Úgy látom ismét eljött az idő, hogy hozzászólásommal élénkítsem a topicot, de én az egymás kölcsönös fikázása, sértegetése és fenyegetése helyett, inkább a bizonyítható tények ismertetésére szorítkoznék. Láttam mindkét képsorozatot, amely az utóbbi napokban került fel a topicra és a magam részéről nem találok, bennük kivetnivalót, habár homlokegyenest ellenkező aspektusból közelíti meg a kérdést és némelyik fotó eléggé sokkoló. Ami engem zavar, a többek között malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek nicknéven is hozzászóló topictársunknak a Kalocsán készült képekhez tett alábbi megjegyzése zavar: Sokszor elhangzott,leiródott...a két gép-bár formára,szinre, gyártási helyre ugyanaz(volt)-de mégsem ugyanaz! A kalocsán fotózott gép F.Gyuszi tulajdona,amit az itt többször leirt V.Palibá tervezett. A hozzászólás első két harmadával egyetértek, de újból elismétli a már többször, több fórumon, és a sajtóban leírt valótlanságot (hazugságot), miszerint a F. Gyula tulajdonát képező Corvus Corone Mk-I első prototípusának a fotókon látható végső változatát V. P. úr tervezte. Most ennek írásbeli cáfolatát nem ismételném el újból, akit érdekel a téma a 2009. 03. 23.-án kelt 443. számú rövidlélegzetű szösszenetemben elolvashatja. Úgy látszik a Pali bácsi meséin felcseperedett topictársam mindezidáig nem hajlandó tudomásul venni azt a tényt, hogy a F. Gyuszi repülőgépében már csak a szárnyfőtartók maradtak meg abból a gépből, amely köthető a fent nevezett V. P. úr nevéhez. Mellesleg az a kifejezés hogy: tervezte az egy kicsit erős, mert szerintem a Corvus Corone MK-I és MK-II valójában a szó klasszikus értelmében nem lett megtervezve, csak néhány alapvető aerodinamikai- és szilárdsági számítást végeztek el, amelyek alapján a gépeket megépítették (megépítettük), majd a végén a terheléspróbák és a berepülés eredményei alapján kapták meg a szükséges engedélyeket. Szerintem ez az eljárás nem azonos a tervezéssel! Azóta persze már állítólag változott a helyzet és az újabb típusokat már számítógépes programok (CAD; FEA) segítségével tervezik. Mivel úgy látszik, az általam leírt tényeket egyesek nem hiszik el, ezért úgy döntöttem, hogy bizonyítékként néhány fotót mellékelek a birtokomban lévő több száz közül, hogy ezeken keresztül bemutassam, miként alakult át a 2004. szeptemberére elkészült első verzió a jelenleg is látható géppé. Aki ennek ellenére sem hisz nekem, az higgyen a saját szemének és a F. Gyuszi barátomnak, vegye a fáradtságot, keresse fel a tulajdonost, kérdezze meg őt is és kérjen tőle engedélyt a repülőgép megszemlélésére, talán, ha szerencséje lesz, megtudhatja az igazságot első kézből. Addig is tekintsétek meg az archívumomból kiemelt fotókat bizonyíték gyanánt. Lássuk az első fotót, melyen a V. P. által tervezett és szakmai felügyelete mellett megépített első változat látható teljes pompájában, szürke szórógittel lealapozva szénszálerősítésű kompozit magasságikormánnyal, közel hatszáz kilós üres súllyal (Empty Weight: ~600 kg) büszkén viseli a tervezője által adományozott 3515-ös UL azonosítószámot! A 2; 3; és 4. fotókon a farokrészen végzett első módosítások láthatók, amely során a vízszintes vezérsík, a magassági kormány és az oldalkormány került lecserélésre üvegszövet- és szénszál-erősítésű epoxigyantából, valamint NOMEX méhsejtből álló szendvicsszerkezetű elemekre, melyet a faroknehéz súlyponti helyzet tett szükségessé. (A világosbarna színű elemek az újak.) A következő képsorokon (5. ÷ 8. képeken) a szárnyak fölső- és alsó borításának különböző gyártási fázisai követhetők nyomon, mely során az eredeti szárnyból csak a főtartók lettek felhasználva, a többi elem (beleértve a csűrőkormányokat és a fékszárnyakat) lecserélésre kerültek. A 9. fotón a fődarabcseréken részlegesen átesett prototípus látható repülés közben, melyen egyes alkatrészek még festés nélküli állapotban figyelhetők meg. A 10. képen a fődarabcsere első fázisán átesett, metálbordó festésű Corvus Corone Mk-I. prototípus látható földi gurulás közben, fedélzetén az akkor még konszolidált viszonyban lévő V. A. és V. P. urakkal. A 11. képpel tisztelegni kívánok a tragikus repülőbalesetben elhunyt Ő. F. emlékének. A fotón a F. GY. tulajdonát képező Corvus Corone Mk-I. látható a 2005. évi Friedrichshafen AERO kiállításra történő kiszállítása előtt Ballószögön, a farokrészénél a 2007.