Szívesen megmutatnám Izlandot az összes ismerősömnek, de minél többen vagyunk, annál nehézkesebb egy utazás. Így is tartok tőle, hogy túl sokan lettünk, ezért több embert már nem akarok bevenni.
és hogy mekkora lesz. Áttöri-e a jégsapkát, és jön a gleccserár, vagy sem.
Biztos távolságban, tudva, hogy emberi időn belül ha kell, el tudom hagyni a terepet nagyon szívesen megnézném. Márciusban úgyis arra leszünk, hátha... Mondjuk jó lenne nem észak felé eljutni Skaftafellről Reykjavikig ha visz mindent az ár...
Amikor az Eyjafjallajökull tört ki, mi éppen Svédországban voltunk. Hallgattuk a rádiót, ahol mondták, hogy merre megy a hamu, és hol / hogy zárják le a légtereket. Elutazásunk napjára tették a dél-svéd légzárat, a mi gépünk 11:50/55 körül ment. Utolsóként :((( Déltől légtérzár miatt ottrekedt mindenki. Hjajj, de szerettem volna ottrekedni Bohuslänben... :(
Léna: valszeg ez van, mivel le lehet mondani, sokan befoglalnak. De tényleg durva, hogy ennyire nem lehet előre tervezni. Mi júniusban csíptük el az uccsó szobát a hotel skaftafellben jövő márciusra. Mázli. OK, mondjuk arra nincs nagyon más kínálat, de akkor is.
Köszi. Így gondoltam én is, hogy kisebb, sekély patakokon még átmennénk, de nem muszáj minden helyre minden áron eljutni. A biztosítást köszönöm, meg fogom nézni, jó ötletnek tűnik, mert mi is sokat utazunk bérelt autóval.
Pillanatnyi számításaim szerint drágábbra jönne ki minden, mint amennyit rá tudunk szánni, így valszeg el lesz tolva egy évvel az egész, de még nem döntöttünk. Ami fura még, hogy 2015-ben januárban foglaltam le az összes booking.comos szállást, de most is néztem az árak miatt és szinte már mind le vannak foglalva jövő júliusra, vagy sokkal drágábbak, mint tavaly. Azt gondolom, hogy agyba főbe foglal mindenki, mert úgyis le lehet az utolsó hétig mondani, így sok olyan ember is elkapkodja a jobb ajánlatokat, aki végül nem is utazik, csak be akarja biztosítani magát.
Mindent felírtam a spirálfüzetembe és továbbra is gyűjtöm az infókat. köszi a tippeket
Autócsere: bátram bíztatlak a Dusterre. Mi is körbe mentünk úgy, hogy mindenféle F utakra le-letértünk (de nem nagyon! nem mentünk be a Felföld mélyére, kihagytuk az F249-et is, szal úgy mondanám F-light / ízelítő volt csak). De tény, hogy látni lehet, hogy ahol mi mondjuk 40-nel mentünk, ott egy kisebb autó mondjuk 10-15-tel döcögött, de bizony a Land Cruiserek meg 70-80-nal elszáguldottak mellettünk. Ha nem kifejezetten Felföld a cél, akkor elég a Duster. Árban kb annyi, mintha egy jobb alsó-közép kategóriás 2wd-t bérelnél. (OK, nem lesz benne középen minitor, meg tolatóradar, meg nem sípol, ha nem kötöd be az öved - fapados, no) Még az Askjához is el lehet vele menni, de ahogy Rumos írta, ez mindig az adott napi vízállástól függ. Mi is próbáltuk ilyen kocsicserében gondolkozni: kizárt, egyszerűen nem jön össze.
