Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2019.07.15 0 2 38893

"...a vicinálisokat gond nélkül ki lehet már váltani sok helyen olyannyira nincs utas, hogy még buszos pótlás sem kell majd..."

 

Te itt most nagyon egy kalap alá vettél mindnent!

Egyrészt vicinális és vicinális közt óriási különbségek lehetnek, és vannak is!

Másrészt a múltban (akár csak a közelmúltban is) látott vonalbezárások igen csak keserű szájízt hagytak bennünk! Mivel ezek azt mutatták, hogy szinte hasra ütés szerűen történtek, mindenfajta komolyabb előtanulmány, vizsgálódás nélkül, pláne nem abból a szempontból, hogy hogyan lehetne mégis úgy feljavítani a szolgáltatást (pl. menetrend módosítással - csatlakozás javítással, vagy egyéb, nem komoly anyagi ráfordítást igénylő változtatásokkal), hogy már érdemes legyen megtartani az adott vonalat!

Különben pedig a Kóka nevezetű senkiházi megmondta: "...Nem a békákat fogjuk megkérdezni, ha le akarjuk csapolni a mocsarat!..." -szóval azért ne legyen olyan rövidtávú a memóriánk, hogy ezt a freudi elszólást elfelejtjük neki!!! No és persze az elvtársainak az egyetértést!

Mindazontúl én sem pártpolitizálni akarok, hiszen a másik oldal is megéri a pénzét az alibimenetrendekre való visszacsonkítással!

Előzmény: Revir (38887)
bendeguz90 Creative Commons License 2019.07.14 -1 2 38892

" Realistán hozzáállva meg -bár ezzel nem leszek népszerű- a vicinálisokat gond nélkül ki lehet már váltani sok helyen olyannyira nincs utas, hogy még buszos pótlás sem kell majd. "

 

Majd ezt hangoztasd a vonalakon élők számára (sok alföldi tanyán lakóknak kb. a vonat az egyetlen alternatíva) aztán várom az élménybeszámolókat :))

Előzmény: Revir (38887)
MCA-001 Creative Commons License 2019.07.14 0 3 38891

A jövő heti Nohabos különvonat tiszteletére kifestették Mesztegnyő vasútállomás épültét:)

 

bendeguz90 Creative Commons License 2019.07.14 0 0 38890

És mi garantálja, hogy az önkormányzati választások után is ez fog maradni? Kb. semmi. 

Előzmény: shadoe (38889)
shadoe Creative Commons License 2019.07.14 -3 1 38889

Azt a bizonyos vonalat kóka szüntette meg (akkor ez biztos nem volt a népsza.a ellenére, és nem ajvékolt), most napi 3 vonatpár jár rajta (most ajvékol). Ősszel szó volt arról, hogy két vonalat a MÁV vezetőségének a kérésére nyírjanak ki, váltsa ki a buszközlekedés. A szakminisztérium nemet mondott, és megtartotta a szóban forgó két vasúti vonalat. Ezek a tények, a többi pártpolitikai vagdalkozás. Részemről befejeztem, üdv.

Előzmény: Revir (38887)
f_k Creative Commons License 2019.07.14 0 0 38888

1984.01.01-ig a Sirokhoz tartozó Liszkó gyártelepre a Mátravidéki Fémművekhez vonatokkal szállították a munkásokat:

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HevesMegyeiNepujsag_1984_01/?pg=0&layout=s&query=Vol%C3%A1n

Revir Creative Commons License 2019.07.14 -2 2 38887

Azt a nagy sűrítést, a napi kettő helyett most nyári közlekedési rendszerint van egy harmadik vonatpár. micsoda forradalmi kínálati menetrend van arrafelé! Nem is szólva arról, hogy az önkormányzati választások, amiről ugye a Népszava írt majd csak ezután lesznek ősszel, majd ha jövő ilyenkor is ugyanennyi kilométeren döcögnek a Bz-k, majd akkor lehet azt mondani, hogy pletyka volt. Realistán hozzáállva meg -bár ezzel nem leszek népszerű- a vicinálisokat gond nélkül ki lehet már váltani sok helyen olyannyira nincs utas, hogy még buszos pótlás sem kell majd. 

