Akkor mégiscsak az üzemanyaghoz volt köze:) még nem is úgy, mint ahogy én gondoltam:)
Nálunk úgy működik a dolog, hogy a bontóban odaadják a kérdéses alkatrészt és kipróbálhatod, hogy ezzel jó-e? Ezt az alkatrészt megjelölik és ha nem jó, akkor 1,000Ft levonásával visszaadják a pénzt. Tehát elviekben nálad is működhet a csere, ha valamennyire rugalmas a bontó.
A baj forrása az volt, hogy mikor megvettem a kocsit, akkor szóltak, hogy nem saját, hanem egy fiat üzemanyagszivattyú van berakva.
Mellékhatásként annyit mondtak, hogy ha kevés benne a benzin, akkor hosszas kanyarodáskor(pl.: autópályára fel ill. lehajtáskor) kihagy, vagy leáll a motor.
Mivel vettem hozzá a bontóban egy komplett injektort,ezért azt feltettem és......... semmi.
Ekkor tettem azt, amit már az elején kellett volna....megnézni, hogy tol-e a szivattyú.
Nem nyomott. Felszedtem a hátsó ülést, lehúztam a csövet, ott sem jött az anyag.
Kivettem a szivattyút (ami csak bele volt rakva a benzinbe) és akkor vettem észre, hogy le volt csúszva a cső!!!!!! A szivattyú, meg csak keverte a tartályban az anyagot.
Most megpróbálom becserélni az injektort egy szivattyúra....
Esetleg próbáljátok betolni vagy behúzni, ha beindul, akkor szinte 100%, hogy üzemanyag. Az enyém most pl. 3 hónapja állt és pár tekerésre beindult...ez is 1.4i.
Hasonló jelenségek voltak nálam is. A fordulatszám ugyanúgy mint nálad, ingadozott és ha leállítottam a motort vagy bizonyos táv megtétele után magától megszűnt. Illetve volt nemrég egy olyasmi is, mint a te leállásod. Ekkor csak betolni tudtuk a kocsit és ha leállítottam, akkor nem indult el.
Mindkét problémát szinte biztosan az üzemanyag okozta-okozza. Ugyanis az első jelenség csak tankolás után fordul elő, itt arra gyanakszom, hogy tankolás után felkavarodik tartály aljában valami, ami évek alatt lerakódott és ez okozta a fordulatszám ingadozást. Gondolom, hogy érdemes lenne alkalomadtán kitisztítani a tankot.
A második pedig leállás nálam biztos, hogy a szennyezett üzemanyag miatt volt. A jelenség nagyon hasonló, mint a tied: akksi jó, benzin van benne, üzemanyag szivattyú megy...én úgy oldottam meg, hogy több alkalommal a Mol tisztítós üzemanyagát töltöttem bele és többet nem jelentkezett ez a gond. Javasolják, hogy időnként használj az üzemanyagba önthető tisztító folyadékot is.
Nálam az injektror csatlakozója volt szétcsúszva, amikor így megállt, ránézésre nem látszott, de elég volt hozzá, hogy megálljon. A többire sajna nem tudok tippet adni.
Már csak hétfőn leszek otthon, akkor tudom neked meglesni a kapcsolási rajzot, hogy merrefelé kellene kutakodni tovább, hogy a vastag csatiban legyen áram.
Más típusoknál (pl. a Xantiánál) hasonló a rendszer, ott. pl. gyújtáskapcsoló hiba is szokta ezt a jelenséget okozni. (hogy nem megy áram a csatiba) Sajnos a diagnosztizálása nem olyan egyszerű, mert van, hogy csak a fűtés nem megy, minden más meg működik.
nah megnéztem járó motornál, és le is fényképeztem.
Ez a csatlakozó megy a motorba, megnéztem de egyikben sincs áram, se a vastagokba se a vékonyakba (remélem úgy jól csináltam ha a kasznin testeltem, kipróbáltam máson is és ott világított az izzó)
gondolom ez a vezérlőelektronika:
ez meg egy plusz kérdés, ha minden igaz egy relé ami az egész szellőztető ház külsején van, esetleg lehet ebben is a hiba:
Szóval a lényeg, hogy a ventibe menő kábelekben nincs áram!:S
A motort fel lehet újíttatni, kb. 15e ft., úgyhogy újaban csak reménytelen állapot esetén érdemes gondolkodni.
