tegnap láttam dolgozni egy Panasonic NV-GS400-at, felvétel közben lehetett manuálisan állítani fényérzékenységet, sőt, kontrasztot, csorgott a nyálam.
az én kamerám, a HDR-SR11 is sok mindent tud, manuálisan, de a többlépcsős érintőképernyős menüvel és a béna helyre (szorosan az objektív MELLÉ) rakott (és kicsi) sokfunkciós gombbal jól lábonlőtték.
A Media Marktban, Sony Centerekben jó esély van működő gépeket találni. Én a Kecskeméti utcai Sony boltbna pl tudtam próbálni fényképezőket, objektíveket saját kártyával.
én most a fényképezők oldaláról próbálom a megoldást megtalálni.
De itt meg az a nyűg, hogy a fényképező mikrofonja(i) elég vackok és minden motorzajt, készülék taperolást összeszednek a videó alatt.
Hogy ezt miért nem tudják megoldani, mint a videókameránál?!
Szóval úgy néz ki, hogy külső mikrofon kötelező kiegészítő kell legyen. No meg jó lenne, ha a beltérben is látna.
Tegnap bementem a budaörsi Euronics-ba. Hát komolyan mondom, menjenek a francba. K... sok eladó lézeng, mindenki TV-t akar eladni. Fényképezőknél senki. A kirakott fényképezők csak töredéke a kínálatnak és azokban sincs se akku, se memória kártya.
Ennyi erővel egy műanyag darabot is kirakhatnának.
Átmentem szembe a Media Markt-ba. Ott volt egy Sony-s csaj, ő legalább segítőkész volt és a Sony fényképezőkben volt akku. De csak azokban... Memóriakártya egyikben sem. :-(
Komolyan mondom, ezek tök hülyék. Drágábbak mint egy webshop és ugyanúgy csak nézegetni lehet a cuccokat és speckót olvasni, kipróbálni nem.
Most keresek egy kisebb boltot, de ott meg félő, hogy nem lesz választék.
Hogy a #&@##!%-ba lehet így műszaki cikket vásárolni.
körbenéztem az újkamera piacot, de olyan ami belefér az adott keretbe és van keresője is, olyat nem találtam... 200E körül kezdődnek azok, amelyikből nem írtották ki ezt a hasznos kiegészítőt...
A saját kamerámra egy árnyékolót tervezek az lcd tükröződésének csökkentésére... bár lehetségesnek tartom, hogy lesz olyan erős háttérvilágítása, amely napfényben is láthatóvá teszi... sajnos megkerülni kem lehet ez lcd-t , mivel a gombok hiányában a vezérlés is onnan történik...
köszi, hát az nekem is a legkisebb bajom, hogy lesz egy lengő aljzat, vagy RCA vagy jack, na csak amiatt kérdezem, hogy fgelmerülhet-e itt esetleg ellenállás meg egyéb tényező, ami miatt nem olyan egyszerű, hogy csak rátoldok két vezetéket ...
Mert ha csak ennyi, akkor végül is kis kézügyesség kérdése és ráforrasztom, na csak ebben nem vagyok biztos.
en goproval csinaltam hasonlot. 2.5"-os jack csati aljzatot hasznaltam, de olyat amiben van levalaszto kapcsolo. igy par vezetekkel meg tudod oldani hogy ha bedugod a kulsot akkor az mukodik, ha lehuzod akkor a beepitett. az enyem mondjuk mono, nem tom letezik e sztereoban (ha nem akkor ket aljzat), no meg hogy elfer e a hazban (nekem nem fert, igy egy kis lengo izen van, nem szep de praktikus).
ebay-en találtam hozzá flex kábelt, meg van a service manual is. Viszont az FP31-es flex kábel sajnos végig van fűzve mindenen és rá is van forrasztva jónéhány alkatrész is a mechanikában "szétszórva". És nagyon úgy néz ki, hogy nem lehet előre ráforrasztani és befűzni, hanem befűzöm a helyére a flex kábelt, majd helyben forrasztom a cuccokat a helyükre.
flex kabel: HDR-SR11/12 szerelesben mar elegge otthon vagyok, nekem ugy tunt, (ez) a Sony eleg jol szerelheto. persze jol jon, hogy ha leveszem a szemuvegem, akkor van egy "beepitett" 6 dioptrias nagyito a szememben, de ezen kivul csak PH00 csavarhuzo kell hozza es az a muanyag ize, amivel fel lehet nyitni a flex kabelek csatlakozoinak rogzito fuleit.
Kompakt Samsung kameráról van szó, és szerintetek lehetséges egy külső mikrofon-kivezetést ráforrasztani?
Azaz úgy gondoltam h van neki 2 db belsője, na most vagy lekötöm az egyiket és erre kivezetek egy jack-aljatot, amire majd jöhet a külső miki, vagykapcsolóval átváltom, hogy éppen melyik legyen aktív és akkor ráforrasztom úgy, hogy megmarad mindkét belsője is.
Megoldható ez? Valaki esetleg csinált már ilyet?
Nagyon kéne, de ha nagy esély van a kamera tönkretételére, akkor nyilván inkább nem ...
Én másfél éve voltam hasonló helyzetben. Szintén a HC-94 utódját kerestem. Akkor én úgy láttam, hogy ami megfelelne és még előrelépés is lenne több szempontból a HC-94 után, az már 300 ezer Ft környékén van.
Végül kiegyeztem egy használt HC-3-as kamerával. Így megkaptam a szalagos rögzítést, a keresőt, vakut, infrafelvételi módot, és minden kiegészítő, ami volt a HC-94-hez (akkuk, előtétlencse) használható maradt. Képminőségben is jobb valamivel. És ami tetszik, hogy filmfelvétel közben is lehet teljes felbontásban fotózni egyidejűleg.
