A Vectron a Siemens AG legújabb mozdonycsaládja, mely az EuroSprinter család továbbfejlesztett változata. Ezek a mozdonyok belföldi és határon átlépő, személy- és tehervontatásra egyaránt alkalmasak 160 km/h vagy 200 km/h csúcssebesség mellett. A különböző (5200 kW illetve 6400 kW teljesítmény, több feszültségű, egy és kétáramrendszerű (AC, DC illetve a későbbiekben dízel-elektromos meghajtású is lesz.) rugalmas és az igényeknek megfelelő konfigurálást tesznek lehetővé.
Komolyan beszarás, hogy megint percekkel maradtam le róla... Többször meg se kérdezem, jön-e még errefelé, mert ha jön is, akkor is előttem fog elmenni. FFFFFFUUUUUUUUUUU
Fékez, még leeresztett áramszedőnél is, ez rendkívül előnyös feszültségmentesítés során, lendülettel kihaladva.
Csak magamat tudom ismetelni.
4,5 eve utazom az ÖBB vonalain, de olyan karbantartassal vagy atepitessel meg nem talalkoztam (pedig van par es nem kis felfordulassal jaro epitkezes Pl. Amstetten, Salzburg), ami dizel kitolot, netan leeresztett asz-os athaladast igenyelt volna.
Mondhatjuk azt is, pl. FLIRT nem a hazai felsövezetek karbantartasi tematikara vagy annak figyelembevetelevel keszült.
Komolyan azt hiszed, egy darab mozdonyt le fognak gyártani? Át fogják festeni valamelyik 92x vsgy 96x mozdonyt, aztán csókolom. Ja meg kap 160-as forgóvázat...
" Fogadj el egy jo tanacsot az Alter Man-tol. A szolgalat ugy kezdödik, hogy megsimogatod az oldalat a masinkanak es akkor nem ir ilyet borzadvanyokat! ;) "
Nézd, ha annyit járnék 482-vel mint te, akkor valószínűleg még ráolvasást is alkalmaznék, csak hogy menjen. :-)
" De ez nem a gep hibaja. Ennek a hattereben valami mas lehet,pl. elterö kiszereles "
Én eddig csak a Logserv gépein találkoztam működő EB Erhöherung-al, a WLC-sek sajnos nem tudják, ottani kollégák elmondása alapján pedig úgy lettek rendelve, hogy ezt tudniuk kellene...
" Nekem viszont nagyon bejövös. :) A KISS vezetöasztal volt az almaim Fst-je. "
Ízlések és pofonok... Nekem az U2 az etalon és a FLIRT pultja.
Nálam pedig: U2, U4, F4, ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, 185 és hasonló lomok.
Látom, hogy nem vagyunk egyformák, de ez jobb is így, én ennyi okossággal nem tudnék együtt élni. :-)))))))
Én már akkor sikítófrászt kapok, mikor meglátom az F140AC2-t, nem kell ehhez felmennem rá. :-)
Mióta felkerültek az ETCS Displayek az U2-re, azóta nekem már valami elveszett a varázsából, én nagyon szeretem az analóg műszereket, és a hagyományos visszajelző lámpákat, tudod ezekkel még sosem volt gondom, viszont Display Störung már jónéhány, főleg U4-nél és Traxxnál.
Ja aki meg nem tudja kikapcsolni a levegős műszerek világítását, az monnyon le! :-)
Ja, csak amikor villanyfék közben lekapcsolták felüle a fázist, csinált valami 38 kV-os lökést a felsővezetékbe...
Gondolom ezert vannak az engedelyeztetesi eljarasok, hogy az ilyeneket kiszürjek es korrigaljak.
Ha a kombinált féket használod, akkor úgy működik mint egy Gigant, amikor össze van kapcsolva a fék kar. 100 kN villanyfék + 1 bar fékhenger nyomás. HA előtte már odahúztad a villanyféket akkor nem.
Ezeket nem tudom.
Viszont ugy gondolom, az NBV-t azert talaltak fel, amiert. Nem kene lemondani otthon sem rola, nem igazan ertem az ellenkezö ertelmü törekveseket, ami a TRAXX-nal mar elkezdödött es lehet itt fog folytatodni.