-ben elhunyt Ő. F. úrral. A 12. képen a prototípus átalakításának utolsó fázisát láthatjuk, mely során a gép egy teljesen új, prepregtechnológiával készült méhsejtszerkezetű törzset és motorburkolatot kapott, ez a változat látható a Kalocsán készült felvételeken is. Az új törzs legyártása és beépítése a tulajdonos megrendelésére 2006.-ban történt, ekkor V. P. úr már nem állt a Corvus Aircraft Kft-vel semmilyen jogviszonyban, bejárása sem volt az üzem területére, ezért enyhe túlzás azt állítani, hogy ő tervezte, mellesleg a többi, az előzőekben lecserélt fődarab tervezésében sem vett részt, ezért a későbbiekben is fenn kívánom tartani azon állításomat, mely szerint a F. Gy. jelenlegi gépének sárkányszerkezetében csak a főtartóhoz van köze. Mellesleg az eredeti repülőgéptörzs (melybe egy Honda dízelmotor van beépítve) szintén F. Gy. tulajdonában van, a telephelyén található, repülésre alkalmatlan állapotban, szárnyak és kormányfelületek nélkül. Ezek után kíváncsian várom a malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek topictársam bizonyítékokkal alátámasztott tételes cáfolatait az általam előzőekben említett rágalmakra
Látod kedves Flitzer ebben teljesen igazad van.Gecse tényleg egy tetű alak! De eddig itt ezt rajtad kívűl senki sem írta le. Mindenki eldönthette,hogy az itt olvasottak alapján milyen ember is ez a Gecse.Írtunk róla tényeket,ki-ki ismeretei szerint,de fikázni,hogy a te szavaiddal éljek egyedűl te fikáztál.
Éppen úgy,ahogy lefikáztál itt mindenkit!
Pedig,ha figyelmesen elolvasnád a topic címét,láthatnád,hogy az van oda írva:CORVUS
Bármilyen hihetetlen ebben a topikban a corvushoz kapcsolódó véleményekkel fogsz találkozni,és bizony lesz közte negatív vélemény is.Azért írtam véleményt és nem fikázást,mert a kettő között az a külömbség,hogy a véleménynél megmondom,hogy ez a gép szar,és megmondom,hogy szerintem miért.A fikázásnál meg csak annyit mondok,hogy ez szar.
Te végtelen intelligensen ezt írtad rólunk :"Fikázós szaralakok, skizofrén szarjankók vagytok"-na ez fikázás.
De ha már így szóba elegyedtünk engem az érdekel,hogy szerinted miért is szar alak a Gecse?Az ő tevékenysége a cégnél mennyiben érintette a gyártást,illetve felmerűlhet e az ő felelőssége a baleseteknél.Beleszólt e technológiai kérdésekbe pusztán spórolási szándékkal akár a minőség kárára is.Ezek fontos kérdések.
Sajnálom,hogy ennyire primitívre sikeredett a belépőd ebbe a fórumba,pedig lehet,hogy rendes gyerek vagy!De sajnos idáig semmivel sem vagy jobb mint az a tetű gecse!
Sokszor elhangzott,leiródott...a két gép-bár formára,szinre, gyártási helyre ugyanaz(volt)-de mégsem ugyanaz!
A kalocsán fotózott gép F.Gyuszi tulajdona,amit az itt többször leirt V.Palibá tervezett. A szétesett meg a "kalála"tervezésben.......(a mai napig nem derült ki,ki
tervezte,hiszen a netről letöltött tervekről kezdve ,V.A részbeni beismerő "vallomásán"keresztűl(miszerint tettünk hozzá ezt-azt),F.Csabán át,a beugró katonai mérnökig mindenki magáénak ismerte,a baleset után senki ..)....készült,lekönnyitett vátozat volt!
Az elhunyt fia szerint a vádemelés az idén meglesz,és 5 embert fog érinteni,köztük az általam (is) becsült-korábban NKH dolgozó-P.Gyuribát is..
Off
A kalocsai "repülőnap"totál "fos"volt,kb 200 ember,és vagy 5 repülőgép.Ahogy jöttek a gépek,el is mentek.Kivéve a 2 "hakni"repülőt,azok végig ott voltak.!Vári profin repült,közönség elött élvezhetően,mindent az utasokért..
