Hát a modernebb, újabb autó sajnos nem jelenti azt, hogy a fenntartási költségei alacsonyabbak lennének egy jól működő réginél. Sőt általában egyre többet kell költeni az egyre újabb autókra. Többé nincs filléres javítás, hanem egyre nagyobb, összetettebb és drágább dolgokat kell venni akkor, ha elromlik valami. Legalábbis én így érzem. A te gondolatmeneted alapján "ideális" autókat 2000 és 2010 közt gyártották.
Sziasztok! Nagyobb, családi autó vásárlásán gondolkozom, egy P5008 érdeklődés közben figyeltem fel a modernebb C4GP típusra, 1,6HDI típus érdekel (100e km alattit vennék), mert tetszik. Ezért beleolvastam a fórumba és enyhén megijesztett egy csomó hibalehetőség, nyilván jellemzően azok írnak ide, akinek problémája akadt, de nem derül ki, hogy ezek mennyire valószínűek, gyakoriak?
Jelenleg kb 7 éve egy régimódi szívó benzines kisautót használok, amivel kb semmi baj nincs, ehhez vagyok hozzászokva.
Ugye nem fog félévente vagy még sűrűbben a szervízbe hívni egy C4GP? Gondolok itt a nem működő központi kijelzőre, adblue tartályra, kerékszenzorra, változatos elektronikai hibajelenségekre. Remélem nem sértek meg senkit a bejegyzésemmel és meg tudtok nyugtatni, hogy amúgy ritka problémákról van szó, olcsón szervizelhető a típus.
Voltam Citroen szervizben. Tavaj juniusban, akkor volt egy teljes átvizsgálás.Eleinte városban használtam és semmit sem tudtam a regenerálásról.Volt egy pár P0421 hibakódom motor jelző lámpával együtt.Szervizben ekkor tudtam meg hogy a sok hideginditás miatt van ez a hiba és hogy erre a hibára csak frissiteni kell a szoftvert.,és hosszab távokat menni.Majd legutóbb augusztus végén amikor az adblue tartályt cserélték. Evvel együtt szoftvert is frissítettek..Akkor mondták hogy kb 300 km rel korábban regeneràlt. Frissités óta nincs hibakód a motor jelző lámpával együtt .Azóta mentem kb 1000km t. Ugyhogy még az 1400km ig van 100 km.
Legelső FAP progi használatkor volt regenerálál és akkor 15,9 g/L körülről ment lefelé, csak azt nem tudom mikortól kezdődött el.Sikerült a ledet bekötni a bal visszapillantó tükörhöz. Nem mertem folyamatosan bedugva hagyni az OBD ben a kütyüt mert az akksi töltöttsége 65-70% volt az ősszel, most pedig max 65% ra megy fel. A start-stop is talán kétszer háromszor müködött a nyár végén.Az autó garázsban áll és ha elhagyjuk a várost akkor megyünk vele, vagy csak hétvégén. Kéthetente agm töltöre teszem ha nem megyünk vele a hétvégén sehová. Írtam hogy második autó , hétköznapokon benzines cliót használok Miskolcon. Köszi a sok megosztott infókat ezen a fórumon!
Egy Samsung S7es meg folyamatosan az autóban van, amin csak a Waze, a Sygic és a FAP van telepítve.
(A Sygic Dashcamként és naviként is funkcionál, bár a Waze - a sok felhasználó miatt időszerűbb infokat biztosít.)
Amikor beszállok az autóba a telot bekapcsolom, beindítom az autót és mire elindulok, már indítottam a navit és a FAPot.
A telomon egy mozdulat a MobilHotSpot és tökéletes a rendszer.
Most egy Androidos DashCam belső visszapillantó beszerzésén gondolkodom, amivel még kevesebb gond lenne, mivel fent hagyhatom folyamatosan, nem kellene mindig fel-letenni.
Más:
Én még sohasem láttam -emlékeim szerint- 13.8g/Liternél nagyobb értéket a FAPon.
