Nagyobb fényerejű, kompakt méretű nagylátót keresek. Sony 28 f2.0 vagy esetleg Voigtlander ultron 28 f2.0. Az utóbbi manual fókusz, de ez nem szempont. Ismeri valaki valamelyiket a7 vázon? Legjobban egy Summicron 28 f2.0 kellene, de nagyon borsos áron mérik.....
A7 II satbijával kapcsolatban szeretném kérdezni, pusztán csak kíváncsiságból: a váznak meg lehet adni gyújtótávolságot egy manuális objektív feltevésekor? Vagy honnan tudja a gép, hogy mennyire kell aktivizálnia a stabilizátort? Mert ugye nem mindegy, hogy egy 50-es bemozgását kell korrigálni, vagy egy 300-asét. Szóval ez hogy működik?
Nekem PC-n hülyéskedett az update, majdnem infarktust is kaptam, amikor frissítés közben egyszer csak dobta a kapcsolatot a gép... Utána vagy negyed órán át próbálkoztam - kikapcsol, akksi kivesz - betesz, update újra elindít, és egyszer csak sikerült. Nem tudom, hogy mi segített pontosan, de guglin rákeresve többeknek korábban is voltak ilyen problémái FW frissítés közben.
Gondom támadt az a7 firmware update-tel. Valszeg történt a végén valami kiakadás, azóta egy darabig az " Adatok helyreállítása ..." szöveget írja ki, majd csak a képernyő világít.
Van valakinek tapasztalata harware resettel, vagy szervíz? Ha szervíz, akkor hol, mennyi idő és (mennyi?).
hiába phase detection ha sem az átalakítóban, sem az objektívben sincs fókuszmotor-> nem lesz AF az LA-EA3 + csavarhúzós obik kombinációval.
viszont a rekeszt átviszi, teljes értékű kapcsolatot biztosít a váz és az obi között, így sztem a fókuszgyűrű tekerését is érzékeli és belenagyít a képbe.
"Ennek az egész összehasonlítgatásosdinak csak akkor van értelme, ha OM-es objektíveket veszek figyelembe."
Azt kell nézni! Előbb utóbb lesz OM objektíved, épp ezért a legfontosabb tanács, hogy rendszert kell választani. A váz hamar elavul és elhasználódik, az objektívek 10-20-30 év múlva is használhatók lesznek, tehát az objektíveket kell nézni. Az egy hosszú távú befektetés.
(Nem titok én Fuji-t választottam, és főleg az objektívek, meg a gyártói támogatás miatt. A Sony-ról sajnos elhiszem, hogy ha már nem megy az üzlet jól, akkor akár kivonul (lásd Notebook-ok), csatlakozót vált (lásd A-mount), stb.)
"Crop-os vázra én tuti nem erőltetnék fel valami max 20 mm gyújtótávú manuális obit, amit kis sem használ a váz. Inkább vennék egy alapzoomot. Az meg nem pálya... Vagy nagyon drága."
Ha a vintage objektívek felcsavargatása a cél, akkor is vannak előnyök/hátrányok.
Sony FF, tehát nem változik az ekv. fókusztávolság, kisebb a DOF.
Fuji crop, tehát javul a képminőség
XT-1-nek jobb az EVF-je, mint az A7II-nek. (Manuális zoomnál fontos lehet.)
Sony-ra minden felmegy. Fuji-ra is sokminden, de azért korlátozottabb az adapterek köre.
A7 II-sorozatban ott van az on sensor képstab.
Fujira (még) nincsenek jó X (saját) csatlakozós manuális objektívek. Sonyra ott van a Zeiss Loxia sorozat, na az nagy kéne!
Fuji ergonomiája bármelyik vázzal sokkal jobban hozza a filmes gépet. (Ráadásul választhatsz, hogy range finder szerű, vagy SLR szerű gépet akarsz, és ha úgyis manuál fókuszálsz, akkor ott az X-PRO1, most már itt-ott (külföldön vagy e-bay-en) 100 alatt akciózva.)
Sony-ból lényegesen több fogy, nagyobb piac, több szereplővel, nagyobb használt piaccal.