Ha valóban klímás a gép, akkor a motor áramellátása átmegy egy vezérlő elektronikán, ami a motor házában van, a motor alatt. Ha jól emlékszem egy soros 4-es csati megy rá a kábelkötegből. A motor nem a kapcsolódon keresztül kap áramot, hanem az elektronikán keresztül, ráadásul bizonyos évjárattól előfordulhat, hogy csak járó motornál működik az egész szellőzés.
Először azt nézd meg, hogy ebbe a vastag csatiba megy-e áram! (lehet, hogy járnia kell a motornak is) Elvileg megy bele két vastag kábel meg 2 vékony, értelemszerűen a vastagokon kell áramot keresni.
Jellemzően a vezérlőelektronika (ill. egyes elemei) szokott behalni, vagy a csatlakozóban az érintkezők.
Esetleg csinálj képeket, úgy könnyebb lesz segíteni, ha látom is mi milyen nálad !!
szétbombáztam a belsejét az autónak, a lapátok szorultak eléggé, de megoldottam, a motor működik, illetve működne ha kapna áramot, viszont nem tudom hol tűnik el. A biztosíték jó és ott még van áram, elvileg a kapcsolójával sincs baj, mert kipróbáltuk egy másikkal de azzal se működött, viszont ha jól néztük meg, akkor már a kapcsolóhoz se jut áram (izzóval próbáltuk), nem tudjuk hogy van-e előellenállás beiktatva, kerestük de nem találtuk. Valószínű autóvillamoságihoz viszem, vagy van esetleg még valami ötleted amit meg tudnék nézni én is?
Majdnem vettem hozzá új motort több mint 50ezer az ára, még jó hogy kipróbáltuk, hogy működik-e!:D
Ha be van nyomva a klíma gombja, akkor a két venti lassú fokozatban megy.
Ha vészüzemmódban van (vagy egyszerűen csak vacakol az elektronikája - az enyém néha szokott ilyet csinálni), akkor mindkét venti max fordulaton hasít.
Valahol a termosztátház környékén van egy barna csatlakozó és alatta egy barna hőgomba: az vezérli a ventiket illetve az ad jelet az elektronikának, ami a bal lámpa mögött van. (kis fekete doboz)
Ha ezen az áramkörön valamilyen kontakthiba van, vagy a gomba rossz, vagy akármi, az elektronika vészüzemmódba kapcsol és hasítanak a ventik maxon.
Azt a kesztyűtartónak csúfolt valamit nem is olyan nehéz levenni, ne ilyedj meg, nézz körül és megtalálod a csavarjait !
klímás volt fénykorában, amíg a klíma hűtőradiátora ki nem lyukadt (valószínű a repedt hűtőradiátorból kifolyó fagyálló ette meg) és nem volt pénzem kicseréltetni, bár most hogy mondod, lehet unokaöcsém (4 éves) mikor nemrég játszott a kocsival benyomta a klíma gombját. Ez a vészüzemmód egyébként mi pontosan?
Ez rossz hír, főleg hogy nem igazán kesztyűtartó van benne hanem csak egy kis rés ajtó nélkül, és szinte az egész elem egybe van amit nem is tudom hol kell megkezdeni.:S
Az a problémám vele, hogy a hűtőventillátora folyamatosan megy, már hidegen is, mi szállhatott el benne?
Másik: egy ideig csikorgott a fűtésventillátor (gondolom csapágyas lett), de most végleg megadta magát, a kérdésem, hogy a ventillátor motorja kívül van az ablaktörlő motor környékén, vagy esetleg az utastér felől kell szétbombázni?
Ezzel foglalkozik. Ért hozzá. Segítőkész. Nem lehúzós. Problémamegoldós hozzáállású. Olcsóbban adta a csőtengelyt mint Bp-en bárki. A hídtest csapácstartóját is fel tudja rakni és ki tudja munkálni. Ha valami hibáddzik a cuccból, benyúl a ládikájába.
