Helo. Bocs hogy így beleszólok,de szerintem a gumi taktikában csak a soft gumi használható.Nekem egyszerűen nem érte meg feltenni a hard gumikat,annyira lassúak voltak vele a pilótáim.Sőt Németországban és Belgiumban,ha minden agressziót kb 5-re veszel,akkor meglehet csinálni a versenyeket soft 1 cserével.Nekem így sikerült Stewarttal első szezonomban kettős győzelmet aratni német honban.;-)
Amire meg érdemes gyúrni kis csapatokkal,az Brazília.Ha szerencséje van az embernek,akkor esik és a vége felett úgy hullanak a többiek mint a legyek,és simán elfogynak annyira,hogy bekerülj a top6-ba.
U.i:mivel látom elég sokan játszanak vele,holnap délután én is felteszem és belevetem magam a játékba a minardival.:-))
A gumis tippek bejöttek, köszike a segítséget. Mostantól végig nézem a versenyeket, és azt tapasztaltam hogy az első box kiállás után mindkét pilótámnak első vezetőszárny probléma lépett fel.:s Mi okozza ezt?
Softtal is simán lehet menni 2 cserével. Sauberral nálam sikerülni szokott (általában, bár én mindig szoktam rakni setupot arra, hogy a pálya simább legyen), lassabb autóval meg pláne, mert az meg nem tud olyan ygorsan menni, hogy elkoptassa a gumikat :)
Gyors pályákon (Hockenheim, Monza, Spa) én hard1-et alkalmazok. Esőnél pedig amint vált a pálya állapota, cserélek.
hangot nem használok, mellesleg retirements és pit stopsnál amugy is visszalép nekem, úgy állítom be. öt körönként visszanézek a futamba. annyi idő alatt még az eső sem fogja 2 kockásra lecsökkenteni a pálya szárazságát. softtal nálam 3 csere működik, kettőt lehetlen menni, akkor olyan lassan kell menni hogy még a telitankkal is gyorsabb vagy. belgiumban jobb a soft 3, de ott úgyis esni fog. japánban is (majdnem) biztos az eső.
Ja igen, a dupla nyíl... Azt én is szoktam, csak ott nem látom az időjárást. Ez hiányzik legjobban a progiból. A hang meg úgyis elmegy verseny közben egy idő után, szóval arra sem tudok számítani, szóval vigyázni kell vele.
Pedig a szerelőket a legegyszerűbb beosztani. Nehéz ráérezni a megfelelő százalékokra a területeknél, de azért pár futam után megvan. Persze a morál nagyon fontos, ha leesik, akkor sokkal gyengébben dolgoznak.
Leírom kábé, hogy nálam hogy vannak a szerelők szétosztva, 3-as gyár, 60 ember: - tesztelésnél setup-on 15%. Ez, ha a pilóták 100%-ban ezt csinálják, kiadja amax 10 kockát - mivel fejlesztésre úgyse fussa, a 85% ember megmarad szerelni. Annak bele kell férnie. Nekem most asszem 7% embert vesz el 1 kocka javítás, ha neked kétszer ilyen gyengén dolgoznak is 14%, ami ha jól számolom 6 kocka szerelését jelenti. Nekem anno inkább az alkatrészek gyártásával volt gond, vagy pénz nem volt rá, vagy ott nem volt elég a mérnök.
Másik dolog amit írtál a gumik. Igen, nagyon fontosak. Az alapfelállás (szerintem) a soft gumi és 2 csere. De sok pályán egyszerűen nem jó, mert vagy nagyon hosszú a boxutca (hard 1 jobb), vagy nagyon kopnak a gumik, stb. Nagyon figyelni kell, és gyűjteni az adatokat, én pl. mindig felírom milyen taktikával er meg a gép. Talán a legbiztosabb a hard 2, csak néhol az úgymond pazarlás, mert lassabb leszel, mint lehetnél. Ahol nagy esély van esőre, ott én mindig soft-ot viszek, sőt kevesebbet tankolok, készülve agykoribb cserékre, de közben legalább gyorsak vagyunk.
