Elfogták a motorosgázolót.......Sokkolta a motoros társadalmat a június végi, püspökladányi baleset, amelynek során egy szabályosan közlekedő motoros a helyszínen életét vesztette, egy másik pedig súlyosan megsérült.
Csak fokozta a döbbenetet, hogy a baleset okozója, a szemközti sávból áttérő 37 éves autós segítségnyújtás nélkül, a járművet hátrahagyva elmenekült a helyszínről. Három hétig bujkált az elkövető, mígnem kattant a kezén a bilincs. A halálos közúti baleset gondatlan okozásáért, valamint a segítségnyújtás elmulasztásért eleve súlyos büntetésre számíthatna, de esetében a bűnlajstrom kiegészül még az eltiltás hatálya alatti járművezetéssel is.
Cserbenhagyás vagy segítségnyújtás elmulasztása? Mi a különbség?
Cserbenhagyás, mondanák most sokan. Pedig hivatalosan nem az, hiszen a Btk. 239. paragrafusa szerint e közlekedési bűncselekmény akkor valósul meg, ha a balesettel érintett jármű vezetője anélkül távozik a helyszínről, hogy meggyőződne róla, megsérült-e valaki. Ez a mozzanat nemcsak erkölcsi, hanem jogi szempontból is döntő jelentőségű, hiszen éppen a személyi sérülés jelenti a választóvonalat jogi nyelven elhatárolási pontot a súlyosabb bűncselekménytől, a segítségnyújtás elmulasztásától, amelyért az említett baleset okozójának is felelnie kell.
A helyszínelés során készült fotó (Forrás: Police.hu)
Utóbbi tényállása a Btk. 116. paragrafusának értelmében abban az esetben állapítható meg, ha valaki nem nyújt tőle elvárható segítséget sérült vagy olyan személynek, akinek a testi épsége közvetlen veszélyben van. Alapvetően vétségről, azaz gondatlanságból elkövetett bűncselekményről van szó, amelyért két évet lehet kapni. Ugyanakkor, ha a sértett meghal, már bűntettért, azaz szándékosan elkövetett bűncselekményért állítják a bíróság elé az elkövetőt, akit tettéért három évig terjedő szabadságvesztésre ítélhetnek. Nagyon fontos tudnivaló, hogy míg a cserbenhagyást csak a közlekedésben résztvevő, jelesül a járművezető követheti el, addig a segítségnyújtás elmulasztásával lévén nem közlekedési, hanem élet és testi épség elleni bűncselekmény a jármű utasai is megvádolhatók.
Megúszható börtön nélkül a cserbenhagyás?
A cserbenhagyók a bírói gyakorlat alapján nem kerülnek börtönbe, viszont számíthatnak rá, hogy hosszú időre elveszik a jogosítványukat. Természetesen a segítségnyújtást elmulasztók komolyabb következményekre számíthatnak. Ők a járművezetéstől való eltiltás mellett számolhatnak felfüggesztett szabadságvesztéssel is, amelyből nagy eséllyel letöltendő lesz, ha súlyosbító körülmények állnak fenn.
RÁCSOK MÖGÉ KERÜLT AZ A SOFŐR IS, AKI 2020 SZEPTEMBERÉBEN, ÁSZÁR ÉS TÁRKÁNY KÖZÖTT RÉSZEGEN, A FORGALOMBÓL KIVONT JÁRMŰVÉVEL ELGÁZOLT EGY, A MOTORJÁT A KIVILÁGÍTOTT ÚTON TOLÓ FÉRFIT, AKI MÁSNAP A KÓRHÁZBAN BELEHALT A SÉRÜLÉSEIBE.
Az ütközést követően az elkövető ugyan megállt egy pillanatra, ám talán a sokk hatására vagy a felelősségre vonástól félve nem nézte meg, hogy az elütöttnek van-e szüksége segítségre. A vádlottat a bíróság idén júniusban ittas állapotban elkövetett vezetés, valamint a segítségnyújtás elmulasztásának bűntette miatt 5 év 6 hónap büntetésre ítélte, illetve 6 évre eltiltotta a járművezetéstől.
