Én is mondtam ezt a fiamnak. Csakhogy Mózes ilyet az iIstentől nem hallott. A kijelentés jellege hazug, az Istennek Izrael nem az elsőszülött fia, a fáraónak pedig meg tudta volna maga is mondani, ha tud úgy szólni az emberhez, ahogy azt Mózesnél leírták.
Végül kiderült, hogy az evangéliumok nem más írások, mint a történelem megismétléseinek adaptációs irodalmi vetülete...., kérdés, melyik melyikre hatott jobban, ám ez eldőlni látszik, a régebbi írás hatott az új korra..., az új vallási szemléletre, így asszociálták és átültették az ószövetségi történetet a római birodalomba végbemenő szerepjátékra....
Kérdés, valóban volt e Jézus, élt a úgy ahogyan az evangéliumok állítják, persze sok esetben teljesen ellentmondásos személyt kreálva belőle...., vagy kitalált karakter egy új keletű vallás alapjaihoz! ???
Nincs szükség feltétlenül ottlétre egy leírás hitelességének eldöntéséhez, vannak egyéb eszközök is ezek alátámasztására vagy,cáfolására, például szövegkritika, történeti elemzés, pszicholanalízis, tartalom és lényegvizsgálat, és tanítások esetében, nem utolsó sorban, maga a tapasztalat.
Valóban szerepel Mózeshez, Illéshez való hasonlóságot feltüntetni szándékozó történet és elképzelés az evangéliumokban, ám ezek pontosan ezért a szándékért kifogásolhatóak, mivel az evangélisták mózesi és prófétai írásokból eredő befolyásoltságának köszönhető, nem pedig a történeti hitelességükhez.
Ám ami az evangéliumokban le van írva, ott ha emlékeid nem csal, akkor Isten mond hányszor szólította meg Jézust, mikor beszélt Jézushoz úgy legalább íróilag is szemléltetve, mint Isten Illéssel, Sámuellel, Mózessel, Ábrahámmal, Ádámmal, netán prófétája által ahogyan Dávidnak üzent Isten?
Az általad idézett János részlet megfejtése a következő.
A bűn szolgálata a Mózes Úristenének szolgálatát jelenti. Ezt erősíti meg az a gondoolat, miszerint a szolga nem marad örökklé a házban csak a fiú. A szolga és a fiú szembeállítása világítja meg, hogy a Mózesi tanítás és Jézusi tanítás szembeállításáról példálóz Jézus. Az igazság megismerése a Jézus által tanított mennyei Atya személyes megtapasztalását jelenti, amely felborítja azokat a téves nézeteket, amelynek szolgálatába szegődtek a mózesi vallás hívei.
Nem viccelek. Ábrahám, Jákób és Mózes nem találkozott az Istennel, mivel AKIVEl találkoztak, az beszélő, kézzel fogható, szemmel látható fizikai lény volt, amit könnyedén néztek istennek, az Isten pedig valójában lélek és szellem, megtapasztalása pedig nem kézzel megfogható módon történik. Éppen azért válik érdekessé Jézus tanítása, mivel az ő beszédében maradt fenn helyes ismeret az Isten felől.
Ja, értelek, ismered a történetet, de nem ismered, hogy valóban megtörtént e, ha elfogult vagy, akkor bizonyára ahogy eleddig elveted még a gondolataidból is, hogy Mózes, Ábrahám, Jákob találkozott e Istennel, de Jézusról már messzemenő hiteled van, hogy ő biza ismerte istenét, mint atyját?
Ismerem Mózes történetét, Mózes nem találkozott Istennel. Amit a találkozáshoz leírtak, az egy tipikusan teremtett lénnyel való találkozás esete, amelynek sztereplőjét hitte Mózes istennek. Isten nem tűz, meg füst, meg csipkebokor, meg felhő, hanem lélek és szellem, amit másképp kell megtalálni, mint szemmel látható, vagy füllel hallható mód, ahogyan azt Mózes gondolta. Jézus az Istenről való tanítást sokkal pontosabban fogalmazta meg, mint ahogy azt az ószövetségben bárki megfogalmazta, így Jézus tanítására akkor is érdemes figyelni, ha azt némileg összezavarták a ról szóló írások szerkesztői.
Én nem hiszek a reformáció szerinti eleve elrendelésben.Azt viszont el tudom képzelni, hogy az ember szabad akaratot kapott mindenhez és ebbe Isten csak néha, nagyon indokolt (Ő tudja miért) esetben "nyúl bele", akkor sem biztos, hogy észrevehető módon.(lehet, hogy egy másik embert "használ" a beavatkozáshoz).
Jézus annyira sem ismerte Istent, mint Mózes az egész bibliát tekintve, Jézus hiába van az újszövetségi szövegzetbe beállítva, mint olyan valaki, ki már Istennel egyenlőképpen öröktől fogva volt, meg hogy Isten testet öltése, mert ez is igaz....!
Ha az ószövetségre tekintek, akkor Mózes többet ismert meg Istenből, mint valaha is Jézus!
"e nem korlátozod a gyereked szabad akaratát amikor ártani akar magának?"
Az ószövetség úristene nem csak akkor korlátozza az ember szabadságát, amikor az ártana önmagának. Alapból szolgaságra rendelte, amit én a gyermekemmel nem teszek.
"Tétlenül néznéd ha rossz társaságba keveredne,stb? "
Az ószövetség úristene rossz társaságnak azt az embert tekiinti, aki nem szolgálja őt, tehát a szabad akarattal valóban rendelkező embereket ellenségnek tartja. Én nem tartom rossz társaságnak a gyermekeim szabad barátait.
"Akkor az Ószövetség istene a Sátán célját szolgálja? Tehát a szabad akaratot nem csak a szenvedélyek vethetik szolgaságba, hanem az ószövetség hamis istene is a Jahve? Ezt nem értem, valami magyarázat....?"
Azt írtad, hogy a szabad akarat korlátozója a Sátán. Az ószövetség úristene a legszigorúbban korlátozza az ember szabad akaratát, szolgai alárendelést parancsolva neki. Ezek szerint a Sátán szószólója az ószövetség istene, akit Jahve vagy Úristen, vagy Seregek Ura néven neveznek.
Igen, de itt jön be a szabad akarat, amivel torzítani tudsz mindent, itt van a véletlenszerűség (nem hiszem, hogy minden ember minden életpillanata "meg van írva").
Ez olyan kérdés, amire, jól tudod, hogy senki nem tudja a választ.Állítólag a DNS-ünk tartalmazza a halál bekövetkeztét is.Ha csak a DNS-től függne.De az is nyilvánvaló, hogy nem egy mindentől szeparált búra alatt éljük az életünket, úgyhogy rengeteg befolyásoló tényező van, az ember tudatos saját egészségrombolásától kezdve a véletlenszerű (?) balesetig.