Az első elég egyszerű. Középen ástak egy gödröt, amit megtöltöttek vízzel. Van ott egy kis szivattyú, ami a képen jobbra lefelé mutató öntözőcsőbe pumpálja a vizet, ami kb. 2-3 méter magasan van az öntözött terület felett. Úgy locsolnak vele, hogy valamilyen állattal, vagy autóval körbe körbe mennek a terület körül ezzel az öntözőcsővel, amiből minden egyes kis lyukon folyik kifele a víz. A megművelt terület is ezért ilyen körkörös.
A földrajzi wiki cikkek koordinátáinak megjelenítésekor a GeoHack felkínál egy csomót. Persze az adott ország térképei közt érdemes nézelődni a nemzeti térképprogramokban, határokon kívül nem annyira részletesek. Van, hogy átmegy a képanyaguk a Google Earthbe, mint pl. a mapy.cz régóta elérhető nagyfelbontású Csehország térképe pár hónapja. Az oroszoknál régebben találtam egyet (510), de az ott alkalmazott szintaxist azóta megváltoztatták, de megy attól: Krasznaja plósagy.
Hát, ez egy elég fura alakzat. Ha reptér, akkor elég rendesen felkészültek a szélirányváltozásra, ha nem, akkor nem tudom, mi (azonkívül, hogy egy rozsdatemető szellemváros a szikes semmi közepén; borzongató hely lehet.)
Kicsit off: tudnátok nekem segíteni mi lehet a baj? Sketchup-ban rajzolok, amit fel a akarok rakni Earth-be, s mikor feltöltöm, zoom-olok, a terület fehér lesz és nem tudom pontosan a helyére rakni.
A 4-es alapból nem volt amúgy lassú, a vízfelszín az 5-ösben jelent meg, az óceán réteggel együtt. A víz amúgy az 5-ös esetében sem mindig egyforma probléma, a 3D hardver szerint dönt a program, ahogy nézem, az otthoni gépemen igen animálja a hullámokat, az öregecske munkahelyi gépemen nem, és így ezen a benti gépen is normális, vízzel együtt. Gondolom, azokon a gépeken nagyobb a gyorsulás, ahol a GE amúgy már animált vizet használna, és azokon kapcsoljuk ki a vízfelszínt.