Műszakin nem gáz,még így is megfelel az előírásoknak.A gyári a brutál erős,nem ez a túl gyenge.Nem tudom mennyiért csinálták.kb kerekenként 15 ezer a lengéscsillapító átalakítás.Egyébként érdekesség:kb 150 ezer km-nél nem tudott rugózni a két első rugó,mert elromlott agyári csillapító.Vettem két új Bilsteint.tök jó volt.50 ezer km-ig.aztán dettó.az is elromlott,nem tudott rugózni az autó.kemény volt mint a kő.Na akkor vittem el lengéscsillapítóshoz. Azóta mentem 100 ezret és minden ok.
RD-4 van benne. Nem tudom, külön egység-e a BT. A kézikönyvben a rádiónál tárgyalják a BT kihangosítást is (RD-3 rádió is benne van a kézikönyvben, de ahhoz nem írják a BT-t). Ebben az autóban nincs is SIM-kártya foglalat, meg beépített telefon gombok. Kommunikál BT-n a telefonkönyvvel, illetve az ablatörlő gomb végét benyomva hangvezérlést vár a telefonhoz (pl. tárcsázás név alapján). Szóval lehet, hogy külön modul, de nagyon profin van integrálva a rendszerbe. Én még berakattam mellé egy gyári MP3 lejátszó modult. USB, aux és iphone csatlakozó van rajta. Rá van dugva a telefontartóra, csak beleteszem a telót és arról zenélek, a kormánygombokról vezérelhető a lejátszás. Ha a telóról megy a navi és a zene, akkor navi beszédhang közben lehalkítja a zenét és az autó hangszóróin át navigál. Teljesen hibátlan így a cucc.
Na de a problémára van esetleg valami ötlet? Eddig csak márkaszervizt látott az autó, de most kicsit meguntam, hogy annyi ötletük van, hogy "talán a rádió a hibás, 132 ezerért tudunk újat rendelni... de nem biztos, hogy az a rossz" :(
Közben találtam egy autohifi szervizt, azt írják, mindenféle gyári audiorendszer javításával foglalkoznak, de telefonon elérhetetlenek, emailre nem reagálnak...
Sziasztok!Tudom,nem túl szakszerű,de én átalakítattam mind a négy lengéscsillapítót.Mint egy igazi luxusautó!Nagyonfinoman rugózik.Ha sokat jársz nagy sebességel és nagy terheléssel akkorn ne csináltasd meg mert sokat mozog a hátulja.Egyébként ég és föld.Valszeg 2017-be lecserélem egy 508-asra.Az első utam a lengéscsillapìtóshoz vezet majd...
Nekem gyárilag bluetooth-os fejegység van a 2.7-emben. Ha a tied is ilyen, akkor a menüben találnod kell csatlakoztató menüpontot. Úgy emlékszem, a telefon kér PIN-kódot, ami vmi egyszerű (1111, 0000, vagy 1234, nem emlékszem már).
Sziasztok! Egy 2.7 dízelt használok és furcsa hibajelenséget kezdett produkálni: szabályosan, kb. 10 másodpercenként pukkannak egyet a hangszórók és kikapcsol a rádió. Rögtön vissza is kapcsol magától, ez kb. 2 másodperc, majd ahogy letelik a 10 mp, ismét pukkan és kezdődik elölről az újraindulás. Ilyenkor a telefonnal is bontja a bluetooth kapcsolatot, aztán újra felépíti újraindulást követően. Álló és járó motornál is produkálja. Kikapcsolt rádiónál folyamatos bluetooth kapcsolatot jelez a telefonnal, persze kikapcsolva nem működik a kihangosítás. Nem csak a rádiót érinti a probléma, hanem bármit, ami hangot ad: pl. kikapcsolt rádió esetén a parkolóradar is kiváltja a hibát, pár mp csipogás után pukkannak a hangszórók és pár másodpercig se kép, se hang.
A márkaszerviz nem tudja a hiba okát - rádiócserét javasolnak, de nem biztosak benne, hogy az a hibás :/
Találkozott már esetleg valaki hasonló hibával? Én a szabályos időközönkénti ismétlődésből és pukkanásból arra tippelnék, hogy valamilyen kondenzátor adhatta meg magát, töltődik és mindig kisül és ez pukkan (talán) - de ez csak amatőr tipp, nincs tudományos alapja :)
Sziasztok, tegnap kb. három negyedig volt a tank, aztán hazamentem és beálltam a garázsbehajtóm elé, kb. 2 fokos, amikor pár óra múlva beszálltam meglepve tapasztaltam, hogy az üzemanyagjelző már csak negyedet mutat, valamint a középső kijelzőn is lecsökkent a megtehető út. Ma amikor közlekedtem vele városban lassan megint visszaállt nagyjából a tegnapi háromnegyedes értékre, de amikor ismét leparkoltam a fent említett bejárómra, megint lement negyedre a tank. Üzemanyag nem folyik el, azt azért éreztem volna, meg akkor miért is állna vissza magasabb értékre a mutató.
Szinte felháborítóan kemény a "nagymacska" rugózása, ha nem tök sima úton gurul, bántóan ráz. Után olvasmányaimból kiderül, hogy ez a konstrukcióra jellemző ? Lehet ezen észrevehető változást elérni valamilyen kiegészítő felfüggesztéssel, vagy valami más módon ?
A motorfék dologról nem tudok nyilatkozni, úgy vettem észre, hogy ha levettem a gázpedálról a lábamat mondjuk 90-nél, akkor szépen visszaállt alapjáratra a motor, míg hibátlan ABS jeladóval fordulaton maradt és szép lassan (bár a nagy 3.0 V6 blokk miatt inkább erőteljesen) motorfékezett...
Nekem 407-esen akkor jött elő, amikor az egyik keréknél az ABS jeladó kezdett vacakolni. Ha esetleg teljesen beszarna, akkor simán el lehet lenni ABS nélkül is, bár nekem az automata váltó vészmódba ment tőle, nem volt motorfékem pl... :-) Ha tényleg ez a baj, akkor diagnosztikára dugva kiderül, csere és jó lesz megint minden!
Igazán remek dolog ez a Fórum (!), ilyen laikus emberek-mint én is- a legkiválóbb, tapasztalattal rendelkező szakemberek föláldozva szabad idejük egy részét, eligazítanak bennünket.
Nekem pl. most egy olyan kérdésem van : időnként (ritkán) ABS hibajelet mutat ki . Ha leállok és újból indítok, eltűnik és hetekig is van, hogy nem jön elő.
Mi a teendő ?
Mik lehetnek a probléma gyökerei ?
Mennyire kell komolyan venni ?
Ha netán nem funkcionálna az ABS, az un. mechanikus fékezéssel még el lehet lenni ?