Nincs átadva még ez sem, a következő hónapokban várható valamikor. A folytatása viszont már épül egészen a bosnyák-horvát föderáció határáig (Doboj elkerülő), de ott megint nincs hozzá még helyi útcsatlakozás sem, ezért használhatatlan lesz, amíg a további folytatás nincs kész.
Tele van az ország ilyen használhatatlan már elkészült, vagy most épülő szakaszokkal. Nagyon bosszantó.
Néztem a lenti újságokban, hogy megcsinálták Doboj környékén az autópályát. De ez konkrétan semmire nem jó még. Max Banja Luka-ig lehet elmenni értelmesen a pályán.
k el egy kis, a házigazdánktól kapott fügével...nekem a ottani hazigazda,egy kis fugefa bokrot adott,/persze en meg egyebb ottani mediterran novenyzetet is begyujtottem/
es igy most tobb termett mindt oszibarack,ezek persze meg kis fak,...nem dicskveskent mondom de a gyerekek vagy 30kg-leszedtek a mar 2-2,5m magas fuge bokor-vagy farol,egy kissebb hajtast att kell helyeznem egy kerti jarda epitese vegett,igy valahogy,nezett ki begyujtes kozben.
lfokat Szarajevóban is gyártották (TAS - Tvornica Automobila Sarajevo),...ezt megjartuk munka vegett a Skoda-tol,1998-ba Fabia-t es a Octaviat gyartottak ott,azt mndig osszekotottuk a kellemeset a hasznossal a ott MO-Baja-kornyeken elo ismerosok meglatogatasaval utkozben:)
Nem egész két héttel ezlőtti fotóm van a Kovacevicben amin látszik a villanymotor ami a tepsi alól egy függőleges lánccal hajtja azt a tengelyt amelyik a kapátkerék tengelye is.
Sajnos a MacBookon nem tudom hogy kell tömöríteni a fotót, hogy fel lehessen tölteni.
A rossebbet sem forgat a patak, az csak parasztvakítás. Villanymortorok forgatják a sültet. Emlékszem még gyerekkoromban valóban volt vízzel hajtott kerék.
Hogyne fogyna el, a bárányokat folyamatosan sütik még télen is, még akkor is tele vannak vendégekkel (városlátogatás és Medjugorje folyamatosan hozza a vendégeket nekik)
Rengetegen voltak, akik ot fogyasztottak és még többen, akik elvitelre kérték, mint mi is. Szóval szerintem elfogy az. Nyers nem volt, de mindenkinek azt tanácsolom, hogy ott fogyassza, mert mi jó pár órát megautóztattuk és bizony nem olyan volt, mint a frissen levagdosott. Amit látsz adagot az 6 Euro volt. Természetesen kettőt vettünk belőle. Friss kenyérrel azért egész jó kis késői ebéd, vagy korai vacsora volt.
Itt voltam én is de nem értettem hogy ennyit kinek adnak el hirtelen? Ekkora forgalom azért nincs ott. De poén hogy a patak forgatja őket. Nem volt nyers a jagne? Sajnos én meg nem fogtam ki jót sehol. Hány konvertibilita marakat ér most jedan porcija?
Noh egy kis szívfájdítás. :) Kedden megálltunk a Kovacsevicsnél Jablanicában és megvettük a vacsoránkat, amit már Blacéban fogyasztottunk el egy kis, a házigazdánktól kapott fügével.
Valóban rengeteg benzinkút van Boszniában és gyakorlatilag a Gazpromon kívül egyik sem nemzetközi.
Az egyes-kettes golfokat Szarajevóban is gyártották (TAS - Tvornica Automobila Sarajevo), ezért aztán sokat is látni még mindig, mert azért ez még mindig egy szegényebb ország, ahol sok az öreg autó.
Nem hiszem, hogy ezt magadra kellene venned. Felhőszakadás bármikor lehet, és az sem a te hibád, ha rossz gumi van az autóján, vagy ha gyakorlatlan a vezető. Ha valaki csak városban vezet, az ne induljon neki egyből egy 1000 km-es útnak.
Igazából csak a Bradinai hágó az egyetlen hegyi út pl. ha Szarajevó felé mennek. A többi szakasz mind folyóvölgyben megy, szinte nincs is hegyi út ezen a szakaszon.
Rábeszéltem a kollégámat, /könnyű volt/ hogy Bosznián keresztül menjen Trogir mellé nyaralni.
Szombaton utaztak, tegnap beszéltem vele, azt mondta, hogy végig rettegte az utat, mert egész úton végig szakadt az eső, a hegyek között, gyakorlatilag csak átfolyások voltak, végig szánkózta az utat.
Azt mondta, tíz évet öregedett. Most lelkiismeretfurdalásom van.