Tudja az ember, ha a tükrében dupla kerek lámpákat lát, akkor egy BMW jön mögötte. Jellegzetes, talán kicsit erőteljes túlzással "agresszív", erőt sugalló külső. Igen, ezek is (!) jellemzik a BMW-t, elismerem.
Én már soxor leírtam miért van BMWm, és azok közül is miért az E34ill az E38 a kedvencem.
Valaki arra használja a BMW-t, hogy lássák az emberek, "vigyázz, velem ne packázz, mert agresszív vagyok, sok pénzem van, te meg egy csóró vagy, ha beszólsz megszívod..."Én úgyis megúszom...
Az én autómat is talán vezette valaha egy ilyen "lény". Belőlem érdekes módon nem azt váltja ki, hogy megalázzam a másikat.
Olyan szépen tud suhanni a (jó) utakon, valahogy nem zavar az a tény, hogy leelőz egy off autó, mert tudom, hogy az enyém is megy így, ha kell, de ráérek, minek sietni, minek elsőnek odaérni a piros lámpához?? Jó érzes, ha valakit átengedek az úton, vagy beengedem magam elé. Elegancia, igényes megjelenés. Így is kell a sofőrnek is viselkedni. Ha pedig tudom, hogy kicsit udvariatlan voltam, vagy éppen befértem valaki elé sávváltásnál akkor lehúzom az ablakot, veszem a fáradtságot és megköszönöm, vagy villogtatok az elakadásjelzővel, ami annyira de annyira kézre esik, mint minden egy BMW utasterében...
Előfordul, hogy valaki siet valahová, de akkor is lehet a másikra odafigyelve sávot váltani, másikat nem fékezésre kényszeríteni...
Higgyétek el, ezeket az autókat főleg ilyen embereknek tervzeték. Az, hogy MAgyarhonban megy a rongyrázás, és valaki ezzel a márkával fitoktatja erejét, pénzét, felsőbbrendűségét, sajnos nemzeti jelenség. (alább ennek társadalmi vetületét, okait és a politika felelősségét már leírtam, kaptam is érte, de ez a véleményem ...)
Ezeket a sorokat, amiket mi írunk, nem ezek az agresszív "lények" olvassák, hanem jogosan megbántott, nem BMW-s tulajok, akiknek rossz a tapasztalatuk van az agresszív (!) BMW-sekkel, meg mi, akik összetartunk a fórumon, és védjük a "hárombetűs" becsületét. Sajnos ha egy nem agresszív BMWs-sel találkozik valaki, az nem tűnik fel, de ha egy ilyennel (agressztívvel) összefut, az maradandó élmény, sajnos.
Persze, mindenki elveszti a fejét a bp-i közlekedésben, erről sajnos az úthálózat is tehet és a többi autóstárs viselkedése, de utólag ekkor van is lelkiismert furdalásom.
Tehát hajrá! Mindig lesznek újabb beírások, hogy ma és ma milyen köcsög BMW-sel találkoztam, mi pedig újra és újra leírjuk amit leírunk...A magyar normális BMW-sek kötelessége erre is kiterjed.
Tudjátok én is sokat vagyok úton.Nem BMW-m van.De ha letúrnak,rám villognak,bemutogatnak,elémvágnak és leszoritanak azt szinte mindig BMW-s követi el.Feleségemet nemrég egy kereszteződésben beengedték,ideje sem volt kihajtani,mert egy BMW-s köcsög 10 másodpercet sem birt várni kivágódott és majdnem letúrta szegényt az útról.Úgy látszik hatott a Viagrája és a 20 éves barátnőjét még ki kellett elégitenie mielőtt lelankad neki.Ebben sokat segitett a 3-as BMW.
Sok merci,audi,ford tulajdonos elismeri,hogy bizony szép autók és jó autók a BMW-k.Ugyanezt még sohasem hallottam BMW tulaj szájából forditva.Elég nagy a mellényük,pedig ugyanazt a lóerőt,nyomatékot,felszereltséget szinte valamennyi prémium márka tudja produkálni.Sőt vannak szegmensek amiben a konkurensek jobbak is valamennyivel.Visszataszitó sok ember számára az a vevőkör akik a BMW-t vásárolják tisztelet a kivételnek.Egy ismerősöm kérdezte egyszer:-a kopasz fej,az orrkarika,tetkó és fülbevaló kötelező ahhoz hogy valaki BMW-t vásárolhasson?Nagyon sokan 30 év alattiak akik vadi új bömössel járnak.Miből vették?Hogyan szerezték rá a pénzt?Lehet hogy apuka kocsijával játszák az agyukat?!
Jó érzésű emberek közül már nagyon sokan nem választják ezt a márkát,mint ahogyan a mercit,meg a dakota felhasználók nagy száma miatt nem.
Ezen el lehetne gondolkozni!!!
Egy ilyen nemes márkához ajánlott lenni úriembernek is lenni!!!