Anélkül, hogy a zsebedben turkálnék, mekkor keretet gondoltál a dologra?
Sajnos a kereső a mai kompakt kamerákon már nincs meg, talán a canon tartja magát leginkább ezügyben... ez ugyebár az erintőképernyős vezérlés térnyerése miatt van. A nagy ccd manapság 1/3-1/4"-t jelent, legalábbis a 100E ft körüli kategóriában.
Jó rég jártam erre. Még régen, amikor az első digitális kamerámat akartam kiválasztani....
Most ismét itt vagyok, mert a Sony DCR-HC94-em megdöglött... :-(
(Valószínű egy nyomorult flexi kábel adta meg magát, lehet is kapni az ebay-en, csak épp kicsi az esélye, hogy meg is lehet csinálni, mert kersztül megy mindenen, rá van forrasztva egy nagy rahedli cucc is, úgyhogy jó lesz a gyekereknek játszani, meg fényképezni.)
Tehát szeretnék méltó utódot neki. Viszont mivel meg voltam elégedve vele, az utóbbi 7-8 évben ezért nem is követtem a piacot és a technikát.)
Ami miatt ezt a Sony-t választottam akkor:
1. jó nagy CCD-je volt (kategóriáján belül), ezért jó képet csinált beltéren
2. volt beépített vakuja is a fényképező üzemmódhoz (kövezzetek meg, de nem szeretek kamerát ÉS fényképezőt vinni magammal, így tudom, hogy nem kapok egy Canon EOS szintű képet, de ez a kompromisszum nekem belefér)
3. miniDV rögzítési mód -> videó szerkesztésekor nem volt veszteség, mert a miniDV veszteségmentesen rögzít szalagra
4. az EVF (kukucska) kellett, erős fényben kifejezetten hasznos, amikor az LCD-t a kutya nem látná
5. optikai képstab és jó lencserendszer
Igazából nem azt szeretném, hogy mondjátok meg nekem, mi legyen az utódja, inkább javaslatokat szeretnék kérni, hogy el tudjak indulni a HD kamera választékban.
Szempontok:
1. beltérben, gyenge fényben jó kép
2. beépített vaku fényképezéshez (külső vakupapucs nem kell)
3. lehetőleg veszteségmentes tömörítést is tudjon
4. legyen EVF is
5. optikai képstab, jó lencserendszer
Mire kell figyelni a mai kameráknál? Hol vannak a marketinges átverések?
Régen kalibráltunk cserélhető objektíves kamerán backfocus-t, ott nem volt olyan, hogy elmászott zoomoláskor... manapság sajna nincs a közelemben ilyesmi
A gyári beépített optikáknál szerintem már ez nem követelmény, mondván az autofókusz úgyis utánaállít... de ez az elsők között lesz, amit kipróbálok a kamerán ( pont ezt a tipust nem tudtam kipróbálni, csak az eggyel "nagyobbat" és eggyel "kisebbet") , azokon már elég fejlett zoom szoftver volt, arc és mosolyfelismeréssel megbolondítva, bár ezek szerencsére kikapcsolhatóak, ami biztos, hogy a felismert arcok közül választhatsz "éles"pontot, de ha tényleg elvégezték a mérnökök a feladatot, akkor az arcfelismerést kikapcsolva szabadon lehet "éles"pontot választani... (ezt nem volt időm kipróbálni) (miindenesetre fogok nyomtatni egy siemens csillagot 8) )
Az autofókusz élességtartása éles helyzetben már egy másik kérdéskör...
Nyálcsorgás nálam is van, de sajna a keretem adott... pedig egy VG20 sem lenne rossz...
Akksi: ilyen szempontból szerencsém volt, használtan vettem a TRV900-akat, így jöttek velül az akksik is... azok ugyan sima NP-F-esek, egy 960-assal 5 órányi nem folyamatos felvétel után még legalább 1/4- töltést tudott , pedig az még kazettás rendszer volt (mondjuk sosem engedtem az erősítést 6 dB fölé)
Gondolkodtam használtban most is, de azt nem mertem bevállalni... illetve most sajna már használtban sincs ez a kimondottan félprofi kategória, mint ami a trv900 volt annó... (az optikát és a profi hangot leszámítva tudta ugyanazt, mint a pana ag-dvc15. Magánvélemény!, sőt kompatibilitásban sokkal jobb volt)
Bár nem jött válasz a kérdésemre, de időközben kutakodtam kamera ügyben... A sony nyert kettő de összefüggő ok miatt. Egyrészt, nagyobb az akku üzemideje ( hamár a kártyás rögzítés miatt van lehetőség a hosszú idejű felvételre, akkor ezt lehetőleg az akku se korlátozza, a sony akkukkal a videolámpám is kompatibilis, így nem kell 2 fajta akksit üzemben tartanom. A másik, hogy a sonynál még létezik az egykori lanc kontroller, ami nagyban megkönnyítni a statívra helyezett kamera kezelését ( a panához ilyet nem találtam).
A tipust tekintve pedig a CX570-re esett a választás, a Cmos és kereső mérete megegyezik a 250-essel, az optika mérete ( és a zoomtartomány) kisebb, de a fizikai felbontást nagyobbnak írja... a képérzékelőre és az lcd kijelzőre is ( mondjuk erre nem találtam független adatot). Ezenkívül már van vakupapucsa és fülhallgató kimenete is.
Eredetileg a Pana V700-at néztem, de a tulajdonságok alapján az X800 lenne a S570-nel párban, az az jelenleg kívül esik a keretemen.
Viszont ha valaki tud panához a lanchoz hasonló tudású (többfokozatú zoom) távirányítós megoldást, és nyomós okot mondani, akkor lehet, hogy még várnék egy kicsit a vásárlással...