Keresés

Részletes keresés

Csaba5 Creative Commons License 2009.06.27 0 0 612
zorallgabi Creative Commons License 2009.06.27 0 0 611
Köszi Macogi,király vagy!(BG)
repülésszerető Creative Commons License 2009.06.22 0 0 610
Nem, K.Pali bácsi :-)
rali Creative Commons License 2009.06.21 0 0 609
Jó képek.

A Besenyő ül benne?
Előzmény: Maccogó (608)
Maccogó Creative Commons License 2009.06.21 0 0 608
Tartozok ezzel néhány barátomnak:

Gurulás

Gurulás-2

Az első

Füstel

Fütel-2
amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2009.06.19 0 0 607
Úgy látom ismét eljött az idő, hogy hozzászólásommal élénkítsem a topicot, de én az egymás kölcsönös fikázása, sértegetése és fenyegetése helyett, inkább a bizonyítható tények ismertetésére szorítkoznék. Láttam mindkét képsorozatot, amely az utóbbi napokban került fel a topicra és a magam részéről nem találok, bennük kivetnivalót, habár homlokegyenest ellenkező aspektusból közelíti meg a kérdést és némelyik fotó eléggé sokkoló. Ami engem zavar, a többek között „malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek” nicknéven is hozzászóló topictársunknak a Kalocsán készült képekhez tett alábbi megjegyzése zavar: „Sokszor elhangzott,leiródott...a két gép-bár formára,szinre, gyártási helyre ugyanaz(volt)-de mégsem ugyanaz! A kalocsán fotózott gép F.Gyuszi tulajdona,amit az itt többször leirt V.Palibá tervezett.”
A hozzászólás első két harmadával egyetértek, de újból elismétli a már többször, több fórumon, és a sajtóban leírt valótlanságot (hazugságot), miszerint a F. Gyula tulajdonát képező Corvus Corone Mk-I első prototípusának a fotókon látható végső változatát V. P. úr tervezte. Most ennek írásbeli cáfolatát nem ismételném el újból, akit érdekel a téma a 2009. 03. 23.-án kelt 443. számú „rövidlélegzetű szösszenetemben” elolvashatja. Úgy látszik a „Pali bácsi meséin felcseperedett” topictársam mindezidáig nem hajlandó tudomásul venni azt a tényt, hogy a F. Gyuszi repülőgépében már csak a szárnyfőtartók maradtak meg abból a gépből, amely köthető a fent nevezett V. P. úr nevéhez. Mellesleg az a kifejezés hogy: „tervezte” az egy kicsit erős, mert szerintem a Corvus Corone MK-I és MK-II valójában a szó klasszikus értelmében nem lett „megtervezve”, csak néhány alapvető aerodinamikai- és szilárdsági számítást végeztek el, amelyek alapján a gépeket megépítették (megépítettük), majd a végén a terheléspróbák és a berepülés eredményei alapján kapták meg a szükséges engedélyeket. Szerintem ez az eljárás nem azonos a tervezéssel! Azóta persze már állítólag változott a helyzet és az újabb típusokat már számítógépes programok (CAD; FEA) segítségével tervezik. Mivel úgy látszik, az általam leírt tényeket egyesek nem hiszik el, ezért úgy döntöttem, hogy bizonyítékként néhány fotót mellékelek a birtokomban lévő több száz közül, hogy ezeken keresztül bemutassam, miként alakult át a 2004. szeptemberére elkészült első verzió a jelenleg is látható géppé. Aki ennek ellenére sem hisz nekem, az higgyen a saját szemének és a F. Gyuszi barátomnak, vegye a fáradtságot, keresse fel a tulajdonost, kérdezze meg őt is és kérjen tőle engedélyt a repülőgép megszemlélésére, talán, ha szerencséje lesz, megtudhatja az igazságot első kézből. Addig is tekintsétek meg az archívumomból kiemelt fotókat bizonyíték gyanánt. Lássuk az első fotót, melyen a V. P. által „tervezett” és szakmai felügyelete mellett megépített első változat látható teljes pompájában, szürke szórógittel lealapozva szénszálerősítésű kompozit magasságikormánnyal, közel hatszáz kilós üres súllyal (Empty Weight: ~600 kg) büszkén viseli a tervezője által adományozott 3515-ös UL azonosítószámot!
