Ikarus 280 - egy megoldás a tetőlámpák eltüntetésére teljes fényezés nélkül, így megmaradhatnak a szépen keretezett oldalablakok.
A nálunk ismeretlen három pozíciólámpát le kell reszelni a tető öntvényről, majd vizes polírpapírral el kell simítani a durva reszelésnyomokat.
A fújni készült tetőrészt finom vizespapírral kell érdesíteni, majd körbe kell maszkolni, elől a szélvédőkeretnél, hátul a csukló harmonikájánál, két oldalt pedig az ablaksorok felett futó ezüst csík felső vonalánál.
Saját fényezőszett híján én elvittem a buszt egy autófestékes szaküzletbe, ahol a minta alapján tökéletesen kikeverték és spray-be töltötték a kívánt színt, 3500 forintért.
Ezzel lakkbenzines zsírtalanítás, száradás és portalanítás után lehet fújni.
Én kifejezetten felülről fújtam úgy, hogy a tetőn kialakulhasson a kellő, fényes réteg, de oldalt, a maszkolásnál már ne legyen olyan vastag a festékréteg, hogy zavaróan látható legyen az elragasztás mentén a lépcső a régi és az új rétegek között. Maszkolásnál a ténylegesen elválasztott részeknél érdemes márkás szalagot ( nálam Tamiya) használni, mert az olcsóbbaknál alászivároghat a festék, vagy csúf szöszös lesz a friss réteg széle.
Ma megjelent a lengyeleknél a 80. szám, viszont sehol nem találok sem képet, sem infót, hogy megkapták-e már az utolsó prémium ajándékukat, a Star C28-at az autószállító utánfutóval. Valaki tud tud róla valamit? Ha kettesével küldik, mint nekünk (a weboldal szerint nekik is), akkor már két hete meg kellett volna kapniuk.
Köszönöm. Tavaly még az unomagról rendeltem, de azóta nagyon elszállt a posta ktg, már 3900r. (15-14 ezer), majd utána a hazai vám és a posta + ráterhelései.
A hoki meg nagyon drága. Az ukrán radiator oldalon meg nem igazodok ki. Egyébként sem tudom, hogy melyik oldal megbízható. Jó lenne végre béke lenne a szomszédba, hátha olcsóbb árakat hozna és több elérhetőséget.
Erről nem, de az oroszoknak egyszerű halandóként nem fogsz tudni fizetni. Esetleg pay palon keresztül. Tudsz rendelni a modelsshop.eu-ról, vagy megveszed a hokinál, ha pénz nem számít.
Az ablakok kiszedéséről még annyit, hogy 1-1 darabból van kiöntve a gépes és a csukló teljes "üvegezése". Mondhatjuk, hogy aránylag baráti a rögzítése, nincs agyonragasztózva. Oldalt semmi nem fogja, csak a tetőhöz ragasztották oda a gépesben két helyen, a csuklóban meg csak egy pontban.
A kiszedésénél nekem az vált be, hogy először körömmel lepattintottam az első ráncajtó két alsó kis ablakát, majd a nagyobb elemeket a további ajtóknál kezdtem megbontani. Itt a plexi annyira elhúzható az oldalfalról, hogy lapos fogóval megfogható a nem látszó alsó része és érzéssel el lehet kezdeni a kihúzását. Amikor kicsit eltávolodott az az oldal a tetőtől, akkor az oldalablakoknál pár milli széles, vékony lemezcsíkot toltam be a látható ragasztási pontok felé és apránként, türelmesen haladva így lehet a tetőről lefeszegetni a felragasztott részeket, ezután már kiemelhetőek az ablaköntvények.
Érdemes lassan, kis erővel, egyszerre kis részt megfeszítve végezni ezt a műveletet, mert így törés nélkül eltávolítható az egyébként elég merev plexi. A kapkodásnak, erőltetésnek biztosan repedés lesz a vége.
