-megcsinálták a szervizben és a következő volt a baj vele,azaz a kopogással,valóban nem kopogó hang volt,hanem gumi nyöszörgő hang és ezt a rugók adták ki..a jobb hátsó rugó felső fele,ahol a tányérba helyezkedik,gödörnél nyöszörgött...a padlólemez átvette a hangot a pótguminál és közvetitte a csúnya hangot:((
-gyógyír rá a zsírspray és 15 perc munka házilag:)))
Viszont van egy másik bajom,amit ma fedeztem fel...:(((
Szervó szívattyú csere lesz 26000 km-nél..és ez abban nyilvánult meg,hogy beinditott motornál egy kicsit mozgattam a kormányt balra vagy jobbra morgó hangot adott a szervó és kopogó hangja volt kanyarokban:((
Szerencsés helyzetben vagyok. Igazából nem kell az autót látványosan használnunk. Meghoztam betettem a garázsba, aztán, ha elfogadható az idő, akkor elmegyünk családlátogatásra. Nem munkaeszköz, tehát a kocsikázásokat és az egyébb kocshoz kötött tevékenységeket jelenleg még tudjuk az időjáráshoz igazítani. Mindettől függetlenül az idei télre meglesznek a komplett téli gummás kerekek.
Nekem 17-esek a kerekek, de gyárilag 16-ossal jött ki. Ezért nekem van emelőm és kulcsom is. Egyébbként mindenki megnyugtatása érdekében a kezelési útmutatóban is le van írva, hogy a 17-eshez gumijavító készlet jár, ebből következik, hogy szerszám nincs. Valóban veszel egy mankókereket, aztán mindjárt jobb lesz a biztonságérzeted.
Amikor átvettem és hazavittem a kocsit utánna kezdtem el gondolkodni, hogy oké, hogy megkaptam a 16-os kerekeimért cserébe a 17-est, de ez viszont lényegessen sérülékenyebb a /45 miatt, ugyebár alacsony és könnyebben felüthet egy aljas kátyú, pláne, ha még jó sebesség is társul hozzá. Aztán a másik dolog ami miatt már talán bánom a cserét, hogy keményebb, pattogósabb a kocsi az úton. Nincs megfelelő nagyságú ballonosság és ezért jobban átadja az úthibákat a kaszninak. Majd a téli kerekek komfortosabbak lesznek. Nyáron viszont jó lesz a desing. A 17"-al mindenképp óvatosan!
Emlékszem annak idején nyári kerekekkel hoztam haza az autót, és pont aznap esett vagy 15centi hó. 30-cal jöttem a gumisig haza. Nem sikerült kikuncsorognom egy téli szettett. Kaptak is egy fekete pontot érte a FAM-nál.
Milyen jó Neked, hogy a nyári kerekeket rendbe tudod tenni. Én még nem , mert nincs téli és nekem a 17-es nyáriak vannak rajta, de az idei telet, már téli gummával fogom gurítani.
Hát...igen, elég drága egy nyomatékkulcs, de mindíg attól félek, hogy vagy leesik a kerék, mert nem húzom meg rendesen, vagy úgy rátépem, hogy megszakad!:-(
Szerintem nagyon sérülékeny, már csak a gumi vékonysága, miatt, vagyis, hogy nagyon közel van az aszfalthoz a felni széle, vigyázni kell vele jobban a kátyúknál mint álltalában!
Szintén 17"-es kerekekkel vettem, de lemezpótkerékkel+ szerszámkészlettel kaptam meg. (Mondjuk az alkudozás során húztam az orromat, amikor a defektjav. klt. szóba került, és átvételre kicserélődött.)
Uraim, ez a 17"-es felni mennyire lehet sérülékeny? Kicsit parázok tőle...
Ha 17-es kerekekkel rendeled akkor nem jár hozzá, csak defektjavító, de a nyáron veszek egy virsli pótkereket hozzá. Elvileg a javítókészlettel el lehet menni 200km.
Remélem nem lesz szükség rá. Igaz durrdefektnél nem használható :-(
üdv
Na megyek ebédelni, Mindenkinek Jó étvágyat az ebédhez!
