Keresés

Részletes keresés

benbe Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33984
Egy vasúti alagút kb. 6 méter magas és 3 méter széles, egy közúti kb. 10 méter magas és 25 méter széles.
Előzmény: Törölt nick (33983)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33983
Svájban működött, ezekszerint. Azt nem értem, hogyan lehet az, hogy Svájc közlekeéspolitikája vasútpárti, míg az únióé közútpárti?
Előzmény: benbe (33982)
benbe Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33982
OK, de hányszor többet vagy hányszor kevesebbet, mint a korábbi (gyk. végig vmax=60) állapot helyreállítása kerülne?

Szerintem bőven kevesebbet.

Érdekes egyébként, hogy Svájcban a Lötschberg-bázisalagút építéséhez különadót vetettek ki a közútra, amit országos népszavazással szentesítettek.
Előzmény: pallee (33978)
v_peti Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33981
Ha túlterhelték, akkor fizessenek kártérítést!
Előzmény: vöri_ae (33979)
koller andor Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33980
Az már sokkal régebben kiderült.
Előzmény: vöri_ae (33979)
vöri_ae Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33979
"Túl voltak terhelve, vagy túl gyorsan mentek, vagy már eleve rozoga volt a pálya?"

Érdekes módon a 46-ost és az 5-öst sem verték tönkre, viszont a paksi vonal is megsínylette a megnőtt forgalmat.
Ettől függetlenül több ízben is kiderült, hogy túlsúlyos vonatok jártak.
Előzmény: v_peti (33973)
pallee Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33978
Ez így elég egyoldalú megközelítés...

Tegyük oda a másik serpenyőt is, ezért nem kevés PHD-t fizetett a pályavasútnak.
Előzmény: GA0425 (33961)
GA0425 Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33977
A pálya alapból 40-60 km/h sebességre volt alkalmas. Fenntartás alig, felújítás még történelem előtti időkben. És erre rázúdul napi 3-6 pár szergejes kővonat. Nem kell túlterhelt vonat hogy végzetes legyen...
Előzmény: v_peti (33973)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.02 0 0 33976
Találgathatunk, hogy melyik vonallal merre... Egy a lényeg: ez az egész bezárási hullám egy rémálom, értelme semmi sem volt, csak jó nagy port kavart, és jól kiba... bráltak a jónéppel. A vasút baját ez azelőtt sem oldotta meg, és nem fogja eztán sem. Ennyi a lényeg. Na jó éjszakát.
-Z-ő-d- 3.1 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33975
Azért remélem a 11-est nem hagyják így.
Előzmény: Törölt nick (33960)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33974
Valamennyit visszaforgattak. Szórványos aljcsere, ágyazatpótlás volt ősszel:



Előzmény: Törölt nick (33965)
v_peti Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33973
Kissé lassú a 40, de egy-két megállót esetleg ki lehet hagyni, meg a mv-okra lehetne talán nagyobb sebességet engedélyezni (50-et mondjuk).

Amúgy miért verték szét a tehervonatok a pályát? Túl voltak terhelve, vagy túl gyorsan mentek, vagy már eleve rozoga volt a pálya?
Előzmény: GA0425 (33961)
_nyunyuka Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33972
Eredeti infó-forrás: AG.
Előzmény: Törölt nick (33969)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33971
Nem bánom, akkor a falujáró buszok, amik a mezőcsáti állomáson lerakták a Miskolc felé továbbutazni vágyó utasokat, nos, menjenek tovább Tiszaújváros felé. Engem nem zavar, elvégre nem vasúttal párhuzamos útvonal.
Nincs nekem a busszal semmi bajom (előbb voltam buszrajongó mint vonatrajongó, csak érdekességképpen), de a vasúttal párhuzamosan semmi keresnivalója nincs.
Előzmény: _nyunyuka (33968)
_nyunyuka Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33970

Konkrét időpontot, pálya- és vonat- és szelvényszámot ne írjak? :-)

 

(vezérbácsit nem szeretném bajba hozni, bocsi...)

Előzmény: Őzike győr (33933)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33969
Igen. Ez egy jó hír. Én is hallottam róla.

DE!!!

Akitől hallottam (=Nyunyuka), azt mondta, hogy a pályafelújítás költségeit a közlekedni akaró magánvasutaknak kellett előre összedobni.

Oké, piacgazdaság van, ha valaki nyerészkedni akar, fektessen bele pénzt.

DE!!!

Akkor csináljuk a közúti közlekedéssel is ugyanezt. Szedjük össze a pénzt az X és Y települések közötti összekötőút felújításához, ELŐRE az arra közlekedni akaró teherautós cégektől, és azután újítsuk fel az utat.