Ha van rá lehetőséged, ugorj el egy Citroen szervizbe és vizsgáltasd át az autó (13ezer körul mar van komplex) és kérj egy kényszerített regenerálást, ha jó fej a szervizes, ezt ingyen megcsinálja, legalábbis Nekem már csinálták így egyszer. Sztem megéri.
Tavaly nyáron vettük az autót.2015.decemberi évjáratú. 140e km-rel. Végig vezetett francia szervízzel.
Az adblue tartály cseréltek gariban a szervízben anióta hozzám került. Én cseréltem megvételkor az összes szűrőt olajat fékbetéteket.
Második autóként használjuk!Keveset megyünk vele , de hosszabb távokat. Nagyon szereti a család.
Tavaly szeptembertől mentem 970km és még nem regenerált. Nagyon jó dolog ez a FAP progi egy bluetoothos OBD-vel.
Én is használom, csak kicsit már macerás állandóan minden alkalommal OBD-t bedugni és a telefonon figyelni az adatokat és hogy mikor regenerál. Ezért gondoltam erre a LED-es megoldásra mert egyszerűbb, ha már be van kötve!
15.70 g/L-nél jár a korom lassan gondolom valamikor tényleg lesz regenerálás.
Ha jól tudom max.1400km-enként lefuttatja a regenerálási folyamatot, függetlenül attól, hogy addig mennyire telítődött a szűrő.
Ha inkább városban használod, akár 5-600kmenként is regenerál.
Nekem átlag 928kmenként regenerált átlagosan az utobbi 10 alkalommal (volt, hogy 500km után (csak pesti forgalom volt), de az utolsó 1400km után volt és a szűrő telítettsége akkor is "csak" 9g/L volt - de volt, hogy 14g/L ertek utan regenerált csak)
Ha sokat autópályázol hosszú távon, akkor "csak úgy" is elindulhat a regeneráció.
Nekem a FAP progi és a LED segít a regenerálásra figyelni, és olyankor mindig M-be teszem a váltót és 2500-as fordulaton tartom a motort, akármilyen úton is vagyok. (Legjobb ilyenkor autópályázni - Nekem ez viszonylag könnyű, mert közel van)
Kb 20km alatt lefut a folyamat, addig autózok 😂, hogy ne szakadjon meg a folyamat, mert az nem tesz jót, bár újra fog próbálkozni a lehető legközelebbi és legideálisabb alkalommal, ha jól emlékszem 3szor. Ha ez nem sikerül, akkor kényszeríteni kell a rendszert (autópalyán, meleg motorral, 3000hez közeli fordulatszámon, vagy szervizben)
A leírtak sajat tapasztalatok.
Megjegyzés:
Én 15ezer kmre álítottam a szervízciklust a szerelőm javaslatára, így elég sűrűn ellenőrzik az autót és paramétereit
Azt lehet tudni, hogy új autónál mikol regenerál? Vagy ez kilométerbe van programozva? Csak azért kérdezem, mert amíg új addíg nincs eltömődve a részecske szürő
Nekem egy ledszalagdarab (4ledet tartalmaz) van felragasztva a tükörlap felső része mögötti tükörburkolat belső felső részére.
(Remélem érthető volt a leírás 😂)
A tükörlapot teljesen a bal oldali ablak felé állítod, majd a lap bal felső felét egy műanyag célszerszámmal óvatosan kipattintod.
A tükör hátoldalán a külső-alsó részen van egy csatlakozó, Én oda illesztettem két forrasztással a ledszalagot.
Kipróbálás utan a ledszalagot felragasztottam, a tükröt visszatettem a helyére és működik.
A szerelést 20fok feletti hőmérsékleten ajánlom, mert ez alatt könyebben törhetnek az alkatrészek, vmint természetesen Ne legyen gyújtáson az autó.
(A leírtak Nálam működnek, mindenki más csak saját felelősségére próbálja!)
Ui.:
Akkor is világít a ledszalag, amikor bekapcsolom a tükörfűtést, de ha nem Te kapcsoltad akkor látod, hogy mikor regenerál a Citrom.