Gépmenetnél gáz, mert rettentően megfogja a gépet, vonatnál nem is érezni.
Fazishatarnal fömeg KI, csap egy pillanatra le majd azonnal fel. Problema megoldva.
Ami viszont sztem zavaró, hogy a gyorsulás korlátozás aktív afb nélkül is. Tehát gépmenet max 120 kN vonóerőt enged.
Böven eleg. Nem csuszik le a laptop az asztalrol, mint nekem a TRAXX-nal. Jo hogy nem tört darabokra, kellett nekem "allatkodni".
Az U2-vel már rég megyek, mikor az U4-en még azt írja a Display, hogy " Keine Kommunikation mit ZSG ".
Fogadj el egy jo tanacsot az Alter Man-tol. A szolgalat ugy kezdödik, hogy megsimogatod az oldalat a masinkanak es akkor nem ir ilyet borzadvanyokat! ;)
A villamosfék teljesítménynövelés (240 kN) csak bizonyos gépeken elérhető.
Valoban. Pl. RTS 3 gep majd 3 fele SW-vel szerelt.
De ez nem a gep hibaja. Ennek a hattereben valami mas lehet,pl. elterö kiszereles
Valamint nekem ez a minden Displayen van dolog, főleg az analóg levegős műszerek hiánya miatt annyira nem bejövős.
Nekem viszont nagyon bejövös. :) A KISS vezetöasztal volt az almaim Fst-je.
Ettől függetlenül még jó gép, jobb mint a Vectron.
Nagyon jo gep, jobb mint a Vectron. Eltalaltak, kiforrott technika, nagyon egyben van, szerintem jobban tapad mint az U2-es, mindenhova mehetsz vele Europaban, meg a kö...g olaszokhoz is.
Látod, nem vagyunk egyformák. Én az analóg műszerektől kapok sikító frászt. AMikor F140AC2 -ről átültem az U2-re, első gondolatom az volt, hogy mi ez a gagyi szar? Az ETCS-es gépek két displayes megoldásával már jobban ki vagyok békülve. El tudnám viselni, ha az ersatzbilden lenne lebegős műszer is, mert akkor este kikapcsolnám a műszervillágítást.
Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye.
Nyilvan nem lesz mindig letiltva, hiszen nem azert epitettek bele.
Ja, csak amikor villanyfék közben lekapcsolták felüle a fázist, csinált valami 38 kV-os lökést a felsővezetékbe...
Lezarni "ovatosan" illik. Szilinel sem tudsz hatarozottan lezarni. :)
-- ? Főmeg ki vontatás közben? :)
Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték.
Ez megint szoftver, de inkabb magyar mentalitas problema, azaz direkt ilyen a programozas. Lasd TRAXX, ahogyan te is irtad.
Ha a kombinált féket használod, akkor úgy működik mint egy Gigant, amikor össze van kapcsolva a fék kar. 100 kN villanyfék + 1 bar fékhenger nyomás. HA előtte már odahúztad a villanyféket akkor nem. Gépmenetnél sikerült így fotómegállást csinálni... :)
Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.
Nagyon jo es hasznos megoldas. A segedüzem valoban müködik ebben az üzemallapotban, azaz van klimad es adott esetben a legsüritö is beindul vag ynem all le. De van egy masik elönye is ennek az üzemallapotnak. A közbensö kör kikapcsolt fömeg mellet is töltött allapotban marad, gyorsabban vavontataskesz allapotban a gep a fömeg bekapcsolasa utan.
Gépmenetnél gáz, mert rettentően megfogja a gépet, vonatnál nem is érezni. De nagyon csúnyán dobja el a villanyféket harmincnál. Egyébként ha leveszed a csápot, akkor probléma megoldva.
Ami viszont sztem zavaró, hogy a gyorsulás korlátozás aktív afb nélkül is. Tehát gépmenet max 120 kN vonóerőt enged.
Sok dolog jogos. A kontroller zárását nem is odacsapással értettem, hanem fokozatos húzással, hisz senki nem akarja, hogy megtaszajtság a kocsik hátulról. (hozzáteszem, múltkor egyik kolléga úgy kezelte az Off topic Traxxot az ezüstpark expresszen, hogy az emberek bólogattak a kocsikban minden fékezés, fázis előtt, mert az említett módon csak leb@szta a kontrollert)
A szoftveres lámpaválasztás természetesen működik, de sokkal bonyolultabb, lassabb, mint a körkapcsolós.