Ha már egyenlőség van. Meg demokrácia, vagy mifene...
Előzmény: GA0425 (33966)
_nyunyuka Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33968

Mezőcsáti vonalban az lenne a fantázia, hogy busszal összeszedni a népet a környező falvakból, majd normális sebességű, komfortú és sűrűségű vonatokkal bevinni őket Miskolcra, délután meg vissza.

Ilyen valaha volt, Hejőbába-Hejőpapi állomásra hordott rá. A miskolci nehézipar széthullásával ennek is vége lett, a 2007-es megszűntetés előtti pár évben csak bohóckodás ment már a vonalon.

 

A környező településekről a legtöbben buszokkal járnak dolgozni a környék legnagyobb munkáltatóihoz sokkal gyorsabb, mintha egy V betű két szárán végigvonatoznának. (Borsodchem, Tiszaújváros, illetve az erőmű)

Előzmény: Törölt nick (33963)
GA0425 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33967
Gondolhatod mennyi ment a pályába a pénzből...
Kikerül egy csomó 20-as és viszlát :-(
Előzmény: Törölt nick (33965)
GA0425 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33966
Azért az sem utolsó szempont, hogy a vonal nemrég fel lett újítva, és nemsokára indulnak a kővonatok...
Előzmény: Törölt nick (33963)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33965
Érdekes, hogy a Pályavasútnak nagyon jól esett a 45-ös vonali közlekedés után beszedett pályahasználati díj, de vajon visszaforgatták-e a vonal karbantartására?
Előzmény: GA0425 (33961)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33964
152-esen nem túl valószínű, hogy 20 km/óra sebességgel újraindulna a bolt.
De a 84-es felső szakasza sem túl fényes állapotú, nem tudom az elmúlt két és fél (tavaszra már három!) évben kicseréltek-e akár egyetlen talpfát is Kisterenye-Recsk között.
Előzmény: Törölt nick (33960)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33963
Mezőcsáti vonalban az lenne a fantázia, hogy busszal összeszedni a népet a környező falvakból, majd normális sebességű, komfortú és sűrűségű vonatokkal bevinni őket Miskolcra, délután meg vissza.
Szuper elővárosi vonal lehetne, és a buszosok se halnának éhen (bár biztosan nem örülnének, hogy a "kenyeret" a vonat kapná, nekik meg "csak" a morzsa jutna).
Ehhez persze az kellene, hogy meg kéne állítani a falvak elnéptelenítését, hogy hosszú távon is legyen utazóközönség.
Előzmény: gbeatle (33959)
GA0425 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33962
Értem köszi. A listáddal teljes mértékben egyetértek.
Előzmény: Törölt nick (33960)
GA0425 Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33961
45 legnagyobb baja az, hogy ugye IR forgalomhoz a 40-es sebesség is kevés, itt meg már a 40 jónak mondható, mivel az eurocom 9 hónap alatt alaposan szétverte a kővonataival...
Előzmény: v_peti (33952)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33960
Az újranyitás lehetőségét a következő dolgok döntik majd el (fontossági sorrendben):
1, helyi lobbikészség, avagy emlékezik-e még valaki májusban arra hogy decemberben bezártak a környéken valami vasutat
2, jó pályaállapot, könnyen visszaállítható forgalom, teherforgalom megléte -> azaz mennyire könnyű újraindítani
3, "fideszes városok" közelsége ami szorzó az 1-es ponthoz.
Az adott vonalaknál ez megvan. Lehet más is helyettük/mellettük pl. 89, 152, 153, stb.

Előzmény: GA0425 (33946)
gbeatle Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33959
Értem (sajnos), csak Dani kihagyta a felsorolásból, ezért kérdeztem rá.
Előzmény: Törölt nick (33956)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33958
Sok vonalra szükség lenne itt, amelyek most alszanak.

De sajnos itt még mindig mindenki a saját zsebét nézi odafent.
Előzmény: Törölt nick (33956)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33957
Azt a környéket nem ismerem, nem tudom, h mi ott a helyzet. Ahogy Zajta környékét sem, ahol tizedelték a vonalakat.

Előzmény: gbeatle (33955)
Törölt nick Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33956
Mezőcsáti vonalban is lehetne látni fantáziát, de csak akkor, ha józan paraszti logikával nézzük a dolgokat. Csak éppen akik dönthetnek, azok nem így nézik a dolgokat.
Előzmény: gbeatle (33955)
gbeatle Creative Commons License 2010.01.01 0 0 33955

Miskolc - Mezőcsát?

Előzmény: Törölt nick (33945)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!