Azt nem tudom még praktizál-e, én több mint egy éve jártam nála. Bonyhád mellett van, Kakasdon. Ha nem Csengersimáról vagy Záhonyból írsz, nincs nagyon messze :-))
Van nálam egy ZX 1,8 benzin 8 szelepes Xantia motoros, és nincs alapjárata. De egy deka sem se hidegen, se melegen. Az alapjárati "motor" jónak tűnik, az ellenállásai jók, és a motor berreg gyújtáson. Ha kiiktatom, és majdnem teljesen lezárom a levegő csövet, ami a szívócsonkra megy, szépen jár alapjáraton. Viszont egy másik alapjárat állítót is kipróbáltam benne, de azzal sem működik. A fojtószelep pótméter egy ponton tér el a gyári paramétertől: zárt állásban a 0,3 V helyett 0,45 V jön le róla.
"tudnátok akihez odaviszem a hidat oda adom a hozzávaló felújítókészletet és megcsinálja?"
Biztos vagy benne, hogy mindent kaptál a felújítókészletben, ami kell a hídhoz ?
Mert én majdnem biztos vagyok benne, hogy nem.
Nincsen benne a stabilizátor végeire való tömítések és a csavarmenetet lezáró dugó. Ezek (de a tömítések biztosan) kellenének a felújításhoz. Ezekből csak gyári cucc van. Gondolom nem azt vetél. :-)
És ez csak a kezdet, mert mindez semmit sem ér, a lengőkarok csőtengelyei nélkül. (Ebből meg pont gyári nincsen.) Ezek ugyanis a csapágyaknak (tűgörgőknek) az egyik oldali futófelületei.
Ebből is kell 2 db. új.
Nos, ezek után meg még nem tudod, hogy milyen állapotú a hídtest, a hídtest két végén levő csapágyház valamint a stabilizátor és a végei.
Ezekkel mindegyikkel lehet probléma, és általában valamelyikkel szokott is lenni. Ha így van, ahhoz is kell alkatrész.
Tehát az, hogy csak beledobunk egy felújító készletet, nem nagyon működik. :-(
Én külöben meg tudnám csinálni, de ezek a dolgok nélkül nem, mert vagy nem lehet vagy sz*r lesz.
35000 ft alufelni 4évszakos jó gumikal együtt. 4x108 Et 25-28 szélessége 6" 14" os a felni
sziasztok, 405 ösöm van és erről van egy eladó felni garnítúrám Gyári mi 16 os felni. 4 évszakos gumikkal kettőn 3-4mm kettőn4-5 mm profilmélységgel nincs félre kopva újszerű állapotban van, csere is érdekel 205/40R17 . Email címem publikus , de azért : szurkeordas@gmail.com http://indafoto.hu/szurkeordas/image/17468939-85abec5a/user
A családba már idestova 16 éve van egy Zx kombi 1.9 d újjonnan vettük. A feladatát ellátja még most is de sok kis bosszantó dolog van már vele. Most a hátsóhíd kezdett el nyekeregni 190ezer km után. Az ráadásul jónak mondható. Ma kivettem a hidat persze minden fékcső kaki új kell, no meg a fékerőszabájzó is úgy berohadva ahogy csak kell. No de nem ez az igazi probléma hanem megvettem a felújítókészletet hozzá, és miuátn kivettem a hidat, vakarózok hogyan lehet ezt szétszedni? :) A torziósurgók fognák a lengőkart? Hogy jön szét? Melegíteni kellene aztán kiütni a torziósrugót? Mivel egyedül a rugó ami esetleg a helyén tartja a lengőkart hogy ki ne csússzon oldalirányba.... Szóval tudja valaki hogy hogyan jön szét? Vagy ha senkisem esetleg valakit tudnátok akihez odaviszem a hidat oda adom a hozzávaló felújítókészletet és megcsinálja? Üdv.
Zx-nél ha váltok a váltókar alól nyekergő nyiszogó hang jön, gondolom meg kellene kenni azt a gömbcsuklós kapcsolatot.
Az a kérdés hogy ehhez felülről is hozzáférek vagy csak alulról. Leszedtem a borítását és van ott négy csavar rajta anya, de még nem mertem kitekergetni meindet nehogy esetleg beessen alúlra minden, és akna hijján alúlról ne tudjam visszatenni.
Elektromos jeladós, legalábbis nem rémlik, hogy bowdent láttam volna. Igazából a kiszerelés adja magát, mert végig kell tekinteni a műszerfalon és látszódik, hogy hol van rögzítve. Ha a kiszerelés közben nem engedi, akkor keresni kell azt, hogy hol fogja. Lehetnek patentok is, de az érződik és látszódik, hogy mi fogja. Inbuszkulcs készlet sem árt ha van.