Írt tegnap (08.21) valaki véleményt ford explorer sport-ról a NÉPÍTÉLET.HU-ra. Ha olvassa ezt a fórumot a "tettes", legyen szíves felvenni velem a kapcsolatot...
Nekem autópályás, hosszútávú fogyasztás 12,5-15 L, városban 17-18 L. A szervíz Budapesten nem gond, vidéken elég nehéz hozzáértő szerelőt találni. Az alkatrész USA-ból nem drága, meg merem kockáztatni, hogy itteni kisautó-alkatrész árban hozzá lehet jutni, 1-2 hét alatt.
Ha érdekel, én pont eladnám az enyémet, muszály kisebb fogyasztásút vennem, mert távolabb költözünk a munkahelytől, és így kicsit sok... 2001 novemberi, 70.000 km
nemrég rákattantam az explorer sport témára, komolyan gondolkozom egy 2001 utáni példány megvételén, 4.0 3ajtó, elég sok angol nyelvű leírást át is olvastam 2 dologban azonban hitetlen vagyok, kérlek segítsetek:
a fogyasztás highway(ez náluk kb 110): 16l-ez soknak tűnik
vmax: ez az érdekesebb kérdés 80-90mph ami 140kmh, ez meg nagyon kevésnek, ti mit tapasztaltatok?
van hozzá rendes szervízháttér, vagy mindenhol pingvineznek a szerelők?
egy 1999-es explorert vettem 2005-ben. Most adom el. Azon kivül amit a gyerekek letörtek nem volt gond vele. (sebességtartó aut, és hátsó ablaktörlőlapát) vETTÜNK egy hétüléses 2004-est, ezért most ugyan eladom, de egyet biztosan állíthatok: jobb terepjáró, mint az új (merev hátsó tengely) tükörjégen egy 30 cm-es lyukban álló kisbuszt kihúzott hátrafelé gond nélkül. EGyebekben is nagyon szerettük....
Nekem sajnos nincs könyvem az autóhoz, és nem emlékszem pontosan, hogy mit ír a négykerékhajtás bekapcsolásával kapcsolatban. Arra emlékszem, hogy a 4x4 low-ba csak leállítva, üresben lehet kapcsolni, de a 4x4 high-hoz mit ír? Elég üresbe tenni, vagy akkor is le kell állítani a motort?
Decemberben sikerült megvennem az első explorerem (a családban volt már 2...) 2001-es évjárat, sport kivitel (3 ajtós).
Hát nem rossz:-) Sokat még nem tudok írni róla, még csak pár száz kilómétert mentem vele. A fogyasztását egy kicsit soknak tartom, szerintem valami nincs rendben, hétfőn viszem szervízbe (20-23 L). A rugózása kicsit keményebb, mint az 5 ajtós kivitelnek, de szerintem ez inkább pozitívum, mert nem "himbálózik" a jó minőségű magyar utakon. Meg talán hátul is kényelmesebb, bár ott sokat még nem ültem.
Augusztusban vettem az Explorert. Volt néhány problémám vele; 1 hónap után az autó elkezdett remegni, eleinte csak nagyobb sebességnél később már 30-nál is. Ezalatt bevizsgáltattam a futóművet, gumit cseréltettem, de nem vezetett eredményre. Kiderült, hogy a futóművet felfogató csavarok ki voltak lazulva. Másik probléma az automata váltó hibája volt. Felújított váltoval vettem az autót, az előző tulaj 6.000 km-t ment a felújítás óta, én 2.000 km-t. Ezután jelentkezett a hiba, de a garancia ugrott, mert 1.500 km után vissza kellett volna vinni váltóolaj cserére, amit az előző tulaj elmulasztott. A hibajelenség: hideg motorral nem gyorsult az autó (3.000-es fordulatnál ment kb. 10 km/h-val) és a műszerfalon a sárga "D" villogott. Ha felmelegedett már ment jól. A szerelő szerint fel kell újítani a váltót (280.000 Ft).
A fogyasztása eléggé vegyes: 13,5 - 25 L
Nektek milyen tapasztalatotok van az Explorerrel? A váltó hibához mit szóltok?
Szeretnek kerni valami kis infot arrol, hogy mi a kulonbseg egy XLT es mondjuk egy Eddie Bauer kozott? Most vagyok vasarlas elott, de nagyon sok gep van hasonlo parameterekkel (kilometerora allas, evjarat) es nagyon eltero arakkal. Mire figyeljek meg vasarlaskor?
Sziasztok!
Vásároltam kb. egy hónapja egy 10 éves Explorert (még a kocka), összvissz 70.000 km-rel, gyönyörű állapotban. Meglehetősen élvezem vele a közlekedést, nem egy offroad vas, de nem gondolkodik sokat, ha mondjuk át kell menni vele a Tisza-gáton:)) A kérésem az lenne, hogy írjátok meg, honnan tudok a legolcsóbban alkatrészeket beszerezni hozzá, ill. megbízható szerelő is érdekelne. Budaörsön már ajánlottak, de a 16-ban élek, hátha van közelebb is. Előre is kösz!