"Szóval az összehasonlítgatás szerintem csak azoknak lehet érdekes, akik gyári Sony meg Zeiss optikákat használnak. Az A7 felhasználói táborában viszont szerintem ők vannak kevesebben."
Bár semmilyen adatot nem tudok mellé tenni, de meglepne, ha így lenne. Az A7 képességei is csak a rá fejlesztett objektívekkel használható ki maximálisan. Aki vesz egy ilyen egyébként drága vázat, venni fog hozzá OM objektívet is, legalábbis szerintem.
Hát, helyetted mi nem tudjuk eldönteni, hogy megéri-e számodra a beruházás :) Ha nem kell szenzorstabi, de kell az eredeti látószög a manuális obikhoz, akkor vágj bele. Pláne, ha jó áron adják.
Remek, akkor jól tippeltem. :-) Mikor a canonra adaptereztem az m42 obikat, akkor volt, ami "fejjel lefelé" állt.. mondjuk sosem zavart, nem néztem az objektívet, mikor használtam. :-))
Most szúrtam ki egy bitang jó ajánlatot egy a7-esre.. Szerintetek "merjek" lecsapni rá, nem fogom megbánni a döntésemet; és még pár év múlva is megállja a helyét nálam?
Ahogy néztem ebay-en az adaptereket, többnél is láttam olyat, mintha a menetes belső rész három imbusz-csavarral lenne berögzítve. Ez azért van így megoldva, hogy mindenki a saját ízlése szerint állíthassa be, hogy az adapterezett objektív melyik oldala legyen "felfelé", a fókusz/blendegyűrű miatt?
A fotga belső, menetes alumínium része külön elem, és egyszer csak kilazult, forgott a házban, ami ugye jelentősen megnehezítette a rátekert obi lecsavarását. Szóval egy kis pillanatragasztós macerálásra volt szüksége :)
LA-EA3 esetén AF ugyanis csak az SSM/SAM obikkal lesz, és azokkal is... hát... nem tökéletes. AF-C nem az igazi, videó közen AF egyáltalán nincs.
az LA-EA4 hátránya nagyobb méret és ár, fókuszpontok csak a képmező kb. 10%-át fedik le, és a féligáteresztő tükör miatt van egy kis fényveszteség. ugyanakkor a 30 éves MAF obit is tökéletesen tudod használni.
a stabilizátor jó, hatékony, szeretjük. ez igazából nem vita tárgya :) gondolj csak bele, minden obi stabilizált lesz, az ősrégi m42-es is. nem csak állóképénél, videónál is. a két váz fogásra is eléggé más, ez szubjektív.
nem rossz megoldás az adapterezés és Alpha obi használat - és itt megint csak baromi jól jön a stabi, de legalább a kedvenc gyútávadra érdemes natív obit beszerezni.
írj egy mailt, tudok másban is segíteni. publikus a címem.
Ennek az egész összehasonlítgatásosdinak csak akkor van értelme, ha OM-es objektíveket veszek figyelembe. Crop-os vázra én tuti nem erőltetnék fel valami max 20 mm gyújtótávú manuális obit, amit kis sem használ a váz. Inkább vennék egy alapzoomot. Az meg nem pálya... Vagy nagyon drága. A Sony-ra lehet kapni tök olcsón pl. 24 mm-es optikát, ami nekem egyelőre elegendő nagylátónak. A tele tartományban már nem ennyire egyértelmű a helyzet. De ha a régi 50-esek minőségét, fényerejét és gyakoriságát hasonlítom össze a 35 mm-es optikák ugyanezen tulajdonságaival, ott is nagy a különbség. Mondhatnánk, hogy cserébe cropos vázra könnyebb találni portré üveget, de a FF képét még mindig meg lehet vágni. És akkor eddig nem is mentem bele a szenzorméret adta előnyökbe.
Szóval az összehasonlítgatás szerintem csak azoknak lehet érdekes, akik gyári Sony meg Zeiss optikákat használnak. Az A7 felhasználói táborában viszont szerintem ők vannak kevesebben.
Én tudok Neked mutatni a7 vázat. Van m42-es adapterem is hozzá, úgyhogy kipróbálhatod a saját objektíveiddel is. AF-es obim viszont nincs. Írj privátban, ha már Pesten vagy!