű/mélységű feladatra, saját frakciója (parlamenti) nem alkalmas, nem vevő rá.

 

 

Ezért a közeli jövőben 1-5 év, valószínűleg marad a kettős finanszírozás, kettős felelősség, kettős hatáskör.

 

 

Előzmény: ZotyaJ (7209)
Törölt nick Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7214

A 110-es  józśán lerobbant a motort csinálták

LoLkA Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7213

ha a a hurkot egy óra számlapjának képzeljük, amin a 12-es van észak felé, eddig kb. az 5-ösnél volt a felszálló hely (leszálló meg 6-os 7-es), akkor ezek után a 9-esnél szállnak le, ésaz 1-es 2-es körül fel. Jól gondolom?

 

Nagyából igen, de a felszállóhely inkább 12 és 1 körül van, de a kettesbe is belelóg.

 

 Miért nem esik nagyjából ugyanoda a fel/leszállóhely?

 

Állítólag azért, hogy a villamos az utascserét "kiegyenesedve" tudja végezni.

 

És miért 3 vágány?

 

 

Maradjunk az óránál. A felszállóhelyet nem a hurok megkerülésével érik el az utasok, hanem "átvágással". Kb. 5 óránál belépnek, itt kereszteznek két vágányt és kb. 2 óránál érnek a középperonhoz. Itt egy vágányt kell leküzdeni, hogy a középperonhoz érjenek.

Előzmény: Yooha (7199)
by-169 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7212
by-169 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7211

511-512 most futja a köreit a 2-es pályán. Szerintem hamarább meg lesz a 10 ezer km mint Januárban. 

 

Miracle74 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7210

Már nem helytálló ez az adat! Mivel a tartozások 2010-re vonatkoztak,azóta már rendezték!!!! Legalábbis a nagyrészüket.

 

Előzmény: RIKA424 (7207)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7209

Egy dologban tévedsz. A látszatot már most sem lehet fenntartani. Nem igazán lehet már olyan ember találni a városban, aki ne érezné, ne látná, hogy komoly gondok vannak. Lehet erőlködni azon, hogy villamosra tereljük az utasokat, de ezt kiritkított buszokkal és hiányos átszállást biztosító infrastuktúrával nem fogod tudni megoldani. Ergo akkor is kongani fognak a ürességtől a villamosok, ha pusztán elvágjuk a buszvonalakat.

 

Nyilván a veszteség minimalizálása cél, csak az a baj, hogy ezt kizárólag a költségek minimalizálásával kívánják elérni, ami óriási hiba. Az általad felvázolt extrém intézkedésre nem feltétlenül van szükség. Az integrált, regionális színtű közlekedésszervezés csökkentené legjobban a veszteségeket. Gondolhatnánk, hogy a megyei jogú városok ehez kicsik, hogy ezt elérjék, de nem ez a baj, hanem az, hogy ez eszükbe sem jut...

 

Lehet azt, mondani, hogy az a trend hogy csúszunk a lejtőn lefelé, de azért ha látjuk hogy csúszunk, csak meg kellene próbálni kapaszkodni valamibe, mert így csak fejest ugrunk a semmibe.

Előzmény: RIKA424 (7208)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7208

"Azt kell kidolgozni, hogy minél kisebb veszteséget okozva üzemeljen a következő 100 évben."

És az szerinted elérhető úgy, hogy nem összességében van több utas, hanem csak a villamoson? :) - ha egyáltalán ez utóbbi teljesíthető... ......?

 

----------------------------

 

a választ válaszuk ketté.

 

Van/lesz egy válasz a helyi köz- és a helyi média felé.

Ebben győzelmi jelentéseket kell írni, igen egyszerű, tőmondatos stílusban.

 

 - több utas a villamosokon című cikket Debrecenben is tudnak írni, hisz buta újságíróból a megyei lapnál (hogy hívják??) is van bőven.

Sajnos.

 

Ők ezt megírják, az egy bites szavazó meg elhiszi.

Ezzel a dolog a lovagiasság szabályai szerint rendeződik.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Lesz egy másik válasz amit az alpolgármester (P.úr) a vagyonkezelő felső vezetői és a DKV felső vezetői fognak ismerni.

 

Ez majd arról szól, hogy hogyan lehet minimalizálni (mert kell minimalizálni) a 2-es villamos okozta veszteség megnagyobbodást?

 

Erre majd születnek kényszer intézkedések.

Nyilván erőteljesen kell az új villamosra "szoktatni" az embereket, ha tetszik nekik, ha nem .

Ha jobb ez nekik, ha nem.

 

Itt nincs helye utas iránti empátiának.

Szomorú de ez van.

Nincs helye.

Ha jobb volt neki a busz ha nem, meg kell szüntetni a buszt, hogy legyen utas a villamoson.

Legyen ELÉG utas a villamoson.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Utasszám növekedés.

 

Extrém intézkedések NÉLKÜL nem lesz utasszám növekedés.

Mert nem ez a városi közlekedési trend, nem ez a gazdasági trend.

 

Az, hogy összességében nőjön a helyi közlekedést igénybevevők száma csak akkor érhető el, ha erőteljes és durva/drága korlátozó intézkedéseket hoznak az egyéni motorizált közlekedéssel szemben.

 

 

Előzmény: ZotyaJ (7206)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7207

Nem áll jól Debrecen szénája:

 

----------------------------------------

 

Megyei jogú városok.