A 2; 3; és 4. fotókon a farokrészen végzett első módosítások láthatók, amely során a vízszintes vezérsík, a magassági kormány és az oldalkormány került lecserélésre üvegszövet- és szénszál-erősítésű epoxigyantából, valamint NOMEX méhsejtből álló szendvicsszerkezetű elemekre, melyet a faroknehéz súlyponti helyzet tett szükségessé. (A világosbarna színű elemek az újak.) A következő képsorokon (5. ÷ 8. képeken) a szárnyak fölső- és alsó borításának különböző gyártási fázisai követhetők nyomon, mely során az „eredeti” szárnyból csak a főtartók lettek felhasználva, a többi elem (beleértve a csűrőkormányokat és a fékszárnyakat) lecserélésre kerültek. A 9. fotón a fődarabcseréken részlegesen átesett prototípus látható repülés közben, melyen egyes alkatrészek még festés nélküli állapotban figyelhetők meg. A 10. képen a fődarabcsere első fázisán átesett, metálbordó festésű Corvus Corone Mk-I. prototípus látható földi gurulás közben, fedélzetén az akkor még konszolidált viszonyban lévő V. A. és V. P. urakkal. A 11. képpel tisztelegni kívánok a tragikus repülőbalesetben elhunyt Ő. F. emlékének. A fotón a F. GY. tulajdonát képező Corvus Corone Mk-I. látható a 2005. évi Friedrichshafen AERO kiállításra történő kiszállítása előtt Ballószögön, a farokrészénél a 2007.-ben elhunyt Ő. F. úrral. A 12. képen a prototípus átalakításának utolsó fázisát láthatjuk, mely során a gép egy teljesen új, prepregtechnológiával készült méhsejtszerkezetű törzset és motorburkolatot kapott, ez a változat látható a Kalocsán készült felvételeken is. Az új törzs legyártása és „beépítése” a tulajdonos megrendelésére 2006.-ban történt, ekkor V. P. úr már nem állt a Corvus Aircraft Kft-vel semmilyen jogviszonyban, bejárása sem volt az üzem területére, ezért „enyhe túlzás” azt állítani, hogy ő tervezte, mellesleg a többi, az előzőekben lecserélt fődarab tervezésében sem vett részt, ezért a későbbiekben is fenn kívánom tartani azon állításomat, mely szerint a F. Gy. jelenlegi gépének sárkányszerkezetében csak a főtartóhoz van köze. Mellesleg az „eredeti” repülőgéptörzs (melybe egy Honda dízelmotor van beépítve) szintén F. Gy. tulajdonában van, a telephelyén található, repülésre alkalmatlan állapotban, szárnyak és kormányfelületek nélkül. Ezek után kíváncsian várom a „malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek” topictársam bizonyítékokkal alátámasztott tételes cáfolatait az általam előzőekben említett „rágalmakra”
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (602)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.18 0 0 606
Látod kedves Flitzer ebben teljesen igazad van.Gecse tényleg egy tetű alak!
De eddig itt ezt rajtad kívűl senki sem írta le.
Mindenki eldönthette,hogy az itt olvasottak alapján milyen ember is ez a Gecse.Írtunk róla tényeket,ki-ki ismeretei szerint,de fikázni,hogy a te szavaiddal éljek egyedűl te fikáztál.

Éppen úgy,ahogy lefikáztál itt mindenkit!

