Léteznek a gyári rádiók helyére beépíthető, a gyárinál olcsóbb, nagyobb tudású és egyszerűbb kezelésű készülékek. Vajon miben jobbak, miben rosszabbak?
A vezérlő egységet nem tudom hol lehet, én csak ezt találtam meg. A táp kábel ott van, csak nincs bedugva mert ha jól emlékszem miután ott szabadon vannak a dolgok a lökhárítóban lekapja az akksit.
Monitor helyére nem is volt szerintem semmi dugva, illetve ahhoz kellene kamera is, nem?
Mert ezek a kis vackok a lökhárítóban csak távolságot érzékelnek, képet nem adnak.
Holnap lefotózom a műszerfalon azt a kis barna kijelző szerűt ami szerintem hozzá tartozik.....
Viszont ha már így belemerültem a kérdezésbe van az öreg focusomon tolató radar. 2 éve hogy nálam van, eddig nem foglalkoztam vele, viszont most valahogy eszembe jutott hogy esetleg jó lenne ha működne.
Le is kaptam a csomagtartóban az oldal kárpitot és a "vezérlő" egysége ilyen....
Wish-es csoda. Oké, tudom nem kellett volna onnan rendelni, de eddig még soha nem volt gond. Viszont ez most így jött meg. Ráadásul mind a 2 db. A másiknak is ugyanígy össze van törve az üveglapja, de legalább az bekapcsol. Ez viszont semmi.
Üveglapot találtam, gsm-es srác ki is cseréli, viszont LCD-t nem találok hozzá sehogy sem.
Lehet, hogy nem létezik hozzá?! Vagy csak én vagyok béna? :D
Ami amúgy az egészben a felháborító, hogy 1 zsacskóba volt mind a kettő betéve (az hogy 2 postaköltséget számított és egyben küldte, ebből kifolyólag meg is vámolták csak 1 dolog) de a csomagolás kritikán aluli volt, a wish hezitálása pedig a visszafizetést illetően szintén bosszantó. 2 napja jött a levél hogy 48 órán belül válaszolnak mert várják az áruház válaszát.....ma ismét elküldték ugyanezt......mind1, ez a része úgy gondolom rendeződni fog mert törött szar jött és egyértelműen az eladó hibájából, viszont jó lenne megcsináltatni.
Ahogy mondtam üveg lapot találtam pár ezerért az egyiket így meg lehet oldani, viszont a másikhoz kellene LCD kijelző is mert annak is kakukk.
A Can-Bus dekóderek lelki világában valaki otthon van? Meg lehet valahogy oldani, hogy a kormány vezérlő és a fed.comp. ne együtt működjön? Sajnos jelen pillanatban egyszerre vezérel mindent a gomb. (Opel astra H)
Kaptam egy olyan infót is, hogy csak az egyik vezetéket kell kiiktatni hogy ne legyen dupla jel.
Több ízben felmerült, már más fórumokon is a fejegység kikapcsolásának késleltetésének igénye. Ugyanis egy rövid leállás, netán a motor leállás/lefulladása esetén a fejegységek többsége viszonylag hosszabb idejű (20”-30”) bootolás után indul újra. Ez önmagában még nem lenne probléma, de például, navigáció is megszakad, ami már kellemetlenebb dolog.
Jó néhány fejegység menüjében van lehetőség a késleltetési idő beállítására, de azért – tudtommal – a többség nem rendelkezik ilyen lehetőséggel.
A késleltetett kikapcsolás – egy megoldási változata – megoldásához szeretnék segítséget adni, amely egy elektrolit kondenzátorral és egy diódával megoldható.
A fejegység bekötésén a mellékelt vázlat szerint változtatásokat szükséges elvégezni. Ennek szemléltetésére összeállítottam egy kapcsolást. A próbához KIA gyári készülékét használtam, amely áramfelvétele 12 V-ról 530-550 mA. Egy multimédia fejegység áramfelvétele elképzelhető, hogy nagyobb, ebből következően a késleltetés ideje is jelentéktelen mértékben, de változhat.
