Van egy kérdésem, az üzemanyag szintjelzőm elég rosszul mér, ahogy hogy kigyullad a csóróságjelző lámpa, már alig van benne üzemanyag (a központi kijelző még 120 km-t írt, erre leadadogott, le is állt, hosszú indítózásra el is indult, de megkínált a depollution system faultyval, éppen be tudtam gurulni a kútra és 59 litert be is nyelt első kattanásra. Már korábban is jártam ugyanígy, de legutóbb elmúlt a check lámpa világítása. 1,6 hdi, 9hy.
Már ügyelni fogok, hogy mindig legyen elég üzemanyag, indít is azóta rendesen, de a check lámpa világít. Ez elmúlik magától vagy ki kell üttetni? Már 3-4 napja világít.
Köszi!
Más:
A kilométer órán a nullázás után a megtett út és a központi kijelzőn lévő megtett út között kb. 3%-nyi eltérés van, melyik a pontosabb, melyiknek higgyek?
Ki kell cserélnem a rezonátoros kipufogócsövet. Érdeklődöm, hogy mekkora bilincs kell rá? Cikkszám szerint (1713 60) 67mm-es, de 58mm-t is felhoz a bolt katalogusa.
Szia. Lehet, hogy elkéstem, de megpróbálok segíteni, nekem ugyan Break van, de szerintem az SW is ugyanaz. Ha jól látom a vezetéket, akkor ez Jäger gyártmányú vonóhorog elektronikához van. Nekem is ilyen van bent és be lehet szerelni, sőt nekem nem a Breakhez való van, hanem az ötajtós kivitelhez. Elektronikai eltérés nincsen, csak a kábelbevezetés más. A Breaknél ki kell venni a csomagtérben a bal oldali kárpitot és elvileg ott kell lennie egy állandó 12 voltos feszültséggel egy csatlakozónak és egy testpontnak. A kábelkivezetés alul, egy gumidugón keresztül lehetséges, nekem ki kellett vágni mert nem volt még kábel behúzva. Az elektronikát fel lehet rögzíteni a testpontra, én a 12 voltra tettem egy biztosítéktartót, biztos ami biztos alapon. A jobb oldali hátsó lámpához a vezetéket a fém küszöbvédő alatt lehet elvinni, nálam egy kicsit rövid, de nekem nem a Breakhez való kábelköteg van. A gyári kábelszigetelést levágtam, a karosszérián átvezető gumidugóval együtt. A vonóhorog csatlakozóhoz vezető kábelköteget elvágtam és úgy húztam be kintről befelé és egy sorkapoccsal (csokival) kötöttem újból össze. Erre a behúzás előtt egy zsugorcsövet húztam és amikor minden a helyén volt, a kábelek el voltak rendezve, akkor zsugorítottam le. Így vízmentes és védi a külső sérülésektől is. A jobb oldali kábelköteget pedig a küszöbvédő lemez alatt vittem el. Remélem érthető voltam, ha valami nem stimmel, írj.
Az immobilizer rakoncátlankodik már egy ideje. Sajnos úgy veszem észre hogy ha üzemi hőmérsékletre emelkedett a motor, akkor gyakori, hogy nem indítható újra. Várni kell vele több órát és utána jó. Sőt, múltkor vidéken ragadtam majdnem de egy helyi autószerelő mondta, száljak ki, csukjam be az ajtót, nyomja le az ajtógombot - központi záras - és valószínűleg el fog indulni. Elindult. Vezető oldali ajtóban a kp-i zár vezetékeit kicseréltem újakra mert elöregedtek és szigetelésük eltört és vezetékek alig tartottak, kettő el is volt szakadva. Most a jó, de sajnos nem ez okozta az immo működési zavarát. Kérdezném, hogy ki és hol tudna a fenti motorvezérlő felújításában? Nem szedetném ki az immot, mert úgy olvastam, hogy az nem biztos hogy megoldja a gondomat. Üdv
Emlékeim szerint a kivezetés a lökös mögött van, belülről nem látod, valahol középen lesz. De majd megmondják pontosan a kollégák. Állandó 12 V nem kell, mire gondolsz, miért szükséges? Csak a lámpák jelei és egy test megy ki. Látom, van segítséged is. :-)
Az lenne a kérdésem, hogy a 307SW-esetében a vonóhorog kábelkötegét hol tudom bevinni a belső térbe. Valami gyári megoldás nincs, valami kaszni kikönnyítésre, műanyag dugózott nyílásra, vagy bármi másra gondolok.
A Parkoló radar mellett nem ér át a kábel a másik oldalra.
Illetve hol találok 12V-ot
Jól gondolom, hogy olyan 12V kellene, ami mindig ott van (Fix 12V)?
