2016-ban bemutatásra került a Renault alsó középkategóriás egyterűjének 4. generációja, a már megszokott módon két kivitelben is. Ide gyűjtsük az infókat az új modellről, majd a felhasználói tapasztalatokat is itt oszthatjuk meg!
Nos, ma átállítottam a nyelvet németre és így autóztam egy kicsit.
Sajnos az eredmény negatív. Így sem jelennek meg az ikonok, amiből arra következtetek, hogy valami slendrián adatállomány van fenn a rendszeren.
A POI-ra vonatkozó *.fbl állomány elég silány, pár kb. nagyságú, amiben sok minden nem lehet.
Most az az ötletem támadt, hogy külföldre kellene menni pl. Ausztriába és akkor az országra vonatkozó adatállományt használná a rendszer.
Ha akkor sincs ikon, akkor programhiba, ha van, akkor sajnos minket magyarokat ennyire becsül a Renault, magyarul, nincs részletes adatállomány hazánkról.
Holnap megyek a szervízbe, vajon mi fog történni? Költői kérdés ugye.
Ma beállítottam a vasúti átjárókat, át is mentem kettőn, de nem jelzett semmit.
Benzinkutakat is megpróbálom holnap, hátha.
Utána ugyanezekkel a beállításokkal ki kellene próbálni angol/német nyelven. Nagyon nem lepődnék meg, ha úgy meg lennének piktogrammok.
A sebességfigyelmeztetés az úgy jó, annyit még lehet, hogy egy csippanással is jelzi amikor először túlhaladod a megengedett határt.
Az is jó játék, hogy az autópályán/máshol elhelyezett ideiglenes sebességlassító táblát felismeri-e menetközben... És például akkor miért nem csökkenti a tempomat értékét, ha gyorsabban megyek már, mint onnantól megengedett...
Márkaszerviz csak kullog a technika után. Tisztelet a kivételnek.
Átállítottam a nyelvet, angol és német nyelven működik a hangvezérlés, szépen feljön a menü. Csodák csodája mikor visszaállítottam magyar nyelvre kapásból közölte, hogy ezen a nyelven nincs hangvezérlés. Na, a semmit már nem kell keresni.
Már csak a piktogramokat kell valahogy kicsikarni. Az a sejtésem, hogy a hangvezérlés összefügg a TTS hanggal, így a riasztások és figyelmeztetések is csak vizuálisak lesznek, ha sikerül előcsalogatni.
Nagyon megköszönném, ha a vasúti átjáró, benzinkút, stb (POI-k) megjelenítését megpróbálnád, mert ha neked sem működik, akkor valószínű, hogy azok is hiányoznak a rendszerből.
Nekem a frissítéskor azt mondták, hogy próbálgassam és ha nem jelennek meg, akkor egy hét múlva jelentkezzek újra.
Kíváncsi leszek mi fog történni, ha tudok valami újat jelentkezem.
A sebességfigyelmeztetés úgy működik, hogy az állandóan megjelenő megengedett sebesség ikon pirosan kezd villogni, ha túllépem a határt.
Verziószám. 3.3.16.946 a szerviz szerint a legújabb, egy hete rakták fel
Legújabb térkép van rajt, szintén a szerviz frissített
Igen, tudom frissíteni, van R-Link fiókom, de onnan semmi nem tölthető le, állítólag minden napra kész.
Minden beállítás rendben, funkciók engedélyezve, kivéve a szintetikus (TTS) hang állományt, ami nem érhető el a menüből, csak halványszürkén jelenik meg, klikkelésre nem történik semmi, a hang típusa nem kiválasztható.
Nincs lenémítva, a többi funkciónál hangosan figyelmeztet.
frissítés után teljesen újra indították a rendszert.
Mivel elvileg minden 2017. jan. után gyártott Scenic, Megane, Kadjar, stb. R-Link 2-vel van szerelve, keresem azt a boldog tulajdonost, akinek a kocsiján működnek ezek a funkciók.
A szerviz viselkedése alapján kezd olyan érzésem lenni, hogy a rendszer működésével alapvető problémák vannak. A leírásban szereplő funkciók lehet, hogy csak parasztvakítás. Ha ez így van, akkor ez kemény fogyasztóvédelmi kérdés, ugyanis a jármű nem rendelkezik a meghirdetett tulajdonságokkal, ami az árban természetesen benne foglaltatik.
Ja, a kocsi nem mezítlábas, egy Bose felszereltségről van szó.
Miután -elvileg - ugyanaz a szoftver van minden R-linken és az eszközöd működőképes, leginkább szoftverbeállítási vagy adathiba miatt mködhet hibásan az eszköz.
Megint új motorok lettek, most a dízel paletta újult meg. Egy 120 és egy 150 lóerős 1749 köbcentis motor van, fantázianeve Blue dCi. Ha jól tudom ADBlue lötyit kell használni ezekhez.
1. Vettem és beszereltem gyári riasztót. 2-3 óra alatt megvan. Bécsben féláron van. Akciós.
2. Most cserélik gariban az első két stabpálcát. Valószínűleg a magyar utak és a 2.8-3.0-ás alapnyomás megtette a dolgát. Mondjuk mióta én járok, azóta 2.6 a hideg első és 2.5 a hátsó. De lehetne 2.8-2.8 is, ahogy az előző tulaj járt vele.
Én próbáltam, a legérzékenyebb beállítással és távolságtartó tempomattal egész jól elmegy a saját sávjában. Nem egy Tesla, de azért a semminél már jóval több védelem ez.
Persze kell, hogy az alap sávtartó rendszer (a kormányrázós) működjön a kocsiban.
Mindkét oldal 19-20 fokra beállítva, klíma kikapcsolva, kint 22-23 fok, míg a jobb oldalon kellemes hűvős levegő jön, a bal oldalon meg tök forró.
Ha letekerem a baloldalt Lo állásba, akkor másodpercek alatt kihűl és hűvőset fúj. Szóval mechanikailag működik, valószínű kalibrálni kellene valahol valamit.
A szervizesnél rákérdeztem, egyelőre nincs megoldása erre.
Kérlek nézzétek meg, hogy nálatok hogy ilyen hibásan működik-e vagy normálisan. A lényeg, hogy a beni levegő ugye hidegebbre legyen állítva, mint a külső. Értelemszerűen nem fújhatna meleget. A bal mégis sokkal melegebb, mint a jobb.
A német fórumon 5(!) tulajdonos jelezte, hogy nála bizony rosszul működik. És nekik a Renault tavaly őszre megoldást ígért, de még nem sikerült megkapniuk.
Még esetleg a telefonnal lehetne próbálkozni, hogy nincs-e valami kompatibilitási beállítási lehetőség a BT beállításoknál.
A Mirroring csak vezetéken máködik, én kipróbáltam, működik, de nem nagyon izgatott fel, nekem bőven elegendő a gyári navigáció forgalomfigyelése, ami a Google Maps információin alapul. Párom Waze user, többször próbáltuk és ugyanaz jött ki, nincsenek csodák.
Azt tudtátok, hogy a lejátszó flac-ot is játszik? Na azért azok szépen szólnak (Bose)...