Keresés

Részletes keresés

S6tech Creative Commons License 2022.10.30 0 0 12206

Amúgy esküszöm, jobb lenne ha kevesebb viszonylat lenne de jobb átszállással és normális menetrenddel, ez hogy kb minden óránként jár nem valami jó.

Előzmény: Törölt nick (12205)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.30 0 1 12205

Szerintem R, mint Rövidített útvonalon közlekedő járat. Mármint hogy még az A jelzésű betétjáratnál is rövidebb. Én sem értem egyébként ezt a viszonylatszám bohóckodást, máshol simán fut 2-3 különböző útvonal ugyanazzal a számmal. Közben meg hiába szűnik meg a jelenlegi 3A, a rövidített 3-as nem kapja vissza a számát. :D

Előzmény: S6tech (12202)
S6tech Creative Commons License 2022.10.30 0 0 12204

Meg konkrétan az összes járat menetrendje jól megritkult.

S6tech Creative Commons License 2022.10.30 0 1 12203

Ha a 19-est is megnézitek a menetrendi keresőben, akkor nem fogja behozni a menetrendet és a megállókat, viszont felül már nem Jégcsarnokot ir hanem Vincellér utcát

S6tech Creative Commons License 2022.10.30 0 0 12202

Igy van, bár nem értem hogy jött a 34R 35R 35YR 36R elnevezés a Doberdóig közlekedő viszonylatoknál.

 

Illetve a 3A teljes egészében megszünik, nem fog járni a Hadházin, csak a 3-as marad fél óránként.

Előzmény: Econell99 (12201)
Econell99 Creative Commons License 2022.10.30 0 0 12201

November 14-től jön a ritkítások újabb etapja.

 

- Hétvégi 2-es villamos ritkítás (15 perces követés)

- Józsai buszok hétvégi visszavágási a Doberdóig 

- 30-as óránként fog járni hétköznap délelőtt, szombat délután és vasárnap egész nap 

- 25/25Y is kap egy "kis" ritkítást

hajdubus Creative Commons License 2022.10.29 -2 2 12200

Rövid életű új formátumú rendszámok, avagy hogy lehet elb*szni a pénzt gyorsan és értelmetlenül. :D

 

AA AT-973 -> AA DR-608

AA AT-974 -> AA DR-609

 

hv635 Creative Commons License 2022.10.28 -1 1 12199

mesélj, balu!

Előzmény: Balu424 (12198)
Balu424 Creative Commons License 2022.10.28 -2 1 12198

és még mi lesz január 1-től...hajjaj... majd megtudjátok

torqmatic Creative Commons License 2022.10.28 0 0 12197

És majd eladják azokat is újnak? :D

Kár értük amúgy, matrica nélkül kevésbé néznek ki szarul...

Előzmény: Törölt nick (12190)
marky-511 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 12196

A Diószegi úti forduló valószínűleg azért szűnt meg mert eladták a telket, amin található. Ezért nem maradt ott a 41Y is. Igaz, így pont egy iskolával toltak ki, de hát ez van...

Előzmény: ron89 (12195)
ron89 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 12195

Csak ötletelgetek hogy mivel lehetne még jobban rontani a színvonalon. 

A Böszörményi útra simán jöhet egy Segner tér-Doberdó u. új viszonylat pótlásnak, mondjuk 20-30 percenként. Annyiszor felmerült már a visszavágás ötlete, hogy most simán megléphetik.

 

A 15-öst is simán megszüntethetik, a 18-18y pótolja az önálló részét. Szerintem nem véletlenül lett ilyen elcseszett a menetrendje a 15-45 perces követéssel. Szinte egymás után mennek, a 2.-on nincs utas, azaz meg lehet szüntetni.

 

Éppen most rövidítették  le a 30A-t, kizárt, hogy tovább hosszabbítsák, pedig az jó ötlet lenne.

De hát amíg drága a gázolaj és nincs ember, addig itt nem kell semmilyen fejlesztésre se számítani. Most még csak hétvégén rövidül a 13-as, majd később már munkanapokon, mondjuk csúcsidőn kívül is, ki tudja....