A rendszáma mint már tudjuk, nem passzol a kiviteléhez, ezért ha valaki megakarná változtatni, ideírom a tapasztalatomat az eltávolításról.
Most is a már jól bevált Revell enamel higítót használtam, sikerrel. Igény esetén az ablakokról is nyom és marás nélkül törölhető vele az odatamponozott viszonylattábla.
Az első rendszámot is könnyen lehozza a szürke lökhárítóról, de a kékre fényezett részeken már óvatosabban kell vele dolgozni. A hátsó rendszámot és az oldalsó számpárokat ebbe a higítóba mártott fültisztító vattával töröltem le. Nem kell túl sok higító egyszerre, inkább többször keveset kell rá mártani. A vattát gyors törlőmozgással érdemes kezelni, de nem túlságosan rányomva a kék alapra, mert ezt már nagyon enyhén, de oldja a higító. Sokáig nem is látható változás, csak a sokadik törlésre kezd a fehér számpár elhalványulva távozni az alapról, de végül simán lejön. Érdekesség, hogy a megtisztított felületen bizonyos szögben nézve
látható az odatamponozott számpár nyoma fizikailag a festékben. Akit ez zavar, az puha textilre tett kevés fogkrémmel, közepesen rányomott dörzsöléssel ezt is lepolírozhatja onnan, majd Turtle Wax autóviasszal lehet tökéletes fényt adni a javított felületnek, ami így már hibátlanul fog kinézni.
Kézbe véve nekem az a véleményem róla, hogy az itt nemrégiben kitárgyalt hibái ellenére összességében szép modell, az árához képest meglepően jól kidolgozott részletekkel.
Még nem volt hasonló csuklósom, ezért lehet, csak nekem új, de a merevnek látszó busz szépen formázott gumi csuklóharmonikája alatt némi kanyarodást engedélyező módon lett összekapcsolva a gépes és a csukló. Csak pár foknyi elfordításra van lehetőség és a harmonikának van annyi ereje, hogy visszaállítsa egyenesbe a megtört csuklórészt, ezért ha valaki kanyarodva szeretné tárolni, az alvázat rögzíteni kell az elfordított állásban mondjuk átfúrás után egy darab dróttal, tűvel, ilyesmivel az alvázon, a forgózsámolynál.
Megpróbáltam a pótkerék tartót óvatosan leoperálni, hogy hozzáférjek a feltételezett csavarhoz. Nem sikerült. :D Mozgattam, húztam, hátha kijön, de letört* - úgy néz ki ez be volt ragasztva. Viszont a pótkerékben nincs csavar. :D Leszedtem a vezetőfülkét, így a doboz (most így fogom hívni az EZF-et) oldalra kicsit elmozdítható. Egyértelműen a pótkerék közepe a forgáspont.
A megoldás a doboz lepattintása lesz az alvázról (mármint a doboz alvázáról), jó eséllyel belülről van a csavar. Még nem sikerült leszedni, de nem volt időm sokat próbálkozni vele, több ponton is lehet belső tartó fül/karom vagy ilyesmi.
A vezetőfülke egy-az-egyben az Atlas kiadású piros Csepel fülkéje (meg a belső berendezés is, csak ennél egyszínű fekete minden), a beleöntött felirat, embléma is ugyanaz. Ami plusz, az a hátfalhoz csatlakozó indexlámpa és 3 luk a tetőn lévő cuccoknak. Minden másban eltér, teljesen más az alváz, nemcsak a pótkerék helye miatt. A vezetőfülke alja is új.
Viszont arra nem jöttem rá milyen indíttatásból tették a kereső fényszórót középre? Akit zavar az megnyert egy fülke átfestést. :D Mondjuk úgy is picit más a fülke árnyalata és fényessége, mint a dobozé, meg úgyis le kell festeni az ezüst/króm díszléceket. Úgy nézem, hogy a tetőn lévő híddeszka mérete sem jó. És az is jó játék lesz, hogy egy korrekt valami összejöjjön az alvázon lévő cuccokkal együtt a lehetséges 30-40 változatból. :DDD (A HM 27-93 rendszám műhelykocsit sugall, de nem tudom azon belül mi lehet?)