Matykó! 100% emberrel, 3-as morálon behozza (hozta) Ha tényleg nincs kiút, vegyél hart motror, az a legolcsóbb van olyan szinten mint a ford (c) , csak 5m$- al olcsóbb
autók? paint és gimp... mclaren is kész van... :))
A Stewartnal tesztelni szinte nem is tudtam, mivel kevés volt a szerelő, a kocsik nagyon le voltak amortizálva, így minden szerelőnek a javításra és a szervizelésre kellett törekednie.
én nem végignézem csak kicsit gyorsítok rajta (nem az amikor nemtok visszalépni)
így tudok reagálni az időváltozásra, stb.
időmérőn meg 1 gyorskörre (vagy lassú, ha 107-en kívül akarok lenni) megyek ki.
nemtom hogy decesaris te honnan veszed hog ya mugen honda 2-3 futam alatt megvan, 50%-ot tettem rá de még egy kockát sem fejlődött. szntem jövőre nem lesz szponzorom :S
Nekem 1 verseny 60-90 perc, plusz a versenyek közti teendők. Így napi max 1 futamra van időm. Azt sejtem gyorsítotok a futamon, de az sosem ad reális eredményt. Illetve ha változik közben az időjárás, nem tudtok reagálni, stb. Szóval én sosem használom. Ha volt ilyen, ezek is lehetnek az eredménytelenség okai.
De alapjában véve ezt a játékot tanulni kell. Egyikünknek sem ment az első játéktól. Szép lassan jutunk el oda, hogy tudunk róla mindent. És még ezután is meg tud lepni :) Szerintem kezd nyugodtan a Ferrarival, vagy egy másik nagycsapattal, ott meglátod mik a lehetőségek, hová kell eljutni, és utána go kiscsapat.
Kiscsapattal egyébként az esős futamokat kell megfogni, mert a gép nem csinálja okosan. Ha szárazon mittomén 11-12. vagy a rajtácson, akkor nem fogsz pontot szerezni, ennyi helyet taktikával nem lehet behozni ha lassú a kocsi.
barichello azért töri az első szárnyát, mert ütközik. mit szoktál nála állítani és mit kapcsolsz be a futamon?
elég gyengusz a teljesítmény 98ban (bocsi), de tanulótól ez elvárható.
én 12 pontot szereztem. a titok az, hogy setupnál mindig a lentebb lévőekre pakolj, én még 1-2 kockát a rainra is szoktam tenni, hátha esik. ilyenkor simán 2-3 másodperccel is gyorsabb lehetsz, mint mások.
Hát többek tanácsát nézve, igazatok van. A Minardi irányítása tényleg pokoli nehéz, mondjuk azért szezon közbe voltak apróbb fejlesztések. De semmi jó nem jött ki, annyi ereje volt a csapatnak, hogy a két Tyrellt magunk mögé tudtuk utasítani. Második körben jött a Stewart. Hát itt azért már egy picivel könnyebb a dolog, de sajnos a két autó nagyon kopott futam után, Barrichello pedig állandóan az első szárnyát törte. Mégis nem tudtunk annyi alkatrészt előállítani, hogy teljesen javítsuk a hibákat. A teszt megint ki volt lőve, mert kevés volt a szerelő. Pedig alkalmaztam annyit, amennyit lehet ilyen szinten. AZ eredménytelenség miatt a morál teljesen visszaesett, és igazából csak a év végére tudtam új motort hozni, de igazi javulást ez se hozott. Itt is pont nélkül zártam az évet.
Nos mit gondolnak a tapasztalt emberkék, mit csinálok rosszul?
ha nagyon ügyes vagy, 2000-re szerződtetheted a legjobbakat, egy fain 99es szerepléssel. mellesleg én gascoynevel arattam a bajnoki címeket stewarttal, meg merci, shell, bridgestone works. ;)
szóval elég oda gascoyne, egy ferrari-mercedes-mugen közül motor, shell benya, meg jóév vagy hídkő, works mindenből és egy erős szponzori csomag. mindent viszel ;)
nem nagy kaland, 2001-re még a minardival (sőt, akár 2000-re) is tudsz nyerő csapatot felállítani, amivel akár még bajnok is lehetsz. 2003-tól csak szimulálás az egész, néha mechanikai probléma lehet, de bajnok leszel ígyis úgyis.
