Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DSz Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3600

Ma este a szokásosnál is szarabb a fórum! :(((

 

10-ből 8 alkalommal ezek a szövegek fogadnak:

 

500 - Internal Server Error

Service Temporarily Unavailable

berigazek2 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3599

ibron74!

 

Igen,igazad van....nos ez mindenkinek szól:

 

-megcsinálták a szervizben és a következő volt a baj vele,azaz a kopogással,valóban nem kopogó hang volt,hanem gumi nyöszörgő hang és ezt a rugók adták ki..a jobb hátsó rugó felső fele,ahol a tányérba helyezkedik,gödörnél nyöszörgött...a padlólemez átvette a hangot a pótguminál és közvetitte a csúnya hangot:((

-gyógyír rá a zsírspray és 15 perc munka házilag:)))

 

 

Viszont van egy másik bajom,amit ma fedeztem fel...:(((

 

Szervó szívattyú csere lesz 26000 km-nél..és ez abban nyilvánult meg,hogy beinditott motornál egy kicsit mozgattam a kormányt balra vagy jobbra morgó hangot adott a szervó és kopogó hangja volt kanyarokban:((

Megrendelték és jövő hétre lesz meg azt mondták!

 

Kiváncsi leszek...másfél órai munka!!

Előzmény: ibron74 (3576)
DSz Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3598

Hátha érdekel valakit.

 

On-line ePER

 

Alvázszám alapján kiköpi az autó felszereltségét, stb.

Az egyes alkatrészek cikkszáma, ára, stb elérhető benne.

 

 

meszizs Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3597
Szerencsés helyzetben vagyok.
Igazából nem kell az autót látványosan használnunk.
Meghoztam betettem a garázsba, aztán, ha elfogadható az idő, akkor elmegyünk családlátogatásra. Nem munkaeszköz, tehát a kocsikázásokat és az egyébb kocshoz kötött tevékenységeket jelenleg még tudjuk az időjáráshoz igazítani.
Mindettől függetlenül az idei télre meglesznek a komplett téli gummás kerekek.
Előzmény: ibron74 (3595)
meszizs Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3596
Nekem 17-esek a kerekek, de gyárilag 16-ossal jött ki. Ezért nekem van emelőm és kulcsom is.
Egyébbként mindenki megnyugtatása érdekében a kezelési útmutatóban is le van írva, hogy a 17-eshez gumijavító készlet jár, ebből következik, hogy szerszám nincs.
Valóban veszel egy mankókereket, aztán mindjárt jobb lesz a biztonságérzeted.

Amikor átvettem és hazavittem a kocsit utánna kezdtem el gondolkodni, hogy oké, hogy megkaptam a 16-os kerekeimért cserébe a 17-est, de ez viszont lényegessen sérülékenyebb a /45 miatt, ugyebár alacsony és könnyebben felüthet egy aljas kátyú, pláne, ha még jó sebesség is társul hozzá.
Aztán a másik dolog ami miatt már talán bánom a cserét, hogy keményebb, pattogósabb a kocsi az úton. Nincs megfelelő nagyságú ballonosság és ezért jobban átadja az úthibákat a kaszninak.
Majd a téli kerekek komfortosabbak lesznek.
Nyáron viszont jó lesz a desing.
A 17"-al mindenképp óvatosan!
Előzmény: petrvs (3588)
ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3595
Emlékszem annak idején nyári kerekekkel hoztam haza az autót, és pont aznap esett vagy 15centi hó. 30-cal jöttem a gumisig haza. Nem sikerült kikuncsorognom egy téli szettett. Kaptak is egy fekete pontot érte a FAM-nál.
Előzmény: meszizs (3593)
KAti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3594

Azért kell 30 km után ellenőrizni a meghúzott csavarokat, nehogy leessenek. :-)

 

Túlhúzni a gyári kulccsal pedig egyszerűen nem tudod, hacsak meg nem kérsz egy 120 kilós embert, hogy ugráljon a kulcs legvégén egy kicsit egy lábon.

 

Hány Nm-rel kell meghúzni a kerékcsavart? (Tényleg nem tudom)

Mondjuk egy 80 kilós ember a súlya felét rátehénkedi egy 40 cm-es kerékkulcsra, ez ugye lesz ~16 Nm. Aligha szakad meg ettől. Mármint a menet.

Előzmény: Daty (3591)
meszizs Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3593
Milyen jó Neked, hogy a nyári kerekeket rendbe tudod tenni.
Én még nem , mert nincs téli és nekem a 17-es nyáriak vannak rajta, de az idei telet, már téli gummával fogom gurítani.
Előzmény: ibron74 (3575)
DSz Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3592
Ha valakit zavarnak a 17"-os kerekei, az szóljon, szívesen adok helyette 15"-ost! :)))
Daty Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3591
KAti!