(Másodlagos regenerálasi jelek: morgóbb hang a motor felöl, kb 2Literrel megnő a pillanatnyi fogyasztás)
Más:
Én használom e mellett a FAP nevű programot (egy spec ELM327 egység van folyamatosan az OBDn) és az folyamatosan mutat egy csomó adatot, köztük a regenerálást, az utolsó regenerálás óta megtett kmt...
Szeretném megkérdezni hogy a 2013 előtti autóknál alkalmazott LED beszerelése a bal oldali tükörfűtéshez ami jelzi a regenerálást, az működik a 2013 utáni dieseleknél is?
Sajnos az adblue tartályban a szivattyú adja meg magát!
Ha még 5 évnél fiatalabb az autó és nincs még benne 150000 km-nél több, a Citroen garanciában cseréli a tartály, neked csak a munkadíjat és a folyadékot kell kifizetned.
Sziasztok! 2016-os 1.6 hdi autóm adblue jele felvillant vele együtt a motorhiba is. Az adblue tartályt feltöltöttem, majd pár km múlva a hibajel is eltűnt. Ezután kb. 40km után környezetvédelmi hibát és urea hiba jelentkezett. Vkinek volt hasonló esete az autóban 77e km van.
Hasonló "eltévelyedések" már nálam is jelentkeztek. Egyszer a ajtókat nem lehetett egyszerre bezárni, egyszer meg az üzemanyagjelző nem frissült tankolás után. Mindkét hiba magától megszűnt. Tehát valóban érdemes kicsit várni, mielőtt szervizbe vinnénk a kocsit.
Nekem amúgy - ahogy ott is leírtam, a kocsi leállítását, bezárását, pár percnyi pihentetését majd újra indítását követően a hibajelenség megszűnt.
Az elmúlt 5 évben volt ilyen évenként egyszer, de nem igazán tojtam be, mert ezek csak a szokásos elektronikus "eltévelyedései" ezeknek a francia autóknak...
Én épp egy akkucsere után estem bele ebbe a hibába, és az ünnepek miatt eszem a kefét, mert képtelenség így használni. 6-a után lesz továbblépés... (2015 januári kocsi...)
Segítsetek légyszi, az ideg szétvet: 2015-ös, GP 1,6 os dizel motor, navi... Akkucsere után a kijelző ( ahol a sebességet mutatja ) elindul a betöltés, majd elsötétül a kép, és ujra indul.... Mi van a géppel???
Kipróbáltam. Ha megnyomom a csomagtérajtó kapcsolóját (az ajtót közben lenyomva tartom, tehát kvázi zárva van), akkor is elalszanak a felül levő lámpák, és világítanak az alsók. Ebből én azt szűrtem le, hogy nem az ajtónál van valahol elhelyezve a nyitásérzékelő kapcsoló, hanem maga az ajtónyitó nyomógomb váltja ki a lámpa cserét.
Ezt írtad: "...Jobb oldalon a vonóhorog miatt ez szanaszét van vagdosva..."
Amúgy ilyenkor Nálad le is kapcsolja az ajtóba épített lámpákat, vagy csak bekapcsolja pluszban a lökhárítóba építettet? Nálam az ajtón lévők továbbra is világítanak, mind.
Hát nekem nem költözik át sem az irányjelző, sem a helyzetjelző az ajtó felnyitására. :-( vagyis jó eséllyel nem csak egy kiégett izzóról van szó.
Érdekes, hogy a kézikönyvben az izzócseréről annyit ír, hogy a lökhárító alatt benyúlva kicsavarható az izzó, viszont nekem ott egy műanyag burkolat van. Jobb oldalon a vonóhorog miatt ez szanaszét van vagdosva, de még így sem érhető el (humanoid anatómiával) a lámpatest. :-(
Igen, ezt láttam a kézikönyvben. Érdekes, hogy máshol a különbségeket (akár külalakit is) bemutatja mindkét modellváltozaton, de ezt a funkciót pl nem.
Na mindjárt piszkálom egy kicsit, hátha csak én bénázok.