Ha még nem NFP-s, azaz rendelhető, adott bármelyik márkakereskedésben (vagy márkaszervizben) meg tudod rendelni, de ha közelebb van az Unix vagy a Bárdi, ott is. (Sokkal lassabban intézik és picit drágább, mint a márka-helyek, de van akinek csak ezek vannak elérhető közelségben).
A szervizkonyv előírásait kell betartani, ami 99%-ban kétféle csereperiodust állapít meg. Jelen esetben 30000km/2év, és 20000km/1 év. Mind a kettő ki van fejtve mikor kell alkalmazni.
Ennyi.
A probléma akkor szokott lenni, mikor valaki kombinál, és a szűkített cserének megfelelő paraméáterek mellett (csak város pl.) megy 30 ezret.
Szia. Vidd el az autót egy szervízbe, ahol tudnak olajnyomást mérni. De úgy vidd oda, hogy az olaj üzemmeleg legyen, ne a hűtővíz legyen üzemi hőmérsékleten. Ahhoz, hogy az olaj üzemmeleg legyen, legalább 15-20 km-t menjél vele. Ha nem lesz üzemmeleg az olaj hőmérséklete, akkor rossz értéket fognak mérni. Alapjáraton 1 bar körül kell lennie, ha ennél kevesebb, akkor a hengerfejben keresendő a hiba, a vezérműtengely csapágyánál. Az olajjal kapcsolatban rosszul választottál, mivel a TQ7000 a félszintetikus olaj, a TQ9000 szintetikus olaj. A 7000-es a Peugeot 306-ba jó, a 307-be nem. A Purflux szűrő a gyári szűrő, az jó.
A 307 FB csoportban fenn van az ajánlott olajak listája. Szerintem az 1.4 benzinesbe, ha jól láttam erről van szó, a 10W40-es is jó. Az én 1.6-os NFU-mba a 400e km-ből legalább 300 10W40-essel ment. Van belőle szintetikus, szerintem teljesen jó. Az 5W40-essel eszi az olajat (5-6dl/10000 km) a sűrűbbel semmit, vagy nem látható fogyás a pálcán.
Nem tudom miért ragaszkodsz ehhez a kartergázcső dologhoz, a világon semmit sem bizonyít.
Én a gyertyacserénél törtem ketté totál véletlenül, és mivel az új ha jól emlékszem 10-15 ezer ft körül mozog, így először jó magyar módra szigetelő szalagozva, majd hőálló zsugorcső segítségével véglegesen javítva lett a dolog. A világon semmit nem jelentett (semmi hibaüzenet, rendellenesség), tehát ebbe hiába bízol.
Ha még nem vitted el diagnosztizáltatni, akkor ez legyen az első, ez nem kérdés. Bár ehhez sem kell nagy reményeket fűzni, gondolom anno az eladás előtt kiütötték belőle, így ha most megint előjött, akkor a hiba sajna nagy valószínűséggel valós lesz...
Az olajgomba cseréjében inkább bízhatsz. Ha ez nem oldja meg a gondot, még mindig lehet az olajszivattyú irányába kutakodni, de ha az is rendesen működik, akkor marad a vezérműtengely hiba, ami nem 100 ezres tétel lesz...
Nem volt olyan vészes a pillangó szelep, de azért kitisztíttattam, mert sztem ártani az úgy sem fog.... ki tudja, hogy milyen "igényes gazdái" voltak ezelőtt, ahogy a kartergáz csöves történetből is látszik, hát azért hagy kivetnivalót bőven maga után.
Most inkább a "low oil pressure" hiba aggaszt és az, hogy kicseréljem az olajgombát meg a kartergáz csövet első körben... remélem, hogy ezzel a hiba megoldódik....
ha mégsem járok sikerrel, akkor mit javasolsz? Van bevált szervíz? Te Bp-en csináltad a hengerfej cserét/javítást?
Szoftverrel ki lehet olvasni? Mondjuk ELM327-tel? Egyébként nem lehet, hogy egy korábbi hiba maradt benne, amit esetleg nem töröltek a memóriájából?
"Olajcserekor, amikor levettük a légszűrő házat a légszűrő cseréhez, akkor láttam, hogy a pillangó szelep nagyon olajsáros (koszos) ezért kértem,hogy azt is tisztítsuk ki. A szerelő levette a szelepházat és alaposan kitisztította majd visszatette."
Városi használat (rövid utak) mellett ez nem feltétlenül rendellenes, a miénk is sárga mustáros anyaggal volt tele, még a levegőszűrőre is visszafolyt. Ha tényleg olajsár van, az már komolyabb kivizsgálást igényel.