 

 

 

Előzmény: marky-511 (12194)
marky-511 Creative Commons License 2022.10.22 0 0 12194

Amíg nincs kapacitásuk újraindítani a 28-ast, addig nem hiszem, hogy visszavágnák a Doberdóig. Se a 15/15Y, se a 22(Y)/24(Y) nem pótolná a közvetlen kapcsolatot a Segnerhez, és így a buszvéghez sem.

De okosabb lett volna a "hurkos" viszonylatokat 134, 135, 135Y, 136 jelzéssel "futtatni", mert ez a 35AY elég nagy szépséghiba.

 

A 15-ös és a 15Y-os is más viszonylatot vált ki (18 és 41Y), szerintem azokhoz nem nyúlnak. És viszonylag hosszú szakaszon halad buszsávban, nem annyira zavarérzékeny.

 

A 30-ast nagyobb eséllyel piszkálják meg. De okosabb lenne a Diószegi külső részén építeni egy fordulót, mert a Borzánon kívülről is sok utas jönne, ami miatt nem kellene Bánkig kimennie a buszoknak.

Előzmény: ron89 (12193)
ron89 Creative Commons License 2022.10.21 0 0 12193

És ez csak az első ütem. Vajon hány lesz összesen?

Először azt hittem a józsaiak szépen visszavágódnak a Doberdó utcáig, de az biztos egy másik ütemben lesz majd bevezetve. Azért a kis körért nem olyan nagy kár szerintem, a Nagyállomásig több értelme lenne kivinni őket, mint ahogy régebben is volt.

Melyik vonalakat bolygatják még meg, lenne egy pár tippem:

-30-as szétvágva a Nagyállomásnál fél óránként, 30A megszűnik (1 megállót már levágtak belőle, a Jégcsarnok fele már így is majdnem egyszerre megy a 30-assal)

-15 v. 15Y megszűnik

-Józsaiak a Doberdóig járnak, a Böszörményin elég lesz a 15-ös és a 22-24-es is.

-19, 30-as visszavágva a Vincellér utcáig

-45-ös megszűnik, helyette egész nap 125(Y)

Előzmény: marky-511 (12192)
marky-511 Creative Commons License 2022.10.21 0 2 12192

Ezt nem tesszük zsebre.

 

Azért megint alkottak a "35YA" viszonylatszámmal.

Előzmény: Törölt nick (12191)
Törölt nick Creative Commons License 2022.10.21 0 1 12191

November 2-től hétvégén nincs 4-es troli és a 13-as busz helyett 13A lesz a Doberdó és Pallag között, plusz a józsai járatokon mindennap a járatok egy része A jelzéssel fog járni és nem tér be a buszállomáshoz. Ez az "optimalizált menetrend" bevezetésének első üteme.

Törölt nick Creative Commons License 2022.10.19 0 0 12190

Elkezdték felmatricázni az RMD-s merciket az újakkal megegyezően.

marky-511 Creative Commons License 2022.09.14 0 4 12189

A "legszebb" az volt, amikor a pótlózást egy jó pár éve a felsővezeték karbantartásával magyarázták. Sosem nyúltak hozzá, leszámítva amikor 1-1,5 év késéssel a Csapó utca - Burgundia sarkon a külső sávba tették át a vezetéket, miután az egyenes sáv megszűnt, mivel a Csapó utca felső része sétálóutca lett. Addig állandó balesetveszély mellett a belső sávból kellett a buszsávban lévő megállóba fordulni.

Előzmény: Törölt nick (12186)
torqmatic Creative Commons License 2022.09.14 0 4 12188

Ez egy haszongépjármű, akkor termeli a pénzt ha dolgozik, nem kell azokat kímélni, főleg, hogy eddig is jóval kevesebbet futottak, mint ami elvárható lenne... Azóta szaporodtak meg az indokolatlan trolipótlások, amióta az ITK közlekedteti a buszokat a városban, mert ugye olyan fantasztikus szerződést sikerült kötni, hogy a buszok után egy adott kilométert mindenképpen ki kell fizetni, így a trolihálózatot használják puffernek, magyarán ha a buszhálózatoton kapacitás szabadul fel, akkor azt a trolipótlóként használják el, a trolik pedig leállnak. 