 

az ÁSZ legfrissebb összeállításában mutatta be ezen települések eladósodottságát. 2010-ben a városok összes adóssága 345,8 milliárd forintra rúgott.

 

A legnagyobb tartozással :

 - Pécs (37,9 milliárd forint),

 - Miskolc (32 milliárd) 

 - Debrecen (27,5 milliárd) „büszkélkedhet”,

 

a legkevesebbel :

 - Székesfehérvár (13,3 milliárd),

 - Tatabánya (13,9 milliárd) 

 - Szombathely (15,9 milliárd).

A következő két évben Pécsnek 27,2 milliárd forint, 47,7 millió euró és 48,7 millió svájci frank tőketörlesztést és kamatot kell teljesítenie, ami összesen, közel 55 milliárd forintot jelent.

 

-----------------------------

 

Ideje, hogy Kósa szóljon Viktornak, a megyei jogúaknak is engedjék el az adósságaikat mint a kisfalvaknak.

 

 

ZotyaJ Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7206

"Azt kell kidolgozni, hogy minél kisebb veszteséget okozva üzemeljen a következő 100 évben."

És az szerinted elérhető úgy, hogy nem összességében van több utas, hanem csak a villamoson? :) - ha egyáltalán ez utóbbi teljesíthető... 

Előzmény: RIKA424 (7205)
RIKA424 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7205

Úgy gondolom, hogy a 2-es villamos létrehozása politikai hiba volt.

 

(többször leírtam már)

 

Nincs annyi utas ami ezt a dolgot szükségessé tenné.

Az utasszám a további években is erőteljesen csökkenni fog ez természetes folyamat.

 

Nagyra fog nőni (ha már most nem elég nagy) a reggeli hivatásforgalmi csúcsidőszak és a napközbeni, esti, hétvégi forgalom közötti különbség.

 

Elsősorban attól tartok, hogy a villamos üzem beindítása után úgy két évvel az éves hiány eléri vagy meghaladja a 2 milliárd forintot.

 

-----------------------

 

Kifolyt tejbe kár belesírni.

A 2-es villamos most már adottság.

Azt kell kidolgozni, hogy minél kisebb veszteséget okozva üzemeljen a következő 100 évben.

 

A legközelebbi nagy változás akkor jön majd el amikor lejárt az ITK szerződés.

 

 

 

RIKA424 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7204

Most már csak az a kérdés, hogy mi a célravezetőbb. A villamoson legyen sok utas, vagy összességében a legtöbb utas legyen, mert elég nehéz megoldani, hogy mindkét feltétel teljesüljön.

 

-------------------

 

Úgy gondolom, hogy az ..."összeségében legyen több utas"....nem cél.

A Vagyonkezelő ebben nem érdekelt.

 

Ők abban érdekeltek, hogy a DKV csendben dolgozzon és nagyon nagy hiányokat ne hozzon össze évente.

 

Szerény véleményem, hogy a DKV igen nagy éves hiányainak 90 vagy több %-ban a vagyonkezelő az oka, nem a DKV.

 

Most úgy néz ki - messziről - hogy a DKV felső vezetés egy-két (három) igen szerencsés kézzel, okosan megkötött szerződéssel biztosítani tudta/tudja, hogy a 2-es villamos elindítása UTÁN ne legyen gazdasági kényszer helyzet a Vagyonkezelőnél.

 

Mivel a debreceni politikai belső hatalmi viszonyokat NEM ismerem, ez közlekedésgazdaságtani vélekedésem.

 

Szerencsés esetben most két-három évig nem omlik össze a debreceni helyi közlekedés.

 

 

Előzmény: ZotyaJ (7201)
ZotyaJ Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7203

Ha a demagógiánál tartunk. Önmagában a reptéri viszonyokhoz hasonlítani egy vasútállomás utasforgalmát inkorrekt dolog. Hangsúlyoztam, hogy reptéren nem jár minden nap az ember, leszámítva azt a kimutathatatlanul kevés utasmennyiséget, akik repülővel járnak munkába, iskolába... Itt a hangsúly a mindennapi utasokon van!

 

Egy jó közlekedési csomópont lényege az, hogy gyorsan át tudj szállni. A Nagyállomáson pedig teljesen nyilvánvaló, hogy a vasútról érkezők számára romlott a helyzet. Az, hogy a várakozás több idő-e, vagy odamenni a megállóhoz a járatsűrűségtől függ. Nyilván, ha 15-20 perceket kell várni egy járműre, akkor igazad van, de ha pusztán a villamost vesszük alapul, ami a 2-es villamos átadását követően remélhetőeleg elég gyakran fog járni, akkor már nem igaz. Meg nyilván akkor is igazad van, ha pont a nevezett többlet gyaloglás miatt nem éred el azt a járatot, amit egyébként elértél volna, ezért várakozásra készerülsz.

 

Abban nyilván egyetértünk, hogy távolabb került a megálló és többet kell gyalogolni. A vita pedig azon folyik, hogy ez jeletős változás-e vagy sem. Annak az utasnak, akik eléri a járatát nem jelentős, annak az utasnak pedig, aki nem éri el, annak jelentős!

 

Ha figyelembe vesszük azt, hogy ennél lényegesen jobb megoldás is lenne, akkor semmiképpen nem mondhatom rá, javult a helyzet. A díszburkolatot meg hagyjuk, a 2009-es díszburkolatos megállóktól nem érzem, hogy gyorsabban elérnék bárhova is....

Előzmény: Yooha (7199)
by-169 Creative Commons License 2013.08.27 0 0 7202

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!