Pedig,ha figyelmesen elolvasnád a topic címét,láthatnád,hogy az van oda írva:CORVUS

Bármilyen hihetetlen ebben a topikban a corvushoz kapcsolódó véleményekkel fogsz találkozni,és bizony lesz közte negatív vélemény is.Azért írtam véleményt és nem fikázást,mert a kettő között az a külömbség,hogy a véleménynél megmondom,hogy ez a gép szar,és megmondom,hogy szerintem miért.A fikázásnál meg csak annyit mondok,hogy ez szar.

Te végtelen intelligensen ezt írtad rólunk :"Fikázós szaralakok, skizofrén szarjankók vagytok"-na ez fikázás.

De ha már így szóba elegyedtünk engem az érdekel,hogy szerinted miért is szar alak a Gecse?Az ő tevékenysége a cégnél mennyiben érintette a gyártást,illetve felmerűlhet e az ő felelőssége a baleseteknél.Beleszólt e technológiai kérdésekbe pusztán spórolási szándékkal akár a minőség kárára is.Ezek fontos kérdések.

Sajnálom,hogy ennyire primitívre sikeredett a belépőd ebbe a fórumba,pedig lehet,hogy rendes gyerek vagy!De sajnos idáig semmivel sem vagy jobb mint az a tetű gecse!
Előzmény: Törölt nick (604)
Airbus A320 Creative Commons License 2009.06.17 0 0 605

A veszekedés helyett .nem lehetne valami képet látni Besenyi Peti új gépéről???

Köszi...

malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.06.17 0 0 602

Sokszor elhangzott,leiródott...a két gép-bár formára,szinre, gyártási helyre ugyanaz(volt)-de mégsem ugyanaz!

 

A kalocsán fotózott gép F.Gyuszi tulajdona,amit az itt többször leirt V.Palibá tervezett.   A szétesett meg a "kalála"tervezésben.......(a mai napig nem derült ki,ki

tervezte,hiszen a netről letöltött tervekről kezdve ,V.A részbeni beismerő "vallomásán"keresztűl(miszerint tettünk hozzá ezt-azt),F.Csabán át,a beugró katonai mérnökig mindenki magáénak ismerte,a baleset után senki ..)....készült,lekönnyitett vátozat volt!

 

Az elhunyt fia szerint a vádemelés az idén meglesz,és 5 embert fog érinteni,köztük az általam (is) becsült-korábban NKH dolgozó-P.Gyuribát is..

 

Off

A kalocsai "repülőnap"totál "fos"volt,kb 200 ember,és vagy 5 repülőgép.Ahogy jöttek a gépek,el is mentek.Kivéve a 2 "hakni"repülőt,azok végig ott voltak.!Vári profin repült,közönség elött élvezhetően,mindent az utasokért..

 

Topi százados-szokásosan-fejét játszotta,tudása addig tartott,hogy egyenesben felgyorsitotta a buldogot,aztán belehuzott..:)Te pózolni,aláirni azt tudott!

No,az is valami..:)

 

On

 

Előzmény: Törölt nick (597)
viricsi Creative Commons License 2009.06.17 0 0 601
A soraid sokat elárulnak a hozzáállásról.
Nem monitort kell nyeletni, hanem tényeket. Addig amíg nincsenek, maradjanak csak a képek, a letöröltetésükkel nem tudod a balesetet meg nem történtté tenni.
Ezek a képek nem sértenek, hanem emlékeztetnek, kit erre, kit arra.
Előzmény: Törölt nick (598)
szerelő Creative Commons License 2009.06.16 0 0 600

kicsit nehezebb kivenni azt a csodálatos corvus-aircraft

 

 

Szerintem az első képen egész jól látszik!

Előzmény: Törölt nick (597)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.16 0 0 599
Ez a valóság barátom,a szomorú valóság!
Akár tetszik neked,akár nem!

De mi lenne,ha bekopognál Feri családjához,és elmesélnéd nekik,hogy lenyeleted mindenkivel a monitorját,aki nem nyalja a corvus seggét!

Kispajtás,már négy ember meghalt,ez a fórum meg lassan átmegy corvus fan clubba!