Egyrészt respect az ítéletidőben való tesztelésért, másrészt :O
A csomagtérajtóra applikált lámpákkal az a gond, hogy ha sötétben felnyitod az ajtót, nem látszik az autó, mert ilyenkor praktikusan felfelé világítanak a hátsó lámpák. Erre találták ki a lökhárítóban lévő lámpákat, melyek világítanak nyitott csomagtartó esetén. Tehát ezeknek működniük kellett volna..
Elképzelhető (persze csak szigorúan elméleti szinten), mivel kipucoltad a lámpatestet, talán valamilyen kontakthiba lehet(ett), és ezért jelent jelentkezik mostanában ritkábban a hibajelzés. Szerintem egy diag kiolvasás elmondaná mi a probléma.
A korábbi fórumhivatkozásért elnézést kérek, de egyrészt nem olvastam végig figyelmesen milyen típusról van szó benne, másrészt magára a kifejezésre koncentráltam. Elsősorban arra reflektáltam, hogy nem tudod mit jelent a "side lights" kifejezés.
Gondoltam, ha már veszitek a fáradságot, hogy segítetek, akkor nem tehetem meg, hogy az éjjeli időpontra, a csontig hatoló, dermesztő északi szélre, a nyakamba szitáló jégre vagy az éj rémisztő, rám leselkedő árnyaira hivatkozva nem megyek ki és nem nézem meg, úgyhogy kimentem és megnéztem.
Nálam csak a két ködzárófény van alul, az ötödik ajtót kinyitva a rendes lámpák maradnak égve, nincs alatta másik lámpa. Azok (mármint az alsók) pedig világítanak (de csak lezárt ötödik ajtóval).
Viszont most megint nem reklamált a lámpák miatt. :-o
Csak mivel ez olyan jó halk, úgy adná magát, hogy mindig halkan használjam, ne csak autópályán, magas fokozatban, egyenletes sebességgel haladva... :-)
Viszont...
Így, hogy kiderült, hogy melyik lámpát kell piszkálnom, lehúztam a csatlakozóját, tele volt valami szösszel, kipucoltam, összeraktam, és ... elmúlt a két lámpás hibajelzés. Leállítottam, elindítottam, nincs hiba.
Már épp elkezdtem volna nagyon örülni, amikoris a sikeren felbuzdulva kicsivel később megint beindítottam, hogy akkor a telefonos /navis /zenehallgatós dolgokat is beállítom rajta, és megint sivalkodott a lámpák miatt. Szóval megint nem vagyok vele sehol. Kicsit reménykedem még, hogy esetleg a 4 szál vezetékből tört el valamelyik, de egyrészt mi a fenétől tört volna, másrészt ha ez is a baja, nem nagyon tudom, hogyan tudnám kimérni, mert 10 centi után becsatlakozik egy nagyobb kábelkötegbe, és eltűnik az egész valahol az autó mélyén... Elvileg illene konyítanom hozzá, de nem biztos, hogy rá tudom venni magam, hogy utánamenjek és megkeressem a másik végét is, szóval lehet, hogy hagyom a fenébe és inkább karácsonyozok, majd januárban megnézetem szervizben. Addig meg sípol és kész, végülis működik. :-(
Bár nekem nem GP van, de a sidelight kifejezesről az a lökhárítóban lévő lámpa ugrott be, ami a kinyitott csomagtartó esetén világít. Nem tudom, talána GP nél is van ilyen
"...megpróbálom így, bár kifejezetten tetszett, hogy alacsony fordulaton mennyire halk..."
Ha esetleg nem fejeztem ki magam világosan, akkor megpróbálom még egy nekifutással :-): szóval, egyenletes sebességgel haladva lehet magasabb fokozatban is a váltó, ha nem rángat a kocsi. De abban a pillanatban, hogy gyorsítani kell, ilyenkor nem szabad a gázpedálra lépni, hanem előtte vissza kell váltani (legalább egy, de akár két fokozattal is).
Ez persze csak az én amatőr véleményem, s lehet, az igazi szakik fordítva javasolják, azaz hatosban gyorsítani 0-ról! :-)