Igen-igen. 1998-tól egészen 2007ig játszhatsz, az alap játékkal. De erről Matykót kérdezd, Ő ,kijátszotta, a gamet.
Akkor a 2002-es adatok kerülnek a játékba, de az alap 1998-as szezon van átalakítva, így előfordulhat, hogy 1-2 csapat nem a megfelelő motorral megy. Üa., gumi megoldható. 2002 képek, erősorrend, pilóták, szponzorok, ikonok, nevek, staff-ok Bocsi a hülye fogalmazásért....
Malaysia? Rendben, majd valamikor feldobom az F1C-t és a RH2005-öt. Abba elég jó a maláj ring. Az alap pálya meg, hát, khm lőszer:DDD Mondjuk GP4-re valósághűbbek a cuccok, majd felrakom egyszer azt is... Bár ez a screenshotos dolog... Baj, hogy nem pont ott kanyarodnak a kocsik, ahol kellene, így a pályát kell a kocsihoz belőni...
OFF (mondjuk nem mindenre lesz időm, mert néha tanulni is kell /mineek???:PP/ meg GP3ra és GP4-re is csinálok kissebb kiegészítőket...) Holnap délelött viszont rájuk fekszek, akkor lesz időm, meg a suli miatt csak hétvégente 1nap /a másik nyelvvizsgás angol, + meló... Ja: MTZ T25/A A LEGJOBB :D
Igen, az xp-s exe-nél nem kell levenni a hangokat.
Egy pár dolgot elintézhetsz... Ajánlattétel a részlegek vezetőinek (pl.: főtervező=chief designer) Ugyanez pilótáknál. Szponzorokkal kapcsolatfelvétel. Minardinál: 10% fuel (Agip) 10% gumi(Brigdestone) /itt elég C is/ 10% motor bármelyik, csak ne kelljen vásárolni (legolcsóbb a Hart, 2-3m$ évenként)
Tesztelsz (research, development = adat; idei kocsi ,,erősségének,, meghatározása) Versenyre felkészülés (driver orders-sorrend, setup,összeszerelés-assembly milyen gumit/üa/motrot/segédeszközt használsz Boxszemélyzet beállítása (valahol itt van, hány % dolgozzon, kémkedjen stb.) Esetleg 1-2 alkatrész legyártása.
igazából semmit nem tudsz minardival elintézni, próbálj meg szerződtetni egy diniz-nakano párost, egy gascoynet a design menüben, a 98-as szezon általában a kis caspatoknál arrol folyik, hogy felkészülsz (ugyahogy) a következő évre.
Agip, Goodyear lesz jövőre akkor. Szponzorokkal sehogy sem állok, nem akarnak jönni, pedig nagyon kéne, nélkülük nem fogom túlélni.
olyan pletykák terjengenek, hogy tönkremegyek (holott terlemem az 50-100-120k profitot futamonként)
én jobban örülnék egy malajzia pályának... annak hasznát vennénk 99től :))
Köszi az eddigi a válaszokat. Megcsináltam, most már a gpwxp-vel indítom a a játékot. Akkor itt már nem kell a hangokat lekapcsolni, ugye??? Már az előbb feltettem a kérdést, de megteszem még1x, remélem tudsz segíteni.
Milyen alap dolgokat intézek el, míg el nem kezdődik a szezon??
Matykó! Motornál válaszd nyugodtan a Mugent 2 futam alatt megvan(2 x 2 kocka haladással) Fuel lehet az Agip, ad annyi bónuszt, mint egy cash szponzor. Sőt.... Szponzorokkal hogy állsz? Staff? Pilóták? Nakano végülis marad? Vagy a Tyrelltől jön valaki?
A magyaritás csak egy félkész cucc, de majd az is integrálva lesz a modokba.... Szerintem azért lép ki, mert a gpw.exe -vel futtatod a játékot. A hangokat kapcsold ki, úgy nem fog kilépni. Vagy töltsd le valahonnan (pl.: www.simracingworld.com ) a gpwxp.exe-t, azzal simán megy a játék XP alatt. Szóval eredeti exevel indítod a játékot, mentesz, majd kilépsz. Ezután a gpwxp.exe-vel indítod a játékot, és az előző mentésedet betöltöd, így nem lesz CTD.