Hát...igen, elég drága egy nyomatékkulcs, de mindíg attól félek, hogy vagy leesik a kerék, mert nem húzom meg rendesen, vagy úgy rátépem, hogy megszakad!:-(

Széles utat!

Daty
Előzmény: KAti (3586)
Daty Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3590
Petrvs!

Szerintem nagyon sérülékeny, már csak a gumi vékonysága, miatt, vagyis, hogy nagyon közel van az aszfalthoz a felni széle, vigyázni kell vele jobban a kátyúknál mint álltalában!

Széles utat!

Daty
Előzmény: petrvs (3588)
KAti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3589

Hát, én pár hete teszteltem a defektjavítót. Nem engedtem le teljesen a kereket (pedig azt írja), de szemlátomást nem tudta kellőképpen felfújni.

Mondjuk arra jó volt, hogy elguruljak másnap a gumishoz, és rendesen megcsináltassam.

Amúgy a kezelés  - benzinkút, nyomásbeállítás lett volna a sorrend, ha nem találom meg azt az egy szem vasárnap nyitvatartó gumist  Pécsett.

 

Gumisok meg majd anyáznak, amikor cserélik a defektjavítóval felfújt télit nyárira, mondta az előző gumis. (De ez túlzottan nem hat meg.)

 

Előzmény: ibron74 (3587)
petrvs Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3588

Szia!

 

Szintén 17"-es kerekekkel vettem, de lemezpótkerékkel+ szerszámkészlettel kaptam meg. (Mondjuk az alkudozás során húztam az orromat, amikor a defektjav. klt. szóba került, és átvételre kicserélődött.)

 

Uraim, ez a 17"-es felni mennyire lehet sérülékeny? Kicsit parázok tőle...

Előzmény: ibron74 (3582)
ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3587

Daty!

 

Ha 17-es kerekekkel rendeled akkor nem jár hozzá, csak defektjavító, de a nyáron veszek egy virsli pótkereket hozzá. Elvileg a javítókészlettel el lehet menni 200km.

Remélem nem lesz szükség rá. Igaz durrdefektnél nem használható :-(

 

üdv

 

Na megyek ebédelni, Mindenkinek Jó étvágyat az ebédhez!

Előzmény: Daty (3585)
KAti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3586

Vazze és út közben ha kereket kellene cserélni, mi a ferde fszhoz nyúlsz ? ;-)

Nincs egy nyüves mankó pótkereked sem? Ha meg van, minek van emelő és kulcs nélkül?

 

Gumis: Ja, hogy kényelmesebb, ezt értem :-)

 

Daty: Nyomatékkulcs azért nem igazán létszükséglet.... Persze, jó, ha van.

De ha már 4000 HUF, hasznosabb dolgokra is el lehet költeni: 1 tűzoltókészülék,  egy defektjavító spray, és még marad is.

 

Előzmény: ibron74 (3582)
Daty Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3585
A 17"-os kerekekhez nem jár pótkerék, kerékkulcs, és emelő??????????
Szerintem ahhez a coll-nak semmi köze, és igen is járna, csak téged húztak át.:-(
De akkor én a 16"-al jobban jártam, ugyanis emelő, kerékkulcs, pótkerék, minden játtszik!:-)

Széles utat!

Daty
Előzmény: ibron74 (3582)
Daty Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3584
Egyetértek.
Minden szezont úgy fejezek be, hogy centíroztatom az aktuális garnitúrát, elteszem, és aha "ő" következik, akkor itthon felteszem, és kész.
Pusztán egy nyomatékkulcs ajánlott hozzá, ami a Lidl-ben kb 4.000 Ft.

Széles utat!

Daty

Előzmény: KAti (3581)
Daty Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3583
Szerintem meg, ha szépen le van festve, akkor mutatós.
De ha nem tetszik úgy, tegyél rá egy ilyet:

http://aruhaz.totalcar.hu/product/kerek/felni-disztarcsa/15-collos-disztarcsa/silverstone-pro-black-matt-fekete.html

vagy egy ilyet:

http://www.vatera.hu/item/view/index.php?cod=137038112

Széles utat!

Daty
Előzmény: ibron74 (3580)
ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3582

Ja, csak én nem kaptam sem emelőt, sem kerékkulcsot hozzá. Nekem defektjavító készlet van. 17-es kerekekkel vettem.

Meg kényelmesebb a gumisnál, addig megiszok egy kávét.

 

üdv

Előzmény: KAti (3581)
KAti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3581

Jövő télre rögzíts rá gyorskötözővel TESCO-s "dísztárcsákat", darabja 400 Ft körül van :-)

Amúgy meg, ha felnin van, minek elmenni a gumishoz? Hamarabb cserélheted otthon, mint ameddig a gumishoz elmész, vársz, visszajössz, és még fizetni sem kell.