Mármint hogy ki miért vesz/vett BMW-t. Én annak idején kerestem egy 4-nél mindenképpen több hengeres izomdízelt, és hát a konkurenciával összahasonlítva ( Alfa156 2.4 JTD, Audi 2.5 vagy 3.0 TDI, merci brrrrrrr) ez tűnt a legjobb választásnak. Erre itt és másutt is döbbenettel nézem/tapasztalom az indulatokat, amit ez a három betű kivált.
A hál' istennek nem túl gyakori szervízlátogatáskor viszont érdekes keresztmetszetét láttam a tulajoknak. Volt már úgy, hogy azt gondoltam, atyaég én is ezek közé tartozom! Amikor a huszonéves tulaj begördült a sokéves 7-esével valami befecskendező problémával, beszélgetésbe elegyedtünk és nekem már néhány mondat után már szaladhatnékom támadt meg nyiladozott a virtuális bicska a zsebemben. Modjuk, ha velem közölnék, hogy 5-600.000 ft között orvosolható bajom van, az lehet az én modoromon is sokat rontana. Valahogy Seatos koromban (2*) a márkatársak nem voltak ennyire.......extrák.
Én biztos, hogy dudáltam volna, nem bírom, ha valaki ennyire semmibeveszi a többi embert, és külön gyűlölöm azokat, akik rombolják a BMW-sek (és ezzel az én) megítélésemet is. Valószínű, hogy ezek a barmok még nagy büszkén elő is adják ezt, ahol csak tehetik. Mert ők mekkorafaszagyerekek, mindent megtehetnek, mert 7er-ük van, és nem mer senki beszólni. Undorító. Sajnos ezek miatt van ez a topic, és most újabb 5 autóssal több lett, aki legközelebb velem fog kitolni bosszúból, de legalábbis a BMW-sek rosszhírét kelti (ez utóbbit a történtek alapján sajnos teljes joggal).
Tényleg nevetséges, amit ott azzal a híddal csinálnak.( nem is híd, inkább áteresz).
Az osztrákokról meg annyit, hogy nem is igazán az echte svávokkal van a bajom, hanem 7vége felé, főleg a 81-esen az osztrák rendszámú autókkal telepakolt balkáni állatok által vezetett roncsokkal. úgy mennek, mintha az életükért (annak felééldozásával) rohannának..
Egyébként megtudtam, hogy az is lehet hogy azért csinálják ilyen lassan az utat, mert a szerződést napi díjra számítják. Vagyis sokkal jobban megéri azt, ha lassan csinálják, mert így több a bevétel.
Nem, nem Sárkeresztes. Egy kicsit utána lakom. Azt is el tudom képzelni hogy reggelente találkozunk. Én 7-7.30 között rontom ott a lavegőt, majd 15.30-16.00 között.
De tényleg ott van az az úttúrás...(De röhelyes amit ott csinálnak.Már oda is költöztek:).
Most h visszaolvastam megtaláltam azt az írásod:)
A félreértések elkerülése végett(ez nem neked J.a.n.e.s.z.) én nem úgy értettem, azt h osztrák itt nálunk normális, hanem Ausztriában...Persze mindenre van ellenpélda...
Kellemetlen, de egyes utazási irodák úgy reklámozzák Magyarországot külföldön, mint az a hely, ahol büntetlenül lehet bármit csinálni... ezt most komolyan mondom.
ad1. Az idehaza közlekedő osztrák rendszámos autó ötöde magyar emberé (főleg a nyugati területeken).
ad2. Mivel átlépvén a határt a balkánon érzik magukat (amin nem csodálkozom), azt gondolják, itt bármit lehet.
ad3. Nekik itt tényleg bármit lehet.
ad4. Ha egy magyar ember megy pl. Romániába, ugyanúgy szarik mindenre, mert röhög a nyomorultakon, ahelyett, h magába nézne, s rájönne mekkora suttyó ő is.
ad5. Az osztrákok legalább odahaza normálisan közlekednek, nem úgy mint mi magyarok.
ad5. Ha egy pl. osztrák bajba kerül külföldön, honfitársa többnyire segít rajta.
A magyar csak röhög ilyenkor a földijén (tisztelet annak a 3% kivételnek).
Ezek nem csak amolyan pufogtatások, tapasztalatokon alapulnak.
Én attól vagyok ki, amikor a nyári szárazságban kipöccintik a csikket az ablakon.
Azt én is tapasztaltam, hogy ha kiszabadulnak otthonról, akkor élvezik, hogy leszarják a szabályokat, és a normát. Náluk amilyen szép tisztaság van, akkora ívben repül a csipszeszacskó ki az osztrák rendszámos kocsi ablakán magyar oldalon a határ után 2km-rel.
Osztrákokkal kapcsolatban nekem az a sajnalatos tapasztalatom hogy otthon 99,9%uk normalis de ha átjönnek hozzánk itt elborul az agyuk, pl 90-nel elkezdem előzni mar 140el megyek melette és csak tolja, stb.