Az általam használt kondenzátorok értékének függvényében az alábbiak szerint alakult a kikapcsolás késleltetése:
Néhány gondolat a rádióvétel minőségét befolyásoló tényezőkkel kapcsolatban.
A jobb fejegységek érzékenysége 2-5 µV közé tehető. Monoban már 5 µV körül, sztereóban pedig 20 µV esetén használhatók.
Az FM sáv 87,5-108 MHz (3,82 m – 2,7 m). A sáv vételéhez autók esetében egyrészt lambda negyedes (¼ λ) jobb hatásfokú „pálca” antennák, másrészt – valamivel rosszabb hatásfokú – hosszabbító tekerccsel rövidített antennák használatosak.
Azonban a kellő érzékenység mellett is előfordulhat, hogy hibás a vevő bemenete, minek eredményeként a helyi adók még vehetők, de a távolabbiak már nem, vagy jóval gyengébben.
Az is előfordulhat, hogy fejegység cseréjét követően a gyári antennaerősítő nem kap tápot, ami rosszabb, mintha nem is lenne. Az erősítő tápellátásának hiánya esetén nem igazán vehető egyetlen adó sem.
Ha valóban szükséges, akkor talán az alábbiak, vagy hasonló jellemzőkkel rendelkezők jöhetnek számításba. Sok esetben hiányos a paraméterek feltüntetése, főként a nyereség értéke hiányzik. A legtöbbjének pedig FM sávon általában 8-12 dB a nyeresége.
Városokban és közvetlen közelükben hibátlan a rádió vétel. Eltávoldva megszünik. Kínai fejegység,valószínű gyenge a rádió vevő része,ezért gondoltam jelerősítőre. Jó lehet ?
Lehet-e ennek a szoftverét cserélni? Vannak apróbb hibái a jelenleginek. Pár hónappal korábban is írtak hasonló fejegységről, úgyhogy lapozok vissza olvasnivalóért, de addig is ha tudna valaki mondani valamit, szívesen fogadom.
A készülék méretére figyelni, hogy illeszkedjen az eredeti rádiófészekhez. Esetleg, a nem autó/típus/modell specifikus fejegység esetén szükség lehet beépítő keretre is.
Vannak neves és kínai fejegységek is – változó kijelző mérettel. Például az XTRONS kapható 9”-os kijelzővel is. Annak ellenére, hogy a legjobbak közé sorolják, olvastam róla kedvezőtlen véleményeket is, bár azért azokat is egy kis fenntartással kell fogadni.
Sziasztok. Vásárlás elötti dilemmába vok. Fontos lenne a hangminőség/minőség/9-es kijelző. Az (el) ismert márkák jófajtái 150eft ba kerülnek de azoknak van ventillátoros hűtésük (gondolom nem véletlen) .100e még nem fájna annyira ,ebbe az árba az
Eonon és a seicane férne bele (ráírják a 4*45 wattot). Vagy valami tippet tudtok adni,hogy mit nézzék még? Köszönöm ha legalább csak egy márka/típust ír valaki. Ja: seat alhambra 2013 ba kellene
A fejegységek általában két video bemenettel (Reverse/ Video in) bemenettel rendelkeznek. Az említett probléma akkor jelentkezik, ha a tolatókamera nem a reverse bemenetre csatlakozik. Ez esetben a kamera képe csak az említett módon (gomb vagy érintő képernyő megnyomása) jelenik meg. A Video in bemenetre egyéb video jelforrások csatlakoztathatók, s azok a gomb megnyomása után jeleníthetők meg. Mondjuk, egy frontkamera képe (nem menetkamera). Például:
Megoldódott a tolatókamera gond. Sajna egy kínai RCA csatlakozó belső része volt törött,ez okozta a gondot. Valószínüleg amikor visszaraktam a fejegységet akkor állhatott elő a gond,csak én azt gondoltam,hogy valamit elvétettem.
Mindenkinek köszönöm a segítséget. Úgy derült ki,hogy amikor kibontottam leellenőrízni a dolgokat véletlen néha előjött a kép. Arra viszont nem tudok magyarázatot adni ,hogy a kézi gombra miért jött elő a kamera képe.Valószínű a nyomás miatt.