"Az hogy röviddel vagy hosszúval kezd az az utasítás függvénye, ezek határozzák meg bit értékét hogy 1 v 0, a rövid (58 mikro s) az 1, a hosszú >95 mikro s) a 0."
Igen, ezt tudom. De én úgy látom, hogy a szkópon a szünet utáni első jel rövidebb a szabványos "1"-nél is. Ez lenne furcsa (és az, hogy egy dekóder erre hogy reagál).
Én úgy tudom hogy a railcom kommunikáció használja 0V-ot a csomagok között (cutout). Nem csak a nanox-nél tapasztaltam hanem a z21nél is. Az hogy röviddel vagy hosszúval kezd az az utasítás függvénye, ezek határozzák meg bit értékét hogy 1 v 0, a rövid (58 mikro s) az 1, a hosszú >95 mikro s) a 0.
Sajnos ennyire mélyen nem mentem bele hogy ennél jobban ki tudjam fejteni, itt a tudásom hiányos ezért lehet hogy a fenti infók nem teljesek.
Szerintem ezek a jelformák nem jelenthetnek problémát. De mi az, hogy a nanox lemegy 0V-ra egy időre? És pláne mi az, hogy amikor megjön a négyszögjel, egy extra röviddel kezd?
terhelés nélkül: z21 (sárga) vs nanox (kék), vagyis a nano x felfutásnál van egy csúcs, hogy milyen hatása lehet számomra ismeretlen.
A szinek ugyanazt az eszközt jelentik de itt a z21 terhelés alatt, a mozdony lassú menetben, a z21 jele deformálódik, ha növelem a mozdony sebességet teljesen kisimul, ellenben a nanox-nél ezt nem tapasztaltam annak a jele nem deformálódik lassú menetnél.
Amit még tapasztaltam különbséget hogy a utasítás kezdetén (ha jól tudom ott van az időben hosszabb 0V) felfújásánál a nanox jele deformálódik a z21-nél nem vettem észre hasonlót
Van oszcilloszkópod? Nézz már rá a jelre, ami a Nano-x-ből kijön, ha van rá módod! Lehet hogy a nano-x végfokával lett valami gond, nem szép a jel, aztán ez a baja.
Sajnálom, kifogytam az ötletekből. Nem tudom mi lehet ott a baj.
Nekem annó DT, és esu dekódereket "lőtt ki" a központ minden kérdezősködés nélkül. A railcom kikapcsolása csak a központon, megoldotta a problémát. Az elmúlt 10 évben bármi jött, azt szépen kezeli (esu DT kühn).
(nem olyan rég egy topiktárs meg pont azért járt nálam, mert a z21-én nem megy egy mozdony. A nano-x en meg szépen megy.... bosszantó)
vagyis nincs meg a kémia a dekóder és nano x között
A nano-x központban kikapcsoltad a rail com-ot? Nem a dekóderben.
((Sajnos, fizika van kettőjük között, engem mint szakembert ez a "kémiá"zás rettentően bosszant. Az emberek között is max "biológia/biosz" lehet. Persze mindent mindig próbálunk leegyszerűsíteni, ha meg nem működik valami akkor meg ráfogjuk a nyuszira :) ))
A tekercs kiiktatása nem segített, railcom kikapcsolása szintén nem oldotta meg a problémát, motor takarítás megtörtént bár nem volt elkoszolódva nagyon (9Vnál 9mA áramfelvétel üres járatban 2,7V körül indul valamint 1,8V körül áll le, terhelésnél sem húz ívet), de ez sem segített. Próbáltam olyan pályán amin nincs más eszköz, ugyanaz a jelenség, végül átraktam az asztal vezérlését z21-re és csodálatosan reagál minden parancsra vagyis nincs meg a kémia a dekóder és nano x között, a probléma továbbra is nyitott.
Az ACME ESU-t használ. A ČD 150 / ZSR 350 mozdonyok hanganyaga letölthető volt az ACME oldaláról, de jelenleg az ESU oldaláról is. a Lokprogrammer szoftverrel a fájlt meg tudod nyitni, és a function mapping alatt látható, hogy a "fade out sound" nincsen egyik funkciógomhoz sem rendelve.
De ez nem sokat jelent. Amúgy tapasztalatom szerint, ha egy központ többféle dekóderrel rendben működik, akkor érdemes a hibát a csatlakoztatott eszközökben keresni. A hiba oka lehet egy rossz kontaktus, nem odaillő alkatrész (tekercs, kondenzátor), vezetékezés/betáplálás ezt mind az adott környezet dönti el. A központ ha kiadja a szabvány által meghatározott jelszinten és időzítésben az adatcsomagokat, akkor megfelelőnek tekinthető. Ez megfelelő oszcilloszkóppal egyszerűen ellenőrízhető.