Előzmény: shadoe (38886)
shadoe Creative Commons License 2019.07.11 -5 3 38886

Azóta se zártak be egy mellékvonalat se, sőt pl. a Karcag-Tiszafüred viszonylaton a napi kétvonatos alibi menetrendet sűrítették. Ez pont hogy nem a bezárásra utal. A népsza.a meg lett volna szíves akkor ajvékolni vonatbezárásokról, amikor kis kedvencei a környezetvédelem és a haladás jegyében szétvertek pár tucat mellékvonalat, a kóka nevű közlekedési specialista hathatós irányítása alatt.

bravo88 Creative Commons License 2019.01.30 0 0 38885
2x25kV Creative Commons License 2019.01.30 0 0 38884
v_peti Creative Commons License 2018.02.28 0 0 38883

v_peti Creative Commons License 2018.02.28 0 0 38882

Pápá, az állomással szemben van egy épület, ami nagyon emlékeztet egy vasútállomásra. Mi indult onnan régen?

M63 010 Creative Commons License 2018.01.06 -2 0 38881

Akkor legyen kocsmapénztár vagy automata!

Előzmény: benbe (38880)
benbe Creative Commons License 2017.12.23 -1 0 38880

De sosem sok.

Előzmény: v_peti (38879)
v_peti Creative Commons License 2017.12.23 0 0 38879

Turistaszezonban? Akkor kell nyitva lenni csak, amikor sok a turista.

Előzmény: Törölt nick (38878)
Törölt nick Creative Commons License 2017.12.23 -1 1 38878

Miért? A kiadás gondolom többszöröse volt a bevételnek.

Előzmény: M63 010 (38877)
M63 010 Creative Commons License 2017.12.23 0 0 38877

Miért kellett megszüntetni Zircen a péntárat??? :( Legalább turistaszezonban működjön!

Előzmény: névtelen (38875)
Siófok 376.649 Creative Commons License 2016.11.06 -1 4 38876

 

 

Üdvözlet Mindenkinek!

 

Rögtön a lényegre térnék kedvcsinálónak:

 

Közérdekű és úgy vélem hasznos információ! :

 

PONT 3 NAPPAL EZELŐTT VOLT A SIÓJUTI ( VOLT ÚJPESTI ) VASÚTI HÍD ELSŐ SZOLGÁLATBA LÉPÉSÉNEK 120. ÉVFORDULÓJA!

( A SIÓJUTI 2. SZOLGÁLATBA LÉPÉSNEK PEDIG JÖVŐ ÉV DECEMBER 13.-ÁN LESZ A 60. ÉVFORDULÓJA! ) 

 

Úgy érzem illik róla pár sort írni eme szép kerek évforduló okán, és még azért is, mert valószínű, hogy a legöregebb, még használatban lévő vasúti hídjaink közé tartozik!

 

A SAJÁT történetem osztanám meg, ami véletlenül pont november 3.-án kezdődött ami egybe esik a híd 120 éves fennállásának első napjával!! Miközben a Siófok-Kaposvár vonalon szolgálatot teljesítő Bzmot-ok után kutakodtam, valamiért megnyitottam az Index Egykori és mai vasúti hidak fórumát, ahol egy érdekes hírmorzsát találtam 2006-ból, miszerint a híd az újpesti vasúti híd egy épen maradt darabja. 

Korabeli fotók és rajz is található Gumidani topik társ 240-es hozzászólásában :

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=1749&na_step=30&t=9121571&na_order=

 

Felkeltette az érdeklődésemet, mivel gyerekkorom óta rengetegszer megfordultam ott.

Elkezdetem utána nézni a dolognak mivel a fórumon nem erősítették meg, hogy valóban így van-e.

 

Rövid keresgélés után bele is botlottam egy, a forrást is megjelölő leírásba 2009-ből, ami alátámasztotta az állítást: 

 

Siójut vasúti híd.  A hídtörténet még a XIX. század végén kezdődött Budapesten az esztergomi vasútvonal építésével. Az Újpesti vasúti hídhoz kapcsolódóan a Váci út felett egy kéttámaszú alsópályás rácsos acél hídszerkezet került beépítésre és 1896 november 3-án forgalomba helyezve a vasútvonal Bp. Nyugati-Óbuda szakaszával egyetemben. A II. Világháború hadi cselekményei folytán 1944-ben az Újpesti Duna híd megrongálódott, így a vasútvonalon a forgalom leállt, és nem is tudott újra indulni csak 1955-ben az újjáépítés után. A Váci út feletti szerkezetet 1952-ben az átépítéskor kibontották, hogy új helyére Siójutra szállítsák, hogy a 35-ös számú vasútvonal Sió csatorna feletti áthidalásának célját szolgálja. A hidat 1926 után ekkor ismét folytacéllal megerősítettek, majd 1957 december 13-án 2 db 376-os sorozatú gőzmozdony próbaterhelése után helyeztek forgalom alá. A 37,35 m támaszközű felszerkezet az idén 113 éves életkorával kiemelkedik hazánk hídállományából, eleddig nem találkoztam ilyen koros rácsos acélszerkezettel hazánk vasútjain, aminek egyik sajnálatos oka a hadi cselekmények miatti rongálódások és megsemmisülések.  
Forrás: Pulisch József  

