Mert azért ha felnézel és csak fák között kanyargó meredek felfelét vagy lefelét látsz, akkor meggondolom azt a lendület dolgot, ha nem tudom, hogy hova is érek fel ill. le. Második kör már biztos jobb lett volna, bár mondom én így is élveztem ezt a flúgos futamot. :-)))
Hát arról nem tudok nyilatkozni, hogy térdficam-e, de ahogy mozdították a gyereket, már üvöltött a fájdalomtól. A mentőben fél óra alatt szedték le a terdéről a nadrágot és a védőcuccot:( A csuklója is nagyon csúnyán nézett ki:((
Én biztosan nem fogok nevetni, főleg, ha előttem vágódsz el:) De akkor sem veszem el a gázt, mert Husky tanácsát megfogadva nagy gázzal fogok közlekedni:)))
Én is. Cucc nélkül könnyen lehetett volna az is. Szóval igenis nagyon sokat véd, csak nem véd(het) meg teljesen mindentől. Az atomtámadásellensemvédazoxigén.
Amúgy nagyon szimpatikus, hogy egyre elérhetőbbek ezek a dolgok és egyre többen veszik komolyan a védőcuccokat. Elég ha az én TB-m csak a saját bajaimra megy el... :)
Ja, térdficam, akkor megnyugodtam, én már nyíltöréstől kezdve szétment térdre is gondoltam. A ficam azért elég "jó" -nak mondható egy ilyen balesetnél.
Az első bekezdésre csak annyit, hogy hidd el, a hosszúlábúak előnyben vannak. :-)))
A rövidebb láb nem elsősorban kanyarodáskor, fékezéskor, kigyorsításkor hátrány, hanem egyéb helyzetekben.
A kissrácon full védőszerkó volt, nem egy libalegelőn sportcipős farmeres mennyitmegyvégre eset volt, hanem egy felkészítő edzésen komoly versenytempóban történt frontális ütközés, egy háromszor akkora tömeggel.
A térdficam ellen esélye sincs ilyenkor egy ilyen kis törékeny testnek. Ne is gondoljunk bele, mi lett volna ha nincs védőfelszerelés.
Olvastam. A probléma nem az elméleti tudásban, hanem annak gyakorlatba történő átültetésében van, magyarán user hiba:))) Kanyarban és menet közben engem sem zavar a motor magassága. Okoskodós terepen viszont, ha le kell tenni a lábam pl domboldalban, meredek felfelén... akkor vagyok gondban. Husky szépen kiereszti kétoldalra a gólyalábakat, én meg felkelek mögülük a porból:DDD Igazi jellemépítés:) Kíváncsi vagyok a reakciódra, ha meglátod ezt a pályát. Volt olyan lefele, ahol szerintem súrolta a függőleges határát. Husky megoldotta, mert leugratott (kb. 2,5m lehetett a magasság). Nekem még nem megy az elsőkerék átemelése sem, de mint írtam ott is valószínűleg a kevés gáz az ok. Én ezekre gondoltam, hogy gyakorolnom kéne, mert ilyen helyen már alkalmazni kell, nem pedig próbálgatni. Bár így egy külső szemlélőnek mulatságosabb:)
A második dologra már nehezebb válaszolni. Amikor a baleset történt, verseny tempóban mentek. Már csak egy kör volt hátra. A kissrác kb. 60 körül mehetett, innen állóra lassították. Egy 450SX-et kapott oldalba. Talán az ülés magasságáig ért motorostól. Ez kb olyan, mintha közúton full bőrbe telibe versz egy kocsit oldalról. Cseszheted a védőcuccot.
Mic: Te olvastad a Porban az igazság című könyvet? Abban elég sokminden le van írva, kanyarodási technikák, ugratás, fékezés, stb... Nekem tényleg hasznos volt, hogy elolvastam, egyébként nekem sem nagyon ér le a lábam a 360 -ról, de egyáltalán nem zavar, kanyarokban ha bedöntöm akkor meg leér ha kell. Másik: A kissrácon nem volt védőfelszerelés? Térdvédő stb? Vagy az ennyit ér egy ilyen ütközésnél? Azthittem azért az ilyen térdszétmenések kivédhetők egy jó protektorral.
Rájöttem, hogy ilyen tökmagként minek nekem ekkora motor?:) Ma megint elmondhattam: "Kuss én így szállok le" mondatot:) Rávilágítottak, hogy nem húzom eléggé a gázt (kösz Husky és Csabi:)), pedig én azt hittem:) A kicserélt rugóval még magasabb lett a motor, így még többször fogok leszállni a saját módszeremmel. Viszont rájöttem, hogy bizonyos motorkezelési dolgokat először be kellene gyakorolnom (pl hátsófék), mert álandóan elfelejtem használni.
Ez az enduro terep nagyon állat. De úgy érzem, hogy nekem még erős. Ezen a csiki-csukis szakaszon azért szurkoltam, hogy ne kelljen sehol "letennem" a lábam:) Egyelőre a lazább terepen kell "megedződnöm". Le kell szoknom az aszfaltos beidegződéseimről. Ha sikerül úgy beállítanom a rugózást, hogy egyik lábam leérjen, akkor már bátrabban nekifutok az ilyen szakaszoknak.
A mai nap másik mozzanata egy szerencsétlen baleset. Sajnos egy 11 éves kisfiú az áldozat. Még mindig magam előtt látom az arcát, ahogy azt kérdezi, "úgye nem fognak megműteni?" brrrrrr Utána már semmire sem tudtam rendesen figyelni. Végig az jár az eszemben. Eléggé elgondolkodtatott a dolog. Az eset tanulsága, hogy már mi motorosok sem figyelünk egymásra.
de egy s ugyanaz, lehet a Kopron Racing az maga a csapat elnevezese volt regebben, es a 125-osok elnevezese maradt is
a Scot az a 250-eseke, igazabol ugye tok mind1 lenne, mindket nev uaz a csapat, de jovore nem 250eznek mert elmegy mind2 pilotajuk meg kiderult kicsit draga az nekik...
érdekes hogy a cikkek nagytöbbsége Kopron nélkül csak Scot Hondának írja ezt a csapatot (pl index főoldal )
mindenestre az igaz hogy összehoztak idén egy csapat másodikat, de dobogóba összesen a két versenyzőnek van két második és két harmadik helye. ennél Talma idén egyedül jobb volt a KTM-mel.