Ja, és a hátsó fellépő leengedett állapotban van, azaz nem ahogy menet közben...
*Vagy megpróbálom visszaragasztani, ami kis ragasztási felület miatt kényes, vagy valami nem dobozos verzió lesz belőle. A dobozost most tágabban értem - EZF, akkumulátortöltő, hűtő, kenyérszállító.
Jó meglátás, látok benne esélyt, hogy így lesz, ahogy írod. Valóban mindegy, hogy mi jön, csak újdonság legyen, Csepel, Rába vagy Ikarus, és minél szebb kidolgozásban! Egyre jobban várom a május 10-et, hogy kiderüljön mivel folytatódik a sor. :)
A lista alapján az volt az érzésem (ha lehet rá alapozni), hogy a 7. 11. számokat felcsrélték. Csepel D445 és D710. Ez esetben én valami ilyesmit várok 11. számnak. Mind1 mi, csak Csepel legyen és újdonság, ami még máshol nem volt.
Egy dolog lehet ebben a méretarány változtatásban. Igaz, hogy kiadták 1:8-ban, de új vevőket arra már nem találnak. Új vevőket azzal lehet meggyőzni hogy mégnagyobb még részletesebb a modell, stb… Nekem is megvan az Ikarus 260 1:43-ban, mégis összerakom az 1:12-est is. Amit már a saját hülyeségemnek tartok, de már nincs visszaút. Túl nagyot már nem növelhetnek a modell méretén, mert nem lesz helye a lakásban.
ne feszgesd, a felépítmény és a fülke mindig csavarral van rögzítve(nem ragasztva), ha nem jön akkor nem találtál meg minden csavart:)
A pótkerék alatt is van általában egy, ha jól emlékszem itt is így kell lennie. Egy laposfejű csavarhúzóval feszítsd le a pótkereket, remélhetőleg jó helyen enged majd....
A 352 stimmel, még az is, hogy 6-12 hónapon belül jelenik meg, mert elvileg 2025.01.03-án jön egy Csepel D352 a sorozatba az előzetesen a kiadótól kapott lista szerint. Azonban az van odaírva mögé, hogy "(water tanker)" azaz víztartályos, így én arra tippelnék, mint amit anno az Atlas kiadott 1/72-ben:
Legkésőbb november-december tájékán okosabbak leszünk. :) Illetve május 10-én, amikoris megtudjuk, hogy lehet-e egyáltalán alapozni a listára, ugyanis az előfizetői csomagban már benne lesz a Skoda újságja, remélhetőleg annak hátulján pedig a 11. szám promója.
Azt próbálta már valaki, hogy hogyan lehet lekapni róla az EZF-et? A középső csavart kiszedve megmozdul, de hátul még nagyon fogja valami. Csavart nem látok, de talán a pótkerék közepén is lehet egy. Ha tényleg van ott csavar, akkor azt a pórkerék tartó/kiemelő takarja, de az nem mozdul - feszegetni nem merem, nehogy letörjön.
Ezt mondta nekem aki Rudi, én elhittem, és megosztottam.
Valóban a 352-es verzió a helyes szám. Állítólag már a gyártás fázisában van, és nagy valószínűséggel 6-12 hónapon belül meg is jelenik. Biztos csak akkor lesz, ha kezedben tartod.
Volt D-352, D-450, valamennyire hasonló felépítménnyel, mint a Star-on levő. (Nem rossz ez a Star modell sem, felépítményből elég sok formaújdonságot tettek a típusra.)
Hogy nálunk mit adnak ki a sorozatban az még a jövő zenéje.