Ezzel csak arra hívnám fel a figyelmet, hogy hiba esetén a teljes rendszert vizsgáljuk, tartsuk be hibakeresés gyakorlatát, ne csak egy kiválasztott eszközt hibáztassunk.
Nincsen hozzá user manual , igy volt benne a mozdonyba gyárilag.Az a bajom, hogy az összes létező hangos mozdonyomnál a mauson a 9 es gomb megnyomásával lehet halkítani, de itt nem akarja
Segítséget szeretnék kérni. Vásároltam egy Maerklin 60652 katalógus számú vezérlőt és ezzel szeretnék két mozdonyt üzemeltetni (37666 és 39359) A vezérlő használatához a mozdonyok felismertetéséhez magyar nyelvű útmutatóra lenne szükségem. Esetleg Gödöllő-Hatvan-Szolnok-Budapest környékén előre megbeszélt időpontban személyes találkozó is megoldható. Előre is köszönöm!
A fleischmann dekóderes mozdonyban található egy tekercs, ami sorosan van kötve a sin es a dekóder közé
Ezt jó lenne kivenni, ha megoldható.
A NanoX programja kb 20 éves, de inkább 24. Már akkor is nyílt volt. Azóta nem nagyon jött ki frissítés, cserébe igen-igen olcsó, és bővíthető, és ma is megépíthető egész alacsony költségvetésből. Nem a védelmezéséből írom, hanem ez tény. Most is árulnak ilyent a börzén 10eFt-ért. Nyilván nem tudhat mindent.
A rail-com-ot a központban érdemes kikapcsolni, mert az tud furcsaságokat csinálni - nálam is csinált hasonlókat annó. Kilőtt a mozdony, minden kérdezés nélkül, mintha analógba váltott volna.
Az a tekercs útban van. A motorral párhuzamos kondenzátor nem csinál nagy bajt, de a másik kettő, ami a sínérintkezés és a motor kapcsai között van, az annál inkább.
A Fleischmann dekóder finoman szólva nem imádja a bekapcsolt RailCom üzemet.
De lehet a modell motorjával is baj, a Fleischmann nyitott N-s motorjai szeretnek elkoszolódni, ilyenkor a kommutátor lemezek közötti légrés eltömődik olajos kefeporral, és képes zárlatot okozni, ez is bolondíthatja a dekódert.Vékony tűvel ki kell piszkálni a berakódott kefeport, majd foltbenzinnel lemosni a kommutátort, meg a keféket is!
Egy 2015-os gyári fleischmann dekóderrel (forrasztott, cv8 155, cv7 3) szeret mozdony (startszett N méret) az alábbi tünetekkel kedveskedik: Elindulás után egy bizonyos sebesség fokozat felett (kb 7-9 felett) nem reagál semmilyen parancsra meg sem lehet állítani megy a végtelenbe önhatalmúlag, vagy nagyon ritkán reagál úgy 1-2 perc múlva a megállásra. Ha rövid ideig leállítom (feszültség mentesítem a pályát) vissza indításnál ugyanúgy száguld tovább hosszabb leállítás eseten helyben marad. A központ nano x s88 multimaus valamit pc vezérléssel is ugyanaz a tünet. Ha z21-et használok akkor ez a jelenség megszűnik es nyomban reagál minden parancsra. A másik fura dolog hogy egy zimo dekóderrel szerelt (next 18) mozdony néha csak úgy teljes sebességgel elindul szinten csak a nano x használatakor de csak bekapcsolás utáni 1-2 percen belül.
A fleischmann dekóderes mozdonyban található egy tekercs, ami sorosan van kötve a sin es a dekóder közé, valamint a motor betápon ott a kondenzátor parhuzamosan. A sin feszültség 14,4V oszcilloszkóppal mérve.
Ha van valakinek hasonló tapasztalata vagy megoldása szívesen fogadom.
Igen-igen. Pontosan erre utaltam korábban, hogy van egy új variáns amiken FPC csatlakozót használok. Jelenleg még gyártásban van a pcb 2-3 hét és megérkezik. A probléma ezzel hogy a Boboban semmi hely nincs. Főleg a géptérben a középen található kisebb részen kívül a nyomtatott áramkörön max ellenállás/egyéb kisebb smd alkatrész fér el. Beáldoztam az egyik dip kapcsolót az FPC csatiért és cseréltem fix forrasztási pontokra, de így sem biztos, hogy lesz elég hely. De ezt meglátjuk ha megjön a panel. Ha van fejlemény mindenképpen beszámolok róla.
Ez van a második képen... A telefont, és a kamerát engedné csak hozzáadni mást nem. A fotó/videó stb. engedély meg sem jelenik, ki sem lehet választani... érdekes.