Ja,hogy nekem más a véleményem?Bocsi de itt bárki szabadon beszélhet a témába vágó kérdésekről,eseményekről!

Ha érdekel piszkosúl megijedtem!
Jó keresgélést,szólj ha megtaláltál!
Előzmény: Törölt nick (598)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.16 0 0 597
Gyönyörűek ezek a képek!
Gratulálok!

Feldobok én is párat,bár ezeken kicsit nehezebb kivenni azt a csodálatos corvus-aircraft logót!
Előzmény: rali (596)
rali Creative Commons License 2009.06.13 0 0 596























Maccogó Creative Commons License 2009.06.11 0 0 595
Sajnos nem voltlehetőségem ott lenni személyesen. Így minden hírt csak másodkézből tudósíthatnék. Fényképek tuti ,hogy készültek. Ha kapok olyat, amihez hozzájárul a készítője,hogy közzétehessem azokat közzéteszem.
Ma folytatódott a berepülés, sajnos szintén nem voltam ott. Híreim szerint egy órát repültek vele.
Előzmény: viricsi (594)
viricsi Creative Commons License 2009.06.10 0 0 594
Egy csipetnyivel több infó, esetleg néhány fotó nem lenne?
Előzmény: Maccogó (592)
Törölt nick Creative Commons License 2009.06.10 0 0 593
Igen, volt szerencsém látni :-)
Előzmény: Maccogó (592)
Maccogó Creative Commons License 2009.06.10 0 0 592
Megvolt ma a gép szűzfelszállása.
Picike lépésekkel haladnak, eddig hozza a gép az elvártakat.
weagle Creative Commons License 2009.06.02 0 0 591
Tegnap Zalaegerszegen nyilatkozott Besenyei Péter, azt mondta, h lassan kezdődik a berepülés. Több konkrétumot nem tudok!
tyrconnel Creative Commons License 2009.06.02 0 0 590
Igen, igen. Közben eltelt majdnem egy hónap. Valami hír berepülésről, engedélyek beszerzéséről, stb?
Előzmény: Törölt nick (589)
Törölt nick Creative Commons License 2009.05.05 0 0 589

Tisztelt Corvus Gyártók!

 

Élénk figyelemmel várjuk a híreket a Racer berepüléséről. Van-e már valami konkrétum? Mert az Aug20-i díszrepülés közeleg, haladjon a dolog!

malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.04.22 0 0 588

Na,ezt most nem értem...

 

Miért ne lenne következetes,korrekt,a Kecskeméti Városi Biróság?(mégha elsőfok is)

 

A kijelölt biró(nő) CSAK a szakértői vélemények alapján fog dönteni,személy szerint nem fog érteni semmihez,ami a repüléssel kapcsolatos,az tutko.

 

Szakvéleményt kértek a NKH tól,az meg-mint köztudott-a kbsz jelentésre támaszkodik.

 

Minden idő kérdése,mi itt a kérdés?..

Előzmény: Törölt nick (587)
Törölt nick Creative Commons License 2009.04.21 0 0 587
Pontosan erről van szó!
Szerintem G.T. már ezerszer megbánta,hogy szóbaállt Andrással,ha tehetné a corvus közelébe se menne többé!Csak hát akkor oda a pénzecske!
Nem indult be igazán a biznisz,nem fogytak a gépek.Mindenki csak hitegetett,kellett a lóvé.
Jó ötlet volt a pályázat.Sajna ott sem lehet mindent,vannak feltételek amit teljesíteni kell,meg azért egyik másik meleg is nem kicsit.
A két baleset is piszok rosszkor jött,de a hozzánemértésnek és a spórolásnak mi más lehet a gyümölcse!
Egy elmarasztaló bírói döntés megpecsételné a cég sorsát-De ha Kecskeméten lesz a tárgyalás gyanítpm nem fog ilyen ítélet születni.Tudjuk,hogy miért.