Köszönöm a képet ....jó kis strandra járós járgányt hoztál össze ,a motorkádból......Nyaralásom alatt a vízparti eldugott kis strandokra, jól jött volna egy ilyen terepjáró....üdv zsola.
Vespa pic-nic.......speciális kiadás, inyenc robogósoknak.......hogy ,eddig nem jutott eszükbe........üdv zs
A Vespa minden öröme egy speciális kiadásban, kosárral és piknik takaróval, hogy a legstílusosabb módon élvezhesse szabadidejét.
A Vespa mindig is az élet örömét és a versenyzést képviselte a jövőért. Technológiailag fejlett és mindig úttörő a maga korában, miközben hű maradt egyedi és időtlen kialakításához. A Vespa Primavera könnyedségének és stílusának köszönhetően mindig is fiatalos és friss lélekkel bírt. Már az 1960-as évek végén alternatív és fiatalos mozgási javaslatot hozott a városok forgalmi torlódásaiba.
Egy olyan világban, amely újra felfedezi a természettel való érintkezés szépségét, a Vespa Primavera az új exkluzív Pic Nic kiadásban kerül bemutatásra, amelyet pontosan azért hoztak létre, hogy segítsen megszabadulni a mindennapi stressztől, és a legstílusosabb és leggondtalanabb módon élvezze a kellemes pillanatokat a szabadban. Mindig a Vespa sima vonalaival, élénk teljesítményével és könnyű vezethetőségével.
A Vespa Pic Nic speciális felszerelésekkel rendelkezik, amelyek célja, hogy jobban élvezze az utazást a friss levegőn, a városon kívüli kirándulásokon vagy a városok rejtett zöld zugaiban. A Vespa Pic Nic stílusos rattanfából készült piknikkosárral van felszerelve, melyben egy kényelmesen kivehető hűtőtáska és természetesen a nélkülözhetetlen piknik takaró található, amely speciális vízálló jacquard szövetből készült, amely a szőtt kosár mintáját követi.
Mind a kosarat, mind a takarót a Vespa Pic Nic logó díszíti, és könnyen szállítható az első és a hátsó krómozott csomagtartókon, amelyek alapfelszereltség ezen a különleges kiadáson. Valójában a bőrszíjaknak köszönhetően a takaró feltekerhető, praktikus fogantyújával pedig könnyen szállítható.
A Verde Pic Nic és Grigio Pic Nic színekben, oldalán elegáns grafikával tervezett Vespa Pic Nic-et egy speciális kéttónusú nyereg is jellemzi, melyben a bézs színű ülést egy speciális mintázatú sötétbarna hátsó rész kombinálja. A nyerget egy világosszürke zsinór és szíj is díszíti, az olasz zászlóval. A sötétbarna árnyalat a láb alatti és az elülső gumibetéteken, a jellegzetes nyakkendőszegélyeken is megjelenik. A megjelenést a krómozott kötényprofilok és a szürke, ezüst színű kerekek is megkülönböztetik. Mint minden Vespa különkiadásnál, a kötény belsejében található emléktábla azonosítja a sorozatot.
A Vespa Pic Nic megvásárolható a Vespa értékesítési pontjain, irányadó kiskereskedelmi áron 4290 euró az 50-es verzió és 5290 euró a 125-ös verzió.!!!!!!!!! +reg adó stb........ 2.3 millió.....??????
Koronák, hiányosságok és még egy kis türelem, az új Dax-125 höz. Csúszik a dax gyártása ,és szállítása. Az ár változik, természetesen. üdv zs
Japánban a Honda eredetileg július 21-én tervezte bemutatni az új Dax 125-öt, de ez a dátum már nem érvényes.
Tekintse meg a Honda néhány napja közzétett közleményét japán honlapján:
A 2022. július 21-re tervezett Dax 125-öt illetően a külföldi COVID-19 megbetegedések számának növekedése és a kapcsolódó védelmi intézkedések miatti alkatrészszállítások késése, valamint a globális szállítási problémák miatt a halasztás mellett döntöttünk. kiadását egy ideig."