Esetleg Askjához menjetek szervezetten. No nem nagy utazási irodával, hanem kis magánszervezővel. Pl: http://kip.is/askja-the-caldera/
Önrész: mi a reykjavikrentacar.is-től béreltük a Dustert. Ha megnézed a Tripadvisoron, gyanúsan nem írnak róluk semmi rosszat (legalábbis áprilisig nem írtak, amikor mi foglaltunk). Az önrészt nem foglalták be a kártyán (tudom, máshol be szokták foglalni). Mivel mi elég gyakran utazunk, ezért van egy külön biztosításunk a http://www.insurance4carhire.com/european-car-hire-excess-insurance cégnél. Éves szinten 40 GBP, és sehol nem kell SCDW-t venni a kocsira. Meg ugye hiába veszel SCDW-t, az mondjuk a defektet nem fedezi. Szóval ilyenkor jön jól az insuranceforcarhire, akik mindent térítenek. Előtte kifaggattuk őket, hogy mizu Izlanddal, mert ugye a gravel road az elvileg nem fedezett, de azt írták, hogy tudják, hogy az izlandi közút része a gravel és F road, és hát emiatt Izlandon az is benne van. A lényeg, hogy legyen a közút része, ahol a baj megtörténik.
Szia Oleandro, kérdeztem magánban azokról a túrákról, amiket tervbe vettél, lehet, hogy elkerülte a figyelmedet (yahoo.com-ról), kérlek válaszolj, ha ráérsz.
November elején megyünk kisebb csoporttal (egyelőre 17-en vagyunk), a wizzair-es olcsó jeggyel.
Én is bocs, kicsit hevesen reagáltam. Csak annyit szerettem volna mondani, hogy rengeteget olvasok utána és foglalkozom vele, de a szigetország hatalmas nagy is, és nagyon mélyen bele kell ássa magát az ember, hogy lássa, hogy amit képzeletben eltervez, az valóságban is kivitelezhető-e.
Még nyáron sem kockáztatnám meg. Én általában csak akkor biciklizek, ha élvezem, márpedig szélviharban, esőben, hóban vagy szar utakon ez nem szokott nagyon sikerülni, és ezekre elég komoly esély van.
F utakon alapvetően mindenhol lehet, de inkább van vízen áthajtás. ezek között van olyan, hogy meg sem érzed, és van olyan, hogy akár Duster, akár Land Cruiser, rá kell készülni. ha nem szeretnél ilyet, akkor ne menj F utakra, és akkor elég a sima személyautó.
tapasztalat nincs, de nomen est omen, ugyebár... :)
amúgy mé' nem bringával? Nagyon sok túrabringással találkoztunk, eléggé irigyeltem őket (na jó, amikor szürke esőben, ködben araszoltak hegynek fel, akkor kevésbé:))
a mi kölcsönzőnk (enterprise) mást nem tiltott, csak az F-utakat. Amúgy most, hogy mondod, a legdurvább nem is az Öxi volt, hanem a Dettifoss és Asbergi közötti 862, de az is főleg amiatt, hogy egyrészt szakadt az eső és nagy sár volt, másrészt meg kb egysávos, és ha szembe jön egy autó, akkor valakinek vissza kell tolatni egy kiállóig
Rumos, hidd el, nem látom az égből egész Izlandot magam elé vetítve, hol, mi folyik. És sajnos igen kevés az olyan részletes leírás privát emberektől, mint a tiéd, amiből az ember pontos infókat szerezhet. Bevallom, halvány lila fogalmam sincs, hol van folyó, amin át kell kelni. Most tervezek, hogy mit szeretnék látni, informálódok, honnan is tudhatnám ezt a sok mindent csak így utazás előtt? Ezért írok ide, hogy elmondja, aki már tudja, de ha tudatlanságom miatt enyhén irónikusan visszakérdezel, attól nem okosabb leszek, hanem kioktatva érzemmagam. ;-)
Kölcsönzőt nem tudok választani, mert a közvetítők a legolcsóbbak, dikrekt bizonyos kölcsönzők oldalain dupla az ár szinte. Akihez a közvetítő kioszt, oda kerülök, ez a kezdetben nem is látszik, csak akkor, amikor már elkezdem a foglalást (economy car rentals-nál szoktunk, vagy a billiger-mietwagen.de -nél). A rendes autóra is 800 Euro közt volt ez az önrész kaució tavaly az Avisnál, vagy budgetnél, ahol voltunk, normális dolog. Idén Portugáliában is hasonlók voltak.