Addig is gondolom az urak megtesznek mindent,hogy pénzüknél legyenek.Ha ehhez az kell,hogy ul gépet építsenek,hát akkor építenek.
Ha az kell,hogy műrepülőt,hát építenek azt.Ők mindenhez értenek!
Pedig sokkal jobb lenne egy dologhoz érteni,de ahhoz rendesen!
Előzmény: szerelő (585)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.04.21 0 0 586

Ebben az esetben én kérek elnézést,egyet értek véleményeddel.

 

Néhány március végi hozzászólásod ingatott meg abban,mi is  az álláspontod.

 

 

Előzmény: szerelő (585)
szerelő Creative Commons License 2009.04.21 0 0 585
Szerintem egy jó irányba induló project volt a gyerekbetegségeivel együtt. A gép (UL) megjelenése minden elismerést megérdemel! A műszaki megoldásokban már sok hibát vélek felfedezni, dehát ezek azok a gyerekbetegségek amiket illett volna kiküszöbölni. Ehelyett elkezdték sorozatban gyártani. Úgy vélem, hogy a kbsz, a műszaki hibákra vonatkoztatott észrevételei, ha nemis mindenben, de megalapozottak.
Nagyon úgy fest, hogy mióta a közgazdász úr a pénzét belenyomta a cégbe, már nem szempont a repülők milyensége, sokkal inkább a mindenféle indokkal megszerezhető, ilyen-olyan támogatásokból bezsebelhető pénzek a fő profilja a vállalkozásnak. Sajnos úgy néz ki, hogy a projectet indító V.A. úr
elegáns pálfordulásával megfelelő partnerévé vált G.T.-ank
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (584)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.04.20 0 0 584

Hát párszádrágá tesztviröm,mán ijom is,hogy itten megirtsd.)

 

Komolyra forditva:

 

Ha mérlegre raknál mindent a céggel kapcsolatban,merre térne ki,nálad?

Előzmény: szerelő (583)
szerelő Creative Commons License 2009.04.20 0 0 583
"szerelő"észrevétele is inkább pejorativ,mint puncsoló."

Ezt nem értem! Kifejtenéd az én "szellemi szinvonalamon"?
Előzmény: malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek (581)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.04.20 0 0 582

 

De bizony kell a reklám,mert senki -F.GY kivül-az életben nem vett volna Corvust,ha Gyuláék nem rángatják ki saját utánfutóval a saját gépét,arra az ominózus friedrichshafen -i kiállitásra,és jó pézé-egy úriember által,de ez már egy másik történet-nem jelenik meg a dicsérő cikk az Aero magazinba...na igy indult.

Előzmény: Törölt nick (579)
malévhoz,csak a hátszelesek kerülnek Creative Commons License 2009.04.20 0 0 581

Én azért szeretem ezt a topikot,mert-hasonlatosan a filmekhez,mikor a bűnözőt az áldozatnak,az áldozatot meg elkövetőnek nézem- sose tudom,ki kivel van...a film végére,persze mindig- minden kiderül.

 

Itt szerintem nem fog,és "szerelő"észrevétele is inkább pejorativ,mint puncsoló...jól látom?..én azt gondoltam,Ő OTT SZERELŐ..)

 

 

szerelő Creative Commons License 2009.04.20 0 0 580
Nekem az a véleményem, hogy egy UL gépet sem adtak még el csak azért, mert reklámozták! Nyilván vannak olyan termékek amiből van ezer féle, ott valóban sokat nyomhat a latba a társított reklám. Bár én váltig állítom, hogy "a jó bornak nem kell cégér" és meggyőződésem, hogy itt sem a gép reklámozása volt a cél, hanem a már említett zseton inkasszálása. És még talán ez is elnézhető lenne ha nem mást sugallna a honlapjuk mint a valóság. Megbízható forrás(ok)ból tudom, hogy V.A. Úr a szemfényvesztés nagymestere. Jó bizonyíték erre az ominózus honlap.
Előzmény: Törölt nick (579)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!