Topi százados-szokásosan-fejét játszotta,tudása addig tartott,hogy egyenesben felgyorsitotta a buldogot,aztán belehuzott..:)Te pózolni,aláirni azt tudott!
A soraid sokat elárulnak a hozzáállásról. Nem monitort kell nyeletni, hanem tényeket. Addig amíg nincsenek, maradjanak csak a képek, a letöröltetésükkel nem tudod a balesetet meg nem történtté tenni. Ezek a képek nem sértenek, hanem emlékeztetnek, kit erre, kit arra.
Sajnos nem voltlehetőségem ott lenni személyesen. Így minden hírt csak másodkézből tudósíthatnék. Fényképek tuti ,hogy készültek. Ha kapok olyat, amihez hozzájárul a készítője,hogy közzétehessem azokat közzéteszem. Ma folytatódott a berepülés, sajnos szintén nem voltam ott. Híreim szerint egy órát repültek vele.
Pontosan erről van szó! Szerintem G.T. már ezerszer megbánta,hogy szóbaállt Andrással,ha tehetné a corvus közelébe se menne többé!Csak hát akkor oda a pénzecske! Nem indult be igazán a biznisz,nem fogytak a gépek.Mindenki csak hitegetett,kellett a lóvé. Jó ötlet volt a pályázat.Sajna ott sem lehet mindent,vannak feltételek amit teljesíteni kell,meg azért egyik másik meleg is nem kicsit. A két baleset is piszok rosszkor jött,de a hozzánemértésnek és a spórolásnak mi más lehet a gyümölcse! Egy elmarasztaló bírói döntés megpecsételné a cég sorsát-De ha Kecskeméten lesz a tárgyalás gyanítpm nem fog ilyen ítélet születni.Tudjuk,hogy miért.
Addig is gondolom az urak megtesznek mindent,hogy pénzüknél legyenek.Ha ehhez az kell,hogy ul gépet építsenek,hát akkor építenek. Ha az kell,hogy műrepülőt,hát építenek azt.Ők mindenhez értenek! Pedig sokkal jobb lenne egy dologhoz érteni,de ahhoz rendesen!
Szerintem egy jó irányba induló project volt a gyerekbetegségeivel együtt. A gép (UL) megjelenése minden elismerést megérdemel! A műszaki megoldásokban már sok hibát vélek felfedezni, dehát ezek azok a gyerekbetegségek amiket illett volna kiküszöbölni. Ehelyett elkezdték sorozatban gyártani. Úgy vélem, hogy a kbsz, a műszaki hibákra vonatkoztatott észrevételei, ha nemis mindenben, de megalapozottak. Nagyon úgy fest, hogy mióta a közgazdász úr a pénzét belenyomta a cégbe, már nem szempont a repülők milyensége, sokkal inkább a mindenféle indokkal megszerezhető, ilyen-olyan támogatásokból bezsebelhető pénzek a fő profilja a vállalkozásnak. Sajnos úgy néz ki, hogy a projectet indító V.A. úr elegáns pálfordulásával megfelelő partnerévé vált G.T.-ank
De bizony kell a reklám,mert senki -F.GY kivül-az életben nem vett volna Corvust,ha Gyuláék nem rángatják ki saját utánfutóval a saját gépét,arra az ominózus friedrichshafen -i kiállitásra,és jó pézé-egy úriember által,de ez már egy másik történet-nem jelenik meg a dicsérő cikk az Aero magazinba...na igy indult.
Én azért szeretem ezt a topikot,mert-hasonlatosan a filmekhez,mikor a bűnözőt az áldozatnak,az áldozatot meg elkövetőnek nézem- sose tudom,ki kivel van...a film végére,persze mindig- minden kiderül.
Itt szerintem nem fog,és "szerelő"észrevétele is inkább pejorativ,mint puncsoló...jól látom?..én azt gondoltam,Ő OTT SZERELŐ..)
Nekem az a véleményem, hogy egy UL gépet sem adtak még el csak azért, mert reklámozták! Nyilván vannak olyan termékek amiből van ezer féle, ott valóban sokat nyomhat a latba a társított reklám. Bár én váltig állítom, hogy "a jó bornak nem kell cégér" és meggyőződésem, hogy itt sem a gép reklámozása volt a cél, hanem a már említett zseton inkasszálása. És még talán ez is elnézhető lenne ha nem mást sugallna a honlapjuk mint a valóság. Megbízható forrás(ok)ból tudom, hogy V.A. Úr a szemfényvesztés nagymestere. Jó bizonyíték erre az ominózus honlap.