Nem ad új menetrendet a Honda, ami annak a jele, hogy a helyzet mostanra bizonytalanná válik, mivel nagy aggodalomra ad okot az Omicron mutáció új alváltozataival és az általa előidézett intézkedésekkel a covid megbetegedések számának világszerte történő újabb emelkedése. akkor, amikor még mindig szenved a korábbi korlátozó intézkedések nyomán, amelyekről azt hittük, hogy már elmúltak.
A Honda kacsa kétségtelenül a legsikeresebb jármű a bolygón, mivel globális gyártása 2017-ben meghaladta a 100 millió darabot. Még mindig velünk van a '19-ben bemutatott Super Cub 125 révén, és az idei évben is számos olyannal folytatódik, amelyet szeretnénk. mondjuk a különbségeket.
2022-re a motor megőrizte karakterisztikáját, de számos változtatás történt a jobb teljesítmény és az EURO5-ös előírásoknak való harmonizáció érdekében, amelyek szinte tökéletes égést követelnek meg a környezetszennyezés lehető legkisebbre csökkentése érdekében, valamint csendes működést. Így az új - mindig léghűtéses és vízszintesen szerelt - motor egyesíti a japán piac C110-es alsó részét, az újratervezett forgattyúházzal, valamint az MSX Grom felső részét, az SOHC fejjel és két szeleppel. Az lökettérfogat változatlan marad, de a henger méretei 52,4x57,9 mm-ről (átmérő x löket) 50x63,1 mm-re változtak, a négyzet alatti méretek miatt a rugalmasság és az alacsony teljesítmény érdekében. A légszűrő doboza is új, így jobban simítja a levegő áramlását a szívónyílásban, kisebb, és kombinálható az új szívócsővel és a jobb befecskendező szelepelhelyezéssel a jobb üzemanyag-elosztás érdekében. Még a kipufogót is megváltoztatták belülről, hogy ne változzon klasszikus formája, miközben a korábbi modell kettő helyett most egy katalizátor van. Persze 1,5 l/100 km-hez közeli fogyasztás mellett talán vicces lenne a károsanyag-kibocsátásra hivatkozni, de a törvényeket és szabályokat nem mindig olyan emberek alkotják meg, akik rendelkeznek a szükséges -szaktudással. A szigorúbb előírások ellenére azonban a Hondának sikerült növelnie a lóerőt, 7500-as fordulatszámon 9,8 LE-re. Még a kipufogót is megváltoztatták belülről, hogy ne változzon klasszikus formája, miközben a korábbi modell kettő helyett most egy katalizátor van. Persze 1,5 l/100 km-hez közeli fogyasztás mellett talán vicces lenne a károsanyag-kibocsátásra hivatkozni, de a törvényeket és szabályokat nem mindig olyan emberek alkotják meg, akik rendelkeznek a szükséges -szaktudással. A szigorúbb előírások ellenére azonban a Hondának sikerült növelnie a lóerőt, 7500-as fordulatszámon 9,8 LE-re. Még a kipufogót is megváltoztatták belülről, hogy ne változzon klasszikus formája, miközben a korábbi modell kettő helyett most egy katalizátor van. Persze 1,5 l/100 km-hez közeli fogyasztás mellett talán vicces lenne a károsanyag-kibocsátásra hivatkozni, de a törvényeket és szabályokat nem mindig olyan emberek alkotják meg, akik rendelkeznek a szükséges -szaktudással. A szigorúbb előírások ellenére azonban a Hondának sikerült növelnie a lóerőt, 7500-as fordulatszámon 9,8 LE-re.
Bejáratás 3. = 310km --Dunaföldvárnál-- inkább átmentem a 6 -útra , Ercsi-ig : utána - Kompozás-....Szigetújfalu,onnan Ráckeve...üdv zs
Soltvadkert.KiskunhalasKunfehértó ,a maga szoc-reál hangulatával:Hajósi borvidék....pöti provace.....imádtam. Szelidi tó , pici fejlődést mutat.irány a Hartai duna part -
Solt belvárosa:Dunaföldvár parti sétánya:Ercsi komp+ cuki:Ráczkeve Anyós pajti, ismét nem bírta az iramot .....