Ezek az osztrák történetek tökéletesen rávilágítanak ennek a topiknak a lényegére. Az, hogy a BMW-sek zöme agresszív, illetve az Agresszív autósok zöme BMW-s kb annyira állja meg a helyét, mint hogy Ausztriában katasztrofális a közlekedési morál, és ha mi nem lennénk ügyesek, már rég mindenki meghalt volna ott közlekedési balesetben. Én ugyan mindössze kb 12ezer km-t vezettem eddig sógoréknál, de már én is találkoztam őrülttel. A mai napig nem tudom, mi baja volt. Bécs után értem mögé a belső sávban. Nem másztam rá, nem villogtam, nem csináltam semmit, vártam, hogy majd kimegy. Egyszercsak elkezdett belefékezgetni, aztán megpróbált leszorítani, végül a leállóig nyomott, ott tudtam eliszkolni. Édesanyámmal voltam, az Ő Mazdájával, és ő a tanúm rá, hogy semmi okot nem adtunk erre a viselkedésre. Na mindegy. Ez egy eset 12ezer km alatt. Ilyet itthon még nem láttunk? Én már elég sokat. Egy Pest-debrecen úton több hülyével találkozom.
Bécsben, a Stefans dóm felől mentem a Schönbrun-i kastély fele, és épp valami piac mellett haladtunk, illetve nem haladtunk, mert dugó volt. Na kiderült, hogy koccanás vn, persze az én sávomba, ugyh át kell sorolni. Egy öreg audi be is engedett, DE! Se villantás, se semmi, és nem is lassított olyan meggyőzően, hogy én most mehetek. Sógorok fexenek a dudán... Ok, bocsi! Én vagyok az, a hülye kis magyar... kb. 1,5 km: megint dugó. Most az okos rendőrök az A4-re vezető út kellős közepén megállítottak egy furgont, ami egy bszott nagy yachtot húzott, ami a 3 sávból 2 és 3/4-edet elfoglalt. Mehetünk tovább.... az autópályán cikázás, meg dudálás, meg száguldozás, útburkolati jelek csak úgy randomba felfestve, ha egyáltalán vannak...:) Az autópálya minősége a régi M7 k-i-r-á-z-o-m-a-b-e-l-e-m szintű burkolatára emlékeztetett, viszont a pihenők tényleg nagyon kulturáltak. Na aztán alsobb rendű utakon (ezek minősége viszont prima!) be az alpokba, ahol megálltunk egy kis faluba. Visszatérve az útra szomorúan tapasztalom, hogy a felhajtó mögött egy beláthatatlan kanyar, gyorsítósáv rövid, folyamatosan jönnek, és még a biciklis se megy 120 alatt... Aztán jött egy arc aki be akart engedni, de persze ennek se volt se keze, se fénykürtje, se lassítása, csak talán 120-ról 110-re vett vissza... Elindultam, erre a sorból egy 323-mas mazda kivág a gyorsítósávba, és megcélozza a seggemet vagy 130-al.. én beugrottam a beengedőm elé, ez meg majdnem bebicskázott az árokba. Kábé 5 másodpercre kellett volna egy kicsit lassítania... no comment...
Ezen kívül még Graz-ba 20 centin múlt, hogy nem szállt belém egy tanulóvezető, de szerencsére az utcsó pillanatba mind a ketten helyes irányba rántottuk a kormányt, így ő csak egy kukát végzett ki. Ja, oktatója félig lefektetett ülésen, hátradőlve telefonált, napszemüvegben... este 9-kor :):):) Arcizma sem rezdült, lehet azért, mert a hemütől fel se fogta mi történt:D
Az osztrákok vezetési tudásáról nekem is van némi tapasztalatom, egyszer egy középkorú nő az Unojával akkorát bikázott a mögöttem megálló Espace-ba, hogy a kétszer akkora járgány simán felöklelte az általam vezetett kulcsos Astra kombit. Történt mindez Bécs és Linz közt félúton egy sávszűkítésnél. No a mienk volt az első kocc, rövid időn belül lett még három! Eddig semmi szokatlan. Viszont ami meglepett:
- A rendőrök 10 perc alatt kiértek
- miután megállapították, hogy senki se sérült meg, 10 perc alatt letakaríttatták az utat a roncsoktól és mehetett mindenki tovább
- kitöltöttük a papírokat és mindenféle parázás nélkül aláírtuk, nem volt a háttérben görcsös gondolat, hogy a biztosító majd kifogásokat keresve nem térít ( amire a kib...ott KÖBE megtanított itthon(?))
- és a biztosítás valóban működött az UNIÓ-ban!
Én az osztrákokban azt érzem, hogy igazán a büntetéstől való félelmükben közlekednek civilizáltnak látszó módon, és sajnos mi magyarok is ezen az úton járunk, vagyis csak akkor fog a legtöbb visszavenni (nem a sebességre gondolok!) ha a jogosítványát félti. Ez akkor válik jól láthatóvá, ha nem kell ellenőrzéstől tartani, mert akkor bevadul a nép. Nekem a régi német közlekedés a példaképem, ahol próbáltak értelmes szabályokat hozni, néhol sokkal engedékenyebben mint máshol és aztán ezeket a szabályokat be is tartották. Nem olyan paranoiás szabályokat, mint nálunk a sok 30-as táblával, és aztán nem félelemből tartották be őket, hanem egyfajta rendszeretetből. Sajnos ott is tűnőben van ez a fajta morál, most ne boncolgassuk, miért.