Ha jól értem, akkor vagy Minarelli, vagy Piaggio blokkal keressem, ami mindenképp 2T lesz. A kettő közül melyik a strapabíróbb? A Minarelliről azt olcastam, hogy megbízható, de mi a helyzet a Piaggioval?
Nem MC26-os a mitasod véletlen? Botrányos vízen :( idei gyártásúakkal ma az esőben mintha jégen jöttem volna, kanyarban csúszik, féknél blokkol, indulásnál a gyári 50-es eltekeri, oké h kilövősre hangoltam, na de betonon...
Nálam egyébként elől 1,8-1,9 hátul 2,1-2,2 a nyomás.
Régóta nem hagy nyugodni a gondolat, hogy Scarabeo tulajdonos legyek. Jogsimból kifolyólag csak az 50-es jöhet szóba. Nem vagyok nádszálkarcsú, tehát kellene dolgoznia a gépnek:) Kérdésem: melyik motorváltozatot javasoljátok, melyik évjáratot? Viszonylag problémamentesen szeretném használni, de nem ijedek meg, ha olajos lesz a kezem... Olyan blokkot keresek, ami megbízható, könnyen javítható, és jó az alkatrész-ellátottsága. A jármű korát tekintve nem vagyok finnyás, sőt, inkább a régebbi, olcsóbban beszerezhető évjáratok felé húz a szívem...
Szia megoldódott. Új szívócsonkot raktam fel a régi helyett, ott szívott farsot de nem kicsit. Levettem teljesen görbe volt az alja, a gumi talp szinte szétmállik, hullámos.A meghúzott csavarokat szinte kézzel csavartam ki. Visszament a régi, azóta tökéletes. Gondolom valami szépen csomagolt kínai fos lehetett.
Idáig azt hittem egy Scarabeo 50 2t Marinelli fekvő egyszerű, mindent meg tudok rajta javítani. Most szíváson vagyok.
Könnyen indul. Terhelés nélkül (nincs rajta a szíj ) minden fordulaton tökéletesen pörög. Terhelve 20km/h -ig jó, aztán lehörög. Mechanikus szívató bekapcsolása után táltos. Szívató ki, újra hörög, alig megy. Tipikus dugulás, gondoltam. Hát nem. Légszűrő tiszta, karbi patyolat. Tű 3. rovátka, de legjobban felhúzva is ez a jelenség. Mindkét oldali szimering rendben, kompresszió 7. 12-es eredeti karbi. Melléklevegőt látszólag sehol nem kap. Van valakinek ilyen irányú tapasztalata? Köszönöm!
Én is ilyen értékeket gondoltam egyébként "érzésből". Nekem 1 körül volt mindkét gumiabn az én hanyagságom miatt (már régen nem mértem) Miután felfújtam érezhetően jobban ment (nem meglepő módon), viszont egy kanyarban az első kicsúszott,és zakóztam.
Az elsőt visszaengedtem 1,1-re a hátsó 2,1 maradt,ebben bízom. Szerintem a Mitas robogó gumi így használható optimálisan.Bár lehet,hogy a hátsót is 1,9-re leengedem
valakinek nincs infója az 50-es Scarabeo guminyomásáról?
Ugyanis 0,9 alatt találtam, és kb a duplájára fújtam,mert úgy véltem annyi kellene bele. Viszont ma eltanyáztam egy nem gyors kanyarban száraz úton: az első kerék kicsúszott a Mitas gumival. A megszokott módon mentem vele,mint immár 8 éve,csak lehet,hogy a gumit túlfújtam. Vissza engedem kicsit majd a nyomást kb 1,2-re gondoltam elől.
Sziasztok. Gyűrűtörésem volt ,melegen szinte egyáltalán nem ment. Henger fala nem sérült, kapott új dugót, gyűrűt.Hidegen a végnyomás 5,5-6 . Melegen szintén. Első rúgásra indul. Alapjáratot viszonylag be lehet állítani,kipörög de erő nulla nem mozdul ha már ráülök. Karburálási gond lehet, vagy hengercsere. Van új hengerem de ha nem muszáj nem kapnám szét megint.
Ennyi végnyomással normális, hogy első rúgásra normálisan indul ?Gyertya nem lucsog az olajtól,viszont nem is szép őzbarna, annyit nem tudok vele menni.
Ez nem így működik h megkérded melyik jo a te motorodhoz h jobban menjen. Minden motor más a kopásból és egyebb más miatt. Pl a tulaj érzete miatt. Venni kell pár szetet és próbálgatni melyik tetszik neked.
Sziasztok!Nekem egy 500-as scarabeom van és azt szeretném kérdezni,tudnátok-e nekem abban segíteni ,hogy a dinamikusabb elindulás érdekében milyen súlyú görgőt szerezzek be a jelenlegi,azaz gyári 25x22x28.5g-os helyett.
Nekem 125-ös scarabeom van, hasonló hidegindítás gondokkal küzdöttem, a megoldás az lett, hogy nemes egyszerűséggel megfúrtam a légszűrő házat, a szűrő mögött, csavarral lezártam. Reggel indítás előtt Csavar ki, orvosi fecskendővel egy kis benzin be, csavar vissza és pöcre indul.
Sziasztok .98 as 50 2t robogónk van van.Éppen szét van szedve. Érdemes lekötni az olajszivattyúját (a kora miatt ) vagy hagyjuk.Szépen nyomja az olajat,de mi van ha megáll.
Ha kikötjük elég csak a karburátornál ledugózni ,vagy ki szokták szerelni az egészet.