"Az olajjal kapcsolatban, több szerelő (köztk a Francia autók szervizével is kontaktálva) azt mondta, hogy a 10 évnél idősebb autóknál jó a 10w40-es olaj. Viszont legutóbb, ahol bevizsgáltattam az autót az egyik szerelő valóban azt mondta, hogy kicsit "sűrű" ez az olaj ennek a motornak, ő is az 5w40-es mondta (mert a hidrótőkék csattogni fognak stb.).
OK. Most akkor ezek után döntse már el valaki, hogy kinek van igaza! :) (ha a szerelők között sincs egyetértés)"
Ez most komoly? :)
Szerinted, ha egy szerelő szerint 10 évesnél idősebb autókba jó a 10w40, akkor mégis minek gyártanak bármi mást? Minek fordítanak millió dollárokat a kenőanyagok fejlesztésébe? Minek írnak mást a hivatalosan kiadott szervizkönyvébe az autónak?*
Nem kell ezt a dolgot túlmisztifikálni. A szervizkönyv azért van, hogy tájékoztassa a tulajdonost az elvégzendő munkálatok gyakoriságáról, és a felhasználandó anyagokról. Nem tájékoztató jelleggel, kötelező érvénnyel. Erre vállalják a garanciát. Nem "szerelők" bemondásaira. A legjobb példa az olajcsere gyakorisága. Ha kinyitod a szervizkönyvet, 2 periódust látsz: 30000 km/2 év, és 20000 km/1év. A második eset alkalmazásáról részletes felvilágosítást ad a könyv.
Nem kell sem évente, sem tízezrenként locsolni az olajat. Be kell tartani amit a könyv ír, és ennyi.
*Persze tudom én, a szakmunkásbizonyítvány, meg a 10 év tapasztalat gyakran kinevel nagy szakártőket, aki 3 másodperc alatt felülbirálnak bármilyen előírást.... Mély tisztelet a kivételnek, bár erről talán a szakmabeliek tudnák a legtöbbet mesélni...
Olajcserekor, amikor levettük a légszűrő házat a légszűrő cseréhez, akkor láttam, hogy a pillangó szelep nagyon olajsáros (koszos) ezért kértem,hogy azt is tisztítsuk ki. A szerelő levette a szelepházat és alaposan kitisztította majd visszatette.
A hűtővizet néztem, néztük a kiegyenlítő tartályban, de szerencsére nem láttuk olaj nyomát a tartályban (kétszervízben is megnézettem ahol tüzetesen átnéztek mindent az autón).
Továbbá nézték az olajfolyást is a szerelők, nekem azt mondták, hogy az olajgomba oldalán szivárog az olaj, azt kell kicserélni. Egyébként olajfoltot én is láttam, mivel gyertyákat is cseréltettem, láttam, hogy a trafó soron is olaj volt, illetve az egyik gyertya olajos volt amikor kiszedte a szerelő, ha jól emlékszem a vezérlés oldali pont.
Egyébként, a szervíz könyve alapján valamikor 123ezernél volt levéve a hengerfej és tömítés cserélve (legalábbis egy szolnoki márkaszervízben szerelték és ezt írták oda) valamint a vezérlés szett is cserélve volt rajta.
Az olajjal kapcsolatban, több szerelő (köztk a Francia autók szervizével is kontaktálva) azt mondta, hogy a 10 évnél idősebb autóknál jó a 10w40-es olaj. Viszont legutóbb, ahol bevizsgáltattam az autót az egyik szerelő valóban azt mondta, hogy kicsit "sűrű" ez az olaj ennek a motornak, ő is az 5w40-es mondta (mert a hidrótőkék csattogni fognak stb.).
OK. Most akkor ezek után döntse már el valaki, hogy kinek van igaza! :) (ha a szerelők között sincs egyetértés)
Mindegy,úgyis évente szoktam amúgy is olajat cserélni eddig minden autómba gyári minőséggel (és kb. évente megyek 5-6 ezret vele), a következő olajcserekor akkor mindenképp 5w40-est tetetek bele. Gondolom, addig kibírja így is talán, Azzal nem teszek nagy kárt benne. vagy most akkor s.o.s cseréljem ki 5w40-re?
"Gyári olaj, évente cserélve aranyat (százezreket) érhet..." - egyébként ezzel, én is tökéletesen egyetértek. :)
Szia. Enyém nem csinál ilyet, a legnagyobb kánikulában, keményebb terhelés után is a motorral együtt leáll a venti, és később sem kapcsol be (az egy perc alapjáratos hűtő járatást mindig megvárom). Mindkét fokozata működik, a radiátorok tiszták, a közeik is, a lamelláik is.
Szerintem utána kell menni, hogy ennyi sok hőfelesleg van-e (mert akkor jól működik a ventid vezérlése), és ha igen, akkor mitől (koszos hűtők, rossz termosztát, dugulás a hűtőrendszerben), vagy indokolatlanul tekeri, mert pl egy érzékelő fals adatot ad neki.