Igen, a játék az 1998-as évadot tartalmazza, de Jacques Villeneuve nélkül, mert a licenszről nem tudtak megegyezni, továbbá a dohányszponzorok neveit se tartalmazza a játék, de gondolom rájöttél, hogy melyik cégekről lehet szó.
A mod végülis annyiból áll, hogy a játék grafikus frissítést kap. +hangok (versenyzők képei, gombok, szponzorok, autófestések stb.) Eddig nem megoldott, hogy több/kevesebb csapat legyen, pályák elvétele/hozzáadása/lecserélése, és az autóformák módosítása.
Apropó pályák: Egyszer eszembe jutott egy olyan ötlet, hogy felrakom az F1 Challenge-t és screenshotokat készítek, amelyekből majd összeállítható egy pálya. Elég pepecselős munka... De Adelaide-ben az első sikán, és a célegyenes megvan már. :DD (valahol....)
Elértük a legjobb helyet a szezon két futama alatt. egy 11. hely
a titkomat nem mondom el, de a megbízhatóságon múlik :D
érdekesség: eddig mindig szarul rajtoltak... Nakano a 19. helyről a rajt után 14. volt! ;) ez már jelent valamit. ;)
elhívtam a Blondest, meg még néhány szponzort, hogy nézzék meg hogy mit cselekszek brazíliában. a blondes meggondolta magát a szerződéssel kapcsolatban. vajon miért?:O :S
emberek, van néhány választásom:
Hart customer
Mecachrome customer
Peugeot és Mugen Honda customer vagy partner. meik legyen az? :) :) :) partner dealsnél mindegyik 0$-t kér. és nem hiszem hogy a mugen hondával olyan gyorsan megtudnám kötni az egyezményt. jövőre bővítem a commercial staffot, ha lesz valamennyi pénzem.
argentinában lehet maradok 107-en kívül, hogy spanyolon tudjak indulni, illetve monacoban meg spaban szeretnék még indulni. meg olyan futamokon, ahol eső nagyobb valószínűséggel előfordul (ahol van esély rá ott több kockát tudsz rainra pakolni)
Kilépés: én még játék közben, különösebb előzmény nélkül nem találkoztam vele.
Szezonok: 10 szezon van.
Minardi: ne azzal kezd, mert beledöglesz :) Amúgy VIP, teszt nincs, két fizetős pilóta (Diniz-Nakano), minden agresszivítás a minimumon, és egy 3* tervező szerzése. Ja, meg ingyenmotor.
Ma kezdtem neki a játéknak. Fúúú szabályosan beleszerettem. Viszont kérdés már most rengeteg van. - 1 órányi játék után - Csak ismerkedtem vele. Leszedtem hozzá a Magyaritasok.hu oldalról a magyarítást, így ha netán valami olyat kérdek, akkor ha lehet a magyar menüpontot mondjátok. Először is egy bug, szerintem legalábbis az: játszok 15 vagy 20 percet és csak úgy fogja magát és kilép. Ez miért van? :s
A játék alap szezonja ha jól láttam, 1998, ez az 1 év - szezon - van a játékba?? Ha a játékra ráakarok rakni egy új szezont, akkor az eredeti törlődik, vagy az is megmarad, és a szezonok követik egymást?
Reálisan a Minardival kezdtem a munkám, és azt akarom kérdezni, hogy mik legyenek az első intézkedéseim, amik nagyon fontosak még a szezon rajt előtt?
Minden játék indítás előtt le kell vennem a színbeállítást 16 bitre, erre nincs valami patch, hogy ne keljen állandóan ezt csinálni?
Egyenlőre ennyi kérdés, tudom hogy még lesz, de most csak ennyi jut eszembe.
Ha a Minardinál 1 mérföld tesztre is jut, az már valami. Én a kocsik javítását sem győztem finanszírozni, teszt az 0 volt. Minardi az kemény dió, na... :)