Lehet, hogy van aki egy tök ismeretlen helyre a kisujjából kiráz egy ilyen utazásszervezést, nekem ehhez kicsit több kutakodás és idő kell, ezért is kezdtem elmár most. ;-)
el szeretnél kerülni minden folyón átkelést, de déli felföld, Askja, F26 (nem 25) van tervben? valami nem kerek itt.
ez a lecserélős megoldás nem hozható össze normálisan, más is próbálkozott már vele, nem megy.
F26-nak én biztos nem indulnék neki kétkerekessel, és törvényileg sem szabad. Nyídalur előtt van egy állítólag elég combos átkelés (dél felől haladva), ott sokan megvárják a másnap reggelt, amikor alacsonyabba vízállás. persze ez sokmindentől függ.
és még annyi h 2011-ben, Nissan Terrano-val nem mertem Askja-t bevenni a programba.
ilyen önrészes-kauciós dologról én még nem hallottam, válassz egy másik kölcsönzőt...
A Dettifoss utáni úton is mentünk, de az már durva volt, hatalmas saras, vizes kűtyúk voltak benne. Nekünk nem volt egyértelmű leírás sehol, F utakon ne menjünk, de az Öxinél és a Dettifos után semmiféle írás sem volt, milyen út is lesz az, az Öxinél még név sem volt, csak jó fél évre az utazás után tudtam kideríteni, hogy egyáltalán így hívták.
egy példa: Passengers vehicles and 2WD vehicles are not allowed to be driven on F roads, Kjölur (road 35, from road 37 until road 732), Kaldidalur (road 550), Öxi (road 939), road 586, 862 (except from road 1 until Dettifoss), 864 and 886.
Az Öxin tavaly átmentünk Opel Atrával :-) Abszolút járható út volt normális autóval is. Igaz olyan köd volt, hogy 2 métert nem lehetett látni, de ez más kérdés.
Nem száguldozni és rodeózni akarunk, hanem csak eljutni a-tól a b-ig. Ezenkívól elkerülnék mindenféle folyóátkelést, ettől félek és inkább kihagynám az olyan látnivalókat, ahova csak így lehetséges eljutni.
A déli felföld, az F25-ös út, az Askja lennének, amikhez kell, a maradék részhez nem. De nem találok lecserélős megoldást. Próbáltam Keflaviktól Egilstadirig egy útra, majd leadni és onnan meg visszafelé délen normális autót, de nem jött ki olcsóbban, mert valamiért, ha rövidebb távra bérelem a dzsipet, akkor drágább.
Az is baj, hogy autóközvetítükön keresztül keresek, ahol nem lehet beírni ezt a csereberés verziót valahova. Lehet az, lesz, hogy kérek helyi utazási irodákról árajánlatot, aztán rendezzék le ők ezt az egész csereberét.
Még ami aggaszt, hogy ha kb. 2000 Euro lenne egy jobb dzsip 12 napra, az még valahogy elmegy, de azt írják, hogy ilyen kocsira 2500 Euro az önrész, amit le kell tenni kauciónak. Na már most mindkettőnk kreditkártyája 2000-ig mehet csak, így már a kauciót azzal le sem tudnánk rakni és nem maradna limit, amivel az útközbeni kártyás fizetéseket intéznénk. (szállások, tankolás)
Minél jobban beleásom magam, sajnos annál jobban kivitelezhetetlennek tűnik, de még erősen rajta vagyok és már átalakítottam a tervet, hogy rumos által javasolt déli felföldi helyekből is jócskán legyen benne.