A 17"-os kerekekhez nem jár pótkerék, kerékkulcs, és emelő?????????? Szerintem ahhez a coll-nak semmi köze, és igen is járna, csak téged húztak át.:-( De akkor én a 16"-al jobban jártam, ugyanis emelő, kerékkulcs, pótkerék, minden játtszik!:-)
Egyetértek. Minden szezont úgy fejezek be, hogy centíroztatom az aktuális garnitúrát, elteszem, és aha "ő" következik, akkor itthon felteszem, és kész. Pusztán egy nyomatékkulcs ajánlott hozzá, ami a Lidl-ben kb 4.000 Ft.
Jövő télre rögzíts rá gyorskötözővel TESCO-s "dísztárcsákat", darabja 400 Ft körül van :-)
Amúgy meg, ha felnin van, minek elmenni a gumishoz? Hamarabb cserélheted otthon, mint ameddig a gumishoz elmész, vársz, visszajössz, és még fizetni sem kell.
Igazad van, nem hajt senki, első a biztonság, csak elteleltem a fél szabimat, nem nagyon tudok elmozdulni a melóhelyről, meg hát már illene valami pénzt is keresni.
Ha nagyon rosszra fordul az idő akkor természetesen hagyom még. Amúgy minden évben március 20.-a körül cserélek nyárit, nov elején télit. Esztétikailag meg nagyon csúf a fekete lemezfelni.
Nem tervezek hosszabb utat sehová, sajnos a munka helyhezkötött, a jövő hétre meg már felmelegedést mondtak az időjósók. Ha meg beköszönt a jó(jobb) idő, akkor úgy kell sorszámot húzni a gumisnál.
Ha jól emlékszem, neked kopogott hátul valami. Nem tudod mi volt? Mert nekem is kopog valami a jobb hátuljánál. Hátha nem kell megint szervizbe menni, hanem házilag megoldható.
Amikor több mint 20 évell ezelőtt Trabantom volt, abban volt átfolyásmérő. Az szerintem technikailag úgy működött mint a lakásunkban a vízóra. Zárt rendszer, benne egy lapátkerék, amit az átáramló benzim forgatott és ezt a mozgást egy elektrónika átalakított led-es jelekké, de ez több mint 20éve volt /1985/. Amikor már komolyabb technikáim is voltak, ott kellett rájönnöm, hogy nemcsak ejtőtartály, meg vákumos ée mechanikus AC pumpa van a világon, hanem már a villanymotor is tud üzemanyagot nyomni. Na és ezeknél a szerkentyüknél láttam azt, de a diesel Opelre is érvényes, hogy az üzemanyagtartályból kettő csőcsatlakozás van. Ezgyiken szív, a másikon a felesleget visszanyomja. Tehát itt már átfolyást szerintem lehet mérni, de értelmetlen dolog, hisz a felszívott anyag nagyobb része visszakerül a tankba. Én nem tudom, hogy mi alapján határozza meg a fogyasztást. A GTI golf műszerfalában pillanatnyi fogyasztásmérő volt, ő a szívócsonkról leágaztatott csővel /vákuummal/ mért, de a régi autósoknál is fellelhető volt az utólagosan beszerelt fogyasztásmérő, ami színtén vákuummal mért. Itt már komoly elektrónikák vannak, ami ráadásul az enyémben hibádzik is, ezek működését én már nem ismerem. Mészi
Szerinted az átfolyt mennyiség és beporlasztott mennyiség között mekkora a különbség és az hol veszik el? Csak azt tudja beporlasztani ami átfolyt.
Amúgy nem vagyok biztos benne, hogy az átfolyást méri, nagyobb valószínűséggel a nyomást és a befecskendezési idő(ke)t. De ezt csak gondolom, nem emlékszem, hogy konkrétan olvastam volna róla. És annyira lázba sem hoz, hogy elkezdjek utánakutatni.... A pontos érték nem érdekel, a pillanatnyit nézem, amikor igyekszek takarákos vezetésre beállni, illetve ha összehasonlítok átlag értékeket a takarákosság szempontjából, az számít, melyik érték nagyobb.
Az valószínűtlen, hogy 6.2-nél lefelé csalna, 7.2-nél meg felfele, és gyakorlatilag nincs 1 liter különbség, csak 2 deci :-)