20 perc a 4 kerék csere, ráérősen.

Előzmény: ibron74 (3580)
ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3580

Igazad van, nem hajt senki, első a biztonság, csak elteleltem a fél szabimat, nem nagyon tudok elmozdulni a melóhelyről, meg hát már illene valami pénzt is keresni.

Ha nagyon rosszra fordul az idő akkor természetesen hagyom még. Amúgy minden évben március 20.-a körül cserélek nyárit, nov elején télit. Esztétikailag meg nagyon csúf a fekete lemezfelni.

 

üdv

KAti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3579
Oszt legfeljebb megvárod, míg lemegy a tömeg a gumisnál. Mit vesztesz ha 3 héttel tovább lesz fent a téli gumid?
Előzmény: ibron74 (3578)
ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3578

Hali

 

Nem tervezek hosszabb utat sehová, sajnos a munka helyhezkötött, a jövő hétre meg már felmelegedést mondtak az időjósók. Ha meg beköszönt a jó(jobb) idő, akkor úgy kell sorszámot húzni a gumisnál.

 

üdv

Előzmény: KAti (3577)
KAti Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3577
Ezen azért gondolkozz :-)
Előzmény: ibron74 (3575)
ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3576

Szia Beri!

 

Ha jól emlékszem, neked kopogott hátul valami. Nem tudod mi volt? Mert nekem is kopog valami a jobb hátuljánál. Hátha nem kell megint szervizbe menni, hanem házilag megoldható.

 

köszi

 

üdv

ibron74 Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3575

Hali

 

Én már pucolom a nyári kerekeket, szombaton felkerülnek rá akármilyen idő lesz.

 

üdv

Előzmény: meszizs (3573)
DSz Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3574
Én elbújtam a hideg elől és várom a tavaszt! :)
Előzmény: meszizs (3573)
meszizs Creative Commons License 2009.03.19 0 0 3573
Mi van?
Hol vagytok?
Leesett a hó, Nagykanizsán.

meszizs Creative Commons License 2009.03.18 0 0 3572
Amikor több mint 20 évell ezelőtt Trabantom volt, abban volt átfolyásmérő. Az szerintem technikailag úgy működött mint a lakásunkban a vízóra. Zárt rendszer, benne egy lapátkerék, amit az átáramló benzim forgatott és ezt a mozgást egy elektrónika átalakított led-es jelekké, de ez több mint 20éve volt /1985/.
Amikor már komolyabb technikáim is voltak, ott kellett rájönnöm, hogy nemcsak ejtőtartály, meg vákumos ée mechanikus AC pumpa van a világon, hanem már a villanymotor is tud üzemanyagot nyomni.
Na és ezeknél a szerkentyüknél láttam azt, de a diesel Opelre is érvényes, hogy az üzemanyagtartályból kettő csőcsatlakozás van. Ezgyiken szív, a másikon a felesleget visszanyomja. Tehát itt már átfolyást szerintem lehet mérni, de értelmetlen dolog, hisz a felszívott anyag nagyobb része visszakerül a tankba.
Én nem tudom, hogy mi alapján határozza meg a fogyasztást.
A GTI golf műszerfalában pillanatnyi fogyasztásmérő volt, ő a szívócsonkról leágaztatott csővel /vákuummal/ mért, de a régi autósoknál is fellelhető volt az utólagosan beszerelt fogyasztásmérő, ami színtén vákuummal mért.
Itt már komoly elektrónikák vannak, ami ráadásul az enyémben hibádzik is, ezek működését én már nem ismerem.
Mészi
Előzmény: KAti (3571)
KAti Creative Commons License 2009.03.18 0 0 3571

Szerinted az átfolyt mennyiség és beporlasztott mennyiség között mekkora a különbség és az hol veszik el? Csak azt tudja beporlasztani ami átfolyt.

 

Amúgy nem vagyok biztos benne, hogy az átfolyást méri, nagyobb valószínűséggel a nyomást és a befecskendezési idő(ke)t. De ezt csak gondolom, nem emlékszem, hogy konkrétan olvastam volna róla. És annyira lázba sem hoz, hogy elkezdjek utánakutatni.... A pontos érték nem érdekel, a pillanatnyit nézem, amikor igyekszek takarákos vezetésre beállni, illetve ha összehasonlítok átlag értékeket a takarákosság szempontjából, az számít, melyik érték nagyobb.

Az valószínűtlen, hogy 6.2-nél lefelé csalna, 7.2-nél meg felfele, és gyakorlatilag nincs 1 liter különbség, csak 2 deci :-)

Előzmény: kiskabo (3570)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!