Sajnos nagy érdeklődést nem vonzott ez a topic. Úgy látszik az Explorer tulajdonosok nem használják az internetet vagy nem ismerik az index-et.
Most már én is csak látogató leszek, mert eladtuk az Expit. Alapvetően minden rendben volt az autóval csak éppen nem nőtt úgy a szívünkhöz, hogy szükségesnek éreztük volna megtartani.
Ettől függetlenül mindenkinek további jó motor morgatást kívánunk.....
A távolból is osztozom az örömötökben. :-) Nem fogtok benne csalódni, az Explorer jó és kellemes autó.
Annyira azért nam tartom szakértőnek magamat, hogy a szervíz helyett kitaláljam az ideális csomag összetételét, de szerintem egy ilyen kis futásteljesítményű autó esetén mostanában erre nem is lesz szükség...
Régen jártam itt de örömmel írom, hogy megvettük az autót.
Ford márkakereskedőtől vásároltuk 9 hónaposan, 35 ezer km-rel, 1 év garanciával és kitünő állapotban. A feleségem használja és most kb. 42 ezer km-nél járunk minden hiba nélkül. A fogyasztás 17-18 liter között mozog, de a motor hangja és ereje bőven kárpótol érte.
Összességében elégedettek vagyunk vele és másnak is nyugodtan ajánlom.
Boró12,
Közeleg a 45 ezres szerviz.
Milyen csomagot ajánlasz ?
Köszi előre is
kocza@freemail.hu
Mar éppen gondolkodtam egy ilyen topik nyitásán, de ugy látom, már megelöztek. A családomnak is van egy Explorere. A korábban írt fogyasztást (sajnos)meg tudom erösíteni...
A miénkbe be van építve LPG (autógáz), abból benyakalja a 16-17 l/100 km-et, vegyes és _kíméletes_ használat mellet. Benzinböl vegyes használat mellett 13-14 litert eszik.
A kocsi nagy és kényelmes. A 4.0 motor pedig magyar viszonylatban erös túlzással tekinthetö "alapmotornak"-))))), bár kétségtelen, hogy ez a legkisebb a válsztékban. Alacsony fordulaton is nyomatékos, a jó hosszú váltóáttételeknek köszönhetöen autópályán sem kell szétpörgetni. 130-nál kb. 2200-2400-at forog.
+1 jótanács: nem érdemes a gyárinál szélesebb, laposabb gumikat felrakni,azok amúgy is elég szélesek (255 mm), mert a futómü megsínyli (tapasztalat).
Na egyelöre ennyi, bocs ha hosszú voltam.
(Az esetleges ékezethibák nagy része a browserem müve.)
Szerintem nyugodtan vágj bele az Explorer vásárlásába, nem fogod megbánni. Az autó nagyon kényelmes, tágas, kellemes működésű és már a 4.0 literes alapmotor is kellő dinamikával mozgatja a karosszériát. Alacsony fordulaton, kultúráltan vezethető, nem kell pörgetni - ez nem is illik egy SUV jellegéhez. A futóművét egy személyautó után picit puhának és billenékenynek érezheted - kevés pénzből viszont sokkal sportosabbá tehető, bár szerintem ez ennél az autónál teljesen felesleges. Az étvágya (sajnos!) nem a legbarátságosabb, autópályán 11-12 literes, városban 18 literes fogyasztásra készülhetsz (ebből nem sokat tudsz takarékoskodni). Az alkatrészek itt (US) nagyon olcsón kaphatóak hozzá (elvégre népautó), vétel esetén valószínűleg jobban jársz, ha a kopó-fogyó dolgokból összeállítasz egy kis csomagot és azt postán rendeled meg, így legalább a magyar kereskedők profitja a zsebedben marad. A megbízhatóságára nem lehet sok panasz, a Ford pick-upjai és SUV-jai a világ legjobbjai között vannak. Itt van 3 kategória élmezőnye a "hozzáértők" butaságainak megelőzése végett:
2000 Initial Quality Study
Fullsize Pickup
Best: Toyota Tundra
Ford F-150 Light Duty
Ford F-250 Super Duty
Compact Sport Utility Vehicle
Best: Nissan Pathfinder
Mercury Mountaineer (azonos műszaki alapra épül az Explorerrel, csak a design más)
Toyota 4Runner
Fullsize Sport Utility Vehicle
Best: Toyota Land Cruiser
Ford Expedition
Chevrolet Suburban GMT800
Természetesen - mint minden használt autóra - erre is érvényes, hogy a vásárlás előtt alaposan meg kell nézni.