Bocsi, ha esetleg Szamodra is evidens dolgokat kerdezek. Nem azert teszem, mintha butanak gondolnalak, csak mivel nem irtad a reszleteket, ezert csak igy probalom meg megerteni, mi lehet a gond. :-)
A diagnosztikai adaptert az auto OBDII csatlakozojaba dugod, vagy auton kivul kapcsolodsz? Probaltal +12V-ot adni a diag csati azon PIN-jere, amelyen raadott gyujtasnal +12V van az OBDII csatlakozoban az autoban?
Telefonon keresztul nem javithato. Hol lehet itt privat uzenetet kuldeni? Mert nem biztos, hogy szeretnem itt nyilvanosan untatni a reszletekkel a nagykozonseget. Es lehet, hogy Te is igy vagy ezzel.
Ez esetben azonban nem a WTT Engineering Version-n (ami ugye a Webasto hivatalos diagnosztikai SW-e) vagy pedig a KLine adapter (amitol KLine-abb adapter nem letezik) hibaja miatt lett problema, hanem azert, mert nem az adott tipushoz valo dumpot probaltam ra feltolteni.
Elozoleg az errol a vezerlo egysegrol letoltott es altalam szerkesztett dumpot siman feltoltottem ra, amivel a gyari protokoll helyett az 1-es PIN-re adott +12V-al volt vezerelheto, de aztan ki akartam probalni rajta egy WBus-os dumpot. :-)
azt értem többek között h licenszes szoftwerrel faggatom a kályhát és minden periféria ami ehhez kell tökéletes-hibátlan feltételeket biztosít a munkához!
SW csere kozben a WTT 2.16-os verziojaval "lefektettem" a BMW E39-bol valo Webasto vezerlo egyseget. Pontosabban mondva mukodik, csak nem lehet ra masik SW-t feltolteni. Elindul a folyamat, de kb 20% utan hibauzenet ablak nelkul leall a feltoltes. Segitenel a reanimacioban?
Mit értesz rendes webasto próbapad alatt? Webasto Thermo Testtel próbálom kiolvansni, de az a hibát dobja, hogy "feszültséghiba a diagnosztikai adapteren". Persze többször leellenóriztem, minden jól van bekötve ( hatpólusú csatlakozó kettes láb)
Valahol olvastam, hogy a legújabb vw kályhák már nem w-bust használnak, hanem LINbuszt.
Gondolom akkor, hogy az új vezérlő viszont tényleg hibás
igen, de erősen kályhafüggő mivel a régiekhez a diagomat már kidobtam :) ttc-től felfelé minden megy alatta viszont már semmi sajnos, bár azokat meg noé is már amúzeumban látta csak anno.
sztem az eredeti ecu indítható lesz csak rendes webasto probapadon kell faggatni és kiderül mi kell hozzá még! ha nem rossz az ecu, akkor olyan még nem volt ami ne lett volna indítható!
Van egy hetes Golfból származó gyári TTEvo állófűtésem, amit a Kiámba szeretnék beszerelni. Először próbálkoztam az eredeti vezérlővel, de arra jutottam, hogy nem működik az autó többi része nélkül. VCDSel kommunikál, el is tudom indítani. A távirányító is rátanítottam, de azzal nem hajlandó elindulni, gondolom hiányolja a CAN buszt.
Ezek után vettem bele egy másik vezérlőt, ami az eladó szerint egy utólagos beépítésű TTEvo - ból származik, a cikkszáma 9019431C. Ez a vezérlő viszont nem reagál w-buszon semmire, teljesen halottnak tűnik.
Tudja esetleg valaki,, hogy ez tényleg egy utólagos vezérlő - e? Nem találok semmit a cikkszáma alapján.
Az is lehet persze, hogy hibás, akkor viszont keresek valakit, aki vezérlő javítással foglalkozik, vagy esetleg a vwvezérlőnek a programját át tudná írni.
Azért annyi előnyöm volt, hogy 20éves tapasztalatom van ezekkel a kályhákkal. :) Amúgy az eredeti ugyanaz a BERU mint amit beruként is árulnak hozzájuk.
Hát én se gondoltam volna :) Vagyis gyújtógyertyánál már találkozta olyannal, hogy Opelba a gyári GM kétpolusú helyett Bosch 2 polusút vettem, télig tökéletes volt, télen a hidegekben nem volt hajlandó elindulni az autó, csak tekert. Vissza a használt gyári GM és pöccre indult. Beleraktam másik Opelba ott sem volt jó a Bosch télen 0 fok alatt. Úgyhogy ott is csak a gyári GM a legjobb választás.
Szia! Igen a gyertyával volt a baj, a Beruval azonnal működött, a Febivel meg csak megint füstölt miután visszaraktam. Csak azt nem értem, hogy lehet a gyári gyertya helyettesítője, ha nem ugyanolyan paraméterekkel rendelkezik? Vagy alacsonyabb a hőmérséklete, vagy lassabban izzik fel és mivel kapja a hideg üzemanyagot, így az vissza is hűti, úgyhogy esélytelen begyulladnia
Szia! Megjött a Beru gyertya, beraktam, rácsatlakoztam számítógéppel, hogy lássam, hogy a flame szenzor hőmérséklete nő-e, azaz begyújtja-e a gázolajat. A Beru gyertyával tökéletesen működik, azonnal begyújtja, és hozza a várt értékeket a kommunikáció során. Visszaraktam a Febi gyertyát, ugyanúgy szar vele, csak füstöl, nem gyújtja be, a flame szenzor hibát is dob, mert nem éri el a 80 fokot 90mp alatt. Szóval vagy lassabb felizzású a Febi és mivel a hideg üzemanyag rácsöppenik, akkor még jobban visszahűti, vagy alapból alacsonyabb a hőfoka. Csak akkor azt nem értem, hogy helyettesítheti a Beru gyertyát, ha nem tudja ugyanazokat a paramétereket... Nem akartam szakihoz vinni, mert bele akarok tanulni az autó minden részébe, vele együtt a segédfűtésbe is, hogy ha baja van akkor meg tudjam csinálni. A másik dolog, ha minden hibával szakihoz futkározom akkor a gatyám rámegy, miközben értek az elektronikához és a többi dologhoz se vagyok hülye, és szeretek újat tanulni. Az égés 3 feltétele a gyulladási hőmérséklet, levegő és éghető anyag. Na ebből kettő adott volt, és a levegő és üzemanyaggal pedig a program szépen játszott, hogy megpróbálja begyújtani, de mivel ezek szerint jó volt a sejtésem, hogy a gyulladási hőmérséklet nem volt megfelelő, így hiába is változtatta a másik 2 feltételt. De most már ezt is tudjuk, ezért is jók az ilyen fórumok, mert lehet egymásnak segíteni és sok újat tanulhatunk az adott témában. Akkor nem csak a Swag gyertya alkalmatlan ezekhez a kályhákhoz, hanem a Febi is.
Nem gondolnám a gyertya hibát, főleg első használatra. Az égés 3 kelléke közül az egyik hiányára gondolnék. Üza megvan, mert füstöl. Hő megvan, mert füstöl. Csak a levegővel lehet valami baj. Lehet, hogy már szaki kellene. Az biztos, hogy a víztérből ki kéne venni. A turbina másképp nem ellenőrizhető.