Egy német pasi beszámolót (összefoglalót) írt a blogjában pár F útról, egy saját, mezei autóval ment végig az F25-ön és szerinte sok F úthoz nem is kell dzsip, ha az ember nem megy le extrém, úttalan utakra. Így aztán már nagyon nagy különbségeket olvastam. Ha egy SUV-ot bérelnénk, azzal még olcsóbb lenne, így nem tudom, hogy valóban tényleg szükség van-e a 4x4-re.
939-es út (merthogy gyorsan rákerestem) elvileg nem F-es út, szóval szabad...
Micsoda jó helyeket tudtok, Öxi pass, ezeket összeírom egyszer... a nyugati országrészben (Reykjavík-Snaefellsness között, idei úticélom) tudtok kevésbé ismert, izgalmas helyeket, eldugott természeti gyöngyszemeket?
megerősítem, a körbemenéshez fölösleges pénzkidobás bármiféle 4X4, nemhogy egy rendes terepjáró. Még az alacsony yaris is elég volt, úgy is, hogy mindenfelé letértünk gravel roadokra. Nkünk az Öxi pass tűnt a legdurvábbnak, demég az is OK 2Wd-vel, bár nyomatékosabb dízellel ott azért kényelmesebb lehet.
a Duster sokkal inkább terepjáró mint a Quashquai, vagy hogyan írják. láttam videót, amin Duster-rel végigmentek a Spregisandur-on (F26), azért az már valami!
a körbemenéshez viszont nem kell 4x4, bár pár bevezető úton, pl. Dyrhoaley felé azért jól jön.
nem vagyok Land Cruiser fetisiszta, de a nagyobb kerekek és padlómagasság azért hasznos dolgok! őszintén szólva még így is voltak nekünk necces helyzetek és volt, ahová nem mentem be (Hrafntinnusker felé havas út).
Na most kapom a lehurrogásokat, de a Duster meglepően jó autó volt. Rumos majd belövi a lécet egy minimum Land Cruiseres szintre :), ami tök érthető a felföldön, de ha körbe mentek, én bátran ajánlom a Dustert.
Bazi sokat filóztunk, hogy mi legyen. A kölcsönzők a Grand Vitarát ajánlották még ebben a kategóriában, de ennek jobb a felfüggesztése állítólag.
No mindegy, ehhez én nem értek, de most Feröeren Nissan Quashquai-unk volt (ezt kaptuk), ami egy jóval magasabb árkategória az izlandi 4x4 autók között. Háááát, ez kirázta a vesekövemet is, nagyon durva volt sokkal lightosabb úton, mint a Duster az izlandi F utakon. Izlandon azzal nyomtuk neki, és nem nagyon éreztük a rázkódást. OK, nyilván nem Land Cruiser, de abban az árkategóriában csúcsszuper. Mielőtt béreltünk volna, megállítottunk pár Dustert az úton (ááá, nem volt ciki), de mindenki csak jókat mondott róla - szóval belevágtunk. Nem bántuk meg. Volt F35, F26, Landmannalaugarba vezető út meg ilyenek, szóval az igazi Felföld kimaradt, erre mi is visszamegyünk jövő nyáron - mint Rumos is tette - kifejezetten egy oda illő kocsival (http://js.is/)
Mi is filóztunk, hogy társulnánk, de mi még barátokat sem viselünk el, mert nem vagyunk hajlandóak senki kedvéért sem alkalmazkodni, vagy mást megnézni vagy lemondani dolgokról, vagy lehet, hogy annak a másnak lenne a mi nyavalygásunk túl sok. Ilyesmit csak olyan ember vállalhat be, aki tudja magáról, hogy abszolót problémamentes és szuper alkalmazkodó, ez rólam nem mondható el. :-) Egész nap másokkal egy autóban, meg is őrülnék tőle, az biztos. :-)