Link: http://www.szkte.hu/kiirasok09/kiiras0939.html

 

Ennek a bővebb változata, ami a Sió-csatorna felett átívelő vasúti hidakat mutatja be és említést tesz a simontornyai vasúti hídról, ami szintén az újpesti híd második épen maradt darabaja volt ! Azonban ezt 2000-ben lecserélték.

Íme:  http://legikep.hu/hu/sio-hidak

 

Ha valakit bővebben érdekelne az újpesti híd, Iványi János építőmérnök kutatómunkáiból idén íródott cikket itt találja ( hozzáteszem, hogy magáról a 120 éves Északi összekötőről az évforduló okán nincs túl sok írás ):  http://pestbuda.hu/cikk/20161025_szazhusz_eves_az_ujpesti_vasuti_hid

 

A VEKE pedig szintén az újpesti hídról, de immáron annak felújításáról 2008-ban írt cikkében, szintén leírja a fent említetteket Siójuttal és Simontornyával kapcsolatban, egy kis történelmi és technikai információval kiegészítve ( igazi magyar bürokráciai tükörkép is egyben ) :

http://veke.hu/2008/06/hidrekonstrukcio-nem-szokvanyos-potlassal/

 

Elnézést a hosszú monológért, de azért írtam le mindezt, mert a fenti információkat 3 nap, körülbelül tízen pár óra keresgélése után találtam ( amennyire időm engedte persze ) és úgy érzem, hogy ezek után megállapíthatom, hogy nincs kellő képpen publikálva illetve a köztudatba beültetve ez a nem mindennapi történet.

Mivel lehet, hogy én nem voltam elég alapos ( annak ellenére, hogy próbáltam ) és a témát már rég kivesézték valahol, esetleg annyira nem is új keletű vagy érdekes az információs tartalom, akkor ez esetben elnézést kérek ! :)

 

A 3 nap alatt láttam sok fotót a régi Északi összekötőről, de majdnem egyet sem találtam a siójuti hídrészletről. A képeken csak a simontornyai híd elemét véltem felfedezni, de ez megint lehet, hogy csak az én hibám :)

Azonban a végén sikerült egy képet vagy képeslapot találnom 1914-ből (!), amin elég jól látszik, hogy valóban Újpesten állott ez a darab anno. Csatolom a képet és a Gumidani által felhasznált siójutit is.

 

A képeknek csak a linkjét tudom beilleszteni sajnos feltölteni nem engedi valamiért:

 

http://1.bp.blogspot.com/-ZTZeucMH8t0/UFWBvwn8kGI/AAAAAAAADuI/kfmNvHgjF0I/s1600/Ujpesti+_vasuti+hid_1914.jpg

 

 

http://img.index.hu/imgfrm/2/5/1/8/BIG_0001242518.jpg

 

 

 

A végére még egy érdekesség: a 35-ös sz. vonal megépítését 1906-ban, pont 110 éve engedélyezték! :)

Link: http://net.jogtar.hu/jr/gen/getdoc.cgi?docid=90600013.tv

 

Ha nem tölt be az oldal a cím másolásával és újra beillesztésével a probléma megoldódik.

Forrás: Facebook: 35-ös Kaposvár-Siófok vasútvonal használói, kedvelői /sajnos már nem aktív/

 

Üdvözlettel:

L. Árpád

névtelen Creative Commons License 2016.09.22 0 0 38875

Kíváncsi vagyok, hogy a cikkben jelzett gond mennyire lesz látható a 11-es vonal hivatalos utasszámaiban:

 

http://homar.blog.hu/2016/09/13/kicsire_nem_ad_a_mav#more11677441

 

V43 1177 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 38874

"Alsórókás-Rendező" a 6-os vonal Pátka-Lovasberény közötti egykori szovjet iparvágány kiágazásánál lévő őrház. (ma már igen romos állapotban)