Előzmény: Törölt nick (12186)
Econell99 Creative Commons License 2022.09.13 0 2 12187

Azt hittem, hogy a ritkítás az oka, de igazából ezen sem lepődök meg. :D

 

A 3-as villamos árából meg kb. a fél várost be lehetne trolivezetékelni kis túlzással. A legforgalmasabb buszvonalak jelentős része kiváltható lenne trolival, ha nem feltétlenül ragaszkodnak a meglévő útvonalakhoz teljes mértékben 

Előzmény: Törölt nick (12186)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.13 -2 3 12186

Ez nincs összefüggésben a ritkítással, egyszerűen az az oka, hogy a Trollino-kat kímélni kell, mert valamiért a fejesek nem akarnak a debreceni troliüzemre költeni (pedig az elcseszett 3-as villamos projekt árának a töredékéből le lehetne cserélni az összes kocsit és ki lehetne bővíteni a hálózatot a Vincellér és és a Szabadságtelep felé is). A szóló Volvo-kat meg szét lehet hajtani nyugodtan, úgyis csak pár hónapig lesznek már itt. 

Előzmény: torqmatic (12184)
Econell99 Creative Commons License 2022.09.13 0 0 12185

Mostanában megint megszaporodtak a trolipótlók. Úgy látom a ritkítás megtette a hatását megint.

torqmatic Creative Commons License 2022.09.01 0 0 12184

Gondolom az a megoldás, hogy folyamatosan kell nyomni a záró gombot és akkor becsukódik...

(Bár akár normálisan is lehetett volna specifikálni, de a paraszt is megtanulhatná már, hogy nem állunk az ajtó alá.)

Előzmény: Törölt nick (12183)
Törölt nick Creative Commons License 2022.09.01 0 0 12183

Elég jók az eCitaro-k, annyi a probléma, hogy az RMD-s conectokhoz hasonlóan nem záródik be az ajtó, ha a fotocella az ajtónál álló utast érzékel, ezért csúcsidőben a nagy kihasználtságú járatokon elég nehezen lehet velük haladni.

marky-511 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12182

Szerencsére nem. Csak egy. Szerintem az a pályázó eredetileg Dubaiba tervezett állomást, csak valahogy ide keveredett egy másik D betűs városhoz. Itt sosem volt reális elképzelés.

Előzmény: ron89 (12180)
ron89 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12181

Köszi a képet. Ez nekem nagyon szűkösnek tűnik. Ezek szerint a mostani behajtó helyen mennének kifele is a buszok. Így legalább egy lámpa is megszűnne, ennyi előnye lenne. 

A piros szaggatott vonalak mit jelentenek?

Előzmény: Snake-Mojzi (12177)
ron89 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12180

Értem. Azt hittem ezek kötelező elemek voltak a tervezésnél, de ezek szerint mégsem.

Előzmény: marky-511 (12178)
marky-511 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12179

https://iho.hu/hirek/debrecen-intermodalis-kozpont-a-gyoztes-terv-130827

 

Itt van egy kép a második elképzelésről is (az összesítő oldalt még véletlen sem találom - gondolom már törölték).

Előzmény: ron89 (12176)
marky-511 Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12178

Csak a győztes tervben szerepelt a föld alá süllyesztett állomás. A második helyezett a vágányok fölé helyezte volna az állomást, kvázi esőbeállónak használva (nekem az az elképzelés tetszett a legjobban). A harmadik helyezett pedig kb ugyanaz, mint a jelenlegi elképzelés. És volt vagy 10 helyezett.

Előzmény: ron89 (12176)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2022.08.31 0 0 12177

Előzmény: ron89 (12176)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!