A kinyomott főmegszakítós dolognál szerintem meg lehetne oldani programból, hogy mondjuk egy 5-10mp-ig még ne kezdje fékezni a vonatot, míg átsuhan a fázish. alatt, nem azt látom gondnak, hogy a segédüzemet ellátja, hanem hogy fékezi a vonatot, ami sok esetben felesleges, sőt hátráltatja a vontatást. A Flirt is fékez vellanyosan, amikor ki van nyomva a főmeg? Csak mert annál amint visszanyomják, 1mp-en belül képes vontatni, ellenben a teknővel, ami valóban hezitál vagy 10mp-ig.
Egy oldalablak sokat javítana a kilátáson, és a helye is megvan, megopldahtó lenne. Nos az tény viszont, hogy nemigen fognak fizikailag változtatni rajkta, legfeljebb a programon...
" Az U4-es messze ver minden mozdonyt es mindenben. "
Ezzel nem értek egyet. Az U2-vel már rég megyek, mikor az U4-en még azt írja a Display, hogy " Keine Kommunikation mit ZSG ". A villamosfék teljesítménynövelés (240 kN) csak bizonyos gépeken elérhető. Valamint nekem ez a minden Displayen van dolog, főleg az analóg levegős műszerek hiánya miatt annyira nem bejövős. Ettől függetlenül még jó gép, jobb mint a Vectron.
Egyrészt le van tiltva a vellanyfék, ami nem jó ügye.
Nyilvan nem lesz mindig letiltva, hiszen nem azert epitettek bele.
Másrészt a kontrollert nem lehet határozott mozdulattal lezárni, mert átmegy villfék állásba. Reteszelés csak visszafelé van. Szerintem zárás felé sem lenne rossz.
Lezarni "ovatosan" illik. Szilinel sem tudsz hatarozottan lezarni. :)
Erdekes volna, ha retesz oldas utan lehetne vellanyfekezni. Egyetlen motorvonat F/B kapcsoloja sem mülödik igy. OK, ez nem motorvonat, de a kezeles egyre jobban hajaz ra.
A világításnak mind a szoftveres kiválasztása macerás, sokkal lassabb, mint a teknő forgatható kapcsolója, illetve a lámpakacsoló középső 0-ás állása is okozhatvéletlen lámpalekapcsolást, ami teknőnél nem volt, így több figyelmet kell rá fordítani.
U4-nel is szoftveres jelzöfenykivalasztas van, gond nelkül üzemel.
Az is visszalépés szerintem, hogy a levegős féknél a gép is fékez, ugyanúgy oldani kell, mint az OFF topic Traxxnál, vagy szilinél, stb. EGy nagyobb vonatnál, tehernél miért kopjon a mozdony fékbetéte? Van ott elég kocsi, ami fékez. A gép termeljen inkább "ampert". Ráadásul addig fékez, míg vissza nem tölt a fővezeték.
Ez megint szoftver, de inkabb magyar mentalitas problema, azaz direkt ilyen a programozas. Lasd TRAXX, ahogyan te is irtad.
Fázishatárnál, kinyomott főmegszakítónál viszont villanyfékez, hogy a segédüzemhez termeljen, ami egy vacak fázishatár miatt nem lenne szerintem feltétlen szükséges.
Nagyon jo es hasznos megoldas. A segedüzem valoban müködik ebben az üzemallapotban, azaz van klimad es adott esetben a legsüritö is beindul vag ynem all le. De van egy masik elönye is ennek az üzemallapotnak. A közbensö kör kikapcsolt fömeg mellet is töltött allapotban marad, gyorsabban vavontataskesz allapotban a gep a fömeg bekapcsolasa utan.
Az már mellékes, hogy a kilátás a messzi szélvédő és vastag oszlop miatt korlátozott.
Valamint a vezetöallas oldalablak nelkül nem tartozik a nyerö ötletek köre -szerintem.
Egyébként ezek mind könnyen alakítható dolgok lennének. Összességében nem dráma a szerkezet, bár hallom, hogy Q drága...