Előzmény: GySEV 5047 (38860)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.12 0 0 38873

A sínszeges sínleerősítés nem szorítóhatású, ezért - hacsak a hőmérsékletváltozás nem extrém kicsi - illesztéses felépítményben használatos. A vmax ilyenkor korlátozott, de tehervonatok, vagy akár mellékvonali személyszállító járművek esetében, megfelelő lehet. Az illesztéses felépítménynek kétségkívül megvan az a kellemes tulajdonsága, hogy nagyon sok munkafolyamat végezhető futójavítás jelleggel, rövid vágányzárakkal. Kézi erővel, kisgépekkel. Rá lehet küldeni komolyabb gépláncot is, de gyakorlatilag bárhol abbahagyható, ami nagyon csábító akkor, ha olyan komoly a forgalom, hogy minden egyes vágányzár-tízpercért hisztizés és harcok folynak. Mellékvonali esetben persze ilyesmi nem lesz, de ott meg a finanszírozás szakadhat meg akárhol - viszont egy illesztéses, faaljas, sínszeges megoldás esetében ez könnyebben felvállalható: befejezed a 25 méteres vágánymező végén, aztán majd folytatod, ha lesz pénzed. Bár vannak olyan körülmények, amelyek megnehezítik az európai alkalmazást. Például, a sínszeges sínleerősítés különösen jól "fekszik" akkor, ha az alj puhafából (fenyő) készül: az anyag rugalmas, és egy előfúrt, majd impregnálószerrel kezelt furatba beütött sínszeg szinte nulla % valószínűséggel repeszti meg a fát. Csakhogy puhafát európai éghajlati viszonyok között kockázatos használni (farontó organizmusok miatt).

hm

Előzmény: MCA-001 (38872)
MCA-001 Creative Commons License 2016.08.12 0 1 38872

Igazából a gépesítettség miatt tettem be.

Egy hasonló technológiával pár hónap alatt több km mellékvonalat rendbe lehetne tenni. (legalábbis a felépítményt)

 

A gépek és a technológia is jóval egyszerűbb mint a fővonalakon alkalmazott.

Valószínű, hogy a vele járó költségek is...

Előzmény: hmsoft (38871)
hmsoft Creative Commons License 2016.08.12 0 0 38871

Ha gondolod, folytathatjuk az amerikai, vagy az egykori szovjet... topicban, mert bár a mai sínszeges megoldásoknak is vannak könnyű, mellékvonali változatai, de akár az amerikai, akár az orosz - elsősorban tehervonatok által járt - fővonalakon alkalmazott rendszerek nem mellékvonaliak.

hm

Előzmény: MCA-001 (38870)
MCA-001 Creative Commons License 2016.08.11 0 0 38870

Vasúti pálya felújítás.

2014. USA.

 

- talpfa és sínszeg:)))

 

M63 010 Creative Commons License 2016.06.11 0 0 38869
Előzmény: M63 010 (38868)
M63 010 Creative Commons License 2016.06.11 0 0 38868

 

A 106-os vonal Facebook-járól!

 

Itt a bizonyíték, hogy mennyire fontos a hozzáállás! Persze, kell pénz is, de ha nincs hozzáállás, akkor nem megy semmi. Tenni nem akarásnak nyögés a vége! Gratula a DERKE-nek, meg az érintett településeknek!

 

jog.aszok Creative Commons License 2016.05.21 0 0 38867
Előzmény: ptak72 (38865)
kokusz191 Creative Commons License 2016.05.21 0 0 38866

Ide írd meg a kérdésedet:

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9117878

 

 

Előzmény: ptak72 (38865)
ptak72 Creative Commons License 2016.05.20 0 0 38865

Vagyok Csehországból. Írok egy doktori disszertáció témája a biztonság, a helyi vasút Európában. Magyarország információra van szükségem, és leírást MERAFI és MEFI. Van leírás elérhető angol vagy magyar? Kérjük, küldje el vagy üzembe egy linket.

M63 010 Creative Commons License 2016.05.19 0 0 38864

Utolsó hazai maffia? Utolsó? Hahaha! A másik vicces dolog a hangsáv eltávolítása szerzői jogi okok miatt. Ugyanis a feltöltő György Dobray, azaz Dobray György rendező, aki több kényes témáról is forgatott már filmet, így ezt is biztosan ő forgatta. Akkor meg mi ez a jogászkodás? :(

Előzmény: GySEV 5047 (38860)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!