A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Plexi ügyben köszönöm a reagálásokat! Mindig tanul az ember :-)
Annyi jutott még eszembe, hogy nagyon panaszkodtam, hogy alám fűt a Gs. A két kiegészítő oldal plexim a bűnös, eddig ezzel a kombóval még nem voltam melegben, az nem engedte a rendes áramlást. Persze hidegben, ez ezek szerint, fűtésnek tekinthető.
Jaja, sejtem. Szépen porlasztó spricnis flakonba víz, bele egy kis wu2. Lespriccolod a felületet, rárakod a matricát, csúszik szépen, beigazítod és egy simítóval/ujjal/ puha ronggyal elkezded szépen lesimítani egyik oldalról a másik felé haladva és kisimítod alóla a vizet, buborékokat.
Ha már nyújtani, zsugoritani kell (a tiédet nem kell), ott kezdődik a szopás, amihez kell gyakorlat. A GS utaskapaszkodóját pl. nem is tudom hanyadik nekifutásra sikerült normálisan megcsinálni.
De Horvát István kollégának nagy gyakorlata van már fóliázásban, ő már csinált komplett motorfóliázást.
Nekem a sima GS a normal plekóval nem ráz, nem bubog, de éppen a sisakra tolja a levegőt a legfelső állásban.
Persze van szélzaj, de füldugó nélkül sem zsong a fejem egész napos bringázas után. Ha lejjebb eresztem, sem gáz a helyzet, csak nagyobb kicsit a zaj és a légnyomás.
Wu2 samponra esküdtek úgy 20 éve, én azóta is az rakok a vízbe az applikáláshoz.
Én karosszéria védőfóliázni szoktam, néha bonyolultabb felületnél van, hogy többször elrontom, újat kell vágni. De ilyen sík felületet egyszerű megcsinálni.
Mindig is ezt vallottam. 180cm felett "csupasz" motoron plexi nélkül a legjobb. A különböző vitorlarendszerek építésével arányosan fogy a kompromisszumkészség-"ha már ennyit beleinvesztáltam, legyen már jó" alapon :)
Hadd kérdezzem meg, milyen buszba fér be egy GS? Mert más motorral nem tervezek, és legközelebb akkor buszt szeretnék venni, amibe belefér. :D
Amúgy én 20 évet nakedeztem kezdésnek, évekig nem ültem olyan plexis motoron, ami csak az elfogadható közelében lett volna a számomra zajszinten, pedig böcsülettel végigpróbáltam jó sok mindent. Minden rázta a fejem, bubogott, mint az állat. Ronson cimbi Vstrem plexije hozta a megvilágosá Viszont a nakeden kiemelt fontosságú lesz a ruha meg a sisak. Aminek jobbak a siklási tulajdonságai, azok magasabb utazótempót engednek. Egész napos motorozásnál ezen múlik, hogy másnap reggel forog-e még a nyakad. Amíg csak nyugisan motorozgat az ember, addig kb a legjobb, de ha előzéseknél bele-belefedkezel a 140-160-ba, marha gyorsan megunja az ember a szelet :DDD További hátrány, hogy közepesen hűvös időben is jobban fel kell öltöznöd, mint Amudsennek, mert egyszerűen kihűt a szél.
Utassal szerintem szar lesz, de majd meglátod. Nálunk legalább is az volt, hogy egyedül 120-szal szépen el tudtam menni akár egész nap. Bőrruhában 130. Ketten max 110, inkább 100 de ott már folyamatosan feszítette a fejem a szél hátra, assszonynak meg felette jött a turbulencia. Mondjuk az egy bandit volt, meg mindenki más alkat, magasság, tűrésmező, szóval meglátjátok
A normál K1600 plexije mögött olyan volt a fejem mintha mosógépben lett volna. Az enyémen egy nagyon alacsony plexi volt gyárilag emiatt teljes csend volt a sisakban.
A GSA-n nem tudom úgy beállítani, hogy ne lenne iszonyú szélzaj. Ha kiállok a nyeregből akkor visszatér a csend. Sokáig azt hittem a sisakban van a baj pedig nem ...
Én, mint fő plexi hívő, ezennel revideálom álláspontomat, és kijelentem, hogy megtaláltam a megoldást.
Erre pedig az R 850 R vezetett rá, amit az utóbbi időben teljes megelégedéssel használtam csupasz motorként. Annyit, hogy a Schubert sisakban (E1) kell a füldugó (nekem Pinlock márka), úgy csak gyenge susogás hallatszik. Ja és a legfőbb nyereség, hogy nemcsak a zavaró turbulens áramlatoktól szabadultam meg, hanem végre van szellőzés a sisakban, és az Airflow ruhám is értelmet nyert, a meleg napokon.
Ezen felbuzdulva ma lecsupaszítottam a Gs-t, plexi le, GPS tartó le, kézvédő le, és lőn csoda, magas üléssel pont jó lett az áramlás, igaz kicsit ki kell húznom magam, de az amúgy sem árt. Még azt sem mondom, hogy vállalhatatlan lett a kinézete, olyan supermotos lett a vas.
Egy próbát szerintem mindenkinek megér, kis szerelés kell csak hozzá!
Még két személlyel nem próbáltam, de a hátul ülőnek is pozitív változást kell hozzon, legalább is remélem.
Egyelőre így marad, a buszba úgyis csak így fér be, aztán irány az Alpok, ahol mindkét kétkerekűt megjáratjuk, legalább lesz egy környezetbarát nap is :-)
A Puig túraplexit adtam el, mindenestül. Most az MRA van fenn.
Ahogy @Lbxis mondja, a nagy plexi előnye a hátránya is: nem jön levegő a bukóba. Ez engem nem a meleg, hanem a szemüveg és a pára miatt zavar.
Az MRA kisebb plexin nagyobb toldóval operál, talán kapok több levegőt, de még érdemben ezt nem tudtam tesztelni. Érzésre azzal, hogy a toldó most meredekebben áll, alacsonyabb állásban is kevesebb a bubogás a sisakon, így jobban ellátok a plexi felett. Esőben még nem teszteltem.
Kétféle kiegészítő plexit próbáltam, a Wunderlichet Attila adta kölcsön önzetlenül, a Kappa-t pedig egy barátom.
Végül mindkettőt visszadtam/adom, mert egyrészt zavar, hogy a felfogatásuk éppen a látómezőben van, másrészt ugyan nyitott plexivel simán motoroztam velük, de semmi levegő nem jutott a bukó környékére, és nulla lett a szellőzés. A vizes, saras plexi még egy érv, hogy nem tettem le a voksomat mellette.
Nekem kétféle is van ilyen kieg plexiből. Egyik nagyon jó, másik mégjobb, nélkülük nekem használthatatlan lenne a motor, a gyári plexi telibe a sisakomra tolja a sűrített levegőt, borzalmas